Jaki to ma zapłon?

Data: 2011-11-21 09:02:24
Autor: Jacek
Jaki to ma zapłon?
http://www.youtube.com/watch?v=3YfTtGCsiD8&feature=player_embedded

Dziadek zrobił silnik V-12 o pojemności 12 ccm.
Pytanie do Kolegów: jaki to ma zapłon? Nie widzę ani świec ani wtrysku paliwa.
Jacek

Data: 2011-11-21 09:09:50
Autor: Lewis
Jaki to ma zapłon?
W dniu 2011-11-21 09:02, Jacek pisze:
[...]

Pewnie na eter coś w stylu silników modelarskich. Samozapłon

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-11-21 08:11:30
Autor: AZ
Jaki to ma zapłon?
On 2011-11-21, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Watpie, bo musialyby byc swiece zarowe. Predzej to na sprezone powietrze
chodzi.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-21 09:12:38
Autor: Lewis
Jaki to ma zapłon?
W dniu 2011-11-21 09:11, AZ pisze:
On 2011-11-21, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  wrote:
[...]

Z tego co wiem silniki modelarskie były też bez świecy żarowej na mieszankę paliwową opartą na eterze i właśnie z zapłonem samoczynnym.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-11-21 08:14:20
Autor: AZ
Jaki to ma zapłon?
On 2011-11-21, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Az tak sie nie znam, ale ten jednak na powietrze, poczatek opisu:

Motor V-12 naval de inyección de aire comprimido construido a mano de
forma artesanal.

Nie znam hiszpanskiego ale wyglada mi to na powietrze ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-21 09:18:54
Autor: Lewis
Jaki to ma zapłon?
W dniu 2011-11-21 09:14, AZ pisze:

Motor V-12 naval de inyección de aire comprimido construido a mano de
forma artesanal.

Nie znam hiszpanskiego ale wyglada mi to na powietrze ;-)

W sumie to fakt ;P Też nie znam ale idzie się domyślić po tym co wypluł google tłumacz :P

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-11-21 10:58:25
Autor: Berni_bn
Jaki to ma zapłon?

Z tego co wiem silniki modelarskie były też bez świecy żarowej na
mieszankę paliwową opartą na eterze i właśnie z zapłonem samoczynnym.

-Z pewnością były samozapłonowe i żarowe.

Data: 2011-11-21 10:15:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki to ma zap³on?
Hello Jacek,

Monday, November 21, 2011, 9:02:24 AM, you wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=3YfTtGCsiD8&feature=player_embedded

Dziadek zrobi³ silnik V-12 o pojemno¶ci 12 ccm.
Pytanie do Kolegów: jaki to ma zap³on?

Samoczynny.

Nie widzê ani ¶wiec ani wtrysku paliwa.

Bo nie ma takiej potrzeby. Ma³e silniki modelarskie te¿ nie maj± ani
swiec ani wtrysku.

--
Best regards,

Data: 2011-11-21 13:22:06
Autor: J.F
Jaki to ma zapłon?
Użytkownik "Jacek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jad0ie$2e9$1@news.task.gda.pl...
http://www.youtube.com/watch?v=3YfTtGCsiD8&feature=player_embedded
Dziadek zrobił silnik V-12 o pojemności 12 ccm.
Pytanie do Kolegów: jaki to ma zapłon? Nie widzę ani świec ani wtrysku paliwa.

Modelarskie silniki sa albo samozaplonowe i wtedy sie je poi eterem, albo na swiece zarowa i wtedy sa na metanol/nitrometan.

Ale ten to mam wrazenie ze wcale nie ma zaplonu, chyba jest na sprezone powietrze.

Nie wiem co za jezyk - brazylijski czy meksykanski, bo translator googla zawodzi :-)
Ale "inyección de aire comprimido"  jest podejrzane :-)

J.

Data: 2011-11-21 12:24:07
Autor: AZ
Jaki to ma zapłon?
On 2011-11-21, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A mi podpowiedzial ze to hiszpanski ;-) Ten jest na powietrze, wystarczy
spojrzec na "uklad zaplonowy" ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-21 13:39:18
Autor: Jacek
Jaki to ma zapłon?
W Brazylii używają portugalskiego a w Meksyku hiszpańskiego.
Też
mam wrażenie, że ten silniczek nie jest spalinowy tylko na sprężone powietrze, ale i tak szacunek dla wykonawcy.
Jacek

Data: 2011-11-21 15:56:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki to ma zap³on?
Hello J.F,

http://www.youtube.com/watch?v=3YfTtGCsiD8&feature=player_embedded
Dziadek zrobi³ silnik V-12 o pojemno¶ci 12 ccm.
Pytanie do Kolegów: jaki to ma zap³on? Nie widzê ani ¶wiec ani wtrysku paliwa.
[...]

Przede wszystkim za powietrzem przemawia przek³adnia rozrz±du - jest
1:1:1

--
Best regards,

Data: 2011-11-21 17:31:40
Autor: J.F
Jaki to ma zap³on?
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa³ w
Ale ten to mam wrazenie ze wcale nie ma zaplonu, chyba jest na
sprezone powietrze.
Przede wszystkim za powietrzem przemawia przek³adnia rozrz±du - jest
1:1:1

Ale to morski diesel, a te czesto sa dwusuwowe :-)

Tylko wtedy jeszcze inna konstrukcje maja ... no i ciekaw jestem czy jest dwusuwowa V-ka.

J.

Data: 2011-11-21 17:50:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki to ma zap³on?
Hello J.F,

[...]

Ale one maj± jeden zawór na cylinder - z tego co pamiêtam...

Tylko wtedy jeszcze inna konstrukcje maja ... no i ciekaw jestem czy jest dwusuwowa V-ka.

Ale po co mieliby tak robiæ?

--
Best regards,

Data: 2011-11-21 18:27:18
Autor: nazgul
Jaki to ma zap³on?

Tylko wtedy jeszcze inna konstrukcje maja ... no i ciekaw jestem czy
jest dwusuwowa V-ka.

Ale po co mieliby tak robiæ?

nie wiem
ale jest w jednym urz±dzeniu u mnie w robocie
silnik detroit diesel V-6 (czy v8) 2-suw z blowerem.

w sumie V-ka mia³aby uzasadnienie bo dajê siê dmuchawê miêdzy g³owicami
a spaliny wychodz± na zewn±trz bloku.

Data: 2011-11-21 19:06:43
Autor: Robek
Jaki to ma zapłon?
[...]

W wypadku powyzej nie ma zadnego zaplonu, to tylko fajny model silnika pedzony sprezonym powietrzem.

Robek

Jaki to ma zapłon?