Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Jaki tryb postepowania do reklamacji

Jaki tryb postepowania do reklamacji

Data: 2010-03-17 22:49:29
Autor: Bizon
Jaki tryb postepowania do reklamacji
Witam!
 Zaistaniala taka sytuacja:
1/ przewoznik uszkodzil przesylke
2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem reklamacji
4/ brak odpowiedzi

Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?

Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
par. 6.1 i 10.

Pozdroo
Karol

Data: 2010-03-17 23:01:46
Autor: Liwiusz
Jaki tryb postepowania do reklamacji
Bizon pisze:
Witam!
 Zaistaniala taka sytuacja:
1/ przewoznik uszkodzil przesylke
2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem reklamacji
4/ brak odpowiedzi

Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?

Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
par. 6.1 i 10.


   Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?

--
Liwiusz

Data: 2010-03-17 23:41:51
Autor: Bizon
Jaki tryb postepowania do reklamacji
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnrjgb$qom$1news.onet.pl...
Bizon pisze:
Witam!
 Zaistaniala taka sytuacja:
1/ przewoznik uszkodzil przesylke
2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem reklamacji
4/ brak odpowiedzi

Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?

Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
par. 6.1 i 10.


  Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?


Reklamacje do przewoznika. Co kupilem nie ma znaczenia..
Reklamacja na podstawie uszkodznia mojej wlasnosci.

Pozdroo
Karol

Data: 2010-03-18 00:05:02
Autor: Liwiusz
Jaki tryb postepowania do reklamacji
Bizon pisze:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnrjgb$qom$1news.onet.pl...
Bizon pisze:
Witam!
 Zaistaniala taka sytuacja:
1/ przewoznik uszkodzil przesylke
2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem reklamacji
4/ brak odpowiedzi

Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?

Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
par. 6.1 i 10.

  Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?


Reklamacje do przewoznika. Co kupilem nie ma znaczenia..
Reklamacja na podstawie uszkodznia mojej wlasnosci.


   Wydaje się, że faktycznie reklamacja jest uznana. Wypada wysłać wezwanie (trzeba wysłać, jeśli to sprawa gospodarcza) i można iść do sądu.

   Nie nakazowe.

   Być może upominawcze, ale o tym zdecyduje sąd.

   Uproszczone jeśli kwota poniżej 10 000zł. Inaczej zwykłe.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-18 08:43:08
Autor: Bizon
Jaki tryb postepowania do reklamacji

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnrn70$51i$1news.onet.pl...
Bizon pisze:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnrjgb$qom$1news.onet.pl...
Bizon pisze:
Witam!
 Zaistaniala taka sytuacja:
1/ przewoznik uszkodzil przesylke
2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem reklamacji
4/ brak odpowiedzi

Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?

Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
par. 6.1 i 10.

  Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?


Reklamacje do przewoznika. Co kupilem nie ma znaczenia..
Reklamacja na podstawie uszkodznia mojej wlasnosci.


  Wydaje się, że faktycznie reklamacja jest uznana. Wypada wysłać
wezwanie (trzeba wysłać, jeśli to sprawa gospodarcza) i można iść do sądu.

  Nie nakazowe.

  Być może upominawcze, ale o tym zdecyduje sąd.

  Uproszczone jeśli kwota poniżej 10 000zł. Inaczej zwykłe.


Kwota, jaka zadalem w reklamacji jest poniziej 10 000zl. Jest ten e-sad, tylko
zastanawiam sie czy jest sens, i nie lepiej odrazu wyslac papierowy pozew jako
uproszczony..
A jak wyglada sprawa z przewoznikiem? Co Wam przychodzi do glowy jako
jego linia obrony?

Pozdroo
Karol

Data: 2010-03-18 09:49:18
Autor: Tomasz Kaczanowski
Jaki tryb postepowania do reklamacji
Bizon pisze:
Witam!
 Zaistaniala taka sytuacja:
1/ przewoznik uszkodzil przesylke
2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem reklamacji
4/ brak odpowiedzi

Taka podpowiedź, przy reklamacjach tego typu warto podać informację na jakie konto mają przesłać pieniądze - przyśpiesza znacznie zwrot pieniędzy. Przetestowane pozytywnie, nawet od PKP pieniążki trafiły na konto zaraz po rozpatrzeniu reklamacji zanim dotarła informacja o pozytywnym rozpatrzeniu.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Jaki tryb postepowania do reklamacji

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona