|
Data: 2010-03-17 22:49:29 |
Autor: Bizon |
Jaki tryb postepowania do reklamacji |
Witam!
Zaistaniala taka sytuacja:
1/ przewoznik uszkodzil przesylke
2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem reklamacji
4/ brak odpowiedzi
Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?
Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
par. 6.1 i 10.
Pozdroo
Karol
|
|
|
Data: 2010-03-17 23:01:46 |
Autor: Liwiusz |
Jaki tryb postepowania do reklamacji |
Bizon pisze:
Witam!
Zaistaniala taka sytuacja:
1/ przewoznik uszkodzil przesylke
2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem reklamacji
4/ brak odpowiedzi
Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?
Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
par. 6.1 i 10.
Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?
--
Liwiusz
|
|
|
Data: 2010-03-17 23:41:51 |
Autor: Bizon |
Jaki tryb postepowania do reklamacji |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnrjgb$qom$1news.onet.pl...
Bizon pisze:
Witam!
Zaistaniala taka sytuacja:
1/ przewoznik uszkodzil przesylke
2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem reklamacji
4/ brak odpowiedzi
Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?
Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
par. 6.1 i 10.
Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?
Reklamacje do przewoznika. Co kupilem nie ma znaczenia..
Reklamacja na podstawie uszkodznia mojej wlasnosci.
Pozdroo
Karol
|
|
|
Data: 2010-03-18 00:05:02 |
Autor: Liwiusz |
Jaki tryb postepowania do reklamacji |
Bizon pisze:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnrjgb$qom$1news.onet.pl...
Bizon pisze:
Witam!
Zaistaniala taka sytuacja:
1/ przewoznik uszkodzil przesylke
2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem reklamacji
4/ brak odpowiedzi
Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?
Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
par. 6.1 i 10.
Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?
Reklamacje do przewoznika. Co kupilem nie ma znaczenia..
Reklamacja na podstawie uszkodznia mojej wlasnosci.
Wydaje się, że faktycznie reklamacja jest uznana. Wypada wysłać wezwanie (trzeba wysłać, jeśli to sprawa gospodarcza) i można iść do sądu.
Nie nakazowe.
Być może upominawcze, ale o tym zdecyduje sąd.
Uproszczone jeśli kwota poniżej 10 000zł. Inaczej zwykłe.
--
Liwiusz
|
|
|
Data: 2010-03-18 08:43:08 |
Autor: Bizon |
Jaki tryb postepowania do reklamacji |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnrn70$51i$1news.onet.pl...
Bizon pisze:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnrjgb$qom$1news.onet.pl...
Bizon pisze:
Witam!
Zaistaniala taka sytuacja:
1/ przewoznik uszkodzil przesylke
2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem reklamacji
4/ brak odpowiedzi
Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?
Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
par. 6.1 i 10.
Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?
Reklamacje do przewoznika. Co kupilem nie ma znaczenia..
Reklamacja na podstawie uszkodznia mojej wlasnosci.
Wydaje się, że faktycznie reklamacja jest uznana. Wypada wysłać
wezwanie (trzeba wysłać, jeśli to sprawa gospodarcza) i można iść do sądu.
Nie nakazowe.
Być może upominawcze, ale o tym zdecyduje sąd.
Uproszczone jeśli kwota poniżej 10 000zł. Inaczej zwykłe.
Kwota, jaka zadalem w reklamacji jest poniziej 10 000zl. Jest ten e-sad, tylko
zastanawiam sie czy jest sens, i nie lepiej odrazu wyslac papierowy pozew jako
uproszczony..
A jak wyglada sprawa z przewoznikiem? Co Wam przychodzi do glowy jako
jego linia obrony?
Pozdroo
Karol
|
|
|
Data: 2010-03-18 09:49:18 |
Autor: Tomasz Kaczanowski |
Jaki tryb postepowania do reklamacji |
Bizon pisze:
Witam!
Zaistaniala taka sytuacja:
1/ przewoznik uszkodzil przesylke
2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem reklamacji
4/ brak odpowiedzi
Taka podpowiedź, przy reklamacjach tego typu warto podać informację na jakie konto mają przesłać pieniądze - przyśpiesza znacznie zwrot pieniędzy. Przetestowane pozytywnie, nawet od PKP pieniążki trafiły na konto zaraz po rozpatrzeniu reklamacji zanim dotarła informacja o pozytywnym rozpatrzeniu.
--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl
|