Jaki tuner TV naziemnej hybrydowy?

Data: 2009-09-13 23:30:06
Autor: Konrad Kosmowski
Jaki tuner TV naziemnej hybrydowy?
Jaki hybrydowy tuner (do PC oczywizda) telewizji naziemnej polecacie? Chodzi mi
o tuner, który radzi sobie zarówno ze zwykłym sygnałem (PAL czy jak to się
nazywa) jak i nadawanym w Polsce DVB-T (MPEG4). Interesuje mnie coś
zewnętrznego z własną anteną i wejściem antenowym. Ważne dla mnie jest aby
działał z polską telewizją DVB-T od kopa i dołączone oprogramowanie było w
miarę przyjemne w użytkowaniu. Działać ma pod XP/Vista/W7 (w zasadzie to samo)
ale nie zaszkodzi jakby dał się uruchomić (włącznie z dekodowaniem MPEG4) pod
Linuksem... Wasze typy? :)

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-09-13 23:47:47
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

A co z Asusem, którego miałeś kupować?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-13 23:54:56
Autor: Konrad Kosmowski
** Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

[...]

Do dupy jest. :)

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-09-13 23:58:28
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Chyba tylko to:
http://www.avermedia.com/AVerTV/Product/ProductDetail.aspx?Id=293

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-14 00:21:53
Autor: Konrad Kosmowski
[...]

Chyba czy używałeś w polskich warunkach? Oczywiście aspekt "zwykłej" telewizji
to nie problem - to działa od lat. Chodzi mi o odbiór (o ile jest sygnał)
DVB-T w Warszawie.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-09-14 00:44:38
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Napisałeś "Wasze typy".
:>

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-14 08:58:27
Autor: Leszek K.
Dnia Mon, 14 Sep 2009 00:21:53 +0200, Konrad Kosmowski napisał(a):

[...]

Ja używam od roku. Tak zupełnie bezproblemowy nie jest. Nie działa Time
Shift na DVB-T. W TVP1 i TVP2 w Krakowie dźwięk nadawany jest na drugim
kanale a AverTV6 nie umie tego zapamiętać i trzeba ręcznie za każdym razem
wybrać. AverMediaCenter działa poprawnie ale to z kolei wielka kobyła.

Data: 2009-09-14 00:10:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki tuner TV naziemnej hybrydowy?

"Konrad Kosmowski" ur40o6-cvr.ln1@kosmosik.net

[...]

IMO te wszystkie tunery mają wadę. :) Drut do dołączanej anteny jest długi,
podczas gdy ta antena powinna wyłazić z tunera jak antena z AP. :) Natomiast
drut po USB może być długi na pół metra, czy nawet dłuższy, bo i tak tam niczego
się nie utraci. :)

DVB-T nie oznacza automagicznie MPEG4. :)

Trzeba z tym uważać. Jeśli na tunerze nie ma ewidentnej, jednoznacznej informacji
o odbiorze MPEG4, to taki tuner jest jak majtki wspomnianego w tym wątku Asusa. :)

Tu ciekawostka. Czasami tuner nagrywa w MPEG4, ale nie odbiera. :)
Tunerami interesowałem się przed rokiem, stąd wiem o tym, że
sprzedawcy wiedzą niewiele o tunerach i o TV cyfrowej. :)

Najzabawniejsze są opowieści typu:

  -- Jeśli nawet nie rusza od kopa z MPEG4, to przecież tylko dlatego, że brak
     jakiegoś programu, a programów jest pełno w internecie. Większość jest za
  free. ;) Może [szanowny] pan kupić w ciemno ten tuner TV!! :)

Data: 2009-09-14 00:19:53
Autor: Konrad Kosmowski
Jaki tuner TV naziemnej hybrydowy?
** Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

(...)

Poza grafomanią to możesz coś zaproponować co nie jest dla wszystkich
oczywiste?

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-09-14 00:28:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki tuner TV naziemnej hybrydowy?

"Konrad Kosmowski" 9p70o6-d8s.ln1@kosmosik.net

Poza grafomanią to możesz coś zaproponować co nie jest dla wszystkich oczywiste?

Pośmieję się z Ciebie, gdy (uznając wszystko za oczywiste)
kupisz tuner bezużyteczny lub prawie bezużyteczny, a tych
jest nadal sporo w sklepach. :) (a jak wiedzę, nie wszystko
pojmujesz prawidłowo)

Data: 2009-09-14 00:33:48
Autor: Konrad Kosmowski
[...]

Tak myślałem. Popisz sobie coś więcej ja już tego czytać nie będę.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-09-15 23:51:35
Autor: Mikolaj Tutak
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Strasznie bredzisz. Wszystkie tunery jakie widziałem odbieraja bez problemu wszelkie strumienie TV, niezależnie od tego czy jest to MPEG2 czy AVC (sam tunerek nie ma nic do tego). Natomiast do dekodowania potrzebny jest odpowiedni software, ten co dołączany jest do tunerów jest wściekle denny/beznadziejny, IMO lepiej wydać parę $ i kupić do tanszego tunera znakomity program DVBViewer.

      Mikolaj

Data: 2009-09-16 11:15:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki tuner TV naziemnej hybrydowy?

"Mikolaj Tutak" h8p2dg$5p6$1@atlantis.news.neostrada.pl

[...]

I dzięki takim jak Ty, niektóre ;) tunery zejdą z półek sklepowych pomimo swej
nieprzydatności, a w ich miejsce pojawią się inne. :) Z ludzką głupotą (Twoją
akurat) nie warto walczyć -- należy z niej ciągnąć zyski dla siebie. :) Na kimś
sprzedawcy muszą ćwiczyć, a że cyfrowa TV nie nadaje jeszcze wszędzie, nie od
razu każdy zauważy, że coś jest nie tak z jego tunerem... :) Przedstawiciele
producentów przestrzegają, rozsądek podpowiada, że jeszcze przed rokiem nie
było jasności co do cyfrowej TV w Polsce, ale -- jak już napisałem -- ktoś
musi wykupić tunery nieprzydatne. :) I tym kimś nie musze być ja. :)

Data: 2009-09-18 12:05:14
Autor: Slawek [am-pm]
napisał w wiadomości news:h8qac9$imv$1inews.gazeta.pl...

[...]

Wtrącę się z boku i zadam naiwne pytanie. Co konkretnie robi tuner USB
telewizji cyfrowej?

Ośmielam się twierdzić, że robi tylko tyle: odbiera sygnał telewizyjny i zamienia
w strumień cyfrowy, czymkolwiek ten strumień by nie był. No i przesyła go
ciurkiem przez port USB do komputera.

W takim tunerze nie ma żadnego dekodera - czy to MPEG2, MPEG4,
czy innego czorta. Dopiero kodeki zainstalowane w systemie robią
(lepiej, gorzej albo wcale nie robią) z cyfrowego strumienia sygnały audio i wideo.

Podobnie jest z zewnętrznym napędem DVD podłączanym przez port USB.
Żaden producent nie chwali się, że ich sprzęt pozwala oglądać filmy
MPEG2, MPEG4, DivX czy Xvid zapisane na płytach - bo to nie ich broszka.

Od kilku lat używam tunery USB, najpierw DTV Dongle, ostatnio Dongle H
(firmy Leadtek) i odbieram w Warszawie telewizję cyfrową. Byłem
świadkiem chyba już kilkudziesięciu zmian w nadawanej treści.
Zmieniano listę programów, kodeki, testowano małą i dużą rozdzielczość.
Cały czas nawet ten pierwszy tuner (zanim się zepsuł) wszystko odbierał,
co najwyżej mój stary komputer przestał się wyrabiać w wyświetlaniu
materiałów HD (i kodowania w formacie H.264) i zamiast wideo miałem
pokaz slajdów.

Na nowym pececie (i przypadkiem z nowszym tunerem) nie ma tego typu
problemów, chociaż są inne, ale o tym napiszę innym razem.

Nieporozumienie dotyczące przydatności/nieprzydatności tunerów TV
(do pecetów, na USB), wzięło się z bezmyślnego przeniesienia zamieszania
wokół "normalnych" telewizorów, sprzedawanych w sklepach. Tutaj
bezspornym faktem jest, że do pewnego momentu większość tych,
które jakoby miały być gotowe do odbioru TV cyfrowej, miały
wbudowane dekodery MPEG2, nieprzydatne w Polsce.

Podkreślę to zdanie: "miały wbudowane dekodery." W telewizorze
nie da się - tak po prostu, jak w pececie - zainstalować nowego kodeka.

Gdy kilka lat temu kupowałem tunerek USB, nie miałem wtedy wielkiego
pojęcia o potencjalnych kłopotach związanych ze standardem, w jakim będzie
nadawana w Polsce cyfrowa telewizja naziemna. Ot, kupiłem, włączyłem -
działało. I działałoby do dzisiaj, gdyby nie przestało działać.  ;-)

--
Sławek

Data: 2009-09-18 12:11:39
Autor: marfi
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:h8qac9$imv$1inews.gazeta.pl...
musi wykupić tunery nieprzydatne. :) I tym kimś nie musze być ja. :)

  Jeżeli piszesz o tunerach stacjonarnych to masz rację ale to NTG, jeżeli o kartach do komputera PC to nie do końca wiesz o czym piszesz...

--
marfi

Data: 2009-09-14 07:43:12
Autor: Netx
Konrad Kosmowski pisze:
Jaki hybrydowy tuner (do PC oczywizda)
> Działać ma pod XP/Vista/W7 (w zasadzie to samo)
ale nie zaszkodzi jakby dał się uruchomić (włącznie z dekodowaniem MPEG4) pod
Pod Windows Vista i Windows 7 x64 na pewno działa ten:
Leadtek PxDVR3200H
Po zrobieniu update z Internetu doinstalowuje się kodek h264 (mpeg4) i daje się odbierać dvb-t w Warszawie z PKiN oraz z Łaz.
Do odbioru nadaje się b.dobrze. Nagrywa po analogu też dość dobrze.
Wada: mój egzemplarz grzeje się dość wybitnie.

Miałem też:
Tuner TV Compro Videomate VIDEOMATE E900F
Z tym że nie byłem zadowolony z formatu zapisu mpeg4 z tego tunera - mało co chciało potem odtwarzać te nagrania.

W obu wymienionych występuje taki kłopot że jak nagram cyfrowo w mpeg4/h264 to ciężko znaleźć aplikację która odtwarza to potem bezproblemowo bez rozjeżdżania się obrazu i dźwięku i innych niedogodności. Najlepiej radził sobie u mnie z tym PowerDvd Trial. Ale *nie testowałem ostatnio, może się coś polepszyło*. Z edycją zapisanego materiału h264 też kiepsko, chyba że nagrywa się z tunera analogowego (kodowanie przez kartę i jej oprogramowanie).

Linuksem... Wasze typy? :)

Tego nie sprawdzałem.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-09-14 08:11:52
Autor: Netx
Netx pisze:
Z edycją zapisanego materiału h264 też kiepsko,
> chyba że nagrywa się z tunera analogowego
(kodowanie przez kartę i jej oprogramowanie).

Naturalnie z tunera analogowego nie nagrywa w h264 tylko mpeg2 lub jak się ma b.mocny procesor to można do Avi/xvid itp.

Data: 2009-09-14 08:19:28
Autor: Netx
Konrad Kosmowski pisze:
Interesuje mnie coś
zewnętrznego z własną anteną i wejściem antenowym.

Ops! nie doczytałem że chodzi o zewnętrzny. Z zewnętrznymi nie miałem do czynienia.

Jaki tuner TV naziemnej hybrydowy?