Jaki tuner do telewizji naziemnej cyfrowej?

Data: 2012-03-02 16:38:27
Autor: Ignacy
Jaki tuner do telewizji naziemnej cyfrowej?
Mam telewizor starego typu który potrzebuje zewnętrznego tunera.
W sklepie widziałem tuner za 130 zł podczepiany z tyłu do telewizora i za 175 zł zewnętrzny.
Może jednak warto kupić w internecie - większy wybór i może być taniej mimo kosztów dostawy?
Jaki model tunera warto kupić?

Data: 2012-03-02 16:45:02
Autor: Ignacy
W dniu 2012-03-02 16:38, Ignacy pisze:
[...]

Nie musi obsługiwać komputera ani analogowej telewizji

Data: 2012-03-02 18:36:12
Autor: pawell32
[...]

Wiwa hd50.
to ten podczepiany z tyłu. uważam, że lepiej bo nie wala się.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-02 18:50:40
Autor: zdumiony
W dniu 2012-03-02 18:36, pawell32 pisze:
Wiwa hd50.
to ten podczepiany z tyłu. uważam, że lepiej bo nie wala się.

Czy wszystkie mają HD? Ja podczepianie z tyłu traktowałem jako wadę.
Ale mam tak, że mam jeszcze tuner satelitarny i DVD, oba mają złącze euro i na zmianę je wtykam. Czy dekoder(tuner - jak lepiej?) podczepiany z tyłu by nie przeszkadzał, bym go musiał w całości odczepiać?

Data: 2012-03-02 18:55:19
Autor: Ignacy
W dniu 2012-03-02 18:50, zdumiony pisze:
W dniu 2012-03-02 18:36, pawell32 pisze:
Wiwa hd50.
to ten podczepiany z tyłu. uważam, że lepiej bo nie wala się.

Czy wszystkie mają HD? Ja podczepianie z tyłu traktowałem jako wadę.

Na Allegro Wiwa hd50 jest niewielki więc można by go odczepiać, ale czy ma euro?
Wyposażony jest w
- złącze HDMI umożliwiające odbiór sygnału w jakości HD.

Czy starsze odbiorniki telewizyjne mogły by odbierać w HD? Chyba nie da się uzyskać na nich takiej jakości, ale czy da się uzyskać obraz tylko o mniejszej jakości? Bo podobno pierwszy i drugi program ma być w HD.

Data: 2012-03-02 19:16:23
Autor: pawell32
W dniu 2012-03-02 18:55, Ignacy pisze:
Na Allegro Wiwa hd50 jest niewielki więc można by go odczepiać, ale czy
ma euro?

wyjście tak, wejście nie

[...]

złącze hdmi podłączasz jak masz do czego.
np. mając tv lcd z dekoderem mpeg-2 podpinasz dekoder z tyłu do
gniazda euro, a korzystasz z Å‚Ä…cza hdmi co daje znacznie lepszy obraz
i dekodera nie widać.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-02 19:26:30
Autor: Cavallino

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f510ef9$1@news.home.net.pl...
[...]

??????
Jaki dekoder będzie działał podłączony do wyjścia Euro, kiedy sygnał wpuścisz do tv przez wejście hdmi?
Chyba że źle zrozumiałem i mówisz o wejściu hdmi w dekoderze....

Data: 2012-03-02 19:29:06
Autor: pawell32
W dniu 2012-03-02 19:26, Cavallino pisze:
Jaki dekoder będzie działał podłączony do wyjścia Euro, kiedy sygnał
wpuścisz do tv przez wejście hdmi?
Chyba że źle zrozumiałem i mówisz o wejściu hdmi w dekoderze....

źle zrozumiałeś. gniazdo euro tylko do zamocowania.
sygnał po kablu hdmi

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-02 19:57:35
Autor: nom

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4f510ef9$1news.home.net.pl...

gniazda euro, a korzystasz z Å‚Ä…cza hdmi co daje znacznie lepszy obraz

A ile dekoderów testowałeś? :-)
Bo ja miałem Kruger&Matz i obraz DVB-T 576i po RGB był znacznie lepszy (ostrzejszy, lepsze kolory) niż po HDMI 720p na moim Panasonic PV8 (plazma). Dekoder miał kiepski skaler i obraz po HDMI w rozdzielczości większej od 576 był mdły. :-)
Teraz mam Wiwę HD-50 i obraz zarówno po RGB czy też po HDMI jest bardzo dobry, ale i tak oglądam po RGB, bo po włączeniu dekodera od razu zmienia mi wejście na AV i po wyłączeniu dekodera z powrotem na TV. Po HDMI nie ma tak dobrze. Niestety na rynku brak dekoderów DVB-T z obsługą CEC.

Data: 2012-03-02 20:10:47
Autor: pawell32
Jaki tuner do telewizji naziemnej cyfrowej?
W dniu 2012-03-02 19:57, nom pisze:

A ile dekoderów testowałeś? :-)

trochę i zawsze było tak samo. po euro wyraźnie gorzej.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-03 14:37:43
Autor: nom

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4f511bba$1news.home.net.pl...
trochę i zawsze było tak samo. po euro wyraźnie gorzej.

To masz coÅ› nie tak z gniazdem SCART, albo kabel do niczego. ;-)
Sygnał DVB-T i tak jest tylko 576 linii. :-)

Data: 2012-03-03 15:12:50
Autor: Cavallino

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jit6r4$770$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Przemyślałeś, że to Ty możesz mieć coś nie tak z hdmi, jeśli nie widzisz różnicy?

Data: 2012-03-03 20:52:54
Autor: nom

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4f5226dd$0$26696$65785112news.neostrada.pl...

Przemyślałeś, że to Ty możesz mieć coś nie tak z hdmi, jeśli nie widzisz różnicy?

Nie wiem, zapytaj inżynierów Panasonica. :-)
Masz sygnał 576i puszczasz go na RGB i oglądasz na plaźmie 42" i oglądasz z 5m. Później ten sam sygnał z tego samego dekodera puszczasz na HDMI (rozdzielczośc jaka tam chcesz od 576i do 1080p) i jak zobaczysz różnicę to jesteś gość. :-)
Chetnię przeprowadziłbym taki test, np. 10 prób losowych ze zmianą wejścia. :-)
Na dekoderze kruger&matz KM00188 wyraźnie było widać różnicę, niestety nie niekorzyść sygnału po HDMI, szczególnie przeskalowanego w górę do 720p. Zresztą poczytaj fora, bo to nie tylko moje spostrzeżenia.

Data: 2012-03-03 23:09:25
Autor: Cavallino

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jitsqk$adu$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Ale to Ty twierdzisz, że po HDMI masz obraz równie kiepski co po scart, a nie oni.

[...]

Ja mam tylko 32", mam sygnał 576i, puszczam go przez RGB i przez HDMI z tego samego źródła i na ten sam telewizor.
I widzę różnicę, zasadniczą.

ZresztÄ… poczytaj fora

Po co?
Wiem co widzÄ™.

Data: 2012-03-04 02:51:03
Autor: nom

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4f529698$0$26710$65785112news.neostrada.pl...

Ja mam tylko 32", mam sygnał 576i, puszczam go przez RGB i przez HDMI z tego samego źródła i na ten sam telewizor.
I widzę różnicę, zasadniczą.

Jaki dekoder i jaki telewizor?

Data: 2012-03-04 10:52:05
Autor: Cavallino

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jiuhq5$mfo$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Dekoder każdy, telewizor każdy który dane mi było podłączać.

Data: 2012-03-04 11:32:18
Autor: nom

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4f533b3e$0$26710$65785112news.neostrada.pl...

Dekoder każdy, telewizor każdy który dane mi było podłączać.

Dzięki za konkretną odpowiedź. ;-)

Data: 2012-03-04 11:43:03
Autor: Cavallino

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jivgbf$va$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Zamiast wydziwiać napraw swój sprzęt z hdmi - jeśli nie widzisz różnicy, to masz coś z nim nie tak.

Data: 2012-03-04 16:28:16
Autor: nom

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4f53472f$0$1275$65785112news.neostrada.pl...

Zamiast wydziwiać napraw swój sprzęt z hdmi - jeśli nie widzisz różnicy, to masz coś z nim nie tak.

Jeżeli ktoś tu widziwia to tylko Ty, ja nie narzekam na odbiór zarówno po SCART jak i HDMI. ;-)

Data: 2012-03-04 18:52:01
Autor: Cavallino

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jj01mh$2lj$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Aha, czyli nawet nie wiesz komu odpowiadasz.

Data: 2012-03-04 19:46:02
Autor: nom

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4f53abb8$0$1208$65785112news.neostrada.pl...
Aha, czyli nawet nie wiesz komu odpowiadasz.

W psychologii nazywa siÄ™ to projekcja. :-)

Data: 2012-03-04 18:37:31
Autor: nom
[...]

Żeby nie być gołosłownym zamieszczam link do zdjęć zrobionych Canonem A510 3.0Mp:
http://tiny.pl/hpx5v
na przemian są zdjęcia puszczane z dekodera Wiwa HD-50 po SCART i HDMI, Gotye w 720p, Janusz Leon Wiśniewski SD 576i, Lego 720p i na koniec filmik 1080p (modelka), kolorowe "pręgi" wynikają z interferencji pewnie. :-)

Data: 2012-03-02 19:19:50
Autor: pawell32
Jaki tuner do telewizji naziemnej cyfrowej?
W dniu 2012-03-02 18:50, zdumiony pisze:
Czy wszystkie majÄ… HD?

nie

Ja podczepianie z tyłu traktowałem jako wadę.
Ale mam tak, że mam jeszcze tuner satelitarny i DVD, oba mają złącze
euro i na zmianÄ™ je wtykam. Czy dekoder(tuner - jak lepiej?) podczepiany
z tyłu by nie przeszkadzał, bym go musiał w całości odczepiać?

jak miałbym tak przełączać kable, to bym wymyślił jakiś rozgałęźnik

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2012-03-02 18:54:02
Autor: Arti
Jaki tuner do telewizji naziemnej cyfrowej?

Jaki model tunera warto kupić?

Użytkuję i polecam Maximum T-105

Data: 2012-03-06 10:31:12
Autor: Robert_J
Jaki tuner do telewizji naziemnej cyfrowej?
Użytkuję i polecam Maximum T-105

Szczerze mówiąc lepszy jest jego "klon", Telesystem TS 6511 HD. Maximum w pierwszych wersjach miał problemy z softem, dopiero nowsze zostały poprawione. Sprzedałem ich sporo swoim klientom, stąd wiem o problemach. Telesystem ma też wyświetlacz numeryczny na panelu czołowym, co mimo wszystko trochę ułatwia życie ;-).

Data: 2012-03-28 17:47:38
Autor: Grzegorz S
Robert_J <dzidekszcz1968@gazeta.pl> wrote:
> U¿ytkujê i polecam Maximum T-105

Szczerze mówi±c lepszy jest jego "klon", Telesystem TS 6511 HD. Maximum w pierwszych wersjach mia³ problemy z softem, dopiero nowsze zosta³y poprawione. Sprzeda³em ich sporo swoim klientom, st±d wiem o problemach. Telesystem ma te¿ wy¶wietlacz numeryczny na panelu czo³owym, co mimo wszystko trochê u³atwia ¿ycie ;-).

A czy soft w tych starszych pierwszych wersjach mo¿na uaktualniæ, by wszystko dobrze dzia³a³o?

I gdzie go kupiæ w Warszawie?:)

--

Jaki tuner do telewizji naziemnej cyfrowej?