Jaki typ komunikacji po eSAT A ustawić?

Data: 2010-04-26 04:02:53
Autor: Q
Jaki typ komunikacji po eSAT A ustawić?
Zauważyłem, że dla wyjść zewnętrznych eSata na płycie Gigabyte P55A-UD3R można ustawić zewnętrzne porty w 3 tryby: IDE, AHCI oraz RAID. Szczerze mówiąc nie mam bladego pojęcia o co tu chodzi. Liczę na Waszą pomoc. A

Na mojej plycie musze miec SATA w trybie AHCI,
zeby w ogole eSATA dzialalo.

Co ciekawe Intel zaleca ustawianie SATA w tryb RAID:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Host_Controller_Interface

Data: 2010-04-26 05:52:41
Autor: MC
Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:hr2s5p$ofs$1news.task.gda.pl...
[...]

A dalej pisze: "Takie zalecenie jest podyktowane częstymi problemami przy przełączaniu trybu pracy już po zainstalowaniu systemu operacyjnego[1]." Na dodatek zdaje się, że dotyczy tylko XP.

Jaki typ komunikacji po eSAT A ustawić?