Jaki voip, jaki telefon?

Data: 2011-07-22 15:05:52
Autor: kakmar
Jaki voip, jaki telefon?
Tak, chcę trochę na łatwiznę, ale pewnie ktoś już to przerobił i może się pochwali.

Założenie: zostawiam w kraju telefon n6220c (taki akurat mogę) z klientem Fring/Skype i kartą np: Orangefree/play z 6/1GB danych, za 35/19 zł. Dzwonię na niego za "darmo", z daleka. Na ile rozmowy wystarczy taka ilość danych? Ile te komunikatory zjadają za bycie online? Mniej więcej oczywiście.

Telefon w dobrym zasięgu 3g/hsdpa. Będzie to działać? Operatorzy nie filtrują tego? Co z aero2? Dla moich potrzeb będzie chyba najdroższy i najbardziej upierdliwy do kupienia starter.

Korzystanie z PC, innych rozwiÄ…zaĹ„ jest albo nie wygodne, albo za drogie. Koszt zwykĹ‚ego roamingu nie powinien przekroczyć ~150zĹ‚. WiÄ™c nie zakĹ‚adam  wiÄ™kszych inwestycji. Tyle ĹĽe majÄ…c za "darmo" moĹĽna rozmawiać wiÄ™cej. Jakie inne rozwiÄ…zania, operator sip (specjalnie do tego wydaje mi siÄ™ trochÄ™ bez sensu). Jaki inny Voip komunikator, dziaĹ‚ajÄ…cy na n6220c.

Ma tylko czekać online na połączenie, dzwonić i pozwolić się dogadać. Jakich ewentualnie problemów się spodziewać.

Z góry dziękuję za podpowiedzi i pomysły.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-07-22 19:08:30
Autor: Przyjazny
Jaki voip, jaki telefon?
On 2011-07-22 15:05, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:
Tak, chcę trochę na łatwiznę, ale pewnie kto¶ już to przerobił i może się pochwali.

Założenie: zostawiam w kraju telefon n6220c (taki akurat mogę) z klientem Fring/Skype i kart± np: Orangefree/play z 6/1GB danych, za 35/19 zł. Dzwonię na niego za "darmo", z daleka. Na ile rozmowy wystarczy taka ilo¶ć danych? Ile te komunikatory zjadaj± za bycie online? Mniej więcej oczywi¶cie.

Za bycie online bez poł±czeń itp. to 0 w porównaniu z gigabajtem.

Telefon w dobrym zasięgu 3g/hsdpa. Będzie to działać? Operatorzy nie filtruj± tego?

Jak kiedy¶ testowali¶my co¶ takiego na GPRS to nie filtrowali, ale
jako¶ć była słaba. Może 3G zadziała lepiej, ale musisz znaleĽć BTSa z
niskimi pingami (może być ciężko).

Korzystanie z PC, innych rozwi±zań jest albo nie wygodne, albo za drogie. Koszt zwykłego roamingu nie powinien przekroczyć ~150zł. Więc nie zakładam  większych inwestycji. Tyle że maj±c za "darmo" można rozmawiać więcej. Jakie inne rozwi±zania, operator sip (specjalnie do tego wydaje mi się trochę bez sensu). Jaki inny Voip komunikator, działaj±cy na n6220c.

Ma tylko czekać online na poł±czenie, dzwonić i pozwolić się dogadać. Jakich ewentualnie problemów się spodziewać.

Dzwonić z VoIPa na normalny stacjonarny telefon? Ja płacę ~9 gr/minutę,
pewnie można znaleĽć nawet o połowę tańsze (freeconet chwali się 5 gr,
ale mi nigdy to nie zadziałało dobrze). W porównaniu z roamingiem pewnie
mało, a żeby na skype'a zadzwonić i tak musisz mieć tam gdzie jeste¶
jaki¶ dostęp do Internetu.

Data: 2011-07-26 11:46:22
Autor: kakmar
Jaki voip, jaki telefon?
Dnia 22.07.2011 Przyjazny <przyjazny@nospam.tld.invalid> napisał/a:

Dzwonić z VoIPa na normalny stacjonarny telefon? Ja płacę ~9 gr/minutę,
pewnie można znaleźć nawet o połowę tańsze (freeconet chwali się 5 gr,
ale mi nigdy to nie zadziałało dobrze). W porównaniu z roamingiem pewnie
mało, a żeby na skype'a zadzwonić i tak musisz mieć tam gdzie jesteś
jakiś dostęp do Internetu.

Chodzi o zostawienie komuś telefonu, na który będę mógł "darmo" dzwonić.
W miejscu gdzie stacjonarnego, wifi, ani gniazdka ethernetu łatwo dostępnego nie ma, zresztą i tak byłby większy problem z obsługą czegoś innego niż telefon. Jest dobry zasięg operatorów 3G/HSDPA i nie ma problemów z korzystaniem z telefonu. Tam gdzie się wybieram jest dobre połączenie z siecią, bez dodatkowych kosztów.

Na razie, w wolnych chwilach sprawdziłem działanie Skype/Fring, potem operator Voip (pytanie który), wszystko niby działa na n6220c i iplus pozwala na połączenia Voip. Tyle że jakoś nie koniecznie chcę do tego zostawiać kartę z internetowym abonamentem w telefonie. Stąd pytanie o Orange free i play.

Fring i Skype działają na nokii po 3g całkiem znośnie. Jakość wystarczająca do zrozumienia, niewielkie opóźnienie <1s. Pytanie czy Voip któregoś z operatorów nie będzie działał lepiej i który warto sprawdzić.

Będę dzwonił z jakiegoś programu voip (dowolnego, na androida lub PC), na coś co ma dobrze działać na n6220c, czyli łącze 3g/hsdpa i orangefree lub play z pakietem.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-07-29 11:34:40
Autor: Tom Kom
Jaki voip, jaki telefon?
Zobacz sobie http://tele.play.pl/komunikat/tele/beta2/ . Do telefonu
wkładasz kartę Play Fresh i za 10 zł. można gadać 45000 minut lub jest
chyba jeszcze abonament za 1 zł. i Stan Darmowy na 6 miesięcy. Można
rozmawiać i smsować ze wszystkimi sieciami tak jakby¶ był w Polsce i z
własnym numerem też. Można odbierać poł±czenia. Odno¶nie VoIPa to
pingi musz± być małe, telefon musi trzymać sesję internetow± a 1h
gadania to ze 20 MB. Kup Play Fresha za 5 zł. jest 100 MB i przetestuj
w praktyce jak działa VoIP w takim telefonie.

Data: 2011-08-02 12:23:14
Autor: kakmar
Jaki voip, jaki telefon?
Dnia 29.07.2011 Tom Kom <kemot33kemot@gmail.com> napisał/a:
Zobacz sobie http://tele.play.pl/komunikat/tele/beta2/ . Do telefonu
wkładasz kartę Play Fresh i za 10 zł. można gadać 45000 minut lub jest
chyba jeszcze abonament za 1 zł. i Stan Darmowy na 6 miesięcy. Można
rozmawiać i smsować ze wszystkimi sieciami tak jakbyś był w Polsce i z
własnym numerem też. Można odbierać połączenia. Odnośnie VoIPa to
pingi muszą być małe, telefon musi trzymać sesję internetową a 1h
gadania to ze 20 MB. Kup Play Fresha za 5 zł. jest 100 MB i przetestuj
w praktyce jak działa VoIP w takim telefonie.

Rozwiązanie w teorii idealne, dzięki za podesłanie, niestety w praktyce dosyć uciążliwe. O ile na PC, da się z tego korzystać dosyć znośnie, to w przeglądarce w telefonie nie wyświetla się konfiguracja flash z kontrolką pozwalającą na włączenie mikrofonu w dla flasha. Flash jako taki oczywiście działa. Gdyby udostępnili możliwość korzystania z tego za pomocą jakiejś aplikacji sip/voip to byłoby idealne. --
kakmaratgmaildotcom

Jaki voip, jaki telefon?