Jaki wentylator procesora?

Data: 2009-06-03 09:02:45
Autor: OMSON
Jaki wentylator procesora?
Dominik & Co pisze:

a ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO PWM (niestety sporo
droższy). A może warto przyjrzeć się jeszcze czemuś innemu?

Mam kilka tych w pracy na P4-kach (zamiast BOX-owych cooler'ków) i wcale takie ciche nie są (tylko nie wyją jak oryginały po prostu). ;)
No i wielkie to to... :)

Pzdr, OMSON

Data: 2009-06-03 09:20:41
Autor: Dominik & Co
Jaki wentylator procesora?
OMSON napisał(a):

[...]

No właśnie wielkie powinno być cichsze (większy radiator i wentylator).
Ale skoro nie są cichsze od boxowych, to nie ma sensu...
Dzięki za opinię.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-06-03 10:34:36
Autor: OMSON
Jaki wentylator procesora?
Dominik & Co pisze:

[...]

Doprecyzuje - są o wiele cichsze od oryginałów ale nie dają całkowitej ciszy jakby ktoś oczekiwał.

Pzdr, OMSON

Data: 2009-06-03 09:40:24
Autor: BartekK
Jaki wentylator procesora?
OMSON pisze:
Dominik & Co pisze:

[...]

No to albo płyta nie steruje PWM tego wentylatora (wyłączone/brak), albo te P4 to jakieś 3GHz 125W grzałki, albo mieszają w zamkniętej obudowie gorącym powietrzem bez skutku, albo blaszki radiatora ci się pozapychały   kurzem/futrem (niestety, tego typu radiatory szybko się zapychają bo mają wąskie szparki między cienkimi blaszkami, kocie futro + kurz potrafi zapchać w parę dni...)

Data: 2009-06-03 10:36:00
Autor: OMSON
Jaki wentylator procesora?
BartekK pisze:

No to albo płyta nie steruje PWM tego wentylatora (wyłączone/brak), albo
Płyta alesraki wiec wiesz ;)
te P4 to jakieś 3GHz 125W grzałki, albo mieszają w zamkniętej obudowie
3,2GHz :)
gorącym powietrzem bez skutku, albo blaszki radiatora ci się pozapychały
no jak - mówię o wrażeniach zaraz po instalacji cooler'a:)

pzdr, OMSON

Data: 2009-06-03 10:01:38
Autor: Szarlih
Jaki wentylator procesora?
OMSON jest autorem poniższej notatki:

[...]

a regulacja obrotów? bo słyszałem już ten cooler na E7200 i E8400 i całkiem cichutkie były. bez OC sobie nieźle radzi.

do autora wątku: na Semprona to raczej Arctic Cooling Freezer 64 Pro pasuje, ten podany jest na LGA 775 Intela

No i wielkie to to... :)

no raczysz żartować, jeden z mniejszych tego typu.
nie mówiąc już o takich: http://xtreview.com/images/scythe%20Orochi%20(Scorc-1000)%2004.jpg

;)

--
                 _____
_______________/     \_______________    |GG: 2822174

Data: 2009-06-03 10:37:11
Autor: OMSON
Jaki wentylator procesora?
Szarlih pisze:

no raczysz żartować, jeden z mniejszych tego typu.
nie mówiąc już o takich: http://xtreview.com/images/scythe%20Orochi%20(Scorc-1000)%2004.jpg

Nie osłabiaj mnie :)To wygląda jak groteska :)

Pzdr, OMSON

Data: 2009-06-03 10:51:35
Autor: Dominik & Co
Jaki wentylator procesora?
Szarlih napisał(a):

do autora wątku: na Semprona to raczej Arctic Cooling Freezer 64 Pro

No tego właśnie miałem na myśli, pozajączkowało mi się.

A ten bezwiatrakowy Sonic Tower, warto zaryzykować?
Sempron mi chyba się nie zagotuje, nawet przy pełnej mocy?

Grafikę mam tylko tę zintegrowaną z płytą (GF 6100), dysk jeden.
W sumie wentylator od zasilacza powinien wystarczyć...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-06-03 15:11:14
Autor: Doxent
Jaki wentylator procesora?
A ten bezwiatrakowy Sonic Tower, warto zaryzykować?
Sempron mi chyba się nie zagotuje, nawet przy pełnej mocy?

założe się, że dobrze chodziłby nawet z całkowicie wyjętym radiatorem tylko sam procesor w podstawce. W końcu to tylko 1900MHz i 45W TDP.

Data: 2009-06-03 15:54:59
Autor: GLaF
Jaki wentylator procesora?
Dnia Wed, 3 Jun 2009 15:11:14 +0200, Doxent napisał(a):

[...]

Maksymalna dopuszczalna temperatura tego procka to 55 - 65 stopni. Nie ma
mowy, żeby sam IHS odprowadził 45W przy tej temperaturze.

--
GLaF

Data: 2009-06-03 16:56:30
Autor: maX
Jaki wentylator procesora?

Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości news:83l6pgym642k$.14kjuk1t9wjd1$.dlg40tude.net...
[...]

65 st:
http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUDetail.aspx?id=138&f1=AMD+Sempron%e2%84%a2&f2=LE-1100&f3=1900&f4=256&f5=AM2&f6=G1&f7=65nm+SOI&f8=45+W&f9=1600&f10=False&f11=False

Nie ma
mowy, żeby sam IHS odprowadził 45W przy tej temperaturze.

BOXowy wentylator do LE jest chyba 4-żyłowy. Wiec chyba można na sztywno ustawić najniższą predkość (tzn. żeby zwiększał obroty dopiero przy 65st).

Data: 2009-06-03 16:58:22
Autor: maX
Jaki wentylator procesora?

Użytkownik "maX" <aver@wywaltointeria.pl> napisał w wiadomości news:h062uq$vb0$1atena.e-wro.net...

[...]

No i można (jesli nie podkręcany) na sztywno zmniejszyć vcore. To dodatkowo obniży jego temperaturę.

Data: 2009-06-04 08:57:05
Autor: Dominik & Co
Jaki wentylator procesora?
maX napisał(a):

No i można (jesli nie podkręcany) na sztywno zmniejszyć vcore. To dodatkowo obniży jego temperaturę.

O, to jest myśl. Dzięki.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-06-04 08:59:33
Autor: Dominik & Co
Jaki wentylator procesora?
maX napisał(a):

BOXowy wentylator do LE jest chyba 4-żyłowy. Wiec chyba można na sztywno ustawić najniższą predkość (tzn. żeby zwiększał obroty dopiero przy 65st).

Tak, tak jest ustawione (najwyższa temperatura, od jakiej ma zwiększać obroty).

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-06-04 08:56:38
Autor: Dominik & Co
Jaki wentylator procesora?
Doxent napisał(a):

założe się, że dobrze chodziłby nawet z całkowicie wyjętym radiatorem tylko sam procesor w podstawce. W końcu to tylko 1900MHz i 45W TDP.

IMO małe szanse, miałem na początku jakąś kiepską pastę (płyta jeździła
do reklamacji, procek był wyjmowany) i przy kilkugodzinnej kompresji
mencoderem się przegrzewał (do autowyłączenia).

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-06-03 10:02:14
Autor: Andrzej Libiszewski
Jaki wentylator procesora?
Dnia Wed, 03 Jun 2009 09:02:45 +0200, OMSON napisał(a):

Dominik & Co pisze:

[...]

Musi być wielkie, jak ma być ciche :) Jak mawiał kobuszewski w pewnym
skeczu: "praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb" ;)

Ale z tym że to nie takie ciche to chyba jakiś problem ze sterowaniem
obrotami, mam athlonowską wersję tego chłodzika i spisuje się dobrze i
bezszelestnie.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-06-03 10:38:03
Autor: OMSON
Jaki wentylator procesora?
Andrzej Libiszewski pisze:

Ale z tym że to nie takie ciche to chyba jakiś problem ze sterowaniem
obrotami, mam athlonowską wersję tego chłodzika i spisuje się dobrze i
bezszelestnie.

Możliwe - to na tanich płytach ASRock'a siedzi...

Pzdr, OMSON

Jaki wentylator procesora?