Jaki wkrętak

Data: 2019-02-17 19:36:53
Autor: Animka
Jaki wkrętak
Nietypowe trochę pytanie.ale nie wiem skąd przy niedzieli zasiegnąc informacji.
Jest sobie śrubka (nie na wierzchu tylko w głębi). W domu jest dużo śrubokrętów, ale do tej śrubki nie ma. Potrzebny jest wkrętak z obręczą, żeby toto odkręcić. Śrubka na zdjęciu jest troche zniekształcona. Ma jakby 4 listki jak kwiatek i w środku dziurkę. Średnica otworu trochę mniejsza od 0,5 cm. Jaki wkrętak trzeba kupić i jak on sie nazywa?
Z góry dziękuję za odpowiedż.
Fotka brzydka, bo z telefonu:
https://zapodaj.net/e85cfdcc516da.jpg.html

--
animka

Data: 2019-02-17 19:43:29
Autor: nadir
Jaki wkrętak
W dniu 2019-02-17 o 18:36, Animka pisze:
[...]

Obstawiam PH1 lub PH2.

Data: 2019-02-17 20:53:27
Autor: Animka
Jaki wkrętak
W dniu 2019-02-17 o 20:43, nadir pisze:

Obstawiam PH1 lub PH2.

Z początku pomyślalam, że się nabijasz, ale patrzę w Wikipedii i rzeczywiście są takie wkrętaki. Przyjrzałam się zdjęciom i potem zaczęlam dopasowywać swoje końcówki wkrętaków do tej śrubki. Są ostre i bałam się, że uszkodzę tę miękką śrubkę. Dopasowałam jeden i zaczęlam kręcić w lewo, a nie jak przedtem w prawo. Jejku! Śrubka bardzo ładnie się wykręciła :-)
Zepsuła mi się lodówka ze 2 dni temu i chcę zaraz wymontować termostat, zobaczyć jak on wygląda, żeby kupić taki sam. Jeden fachowiec mi powiedzial, że bierze się 100 zł za sam przyjazd i że to na pewno silnik/agregat lodówki padł.

--
animka

Data: 2019-02-17 21:00:37
Autor: nadir
Jaki wkrętak
W dniu 2019-02-17 o 19:53, Animka pisze:

[...]

Nie bierz się za to, bo się jeszcze zabijesz!

Data: 2019-02-18 01:20:54
Autor: Animka
Jaki wkrętak
W dniu 2019-02-17 o 22:00, nadir pisze:
[...]

Prund od lodówki wyłączony, ale zamiast usiąść na krześle do cały czas stałam z głową w tej lodówce i misiałam sobie przyświecać. Kręgosłup odmówił mi posłuszeństwa. Termostat juz prawie odlręcony-nie chce wyjść wraz z tym bolcem na pokrętło. A może ten bolec na pokrętło jest tam na stale, tylko jak wyciągnąć ten nieszczęsny termostat. Chyba go nie przykleili na stałe.
Jakiś kupiłam już na Allegro, ale nie mogę zapłacić, bo oczywiście następny nie podał swojego numeru konta. Ten termostat na Allegro jest z bolcem na pokrętło.

--
animka

Data: 2019-02-18 20:03:58
Autor: ń
Jaki wkrętak
Jeżeli termostat połączony jest z układem termoparą (rurką kapilarną), to nie zrobisz tego sama.

Data: 2019-02-18 22:27:51
Autor: t-1
Jaki wkrętak
W dniu 2019-02-18 o 00:20, Animka pisze:

[...]

A skąd wiesz, ze termostat padł?
Sprężarka nie ma zasilania?

Data: 2019-02-19 02:08:25
Autor: Animka
Jaki wkrętak
W dniu 2019-02-18 o 23:27, t-1 pisze:
[...]

To się okaże później.

--
animka

Data: 2019-02-20 00:08:33
Autor: Animka
Jaki wkrętak
W dniu 2019-02-19 o 2:08, Animka pisze:
[...]

Był fachowiec i powiedział, że to sprżarka i takich do tej lodówki już nie ma. Zresztą naprawa się nie opłaca. Zostałam bez lodówki. Mogłam wymienic na nową jak 4 lata temu gruntowny remont mieszkania robiłam. Lodówka ma 23 lata i do ostatnich dni była ok.

--
animka

Data: 2019-02-20 00:36:01
Autor: Adam
Jaki wkrętak
W dniu 2019-02-19 o 23:08, Animka pisze:
W dniu 2019-02-19 o 2:08, Animka pisze:
W dniu 2019-02-18 o 23:27, t-1 pisze:
W dniu 2019-02-18 o 00:20, Animka pisze:

(...)
[...]

A jaka to lodówka?

Sprężarek sporo jest, przykładowo:

https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-chlodziarek/sprezarki-do-chlodziarek,g1315181.html

Tyle, że IMO do starego sprzętu nie ma co dokładać, choćby ze względu na degradację izolacji termicznej.
Nowa kosztuje chyba niewiele więcej od sprężarki + wymiana + pompowanie czynnika. A zyskujesz gwarancję na nowy sprzęt oraz spadnie Ci rachunek za prąd.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-02-18 09:52:00
Autor: ń
Jaki wkrętak
Wymień sobie zasilacz, nowy powinien starczyć na 2-3 lata...
No i jakiś test pamięci zrób.

-- -- -

Data: 2019-02-18 09:55:06
Autor: ń
Jaki wkrętak
Spisz lub sfotografuj numery serwisowe z tabliczki znamionowej (czasem w środku, czasem z tyłu) i z tymi numerami szukaj części.
Pytaj na forum elektroda.pl (i tak ich nie lubię ;)))

-- -- -
zobaczyć jak on wygląda, żeby kupić taki sam

Data: 2019-02-18 13:15:57
Autor: Roman Tyczka
Jaki wkrętak
On Mon, 18 Feb 2019 09:55:06 +0100, ń wrote:

Spisz lub sfotografuj numery serwisowe z tabliczki znamionowej (czasem w środku, czasem z tyłu) i z tymi numerami szukaj części.
Pytaj na forum elektroda.pl (i tak ich nie lubię ;)))

Nie lubisz, bo tam za buraczenie dostaje się z miejsca banem w twarz. I
dobrze.

Roman Tyczka

Data: 2019-02-18 13:33:14
Autor: Kamil
Jaki wkrętak
W dniu 2019-02-18 o 13:15, Roman Tyczka pisze:

Nie lubisz, bo tam za buraczenie dostaje się z miejsca banem w twarz. I
dobrze.

Na Elektrodzie większość chamów i buraków to właśnie moderatorzy. Poziom i popularność tego serwisu spadły poniżej zera. No i parę firm dobrało się im do tyłka z tytułu praw autorskich. Publikowali w sposób nieautoryzowany schematy i instrukcje.

Pzdr

Data: 2019-02-18 15:32:54
Autor: RadoslawF
Jaki wkrętak
W dniu 2019-02-18 o 13:33, Kamil pisze:

[...]

Oni czy ich użytkownicy?

Pozdrawiam

Data: 2019-02-18 15:52:53
Autor: ń
Jaki wkrętak
Jak na 99% forów.
A gdyby tak na każde forum w ramach retorsji podesłać A. .... ;-)))

-- -- -