Jaki wolnobieg jednorzędowy?

Data: 2017-08-06 10:13:07
Autor: Jan Walicki
Jaki wolnobieg jednorzędowy?
Witam, Na czym polega różnica między różnymi wolnobiegami jednorzędowymi (16, 18, 20 itd) T?   Czy każdy wymaga innego łańcucha? Jedne są lepsze od drugich? (Czemu)? Pozdrawiam

Data: 2017-08-06 11:34:34
Autor: andrzej.ozieblo
W dniu niedziela, 6 sierpnia 2017 19:13:10 UTC+2 użytkownik Jan Walicki napisał:
Witam, Na czym polega różnica między różnymi wolnobiegami jednorzędowymi (16, 18, 20 itd) T?   Czy każdy wymaga innego łańcucha? Jedne są lepsze od drugich? (Czemu)? Pozdrawiam

Nie bardzo rozumiem. Po prostu różna liczba zębów (T to od ang. tooth - ząb). Co kto lubi. Np. w Nexus 3 można wymieniać same zębatki. Oryginalnie było 20, zamieniłem na 18 a potem na 16, która mi najbardziej pasuje.

Data: 2017-08-06 12:02:02
Autor: Jan Walicki
W dniu niedziela, 6 sierpnia 2017 20:34:36 UTC+2 użytkownik andrzej...@gmail.com napisał:
> [...]

Nie bardzo rozumiem. Po prostu różna liczba zębów (T to od ang. tooth - ząb). Co kto lubi. Np. w Nexus 3 można wymieniać same zębatki. Oryginalnie było 20, zamieniłem na 18 a potem na 16, która mi najbardziej pasuje.

No właśnie, ale czemu najbardziej pasuje?

Data: 2017-08-06 13:15:13
Autor: andrzej.ozieblo
W dniu niedziela, 6 sierpnia 2017 21:02:04 UTC+2 użytkownik Jan Walicki napisał:

No właśnie, ale czemu najbardziej pasuje?

Optymalne do mojej ulubionej kadencji, czyli średniej liczby obrotów pedałów na minutę. Oczywiście zależy od wielkości przedniej tarczy. Niestety nie da się tego wybrać w ciemno. Trzeba popróbować. Za dużo zębów z tyłu, kręcisz zbyt szybko pedałami, za mało - zbyt wolno.

Pytasz poważnie? ;)

Data: 2017-08-06 13:55:02
Autor: Jan Walicki
W dniu niedziela, 6 sierpnia 2017 22:15:15 UTC+2 użytkownik andrzej...@gmail.com napisał:
> [...]

Optymalne do mojej ulubionej kadencji, czyli średniej liczby obrotów pedałów na minutę. Oczywiście zależy od wielkości przedniej tarczy. Niestety nie da się tego wybrać w ciemno. Trzeba popróbować. Za dużo zębów z tyłu, kręcisz zbyt szybko pedałami, za mało - zbyt wolno.

Jak najbardziej poważnie. Mam wybrać taki wolnobieg a różnych opcji na Alegro od groma. I zacząłem się zastanawiać; jeśli średnica jest taka sama (powiedzmy) dla przynajmniej 2-3 najczęstszych rodzajów wolnobiegów jednorzędowych to liczba zębów z tyłu nie powinna robić różnicy? Co innego gdyby wolnobiegi różniły się też średnicą (jak w wolnobiegach wielorzędowych)
Za to może inaczej się prowadzi i potrzebny inny łańcuch, muszę jeszcze sprawdzić rozstaw tych zębów.
A najśmieszniejsze że mam taki wolnobieg nakręcony w flipflopie, trochę kilometrów nim zrobiłem - ale nigdy nie zastanawiałem się, ile ma zębów :-))

Data: 2017-08-06 23:06:37
Autor: ToMasz
W dniu 06.08.2017 o 22:55, Jan Walicki pisze:
[...]

taaaak. chyba przesyłki.
wolnobieg jednorzędowy to największe dziadostwo, za 10zł, najcześciej bez możliwości zdjęcia bez zniszczenia

I zacząłem się zastanawiać; jeśli średnica jest taka sama
chyba wewnętrzna. bo zewnętrzna zależy od ilości zęboów

ale nigdy nie zastanawiałem się, ile ma zębów :-))

Weź chłopie idź do sklepu rowerowego poproś o jakikolwiek i spróbuj. jak po 100 metrach stwierdzisz ze to nie ten, wyczyść, wymień na inny. (jak Ci się uda zdjąć bez zamordowania :))

ToMasz

Data: 2017-08-07 10:54:05
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2017-08-06 o 22:55, Jan Walicki pisze:

[...]

Tak jak Tomek napisał. Średnica wewnętrzna ta sama, ale zewnętrzna różna, bo różna liczba zębów. Rozstaw zębów jest ten sam, chyba od mementu wynalezienia łańcucha. Łańcuchy różnią się konstrukcją, szerokością, nacięcięciami, ale rozstaw jest uniwersalny i ten sam. Długość pary ogniw = 1".

Na Twoim wolnobiegu wytłoczona jest liczba zębów. I zawsze możesz je policzyć. :)

Jaki wolnobieg jednorzędowy?