Data: 2011-07-17 12:18:42 | |
Autor: Marek | |
Jaki wybrac rower cross'owy, duzy dylemat. http://buka.strzegom.net/rower.html | |
O kurcze! (ę) Stworzyłeś katalog :).
Ewentualny doradca też ma teraz "duzy" dylemat. Szczególnie, że nie ma wszystkich danych do porównań. Choć gdyby miał, byłoby jeszcze gorzej, bo nawet tego co jest, jest za dużo na analizowanie w czynie społecznym. Na dodatek nie piszesz, do czego konkretnie potrzebujesz tego roweru - czy doradzać Ci wersję ze sztywnym widelcem, czy z amortyzatorem/resorem? Proponuję taki zabieg: Przyjmij, że na rynku silnej konkurencji konstrukcje zbliżone ceną są zbliżone jakością. A jeśli droższe, to płacisz za markę. Przyjmij, że różnice w geometrii ram są na razie nieistotne, bo nie wiesz, czego po nich oczekiwać i jaki jest związek z Twoją budową i stylem jazdy. Tego zresztą tym bardziej nie wie pt doradca. Będzie to istotne dopiero po zakupie, jak zaczniesz jeździć. Ale nie mając porównania z innymi i tak nie dowiesz się, czy dobrze wybrałeś. Ewentualne niedogodności można będzie skorygować regulacją. Jednak na tym etapie wyklucz modele przeznaczone dla kobiet. Zdecyduj, czy chcesz mieć z przodu sztywno, czy ma się uginać. I skreśl z listy właściwą grupę rowerów. A z tego co zostało wybierz model, który najbardziej Ci się podoba. Zwróć uwagę głównie na ramę, bo reszta i tak wcześniej czy później pójdzie do wymiany. Kwestia czy wybrać model z tarczówkami czy z tradycyjnym hamulcami też jest tutaj nie do rozstrzygnięcia, bo jedni będą Ci doradzać pierwsze, inni drugie. I każdy będzie miał po części rację. Możesz więc rzucić monetą. Jak chcesz sobie te fazę wyboru nieco skomplikować lub pojawi się kilku faworytów, to porównaj osprzęt. Grupy osprzętu dominujących na rynku producentów według ceny/ jakości i porównania między nimi znajdziesz bez wysiłku w sieci. Na tym etapie możesz też ponownie zapytać tutaj. Pewnie wtedy już łatwiej będzie o społecznych konsultantów :). Życzę dobrego wyboru :). -- Marek |
|