Jaki wysokościomierz z licznikiem?

Data: 2010-07-05 10:15:42
Autor: Zbynek Ltd.
Jaki wysokościomierz z licznikiem?
Witam szacowne grono

Zgadza się. Kolejność funkcji zamierzona. Skoro urządzenia oferujące
najbardziej interesujący mnie zakres funkcji są też rowerowe, to
niech i tak będzie. Rowerem jeżdżę, przyda się nowy i lepszy licznik.

Chodzi mi o wysokościomierz ciśnieniowy. Szukam czegoś co zastąpi
mój wysłużony gadżecik.

Podstawowe kryteria:
- pomiar temperatury od -20
- dzienne i/lub całkowite sumowanie podejść/zejść
- prędkość wchodzenia/schodzenia (wariometr)
- wodoodporność (niechby i byle jaka)

Moje typy, akurat z Ciclosport, to:
Alpin 3, Alpin 5, HAC4 Pro, HAC 4000, Czy najtańszy CM 4.33.

Jak na razie nie znalazłem nic co by mnie satysfakcjonowało. Prawie
było, ale zaledwie np. bryzgoodporność, lub wodoodporność do 30m,
ale nie wolno naciskać przycisków. Wodoodporność na poziomie
pozwalającym na używanie przycisków w ulewie byłaby zadowalająca.

Czy jest opcja "Tylko wysokościomierz" dla użytku poza rowerem,
czyli uproszczenie obsługi o pewne "niepotrzebne" funkcje?

Istotna jest też widoczność w pełnym słońcu.

Byłoby też miło, gdyby był puslometr, skoro i tak zamierzam go
kupić. Współpracę z PC sobie daruję, choć niektóre mają taką możliwość.

Niepokoi mnie też sprawa zbyt łatwej dostępności przycisków w
tych licznikach. Jak wygląda np. sprawa nawigacji po funkcjach?
Niektóre mają zbyt długie menu przypisane do jednego klawisza.

Przeszukałem bazę 303 000 wiadomości na tej grupie, przeczytane
ponad 300 z tematem "licznik", "wysokościomierz", "altimetr". Nie
znalazłem nic co by mnie satysfakcjonowało. Przeszukałem też kilka
for rowerowych. W sumie wiem więcej, ale i tak za mało.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-07-05 02:22:35
Autor: Michał Kieś
Jaki wysokościomierz z licznikiem?
Jakąś alternatywą może być Sigma MHR 2006, która z powyżej wskazanych
kryteriów nie ma tylko wariometru, ale za to posiada pulsometr. Używam
od jakiegoś czasu i oceniam to urządzenie wysoko, biorąc pod uwagę
cenę/możliwości. Z wodoodpornością nie miałem problemu przy
gwałtownych, intensywnych opadach, altimetr odpowiednio skalibrowany
idealnie wskazuje wysokość z dokładnością co do metra, do pulsometru
nie mam zastrzeżeń, choć mógłby dźwiękowo wskazywać przekroczenie
ustawionego progu (pokazuje tylko bieżące, średnie i maksymalne
tętno). Termometr, suma przewyższeń, możliwość instalacji na dwóch
rowerach (osobne wskazania dla każdego) to tylko niektóre funkcje. W
zestawie podstawka umożliwiająca używanie komputerka podczas wycieczek
pieszych. Niska cena w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań ze
zbliżonymi możliwościami (ja zapłaciłem 250 zł). Czasem traci
połączenie w okolicach linii tramwajowej (system DTS), ale to
sporadycznie. Nowsza wersja tego licznika, oparta na systemie STS,
jest niemal dwukrotnie droższa.

Data: 2010-07-05 03:30:13
Autor: tadek
Jaki wysokościomierz z licznikiem?
On 5 Lip, 10:15, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:
Witam szacowne grono

Zgadza si . Kolejno funkcji zamierzona. Skoro urz dzenia oferuj ce
najbardziej interesuj cy mnie zakres funkcji s te rowerowe, to
niech i tak b dzie. Rowerem je d , przyda si nowy i lepszy licznik.

Chodzi mi o wysoko ciomierz ci nieniowy. Szukam czego co zast pi
m j wys u ony gad ecik.

Podstawowe kryteria:
- pomiar temperatury od -20
- dzienne i/lub ca kowite sumowanie podej /zej
- pr dko wchodzenia/schodzenia (wariometr)
- wodoodporno (niechby i byle jaka)

Moje typy, akurat z Ciclosport, to:
Alpin 3, Alpin 5, HAC4 Pro, HAC 4000, Czy najta szy CM 4.33.

Jak na razie nie znalaz em nic co by mnie satysfakcjonowa o. Prawie
by o, ale zaledwie np. bryzgoodporno , lub wodoodporno do 30m,
ale nie wolno naciska przycisk w. Wodoodporno na poziomie
pozwalaj cym na u ywanie przycisk w w ulewie by aby zadowalaj ca.

Czy jest opcja "Tylko wysoko ciomierz" dla u ytku poza rowerem,
czyli uproszczenie obs ugi o pewne "niepotrzebne" funkcje?

Istotna jest te widoczno w pe nym s o cu.

By oby te mi o, gdyby by puslometr, skoro i tak zamierzam go
kupi . Wsp prac z PC sobie daruj , cho niekt re maj tak mo liwo .

Niepokoi mnie te sprawa zbyt atwej dost pno ci przycisk w w
tych licznikach. Jak wygl da np. sprawa nawigacji po funkcjach?
Niekt re maj zbyt d ugie menu przypisane do jednego klawisza.

Przeszuka em baz 303 000 wiadomo ci na tej grupie, przeczytane
ponad 300 z tematem "licznik", "wysoko ciomierz", "altimetr". Nie
znalaz em nic co by mnie satysfakcjonowa o. Przeszuka em te kilka
for rowerowych. W sumie wiem wi cej, ale i tak za ma o.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Cz owiek zaczyna u ywa dopiero wtedy rozumu, gdy ko cz mu si
wszystkie mo liwo ci.]

miałem HAC 5 . Padł po roku. Kupiłem VDO M 1  i jestem zadowolony.
Lepszy od Vetty i Haca póki co

Data: 2010-07-05 20:52:23
Autor: solar
W dniu 2010-07-05 12:30, tadek pisze:

miałem HAC 5 . Padł po roku. Kupiłem VDO M 1  i jestem zadowolony.
Lepszy od Vetty i Haca póki co

Ja mam właśnie Vettę 100A HD.
Od trzech lat służy mi dobrze zimą, w deszczu i błocie. Ma sumę podjazdów, prędkość wznoszenia, max. wysokość i coś tam jeszcze, ale nie korzystam. :)
Jedyny minus, to po resecie danych trzeba pamiętać o wprowadzeniu danych wysokościowych właśnie, bo również są zerowane (jeśli oczywiście nas interesują).

Wiara w Boga zaczyna się tam, gdzie kończy się wiara w siebie.

Jaki wysokościomierz z licznikiem?