Jaki zasilacz do WD MyBook

Data: 2012-11-06 08:25:48
Autor: Piotr Rezmer
Jaki zasilacz do WD MyBook
Witam,

Kilka miesięcy temu podczas przeprowadzki zaginął mi zasilacz do dysku zewnętrznego 3.5" WD MyBook 1TB (z portami USB, FireWire, eSATA). Czy ktoś się orientuje jakie napięcie i wydajność prądowa jest wymagana do tego typu dysków? Na obudowie jest tylko informacja DC IN.

Na stronie WDC jest tylko informacja o napięciu wejściowym do zasilacza.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-11-06 02:52:04
Autor: rs
Jaki zasilacz do WD MyBook
On Tue, 06 Nov 2012 08:25:48 +0100, Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl>
wrote:

Witam,

Kilka miesięcy temu podczas przeprowadzki zagin±ł mi zasilacz do dysku zewnętrznego 3.5" WD MyBook 1TB (z portami USB, FireWire, eSATA). Czy kto¶ się orientuje jakie napięcie i wydajno¶ć pr±dowa jest wymagana do tego typu dysków? Na obudowie jest tylko informacja DC IN.

Na stronie WDC jest tylko informacja o napięciu wej¶ciowym do zasilacza.

12V, 0.3A
<rs>

Data: 2012-11-06 10:10:37
Autor: marsel
Jaki zasilacz do WD MyBook
12V, 0.3A

Nie za mało? To niecałe 4W, s± dyski 3,5 cala którym tyle wystarcza?

Data: 2012-11-06 06:43:10
Autor: rs
Jaki zasilacz do WD MyBook
On Tue, 06 Nov 2012 10:10:37 +0100, marsel <marcin@pl> wrote:

12V, 0.3A

Nie za mało? To niecałe 4W, s± dyski 3,5 cala którym tyle wystarcza?

to dane z orginalnego zasilacza do mybooka 500GB, ktorego mam pod reka
i zanim nie wyrwalem go z kontaktu, to dysk dzialal. ale w pdf z danymi technicznymi do mybookow (ale live) stoi jak wol:
12V, 1,5A, 18W. widocznie te 0.3A jakos jednak wystarcza. <rs>

Data: 2012-11-07 01:14:18
Autor: JoteR
Jaki zasilacz do WD MyBook
"rs" napisał:

[...]

Chyba po stronie "pierwotnej"...

JoteR

Data: 2012-11-06 21:02:41
Autor: rs
Jaki zasilacz do WD MyBook
On Wed, 7 Nov 2012 01:14:18 +0100, "JoteR" <joter@pf.pl> wrote:

"rs" napisał:

[...]

nie kombinuj jak nie musisz. <rs>

Data: 2012-11-07 07:57:00
Autor: JoteR
Jaki zasilacz do WD MyBook
"rs" napisał:

widocznie te 0.3A jakos jednak wystarcza.

Chyba po stronie "pierwotnej"...

nie kombinuj jak nie musisz.

Grzeczniej, grz±siu. Wprowadzasz ludzi w bł±d, a swoj± nieumiejętno¶ć odczytania danych z tabliczki znamionowej usiłujesz przykryć grubiaństwem. Przypatrz się dla odmiany uważnie tym danym i zauważ łaskawie, że mowa jest o parametrach wyj¶ciowych (OUTPUT), nie wej¶ciowych (INPUT):
http://allegro.pl/zasilacz-do-wd-mybook-i2677378737.html

JoteR

Data: 2012-11-07 02:20:56
Autor: rs
Jaki zasilacz do WD MyBook
On Wed, 7 Nov 2012 07:57:00 +0100, "JoteR" <joter@pf.pl> wrote:

"rs" napisał:

[...]

ty. czy tobie sie cos nie pozajaczkowalo? obraza majestatu? urazone
ego? gdzie ty widzisz tu grubianstwo? pasluszkiem prosze pokazac,
szybciusienko.

Przypatrz się dla odmiany uważnie tym danym i zauważ łaskawie, że mowa jest o parametrach wyj¶ciowych (OUTPUT), nie wej¶ciowych (INPUT):
http://allegro.pl/zasilacz-do-wd-mybook-i2677378737.html

misiu. przeciez sam podalem, dodatkowo, dane z pdfa z informacja
techniczna tego zasilacza. preczytal? nie, to niech sie czegos
chlodnego napije i sie nie dasa, bo to pieknosci moze zaszkodzic i nie
opowiada, ze wprowadzam w blad. bo czepisc sie do zdania wyrwanego z
kontextu to w zasadzie i malo rozwiniety potrafi.

przeciez sam powatpiewalem tym 0.3A, dlatego podalem dane z pdfa,
jednak tak jest na tym zasilaczu napisane i chocbys sie napial pod
niebo, to tego nie zmienisz i juz, a dysk jakos na nim sie kreci i mu
te 0.3A do szczescia wystarcza. o parametrach wejsciowych zasilacza,
na tabliczne znamionowej, z wyjatkiem 110V nie ma ani slowa. chyba
tyle w temacie, ale jak masz zamiar trollowac, to ci przeciez nie
zabronie, a nawet chetnie przeczytam. dobry trolling nie jest zly.
<rs>

Data: 2012-11-06 10:46:41
Autor: marfi
Jaki zasilacz do WD MyBook
Użytkownik "marsel" <marcin@pl> napisał w wiadomo¶ci news:5098d37c$0$1310$65785112news.neostrada.pl...
12V, 0.3A

Nie za mało? To niecałe 4W, s± dyski 3,5 cala którym tyle wystarcza?

  Mój zasilacz do MyBooka (2TB) ma 12V 1,5A.

--
marfi

Data: 2012-11-06 08:55:19
Autor: JoteR
Jaki zasilacz do WD MyBook
"Piotr Rezmer" napisał:

Kilka miesięcy temu podczas przeprowadzki zaginął mi zasilacz do dysku zewnętrznego 3.5" WD MyBook 1TB (z portami USB, FireWire, eSATA).
Czy ktoś się orientuje jakie napięcie i wydajność prądowa jest wymagana
do tego typu dyskĂłw? Na obudowie jest tylko informacja DC IN.

Ja do takiego typu dysku z "Biedronki" (3,5" 1 TB) z powodzeniem stosuję zwykły zasilacz impulsowy 12 V/1,5 A, gdy nie chce mi się wypinać oryginalnego. O, coś takiego:
http://www.skapiec.pl/img/614920-3075-1-zasilacz-12v-1_5a.html. Ale tylko dlatego, że akurat mam pod ręką. Do ciągłej pracy raczej bym kupił coś takiego
http://www.skapiec.pl/img/614896-3075-1-zasilacz-12v-3a.html, moĹĽe niekoniecznie na aĹĽ 3 A, 2 A starczy z zapasem.

JoteR

Data: 2012-11-06 10:02:47
Autor: DooMiniK
Jaki zasilacz do WD MyBook
On 06/11/2012 07:25, Piotr Rezmer wrote:
[...]

Setki ofert na Ebay, jak chcesz mogÄ™ Ci sprawdzić w domu  -mam taki dysk.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-11-06 15:00:21
Autor: Chris
Jaki zasilacz do WD MyBook
Piotr Rezmer nabazgrał(a):

[...]

Dokładnie taki
http://img845.imageshack.us/img845/2873/imag0814p.jpg

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-11-08 10:32:07
Autor: Piotr Rezmer
Jaki zasilacz do WD MyBook
Piotr Rezmer pisze:
ktoś się orientuje jakie napięcie i wydajność prądowa jest wymagana do
tego typu dyskĂłw? Na obudowie jest tylko informacja DC IN.

Dzięki za podpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie, czy jack zasilający ma rozmiar 2,5/5,5?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-11-12 10:09:18
Autor: Piotr Rezmer
Jaki zasilacz do WD MyBook [solved]
Piotr Rezmer pisze:
[...]

Dziękuję wszystkim za pomoc. Zakupiłem zasilacz o nazwie firmy AVM MODEL 311P0W046:

http://allegro.pl/uniwersalny-zasilacz-avm-12v-1-5a-impulsowy-i2755187198.html

Po podłączeniu poczułem zgrozę (3/10 w skali grozy). Dysk zaświecił ale zamiast rozpędzić silnik usłyszałem tylko cykanie charakterystyczne dla zbyt słabego zasilania. Dysk nie był w użyciu od czerwca. Po drugim lub trzecim włączeniu w końcu naładował chyba sobie wszystkie kondensatorki i wystartował. Zakupiony zasilacz ma wydajność prądową 1.5A, jak widać, w pewnych sytuacjach deklarowana wartość może być zbyt mała. Druga rzecz to rzeczywista wydajność vs deklaracja.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-12-06 14:50:03
Autor: Piotr Rezmer
Piotr Rezmer pisze:

Dziękuję wszystkim za pomoc. Zakupiłem zasilacz o nazwie firmy AVM MODEL
311P0W046:

http://allegro.pl/uniwersalny-zasilacz-avm-12v-1-5a-impulsowy-i2755187198.html

Mały update. Powyższy zasilacz jednak przestał wystarczać (silnik nie kręci). Zakupiłem inny zasilacz o teoretycznej wydajności 2A i z tym już nie ma problemu:

http://allegro.pl/show_item.php?item=2796745538

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Jaki zasilacz do WD MyBook