Jaki zoom wybrać?

Data: 2012-04-03 01:56:58
Autor: Andrzej Lawa
Jaki zoom wybrać?
W dniu 02.04.2012 00:15, Marek pisze:
Witam,

Chciałbym wybrać wła¶ciwy teleobiektyw z AF do ok 300mm do cyfrówki (Sony
A77 - je¶li ma to znaczenie). Mam niewielkie pojęcie o tym na co należy
zwrócić uwagę poza ¶wiatłem. Producent raczej nie napisze "nie kupuj bo

Na pocz±tek ważne pytanie - do czego ten teleobiektyw ma być?

Masz jakie¶ konkretne cele zdjęć na my¶li?

Data: 2012-04-03 10:23:46
Autor: Marek
Jaki zoom wybrać?
Dnia Tue, 03 Apr 2012 01:56:58 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Na początek ważne pytanie - do czego ten teleobiektyw ma być?

Masz jakieś konkretne cele zdjęć na myśli?

W zasadzie nie myślałem nigdy w ten sposób. Dość często zdarza się, że
wycinam obiekty z tła w programach graficznych więc rozmyte krawędzie są
dla mnie katastrofą. Z pewnością przeznaczeniem obiektywu nie będzie sport
jednakże nie chcę też przeginać w drugą stronę: np. doświadczałem sytuacji,
w której nie byłem w stanie zrobić zdjęcia dziecku idącemu w stronę
obiektywu bo AF nie dawał rady. Użyteczna byłaby też funkcja makro z
zastrzeżeniem, ze nie zamierzam wchodzić z obiektywem w fotografowany
obiekt (np. metr, póltora od obiektu to rozsądne wartości). Chyba tylko
tyle mogę powiedzieć,

Jaki zoom wybrać?