Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - pole cicie

Data: 2009-12-14 14:53:30
Autor: maxknowledge
Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - pole cicie
Dobry wieczór grupie,

chcę kupić laptopa typowo do nauki, nie do gier (także karta graficzna
jest najniższym priorytetem), ze złączem hdmi, pojemnym dyskiem -
gdzie 250GB to minimum, co najmniej 2GB pamięci ram. Boję się płacić
za laptop produkowany w chinach (fajny jest Gateway MC7833u, ale jeden
plastik i wtopa po okresie gwarancyjnym) - także skłaniam się ku
irlandzkim Dellom, bądź też Acerom, ponieważ szczęśliwie używam
jednego od 3 lat.

Laptop będzie używać kobieta, także mile widziane inne niż czarne i
białe obudowy (oczywiście odpadają typowo stylizowane laptopy dla
blondynek, ma być chociaż jako tako estetyczny). Mam do dyspozycji
2100zł na dzień dzisiejszy. Planuję zakup w Styczniu, po wielkim bumie
bożonarodzeniowym.

Podzielcie się proszę swoimi spostrzeżeniami - zaproponujcie coś
sensownego. Bo ja mam mętlik w głowie i już w Media Młynie widzę
ciekawe plastiki %) Myślicie, że Styczeń to dobry moment?

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego okresu świątecznego.

Data: 2009-12-15 05:44:00
Autor: januszek
maxknowledge napisał(a):

chcę kupić laptopa typowo do nauki,
[...]
Laptop będzie używać kobieta,

Kobieta naukowiec? ;) Czy mozesz zdefiniowac co to znaczy uzywac typowo do nauki?

j.

Data: 2009-12-15 07:16:50
Autor: G Nowak
Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
chcę kupić laptopa typowo do nauki, nie do gier (także karta graficzna
jest najniższym priorytetem), ze złączem hdmi, pojemnym dyskiem -

Ile razy trzeba powtarzac na grupie, ze uzytecznosc Acera moze okazac sie mierna z wuagi na jego czestsza obecnosc w serwisie (ktory podobno nic nie robi) niz w domu.

--
pozdr

Data: 2009-12-15 14:31:28
Autor: mis
Jaki Ĺźywotny i funkcjonalny - Acer alb o Dell - polecicie
Ile razy trzeba powtarzac na grupie, ze uzytecznosc Acera moze okazac
sie mierna z wuagi na jego czestsza obecnosc w serwisie (ktory podobno

Ja bym tego nie powtarzał bo... ostatnio Acer produkuje zarówno laptopy całkiem przyzwoite (np. nowe modele serii Aspire) jak i tanią tandetę (seria "markowana" - eMashines) więc takie uogólnianie do całej firmy już nie ma sensu. Podobnie ma się sprawa z wieloma innymi markami sprzętu elektronicznego, ot takie czasy...

mis

Data: 2009-12-15 17:29:31
Autor: Irokez
Użytkownik "mis" <mis@uszatek.pl> napisał w wiadomości news:hg836m$9ha$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

No nie wiem, patrząc jak wygląda po dwóch latach laptop uzywany przez kobitę (pozdzierany lakier, czasami nie właczające LCD - jażeniówki?) to ja nie chce nic już spod znaku tej firmy. Niech inni testują. Duzo starsze HP, Dell, Toshiba lepiej wyglądają i działaja.

--
Irokez

Data: 2009-12-15 21:14:30
Autor: Andrzej K
Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
 także skłaniam się ku
irlandzkim Dellom, bądź też Acerom, ponieważ szczęśliwie używam
jednego od 3 lat.

Kupując Della w GB i śledząc jego drogę do odbiorcy można stwierdzić, że też zaczyna podróż w okolicach  chińskich Nie umniejsza to jego jakości..
Pozdrowienia
Andrzej

Data: 2009-12-16 13:45:39
Autor: Michal AKA Miki
Użytkownik "Andrzej K" <k2wk2@xxx.wp.pl> napisał w wiadomości news:hg8rc1$9vl$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Zdecydowanie umniejsza :D
Kupuje regularnie DELLe i pierwszy raz, jak zwrocilem uwage na problemy z jakoscia (w 2007 roku, Lattitude D520 - chybotajace sie obudowy, jakby staly na nierownym podlozu). Zagladam z tylu, a tam "Made in China" :) Do tego natryskiwany lakier, ktory w tych laptopach dosc latwo schodzi (jak nie przymierzajac w tanich Acerach).
polowa z notebookow z tej partii miala takie odchylenia.
Rowniez awaryjnosc modeli D520 z Chin byla nieporownywalnie wyzsza (ponad 50% wszystkich naszych reklamacji to wlasnie te feralne modele).

Wszystkie poprzednie i nastepne (Made in Ireland, Made in Poland) sa jak najbardziej w porzadku.

Tak sie sklada, ze wspolpracuje z producentami z ChRL (oczywiscie nie w zakresie DELLa), obnizenie jakosci widac niemal w kazdej partii produktow, bez wzgledu na to, czy obowiazuje ich ISO, czy nie.
Takie podejscie do pracy maja i tak to wyglada w koncowym efekcie... jak u nas za starych czasow - czy sie stoi, czy sie lezy....

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-12-16 14:20:51
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Jaki żywotny i funk cjonalny - Acer alb o Dell - polecicie
On Wed, 16 Dec 2009 13:45:39 +0100, "Michal AKA Miki"
<jakistammichal@z.onetu.pl> wrote:

[...]

Tylko ze serwis zwykle chwalony dał mi dziś plamę. W moje łapki trafił
XPS 1330 na gwarancji NBD. User kupił go rok temu i poprosił wczoraj
bym mu pomógł czemu nie działa. Szybka diagnoza - padł dysk. Ichni
program diegnostyczny z płytki twierdzi to samo. Telefon do sewisu -
kurier będzie jutro. No to OK. Ake coś mnie tknęło i mówię ze poprosze
o dysk z preinstalowanycm systemem do właściciel - trąba swoją drogą -
niw zrobił na pcozątku dysku do odzysku systemu. A tu ZONK - nie ma
takiej możliwości. No to proszę o płytkę instalacyjną systemu. No i
drugi ZONK - nie ma takiej możliwości. jak chce to moge kupić wersję
box-ową.  Efekt taki ze musiałem znaleźć drugi taki sprawny egzemplarz
i wygenerować płytkę instalacyjną. Przykre - ze swoim HP dostałem
komplet płytek, z Lenovo to samo (jak był potrzebny downgrade do XP to
za 100PL brutto dosłali nosniki), F&S daje płytki, Acer i Asusu także.
A Dell nie bo nie. :-(

Zdrówko

Data: 2009-12-16 15:44:53
Autor: shaman
W dniu 2009-12-16 14:20, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
[...]

hmm.. aż sięgnąłem do torby z DELLem żeby zobaczyć jakie mam tam płytki.. i mam tak:
- Reinstalation DVD Windows Vista Business SP1
- dysk CD do ponownego zainstalowania XP Pro SP3
- Drivers and Utilities (2 płytki)
- Application
- Roxio Creator
łącznie 6 płytek

a wszystko to do firmowego Latitude E6500

PZDR
Shaman

Data: 2009-12-16 19:13:59
Autor: Irokez
Użytkownik "shaman" <shaman@poczta.wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgarm4$f26$1news.telbank.pl...

[...]

Inspiron 1750 i tak samo mam, tyle że z Win7 na DVD i bez XP

Irokez

Data: 2009-12-16 20:02:23
Autor: Gupik
Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
a na tych płytkach jest obraz systemu, [ do przywracania ] czy system do samodzielnej instalacji ??

Data: 2009-12-16 20:32:07
Autor: Irokez
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:hgbas3$shq$1news.task.gda.pl...
a na tych płytkach jest obraz systemu, [ do przywracania ] czy system do samodzielnej instalacji ??

hmm..nie uzywałem jeszcze bo lap nowy, na płycie pisze "Reinstalation DVD Windows 7 Home Premium 64-Bit" poza tym do rozprowadzania z nowymi komputerami oraz obsługiwane ileśtam wersji językowych. Chyba jakby był obraz miałby jeden język No i Uzywać tylko do instalacji systemu operacyjnego tylko na komputerach dell.

Oprócz tego płytka z CyberLink PowerDVD 8.3 for win 7, płytka do WebCam oraz płytka DVD ze sterownikami i utilsami.
W instrukcji papierowej pisze o instalacji systemu operacyjnego który trwa 1 do 2 godzin.

Próbowac nie bedę teraz :)

--
Irokez

Data: 2009-12-16 20:54:18
Autor: Gupik
Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
I> W instrukcji papierowej pisze o instalacji systemu operacyjnego który trwa 1 do 2 godzin.
naprawdę aż tyle to trwa ??

Data: 2009-12-16 21:15:42
Autor: Irokez
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:hgbdtg$514$1news.task.gda.pl...
I> W instrukcji papierowej pisze o instalacji systemu operacyjnego który trwa 1 do 2 godzin.
naprawdę aż tyle to trwa ??

A bo ja wiem? System był juz zainstalowany...
W każdym razie przywracanie z płyty chyba byłoby szybsze niż instalacja.
No i trzecie, to Dell robi lapa pod zamówienie - składałem go i taki dostałem.
Nie sądzę aby robili co chwila nowe obrazy pod każde zyczenie

--
Irokez

Data: 2009-12-16 22:24:44
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 16.12.2009 Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał/a:
I> W instrukcji papierowej pisze o instalacji systemu operacyjnego który trwa 1 do 2 godzin.
naprawdę aż tyle to trwa ??

Tak, tyle to trwa niestety, testowane na studio 1555, płytki były,
ale do reinstalacji się nie nadają - dają powrót do fabryki, po dvd
leci normalny first użytkownika.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-12-17 11:31:03
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Jaki żywotny i funk cjonalny - Acer alb o Dell - polecicie
On Wed, 16 Dec 2009 15:44:53 +0100, shaman
<shaman@poczta.wytnij.onet.pl> wrote:

[...]

A do tego Della tylko 2 płytki:
- Roxio Creator
- Dell Driver and Utilities Already Installed on Your Computer
(conetent Device Drivers; Diagnostic Utilities)

Dwi einne sztuki (kupione w US a nie w PL) tez mają tylko po 2 płytki.
A z ciekawostek to dysk oryginalnie był 160Gb Seagate 5400 a dostałem
na wymianę WDC 250Gb 7200. Zapytałem kuriera czy to nie pomyłka -
odpowiedział że nie.

Zdrówko

Data: 2009-12-17 00:54:51
Autor: Michal AKA Miki
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:57nhi5t9la5vbi0vkqbjh40ebc6bsa949d4ax.com...
[...]

Na moj nos przypuszczam, ze tak byl wlasnie skompletowany ten laptop - DELL zazwyczaj negocjuje z firmami konfiguracje, a plyty CD/DVD sa jednym z elementow takiego zestawu (tak jak preinstalacja systemu operacyjnego - mozna to nawet zrobic wg twoich standardow, jesli masz wystarczajaca sile nabywcza :)  ).
Nie wiem, jak to wyglada u klientow indywidualnych, jak rowniez nie wiem, ktorym kanalem ten laptop zostal kupiony.
A tak na zdrowy rozum - serwis raczej nie zajmuje sie systemem operacyjnym. Preinstalacja oprogramowania odbywa sie w fabryce, a serwis normalnie nie ma takiej potrzeby.

A tak a'propos serwisu DELLa - oni i u mnie mieli pare wpadek, np. przyslali mi ostatnio klawiature ale w standardzie polskim "maszynistki" :)
Oczywiscie po reklamacji doslali druga, a ta nam sprezentowali :)
Zdarzylo sie tez, ze na dysk czekalismy 3 dni...
Ale pomimo wpadek - prezentuja naprawde dobry poziom obslugi klienta, szczegolnie tego biznesowego :)

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-12-17 11:54:43
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Jaki żywotny i funk cjonalny - Acer alb o Dell - polecicie
On Thu, 17 Dec 2009 00:54:51 +0100, "Michal AKA Miki"
[...]

Nie było wyboru przy zakupie - zwykle sugeruję płytki bo to niewiel
kosztuje a w razie awarii się nie rzeźbi. Co ciekawe z serwerami nie
mam takiego problemu - jak zamówię nawet bez instalacji to na płytkach
zwykle dostaje Win 2003/2008 brandowane Dellem tyle że kluczy brak. Za
to w serwerach Della trezba zwracać uwagę przy napędach bo oni nadal
potrafia w podstawoej specyfikacji zainsatlować wyłacznie czytnik CD.
O nagrywarce nawet nie mówię ale trafiłem już na kilka gdzie nawet
czytnika DVD nie było. A załączone płytki to DVD. ;-)

Nie wiem, jak to wyglada u klientow indywidualnych, jak rowniez nie wiem, ktorym kanalem ten laptop zostal kupiony.

Przez dosć dużą firmę handlującą sprzętem i softem która ma w Dellu
lepsze upusty niż ja. ;-)

A tak na zdrowy rozum - serwis raczej nie zajmuje sie systemem operacyjnym. Preinstalacja oprogramowania odbywa sie w fabryce, a serwis normalnie nie ma takiej potrzeby.

Patrz - a HP dostarcza ci w ramach gwarancji dysk z preinstalowanym
systemem pod konkretne urządzenie. Inna sprawa że okazło się że w
ramach NBD nie przyjedzie technik a tylko kurier z dyskiem i ten mam
sobie wymienić sam.

A tak a'propos serwisu DELLa - oni i u mnie mieli pare wpadek, np. przyslali mi ostatnio klawiature ale w standardzie polskim "maszynistki" :)

Swego czasu IBM robił to "nałogowo". I potrafił odpoiwedziec ze w
kompletacji na PL tylko takie są i nie ma możliwości wymiany. Trza
było im przypominać ze już setke wymienili w poprzednim miesiącu i
automagicznie się dawało. ;-)

Zdrówko

Data: 2009-12-20 07:05:30
Autor: maxknowledge
Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
Co myślicie o Acer Aspire 7736ZG? Wyśledziłem go za 2210zł.

Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - pole cicie