Jakie 100mld ?

Data: 2010-10-14 14:26:58
Autor: cyc
Jakie 100mld ?
Kosciol otrzymal od panstwa zwrotu za zagarniete przez komune mienie tylko 100,7 mln zl a nie zadne 100 mld. zl..
Zwracam hierarchom uwage na to , ze tylko w Krakowie idzie o przekazane kosciolowi mienie ,  warte  kilkaset milionow zl , no chyba , ze "bieglym " w liczeniu wartosci przekazywanej kosciolowi w zamian za zagarniete mienie 5 pietrowej kamienicy w centrum Krakowa jest ksiadz z komisji majatkowej  i wycenia ja na 10 000zl.

cyc

Data: 2010-10-14 15:05:53
Autor: awe
Jakie 100mld ?
Cycu przestan pierdolic bo najwiecej rozdali ci twoi sld'wcy
awe

Data: 2010-10-14 16:31:47
Autor: Neko
Jakie 100mld ?
Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał

[...]

Cycu, a moze skoro tak dobrze podliczasz majatek kosciola, podliczysz
tez co ukradli towarzysze z SLD ?

Data: 2010-10-14 18:33:13
Autor: dK
Jakie 100mld ?

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości news:i9749i$m6g$1news.onet.pl...
[...]

Ale to co ma być usprawiedliwnie dla obrabowywania Polaków przez Katolików?

dK

Data: 2010-10-14 18:34:49
Autor: u2
Jakie 100mld ?
W dniu 2010-10-14 18:33, dK pisze:
Cycu, a moze skoro tak dobrze podliczasz majatek kosciola, podliczysz
tez co ukradli towarzysze z SLD ?

Ale to co ma być usprawiedliwnie dla obrabowywania Polaków przez Katolików?

To nie katole obrabowali Polskę, to komuchy obrabowali Polaków :)

Data: 2010-10-14 18:56:42
Autor: cyc
Jakie 100mld ?

Użytkownik "dK" <caria@wp.pl> napisał w wiadomości news:4cb730d6$0$22804$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie przez katolikow !!!.
To katolicy zostali okradzeni przez swoja ideowa zwierzchnosc a to zasadnicza roznica !.
Dla Neko nie mam zadnej wiadomosci bo jest u mnie w filtrze jak wszyscy , ktorzy maja maniery wywodzace sie z czworakow .

cyc

Data: 2010-10-14 19:03:05
Autor: dK
Jakie 100mld ?

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:i97coe$ec0$1news.onet.pl...

[...]

A kim ta ideowa zwierzchność jest? Animiści?  Przecież to czystej krwi katolicy, jak sami się nazywają.
Okradają zresztą nie tylko katolików, ale i innych ateistów, wyznawców Buddy, chrześcijan, również tych chrześcijan wywodzących sie z katolicyzmu antyklerykałów do których należę.

dK

Data: 2010-10-14 19:38:29
Autor: cyc
Jakie 100mld ?

Użytkownik "dK" <caria@wp.pl> napisał w wiadomości news:4cb737d6$0$27043$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Tak , to katolicy ale uogolnianie jest tutaj niewlasciwe bo korzysci z tego okradania czerpia tylko nieliczni , naprawde nieliczni , ci ktorzy uwazaja sie za esensje katolicyzmu ale de facto nimi nie sa bo postepuja najczesciej wbrew wszystkim regulom jakie katolika obowiazuja !.

cyc

Data: 2010-10-14 20:07:31
Autor: dK
Jakie 100mld ?

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:i97f6p$lqo$1news.onet.pl...

[...]

Nie do końca. To dogmatyczny nakaz wiernych do  posłuszeństwa hierarchom daje im poczucie nieograniczonej bezkarności.
Dopóki brak jest silnego i zorganizowanego sprzeciwu samych wiernych KK przeciwko kryminalnej działalności swoich "pasterzy"
doputy wierni muszą przyjąć na siebie część odpowiedzialności za poczyniania swych przedstawicieli.
A tu sytuacja często jest taka, że mamy z postawami wręcz broniącymi przestępczą działalność KK.

1) Tu broni się łamanie prawa przez Rydzyka reklamującego "tańsze i lepsze" pseudofarmaceutyki na antenie swojego radia.
2) W parafiach broni się proboszczów oskarżonych o pedofilie przed odsunięciem ich od parafian.

dK

Data: 2010-10-15 09:39:55
Autor: cyc
Jakie 100mld ?

Użytkownik "dK" <caria@wp.pl> napisał w wiadomości news:4cb746f0$0$20988$65785112news.neostrada.pl...

[...]

W pewnym sensie masz raje ale nie do konca .
Wierni w swojej masie nie akceptuja dzialan hierarchow , tych dzialan , ktore kluca sie z zasadami i prawem w tym wyludzaniem , czy pospolita kradzieza dobr bo o tym przeciez mowimy .
W kazdej spolecznosci  znajdziesz grupy liczniejsze lub mniej liczne , ktore sa wobec dzialan swoich ideowych przywodcow bezkrytyczne , rowniez wsrod wiernych .
Czy mozna jednak wysuwac z tego wniosek , ze "wierni sa wspolwinni " a wiec uogolniac i rozszerzac na wszystkich wine ?.
Gdyby tak patrzec na zagadnienie to w zasadzie nie ma o czym mowic .
Bo skoro 95% spoleczenstwa to katolicy i owe 95 % spoleczenstwa akceptuje pozyskiwanie przez kosciol dobr od panstwa ( skoro wszystkich  ich obciazasz wspolodpowiedzialnoscia , to znaczy dlg Ciebie wszyscy okceptuja ten stan ) , to znaczy ze problemu nie ma bowiem spelnia sie wola narodu .
Tak jednak nie jest . Tylko 5 z tych 95 % bezkrytycznie akceptuje poczynania kleru , oczywiscie te ktore wykraczaja poza ramy obyczaju , prawa i uczciwosci a skoro tak , nie mozna wini za ten stan wszystkich . Winni sa politycy , ktorzy w swoim darzeniu do pozyskiwania mozliwie duzego elektoratu gotowi sa rozdawac nie swoje bez opamietania i robia to w oczekiwaniu na "ambonowy rewanz " .
Mamy kolejny  doskonaly przyklad takiej wspolpracy w wykonaniu PiS-u kiedy ten byl przy w;adzy , ktory oddawal kosciolowi na " protokol " warte milardy zl dobra nie nalezace  do kosciola . Dzisiaj Uniwersytet Wroclawski na mocy tych " protokolow "moze byc pozbawiony wlasnosci . Swierza sprawa , dzisiaj opisywana w mediach .
Czy to wina wiernych ? . Nie to wina politykow , kosciola przedewszystkim i grupy , krzykliwej ale nielicznej wiernych a nie wszystkich katolikow .

cyc

Data: 2010-10-15 10:02:56
Autor: dK
Jakie 100mld ?

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:i990gg$9ed$1news.onet.pl...

[...]

Wiernych też. Dlatego, że nie potrafią się zorganizować i przeciwstawić się hierarchii.
To właśnie te 5% jest zorganizowane i stanowią nośnątubę propagandowąusprawiedliwiającą przestępczy proceder hierarchów.
O co chodzi? Boją się? JP II mówił - nie lękajcie się. To dotyczy każdego aspektu życia. Jeśli milczysz, godzisz się na nieprawość. Jeśli się godzisz to jesteśtej nieprawości współwinny.
Trzeba twardo i wyraźnie choćby po mszy głośno mówić o tych przestępstwach. A ktoś ośmieli się podnieść choćby szept??? Każdy boi się wytykania palcem z ambony. Nawet nie mam pojęcia, czy wciaż w niektórych parafiach rozlicza siękto ile dał na kościół..... w mojej byłej jak tam jeszcze zaglądałem taka buchalteria na mszy była regularnie prowadzona.

I nie mówmy o mitycznych 95%. Bezprawnie cały czas ktoś mnie do tych 95% zalicza. Katolików rzymskich  faktycznych jest w naszym społeczeństwie ok. 40%. Sporo, to fakt, nawiazuje do tradycji, ale nie oznacza że są jeszcze rzeczywiscie katolikami. Bo katolicyzm to też obowiazek. Oczywiscie KK to skrzętnie ukrywa, bo lepiej posługiwaćsie wyssanym z palca argumentem o 95% katolików.
Żeby była jasność. Wypisanie sięz KK nie oznacza, ze nie jest sięw nim martwą duszą. Wypisanie nie oznacza anulowanie dokumentu aktu chrztu. A oni te dokumenty zliczają. Tak jakby zliczać wydane legitymacje partyjne i na tej podstawie twierdzić, ze dzisdo PZPR należy 4 mln Polaków...
Te liczby nie są korygowane nawet przez akty zgonów bo wiele z nich nie trafia do parafii.

dK

Data: 2010-10-14 22:41:24
Autor: jadrys
Jakie 100mld ?
  W dniu 2010-10-14 14:26, cyc pisze:
[...]

100,7 mln to tylko taka pieniężna rekompensata. Nie obejmuje ona i nie jest wliczona do 64 tys. hektarów ziemi i kilku tysięcy budynków odzyskanych przez kościół.

Data: 2010-10-15 11:53:12
Autor: kochamspamWYTNIJTO
a może spróbujmy oszacować
> [...]

100,7 mln to tylko taka pieniężna rekompensata. Nie obejmuje ona i nie jest wliczona do 64 tys. hektarów ziemi i kilku tysięcy budynków odzyskanych przez kościół.

Cena hektara = 20 tysięcy zł
Tyle znalazłem w necie i jest raczej cena maksymalna.
Zatem 64 tysiące ha = 1,280 miliarda zł.

Cena budynku = 3 miliony zł
To już moja spekulacja (bo ciężko cos znaleźć):
1 000 m2 powierzchni mieszkalnej po 3 000 zł za metr.
Zatem 5000 budynków = 15 miliardów zł.

Łacznie nieco ponad 16 miliardów zł

Zapewne Kościołowi łatwiej było to odzyskać niż właścicielom prywatnym. Wielokrotnie dochodziły bowiem słuchy o torpedowaniu zwracania zrabowanego im minia przez administrację.
I może na tym polega uprzywilejowanie Kościoła.

Data: 2010-10-15 12:53:38
Autor: kochamspamWYTNIJTO
inne zwroty zrabowanego (tj nie Kościołowi)

> [...]

I może na tym polega uprzywilejowanie Kościoła.

Zajrzałem pod:
http://www.reprywatyzacja.info.pl/b_organizacje_poszkodowanych.htm#_Wprowadzenie

Wygląda na to że właścicielom prywatnym (nie Kościołowi) zrabowano grubo ponad 100 miliardów i że zwrócono zaledwie cząstkę  - no może ze 2%.
Wygląda na to że (być może?) kiedyś odzyskają 15% - ale to "kiedyś" jest pisane tak cienkim patykiem, że...
No cóż - "wyzyskiwali robotników i chłopów" i wreszcie dosięgła ich "twarda ręka sprawiedliwości ludowej".

--

Jakie 100mld ?