Jakie DDR2?

Data: 2009-09-23 20:52:07
Autor: Gamariel
Jakie DDR2?

Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:h9d84o$g4n$1inews.gazeta.pl...
Witam

Zastanawiam się jakie włożyć pamięci do zestawu, który obecnie składam, zwłaszcza intrygują mnie takie parametry jak taktowanie czy latencja.
Istotne składniki zestawu (na 98%): płyta Asus P5Q-E i Intel E8400 lub E8500. Na początku komp miał być niekręcony wcale, ale pewnie trochę jednak będzie, bez żadnych ekstrem, tak tylko dla przyzwoitości ;-)

Z tego co widzę, do tego procka przy standardowym ustwieniu FSB wystarczy pamięć 667, na wszelki wypadek pewnie bym wkładał 800, bo zakładam, że 1066 to już przerost formy nad treścią, czy się mylę?
No i pytanie o CL - warto brać z 4, czy jest to bez większego praktycznego znaczenia i 5 wystarcza w zupełności? Są jakieś REALNE różnice  w wydajności systemu?
Przeznaczenie to głównie gry, ale chcę aby zestaw był maksymalnie stabilny (stąd i brak rzeźby z OC, pomijając już, że się kompletnie na tym nie znam). Kości o których myślę, to Kingston HyperX DDR2 2x 2GB 800MHz CL4 Low-Latency, za jakiś czas może dołożę drugi taki zestaw.

-- Pozdrawiam
de Fresz

Zainteresuj sie pamieciami Patriota, a jesli chcesz bawic sie w OC to zainteresuj sie dodatkowo modelem na 1066, bo 800 to bedzie troche za malo i moga sie srednio podkrecac. Poza tym mysle ze 667 odpada calkowicie, za wolne beda dla procesora. A roznica miedzy 667 a 1066 jest coz.... dosc konkretna :) Dodatkowo przy pamieciach na 1066 masz zapas na podkrecanie, czego nie masz w zasadzie wogole przy kosciach na 667 i prawie wcale na 800MHz.
Pozdrawiam

Jakie DDR2?