Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?

Data: 2009-06-16 19:48:18
Autor: Pan Piskorz
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
3) Nie francuskie, nie Fiat.

kretyńskie założenie, bo:

1) Akurat Włosi i Francuzi od zawsze produkowali najciekawsze auta,
a to co teraz prezentuje Fiat, w epoce szmelcu i plastiku, to jest I liga,
2) Unifikacja jest tak daleko posunięta, że te same silniki i płyty podłogowe są w autach teoretycznie reprezentujących zupełnie inne religie

P.

Data: 2009-06-16 19:54:57
Autor: Wooyek
> [...]

1) Akurat Włosi i Francuzi od zawsze produkowali najciekawsze auta,
a to co teraz prezentuje Fiat, w epoce szmelcu i plastiku, to jest I

Kretyńskie to jest założenie, że wszyscy oceniają auta według podobnych kryteriów - mi francuskie i włoskie auta po prostu nie odpowiadają, poza tym fatalne zdanie ma o nich serwis, w którym auto będzie serwisowane.

2) Unifikacja jest tak daleko posunięta, że te same silniki i
płyty podłogowe są w autach teoretycznie reprezentujących zupełnie
inne religie

Dlatego pytam fachowców tutaj, na grupie, żeby pozanać typy naprawdę warte uwagi.

Może coś zaproponujesz?

Data: 2009-06-16 13:57:20
Autor: yos
On 16 Cze, 19:54, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:
mi francuskie i włoskie auta po prostu nie odpowiadają, poza tym
fatalne zdanie ma o nich serwis, w którym auto będzie serwisowane.

Ja tam jeżdżę Xsarą Picasso (z której czasem wywalam siedzenia i
wrzucam rowerek, albo montuję bagażnik na tylną klapę).

Noo, ale to francuz pełną gębą. Co prawda mój egzemplarz ma już
nastukane 360 tys km i śmiga nadal, ale gdybym go serwisował w pewnych
warsztatach (w tych co mają fatalne zdanie o autach na F), to nie
przejechałbym nawet połowy z tego. :)

--
yos

Data: 2009-06-16 20:03:57
Autor: Pan Piskorz
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
fatalne zdanie ma o nich serwis, w którym auto będzie serwisowane.

nie słyszałem złej opinii nt. fiatów stilo i bravo ostatniego (IMHO to wyjątkowo atrakcyjna propozycja),
stilo ma wersję kombi - ładną wzorniczo i pojemną

Może coś zaproponujesz?

skora roomster
- jest chyna w ofercie jakiś uchwyt do dwóch rowerów wewnątrz,
auto bardzo fajnie się prowadzi, jeżdziłem wersją 1,6 benzynową,

w ofercie była (lub jest) wersja "Biker" - z jakimiś gadżetami ekstra dla rowerzystów

P.

Data: 2009-06-16 20:09:52
Autor: Wooyek
> [...]

- jest chyna w ofercie jakiś uchwyt do dwóch rowerów wewnątrz,
auto bardzo fajnie się prowadzi, jeżdziłem wersją 1,6 benzynową,

Za 20 tys. zł?

w ofercie była (lub jest) wersja "Biker" - z jakimiś gadżetami ekstra
dla rowerzystów

Taa, z alufelgami i złotymi nitkami w wykończeniu wnętrza :|

Data: 2009-06-16 21:36:59
Autor: Maciek \"Sołtys\"
Pan Piskorz pisze:

nie słyszałem złej opinii nt. fiatów stilo i bravo ostatniego (IMHO to wyjątkowo atrakcyjna propozycja),
stilo ma wersję kombi - ładną wzorniczo i pojemną

dlatego nawet Fiat zrezygnował z nazwy Stilo - następcy Bravo - jako synonimu kłopotów i powrócił do sprawdzonej "marki" Bravo

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2009-06-16 13:47:15
Autor: yos
On 16 Cze, 21:36, "Maciek \"Sołtys\"" <solty...@op.pl> wrote:
dlatego nawet Fiat zrezygnował z nazwy Stilo - następcy Bravo - jako
synonimu kłopotów i powrócił do sprawdzonej "marki" Bravo

Ciekawe dlaczego Toyota zrezygnowała z nazwy Corolla? Może za bardzo
kojarzyła się z Misiem Coralgolem? :)

--
yos

Data: 2009-06-17 00:24:26
Autor: czak norris
Użytkownik "yos" <kosamaxi@gmail.com> napisał w wiadomości news:8b4cea7a-0355-485d-811a-1e3890fe7416h2g2000yqg.googlegroups.com...

Ciekawe dlaczego Toyota zrezygnowała z nazwy Corolla?

Kiedy niby?

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

Data: 2009-06-16 21:51:47
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 16 Jun 2009 21:36:59 +0200, "Maciek \"Sołtys\"" napisał(a):

dlatego nawet Fiat zrezygnował z nazwy Stilo - następcy Bravo - jako synonimu kłopotów i powrócił do sprawdzonej "marki" Bravo

 Jakich konkretnie kłopotów poza problemem sprzedaży auta z wysoką ceną?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-06-16 13:36:50
Autor: Piotr Cz
On 16 Cze, 21:51, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:
> [...]

> synonimu kłopotów i powrócił do sprawdzonej "marki" Bravo

 Jakich konkretnie kłopotów poza problemem sprzedaży auta z wysoką ceną?

Jeżeli zamierzasz pakować rowery do samochodu to rozumiem, że
zamierzasz jeździć w dalsze trasy, dlatego kup sobie jakiegoś combiaka
lub microvana, żeby się nie umordować.
Moje propozycje:
volvo v40
opel zafira
za 20 klocków znajdziesz w ładnym stanie z dobrym wyposażeniem coś po
2000 roku...

Data: 2009-06-17 00:15:38
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Powariowaliście wszyscy.
Do Omegi jak mam do srodka włozyć dwa rowery to jestem u...ny po pachy i wq...ny, a Ty z takim kurduplem jak V40 wyjeżdżasz.
Auto powinno być takie, żeby rower na pionowo spokojnie się wstawiało - jakiś Caravelle (bez turbo to nawet mało spali), ewentualnie amerykański minivan.
JaC

-- -- -

Moje propozycje:
volvo v40

Data: 2009-06-17 01:25:05
Autor: AL
ąćęłńóśźż pisze:
[...]

do Picasso wchodzi na stojaka treking 28" - na kolach (wytrenowane w tym roku).

sa (lub byly) do kupienia akcesoria do przewozu rowerow w srodku

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-06-17 10:01:27
Autor: Wooyek
[...]

Widzę, że coponiektórzy nie doczytali, więc przypomnę, że:

"Auto będzie też używane na codzień w mieście, więc vany raczej odpadają"
oraz:
"Z doświadczenia wiem, że dobre w tym celu [wożenia rowerów] są już kompaktowe hatchbacki."

Rowerów nie wożę do parku pod miastem, tylko minimum kilkadziesiąt km w góry - więc parę minut, jakie trzeba poświęcić na zdjęcie przedniego koła naprawdę nie jest problemem. W ten sposób z powodzeniem woziłem 2 rowery z Almerze N16, a teraz w nowym Civicu. W tym ostatnim, jakby się uprzeć to weszły by i bez wyjmowania koła, więc w jakimś kompaktowym kombi (Astra II, Focus) też pewnie było by to możliwe.

Nie wiem, co się tak niektórzy uparli, że rowery trzeba wozić pionowo - są wtedy mniej stabilne i bardziej się o siebie ocierają (woziliśmy tak w Galaxy i 307 SW). Czas zaoszczędzony na zdejmowaniu kół (chociaż w 307 też trzeba było zdjąć) trzeba poświęcić na precyzyjne dopasowywanie do siebie rowerów ("gdzie wcisnąć te pedały???") i mocowanie ich taśmami.

Myślałem o Zafirze, ale to kawał auta, więc eksploatacja będzie droższa od np. Astry II. Poza tym do Galaxy nasze rowery (przypomnę, zjazdowe => wyższe od jakichkolwiek innych) ledwo wchodziły na styk, więc mam wątpliwości co do mniejszych vanów...

Data: 2009-06-17 10:30:00
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Problem to jest nie wyjechać, ale wrócić:  jak zapakaować usr...e błotem rowery do środka auta.
I jeszcze usmarowanymi rękami trzymać kierownicę auta.
Odradzam.
Na kilkadziesiąt km lepszy zewnętrzny bagażnik.
Co innego kilkaset km, wtedy te parę litrów paliwa może mieć znacenie.
JaC

-- -- -

Data: 2009-06-17 14:44:24
Autor: Wooyek
[...]

Masz rację, ale porządny bagażnik zewnętrzny (tzn. platforma na hak + hak), który podoła rowerom ważącym po ~20kg to duży wydatek, który na razie odkładam na przyszłość.

Data: 2009-06-18 21:49:43
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-17, Wooyek wrote:
[...]

Nie przesadzasz? Chcesz kupić auto z budżetem 20kPLN, a sępisz 1500PLN
na hak i przyzwoity bagażnik z nośnością 45kg (proste Thule
platformowe)?

Data: 2009-06-18 00:41:24
Autor: rzymo
On 17 Cze, 10:01, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:
Rowerów nie wożę do parku pod miastem, tylko minimum kilkadziesiąt km w
góry - więc parę minut, jakie trzeba poświęcić na zdjęcie przedniego koła
naprawdę nie jest problemem.

Skoro godzisz się ze zdejmowaniem przedniego koła (mi by się nie
chciało, zwłaszcza że mocowanie piasty to nie zwykły zacisk) to taka
propozycja - Honda Jazz. Jechałem jako pasażer, po złożeniu tylnych
siedzień bez problemu weszły rowery (do XC, ramy 17-19") ze zdjętymi
przednimi kołami, podróżowały w pozycji pionowej. Bagażnik jest
wysoki, więc nie ma problemu z wysokością rowerów. Na szerokość
wchodzą 4 sztuki, a przy odrobinie kreatywności można zapewne upchać
więcej ;)
Jeśli chcesz przewozić rowery w poziomie i ze zdjętymi przednimi
kołami, to właściwie dowolne kombi się spisze.

Data: 2009-06-17 01:23:09
Autor: AL
Piotr Cz pisze:
[...]

hehe
v40 - ten maluch?
- toz to ledwo ciut wieksze od Fabii :)

opel zafira

to juz lepiej

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-06-16 20:49:32
Autor: CeSaR
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
poza tym fatalne zdanie ma o nich serwis, w którym auto będzie serwisowane.

Dlatego pytam fachowców tutaj, na grupie, żeby pozanać typy naprawdę warte uwagi.

Czemu uważasz że tutaj są inni fachowcy niż ci w serwisie, w którym auto będzie serwisowane?

Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?