Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?

Data: 2009-06-16 21:38:08
Autor: Bialy
Wooyek napisal/a:

| Pomożecie w wyborze Auta Idealnego?

Siema Wooyek, czy pamiętasz jeszcze starego kumpla? :P

Od siebie dorzucę niezbyt oryginalne trzy grosze: Opel Vectra B? Zarówno hatchback, jak i kombi to bardzo pakowne wersje, rowery ci wejdą bez problemu. Z silników to bym sugerował 2.0 benzynę.
Samochód raczej mało awaryjny, ale cierpi na wiele małych i głupich usterek, które bywają po prostu irytujące.
A w razie czego - części jest masa i są stosunkowo tanie. Za 20 tys. powinieneś bez większych problemów znaleźć b. dobrze wyposażoną wersję po liftingu z końcówki produkcji.

Pozdrawiam,

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-06-16 20:56:45
Autor: xs
Bialy <mr-b@o2.pl.wytnijpokropce> napisał(a):
Od siebie dorzucę niezbyt oryginalne trzy grosze: Opel Vectra B? Zarówno hatchback, jak i kombi to bardzo pakowne wersje, rowery ci wejdą bez problemu.

To ja chyba zyje w innym swiecie gdzie wszystko ma inne wymiary. Ciekawe jak maja wejsc do Vectry B bezproblemowo dwa rowery, skoro do Audi A6 Avant bezproblemowo (bez odkrecania kol, sztycy z siodelkiem czy uwazania zeby czyms nie zahaczyc) wchodzi JEDNA szosowka, ktora przy sprzecie do DH jest zajebiscie kompaktowa w rozmiarach (chociazby z racji szerokosci kierownicy). Z MTB (20" rama) juz trzeba kombinowac (uwazac zeby rogami nie zahaczyc), a gdzie Vectrze B do A6-tki i gdzie jednemu rowerowi do dwoch... Jedynym samochodem do ktorego na prawde bezproblemowo wchodza rowery (na stojaco) sa vany, do np. Galaxy wchodza dwa mtb, trzy torby i 3 osoby bez zajakniecia. Szosowki pewnie da sie tam upchnac 3 w calosci...

Data: 2009-06-17 01:28:48
Autor: Bialy
xs napisal/a:

> [...]
| vany, do np. Galaxy wchodza dwa mtb, trzy torby i 3 osoby bez
| zajakniecia. Szosowki pewnie da sie tam upchnac 3 w calosci...

Eee... Ja mam VB hatchbacka i bez wiekszych problemow wrzucam 2 rowery bez przedniego kola. Siodelka obnizam...
Nie chodzi czasem o wielkosc otworu zaladunkowego i wysokosc miedzy podloga a sufitem...?

Fakt faktem - zalezy jakie rowery.

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-06-17 11:57:11
Autor: Maciek
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
a gdzie Vectrze B do A6-tki i gdzie jednemu rowerowi do dwoch... /

2 rowery na lezaco po zlozeniu kanapy, bez odkrecania kol, jedna rama 19.5", druga nie pamietam ale nie mniejsza. Z odkreceniem kol i sztycy 1 rower wchodzi do bagaznika-wszystko upychane do Escorta hatchback.
Co prawda troche zabawy jest z wkladaniem/wyciaganiem/zabezpieczeniem jednak da sie a gdzie tam Escort-owi do takiej samej wersji Vectry B ;)

Maciek

Data: 2009-06-17 11:42:18
Autor: xs
Maciek <maciejsa@gazeta.pl> napisał(a):
Z odkreceniem kol i sztycy 1 rower wchodzi do bagaznika-wszystko upychane do Escorta hatchback.

Ale to nie spelnia warunku "bezproblemowo". Co innego otworzyc klape i wrzucic caly rower do srodka bez dotykania czegokolwiek, a co innego odkrecac od niego elementy skladowe. Zdjecie przedniego kola przy v-kach z szufladkami i dobrymi klockami oraz przy oponie >2.1" wiaze sie z koniecznoscia spuszczania powietrza z kola zeby opona przeszla miedzy klockami hamulcowymi. Autor ma zjazdowke wiec ma na pewno tarczowki tylko pytanie czy w jego hydraulikach jest system auto regulacji odleglosci klockow od tarczy, bo jak nie ma, to wlozenie przedniego kola tak zeby klocki nie ocieraly o tarcze wiaze sie z milionem przeklenstw. Wyciaganie sztycy z ramy oznacza jej piekne porysowanie, co przy dobrych sztycach za kilka stow boli tak samo jak wielka rysa przez caly samochod... Rower to ja tez upycham do malego miejskiego wypierdka, ale w zyciu nie nazwal bym tego bezproblemowoscia. Bagaznik na dachu czy klapie po prostu rzadzi, przy odrobinie wprawy mozna zejsc z czasem montazu <60 sekund, i rower moze byc caly zasyfiony blotem wszelakim, jezeli ktos chce wozic BEZPROBLEMOWO dwie wielkie zjazdowki to ma wybor albo bagaznik na dach/klape albo vana.

Kilkanascie razy w roku jezdze na zawody z rowerami (zdarzalo sie ze z trzema i trzy osoby w srodku), wiec o jego transporcie wiem praktycznie wszystko ;) Gdybym musial jezdzic swoim samochodem segmentu B z rowerem w srodku to bym wolal milion razy sierre kombi z lpg w tej samej cenie.

Data: 2009-06-17 15:26:50
Autor: Maciek
[...]

rysa przez caly samochod...

Zostawmy ocene tej kwestii autorowi watku. Moze pewne rzeczy dla niego nie sa problematyczne jak dla Ciebie - jezeli miescil rowery jak napisal: bez wiekszych problemow w Almera N16 i jest ok to Vectra B tym bardziej sprosta jego potrzeba (z b.duzym prawdopodobienstwem, ze wrzuci do niej 2 rowery bez problemu i bez sciagania kolek;).

Maciek

Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?