Data: 2009-06-17 14:18:25 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | |
Kilka założeń: A po co tak komplikować? Nie lepiej dołożyć do auta hak, lub kupić od razu z hakiem i dokupić bagażnik na hak? I w tym przypadku istotnie hatchback wypada najlepiej, bo rowery są w cieniu aerodynamicznym i prawie nie wpływa to na zwiększenie spalania. U mnie się sprawdza. Wkładanie i zdejmowanie rowerów jest naprawdę szybkie i bezproblemowe. Ceny bagażników zaczynaja się od 200 zł, a te hiper wypasione to za jakieś 1500 idzie dostać. 2) Tanie w utrzymaniu - w miarę bezawaryjne, tanie części, niskie spalanie. W związku z tym może LPG albo diesel? Ja z tego wziąłbym almerę. Najlepiej 2,2 DI (silnik nissana) lub benzyniak 1,5 (podobno gaz nieźle toleruje). Jak inni cię uświadomili, nissan to taki lepszy renault, ale w dzisiejszych czasach to kraj pochodzenia marki nie ma już większego znaczenia. Dla przykładu Volvo i mazda to takie lepsze fordy, a ford swego czasu miał, a pewnie i ma sporo części wspólnych z PSA. |
|
Data: 2009-06-17 14:28:54 | |
Autor: cztery | |
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | |
A po co tak komplikować? Nie lepiej dołożyć do auta hak, lub kupić od razu z hakiem i dokupić bagażnik na hak? I w tym przypadku istotnie hatchback wypada najlepiej, bo rowery są w cieniu aerodynamicznym i prawie nie wpływa to na zwiększenie spalania. Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest wycieraczka tylnej szyby ? |
|
Data: 2009-06-17 15:09:55 | |
Autor: Marcin Luty | |
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | |
Użytkownik "cztery" <raztrzy@dwa> napisał w wiadomości news:4a38e188$1news.home.net.pl... A po co tak komplikować? Nie lepiej dołożyć do auta hak, lub kupić od razu z hakiem i dokupić bagażnik na hak? I w tym przypadku istotnie hatchback wypada najlepiej, bo rowery są w cieniu aerodynamicznym i prawie nie wpływa to na zwiększenie spalania. Pewnie do usuwania wody/sniegu :-) Hatchbacki rowniez czasem stoja w korkach w deszczu. -- ml |
|
Data: 2009-06-17 15:22:34 | |
Autor: cztery | |
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | |
Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest wycieraczka tylnej szyby ? Sedany nie stoja ? A praktycznie zaden takiej wycieraczki nie posiada. Cien areodyamiczny w hatchbacku na pewno nie jest zaraz za tylna klapa gdzie montuje sie bagaznik rowerowy na hak. |
|
Data: 2009-06-17 13:28:04 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | |
Dnia 17.06.2009 cztery <raztrzy@dwa> napisał/a:
Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest wycieraczka tylnej szyby ? Widziałeś kiedyś po trasie uwalony tył sedana a kombi? Na sedana wystarczy podgrzewanie, nie trzeba machać. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ |
|
Data: 2009-06-17 16:08:01 | |
Autor: Marcin Luty | |
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | |
Użytkownik "cztery" <raztrzy@dwa> napisał w wiadomości news:4a38ee1b$1news.home.net.pl... Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest wycieraczka tylnej szyby ? Niektore maja w opcji. Jest duzo niby sedanow bedacych w rzeczywistosci hatchbackami (czy liftbackami, nawet nie wiem jaka jest roznica) ale z wyraznie wyodrebnionym kufrem, np Xantia, C5, Octavia. Do wszystkich tych aut w opcji jest/byla dostepna wycieraczka z tylu. Pewnie dlatego w opcji, ze tylna szyba raczej sie nie brudzi ale pomaga na zwiekszenie widocznosci przy wolnej jezdzie w deszczu no i w zimie. Do tego glownie sluzyla mi tylna wycieraczka w Xantii - szyba w ogole sie brudzila ale po opadach sniegu wlaczalo sie na chwile ogrzewanie tylnej szyby i po parunastu sekundach machniecie wycieraczka sciagalo snieg z szyby. Lepsze to niz skrobanie po delikatnej przeciez szybie... -- ml |
|
Data: 2009-06-18 08:10:07 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)? | |
Użytkownik "cztery" <raztrzy@dwa> napisał w wiadomości news:4a38e188$1news.home.net.pl... Bo tworzą sie zawirowania i na szybie osadza się woda. Może przesadziłem trochę z tymcieniem, ale jestem gotów założyć się, że w sedanie opory stawiane przez rowery na bagażniku hakowym będą większe i to sporo. To co napisałem wynika z osobistego doświadczenia. Dopuki nie przekraczam 120km/h różnice w spalaniu przy jeżdzie z rowerami i bez są rzędu 0,1-0,2 l/100kmA po co tak komplikować? Nie lepiej dołożyć do auta hak, lub kupić od razu z hakiem i dokupić bagażnik na hak? I w tym przypadku istotnie hatchback wypada najlepiej, bo rowery są w cieniu aerodynamicznym i prawie nie wpływa to na zwiększenie spalania. |