Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?

Data: 2009-06-17 14:18:25
Autor: Vlad The Ripper
Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?
Kilka założeń:
1) Główne przeznaczenie to wyjazdy rowerowe - musi być możliwość wożenia z tyłu (w środku) dwóch rowerów (zjazdowych = dużych gabarytowo). Z doświadczenia wiem, że dobre w tym celu są już kompaktowe hatchbacki. Odpadają sedany i coupe. Auto będzie też używane na codzień w mieście, więc vany raczej też (chyba że jakieś niezbyt duże, typu Zafira).

A po co tak komplikować? Nie lepiej dołożyć do auta hak, lub kupić od razu z hakiem i dokupić bagażnik na hak? I w tym przypadku istotnie hatchback wypada najlepiej, bo rowery są w cieniu aerodynamicznym i prawie nie wpływa to na zwiększenie spalania. U mnie się sprawdza. Wkładanie i zdejmowanie rowerów jest naprawdę szybkie i bezproblemowe. Ceny bagażników zaczynaja się od 200 zł, a te hiper wypasione to za jakieś 1500 idzie dostać.

2) Tanie w utrzymaniu - w miarę bezawaryjne, tanie części, niskie spalanie. W związku z tym może LPG albo diesel?
3) Nie francuskie, nie Fiat.

Wstępnie moją uwagę przyciągnęły:
- Opel Astra II
- Opel Zafira
- Ford Focus I
- Nissan Almera N16
Jeśli uważacie, że krótyś z tych typów jest trafiony, to na jaki silnik najlepiej było by się zdecydować?

Ja z tego wziąłbym almerę. Najlepiej 2,2 DI (silnik nissana) lub benzyniak 1,5 (podobno gaz nieźle toleruje). Jak inni cię uświadomili, nissan to taki lepszy renault, ale w dzisiejszych czasach to kraj pochodzenia marki nie ma już większego znaczenia. Dla przykładu Volvo i mazda to takie lepsze fordy, a ford swego czasu miał, a pewnie i ma sporo części wspólnych  z PSA.

Data: 2009-06-17 14:28:54
Autor: cztery
[...]

Apropos cienia areodynamicznego to dlaczego w hatchbackach jest wycieraczka tylnej szyby ?

Data: 2009-06-17 15:09:55
Autor: Marcin Luty

Użytkownik "cztery" <raztrzy@dwa> napisał w wiadomości news:4a38e188$1news.home.net.pl...
[...]

Pewnie do usuwania wody/sniegu :-)
Hatchbacki rowniez czasem stoja w korkach w deszczu.

--
ml

Data: 2009-06-17 15:22:34
Autor: cztery
[...]

Sedany nie stoja ? A praktycznie zaden takiej wycieraczki nie posiada.
Cien areodyamiczny w hatchbacku na pewno nie jest zaraz za tylna klapa gdzie montuje sie bagaznik rowerowy na hak.

Data: 2009-06-17 13:28:04
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 17.06.2009 cztery <raztrzy@dwa> napisał/a:
[...]

Widziałeś kiedyś po trasie uwalony tył sedana a kombi? Na sedana wystarczy
podgrzewanie, nie trzeba machać.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-06-17 16:08:01
Autor: Marcin Luty

Użytkownik "cztery" <raztrzy@dwa> napisał w wiadomości news:4a38ee1b$1news.home.net.pl...
[...]

Niektore maja w opcji. Jest duzo niby sedanow bedacych w rzeczywistosci hatchbackami (czy liftbackami, nawet nie wiem jaka jest roznica) ale z wyraznie wyodrebnionym kufrem, np Xantia, C5, Octavia. Do wszystkich tych aut w opcji jest/byla dostepna wycieraczka z tylu.
Pewnie dlatego w opcji, ze tylna szyba raczej sie nie brudzi ale pomaga na zwiekszenie widocznosci przy wolnej jezdzie w deszczu no i w zimie. Do tego glownie sluzyla mi tylna wycieraczka w Xantii - szyba w ogole sie brudzila ale po opadach sniegu wlaczalo sie na chwile ogrzewanie tylnej szyby i po parunastu sekundach machniecie wycieraczka sciagalo snieg z szyby. Lepsze to niz skrobanie po delikatnej przeciez szybie...

--
ml

Data: 2009-06-18 08:10:07
Autor: Vlad The Ripper
[...]

Bo tworzą sie zawirowania i na szybie osadza się woda. Może przesadziłem trochę z tymcieniem, ale jestem gotów założyć się, że w sedanie opory stawiane przez rowery na bagażniku hakowym będą większe i to sporo. To co napisałem wynika z osobistego doświadczenia. Dopuki nie przekraczam 120km/h różnice w spalaniu przy jeżdzie z rowerami i bez są rzędu 0,1-0,2 l/100km

Jakie auto na wypady rowerowe (tanie w utrzymaniu)?