Jakie banknoty w bankomatach

Data: 2009-06-22 06:47:12
Autor: jureq
Jakie banknoty w bankomatach
Może ktoś wie jakie najmniejsze banknoty są ładowane do bankomatów eCard, Cash4You i Polbank?

Data: 2009-06-22 00:08:08
Autor: BK
On Jun 22, 8:47 am, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
Może ktoś wie jakie najmniejsze banknoty są ładowane do bankomatów eCard,
Cash4You i Polbank?

Zwykle 50, w Cash4you 20.

Data: 2009-06-22 19:15:42
Autor: Mithos
Jakie banknoty w bankomatach
BK pisze:
Zwykle 50, w Cash4you 20.

Odkąd mam rachunek w Alior testowałem już kilkanaście całkowicie różnych bankomatów. Jeszcze nigdzie nie miałem możliwości wypłacenia 20 PLN. Zawsze minimum to 50 PLN.

--
Mithos

Data: 2009-06-22 17:36:44
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-06-22, Mithos <fake@adres.pl> wrote:
BK pisze:
Zwykle 50, w Cash4you 20.

Odkąd mam rachunek w Alior testowałem już kilkanaście całkowicie różnych bankomatów. Jeszcze nigdzie nie miałem możliwości wypłacenia 20 PLN. Zawsze minimum to 50 PLN.

Kredyt Bank ma fajne ustawienia. Zamiast 50 jest 60 zł i bankomat wypluwa 3x20 zł.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-06-22 11:03:18
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 13:36, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:
Kredyt Bank ma fajne ustawienia. Zamiast 50 jest 60 zł i bankomat
wypluwa 3x20 zł.

A ma tylko 20 zlotych? Czy trzeba wyplacic 60 minimum?

Data: 2009-06-22 18:05:18
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-06-22, bradley.st <bradley.st@gazeta.pl> wrote:

[...]

Kredyt Bank ma fajne ustawienia. Zamiast 50 jest 60 zł i bankomat
wypluwa 3x20 zł.
A ma tylko 20 zlotych? Czy trzeba wyplacic 60 minimum?

Ma, ale trzeba ręcznie wstukać. 60 zł jest jako "szybka wypłata".

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-06-22 19:45:14
Autor: Valdi.Pavlack
Jakie banknoty w bankomatach
"Mithos" news:h1oe8h$kjl$2news.onet.pl

Odkąd mam rachunek w Alior testowałem już kilkanaście całkowicie różnych
bankomatów. Jeszcze nigdzie nie miałem możliwości wypłacenia 20 PLN.
Zawsze minimum to 50 PLN.

Cash4You testowałeś?

Data: 2009-06-22 20:18:04
Autor: rafal
Mithos pisze:

Odkąd mam rachunek w Alior testowałem już kilkanaście całkowicie różnych bankomatów. Jeszcze nigdzie nie miałem możliwości wypłacenia 20 PLN. Zawsze minimum to 50 PLN.

BZWBK oraz PKO BP mają często 1o zł.

Data: 2009-06-22 11:24:28
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 14:18, rafal <ra...@none.none> wrote:

BZWBK oraz PKO BP mają często 1o zł.

A da sie z nich wyplacic drugie 10 zl bez ponownego wkladania karty?

Data: 2009-06-22 20:42:20
Autor: MK
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:499cbd28-dbf6-40c7-8276-d1c93764b01bq37g2000vbi.googlegroups.com...

A da sie z nich wyplacic drugie 10 zl bez ponownego wkladania karty?

Nie da sie, bo w PL standardowa kolejnosc to
- odebranie karty (bez tego banknowy nie wychodza)
- odebranie gotowki
- odebranie wydruku

MK

Data: 2009-06-22 11:49:47
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 14:42, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Nie da sie, bo w PL standardowa kolejnosc to
- odebranie karty (bez tego banknowy nie wychodza)
- odebranie gotowki
- odebranie wydruku

No to stalismy sie juz "druga Irlandia", przynajmniej jesli chodzi o
stadardy wyplat z bankomatow. :) Tam tez mi sie nie udalo. Jakies
europejskie fanaberie! ;p

Nie da sie, to trudno. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

Data: 2009-06-22 20:55:22
Autor: MK
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:51ca1c96-5096-4a3b-b049-5db9c2fd67e1s6g2000vbp.googlegroups.com...

No to stalismy sie juz "druga Irlandia", przynajmniej jesli chodzi o
stadardy wyplat z bankomatow. :) Tam tez mi sie nie udalo. Jakies
europejskie fanaberie! ;p

Po prostu banki sa ostrozne i nie chca zeby ktos roztargniony zostawil karte w bankomacie :).

Jakiego producenta bankomaty pozwalaja na dokonanie kolejnej operacji po wyplacie gotowki. Zakladam, ze PINu nie zapamietuja i trzeba za kazdym razem go podac :).

MK

Data: 2009-06-22 12:10:48
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 14:55, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Po prostu banki sa ostrozne i nie chca zeby ktos roztargniony zostawil karte
w bankomacie :).

A, to robilem notorycznie, przy wplatach dawniej, w kopercie.
Wkladalem koperte do bankomatu, dostawalem kwitek i zadowolony szedlem
do domu. :)

Jakiego producenta bankomaty pozwalaja na dokonanie kolejnej operacji po
wyplacie gotowki.

Um... Sa duze i czerwone i maja logo BofA. Albo mniejsze, szarozielone
i z logo TD. Pomoglem? ;)
Przyjrze sie przy nastepnej okazjii, moze gdzies bedzie informacja o
producencie.

Zakladam, ze PINu nie zapamietuja i trzeba za kazdym razem
go podac :).

Tak. Tego jestem PRAWIE pewien.

Data: 2009-06-22 21:13:40
Autor: MK
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:e18aa3d9-45f0-4f60-8b4f-109cf2bdb62ff10g2000vbf.googlegroups.com...

A, to robilem notorycznie, przy wplatach dawniej, w kopercie.
Wkladalem koperte do bankomatu, dostawalem kwitek i zadowolony szedlem
do domu. :)

A to teraz macie juz BNA? I czeki tez przyjmuja? Jak przyjmuja to czy ksiegowanie odbywa sie online? Bylbym bardzo zaskoczony...

MK

Data: 2009-06-22 12:32:39
Autor: bradley.st
Jakie banknoty w bankomatach
On 22 Cze, 15:13, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

A to teraz macie juz BNA?

Czy moglbys po polsku? ;) Albo przynajmniej rozwijac skroty?

I czeki tez przyjmuja? Jak przyjmuja to czy
ksiegowanie odbywa sie online? Bylbym bardzo zaskoczony...

Tak, to jest to co ja nazywam "skanowaniem czekow". :) Moge sie wgryzc
w zasady tego ksiegowania, na razie wiem tylko, ze w przypadku dwoch
czekow, ktore wplacilem, pieniadze byly dostepne od razu. Ale poniewaz
zazwyczaj pierwsze $100 z depozytu jest dostepne od razu, a czeki byly
na male sumy, wiec przypuszczam ze to zbieg okolicznosci.

Data: 2009-06-22 21:49:35
Autor: MK
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:a69d3595-902b-4b96-8edd-4bfab3824648v38g2000vbb.googlegroups.com...

A to teraz macie juz BNA?

Czy moglbys po polsku? ;) Albo przynajmniej rozwijac skroty?

Roznie to rozwijaja Bunch/Bulk Note Acceptor, po polsku chodzi o to, ze wciskasz plik banknotow a bankomat rozpoznaje nominaly i pokazuje calkowita kwote. Ty akceptujesz i masz ksiegowanie online, albo nie akceptujesz i bankomat zwraca kase.

[...]

Czyli jak rozumiem ksiegowanie jest na podstawie deklarowanej kwoty, ktora wprowadzasz na klawiaturze, tak?

A takie bajeranckie ATM, ktore wyplacaja takze bilon tez macie? ;)
http://www.diebold.com/ficcdsvdoc/techpubs/Opteva/TP-820768-023/TP-820768-023_fram.htm

MK

Data: 2009-06-22 13:09:23
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 15:49, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

[...]

Tak, dokladnie. Rozpoznaje i wyswietla ilosc kazdego z nominalow (np.
5 x $50, 3 x $20) i calkowita sume wplaty. Pyta czy suma sie zgadza -
Ty akceptujesz, albo nie.

Czyli jak rozumiem ksiegowanie jest na podstawie deklarowanej kwoty, ktora
wprowadzasz na klawiaturze, tak?

Nie. Po zeskanowaniu czeku, bankomat wyswietla na monitorze ten czek i
sume jaka rozpoznal. Ty musisz tylko potwierdzicz, czy dobrze
rozpoznal.

Zreszta zobacz sam, moze Cie zainteresuje:

http://infocenter.bankofamerica.com/ic2/atm/transactions/

Po lewej stronie wybierz "ATM", na gorze "Video", po prawej "Deposit
Image ATMs"

A takie bajeranckie ATM, ktore wyplacaja takze bilon tez macie? ;)

Od tego to sa ATM bez A i bez M. Czyli zywe tellers, nie maszyny. :)

Data: 2009-06-22 21:03:28
Autor: Valdi.Pavlack
Jakie banknoty w bankomatach
"MK" news:h1ok2r$5tv$1news.wp.pl

Po prostu banki sa ostrozne i nie chca zeby ktos roztargniony zostawil
karte
w bankomacie :).

Jest to podyktowane szczególnie troska o amerykanskich turystów :)

Data: 2009-06-22 22:04:02
Autor: Krzysztof Halasa
"MK" <macka@interia.pl> writes:

Jakiego producenta bankomaty pozwalaja na dokonanie kolejnej operacji
po wyplacie gotowki. Zakladam, ze PINu nie zapamietuja i trzeba za
kazdym razem go podac :).

Zapamietuja.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-22 21:02:05
Autor: Valdi.Pavlack
Jakie banknoty w bankomatach
"bradley.st"

No to stalismy sie juz "druga Irlandia", przynajmniej jesli chodzi o
stadardy wyplat z bankomatow. :) Tam tez mi sie nie udalo.

W DE jest tak samo :)

Jakies europejskie fanaberie! ;p

I znowu jankes musi pokazac swoje imperialistyczne ego ;)

Nie da sie, to trudno. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

Prosze :)

Data: 2009-06-22 21:13:14
Autor: Michal Jankowski
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> writes:

Nie da sie, to trudno. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

Ale po co ci to? Twoj bank ma jakiegos buga w liczeniu prowizji i
przy wyplacie kilku kwot po jednym wlozeniu karty policzy prowizje
tylko od tych pierwszych 10 zlotych? Albo w ogole pozostale partie
dostaniesz w prezencie? 8-)

  MJ

Data: 2009-06-22 12:51:40
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 15:13, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> wrote:

[...]

Lepiej. Bank zamiast inwestowac we wlasne bankomaty, zacheca mnie do
uzywania cudzych.

Zacheca poprzez nie tylko nie pobieranie oplat za wyplaty z ATM, ale i
zwraca oplaty pobrane przez wlascicieli bankomatow. (Czyli jezeli na
kwitku mam $20 gotowka + $2 oplata dla wlascicela ATM, to z konta
zabieraja $22, a nastepnego dnia oddaja $2)

Od zeszlego roku, w ramach tego zachecania i jednoczesnie ulatwiania
sobie zycia, bank zwraca $3 za wyplate za granica - bo, jak twierdzi,
nie jest w stanie okreslic, czy bank zagraniczny pobral prowizje przy
wyplacie.

Wiec tak w ramach planowania ewentualnych wakacji w Polsce mialem
pytanie... Wychodzi mi, ze przy obecnym kursie kazde 10 zlotych
"kosztowaloby" mnie ca. 3 centy. :)

Data: 2009-06-22 22:14:28
Autor: Michal Jankowski
[...]

Za taka cene to chyba warto powkladac karte wielokrotnie? 8-)

  MJ

Data: 2009-06-22 13:21:41
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 16:14, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> wrote:

Za taka cene to chyba warto powkladac karte wielokrotnie? 8-)

Ale kolejka za plecami sie gapi. Dyszy do ucha. Zaglada przez
ramie... :)

Data: 2009-06-22 22:42:00
Autor: Michal Jankowski
Jakie banknoty w bankomatach
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> writes:

Ale kolejka za plecami sie gapi. Dyszy do ucha. Zaglada przez
ramie... :)

Nie przesadzajmy z tą kolejką...

  MJ

Data: 2009-06-24 11:55:55
Autor: acelnószz
Jakie banknoty w bankomatach
Tak to tylko w PKO BP ;-)))
JaC

-- -- -

Data: 2009-06-23 18:08:41
Autor: mx

Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:h1oe8h$kjl$2news.onet.pl...
BK pisze:
Zwykle 50, w Cash4you 20.

Odkąd mam rachunek w Alior testowałem już kilkanaście całkowicie różnych bankomatów. Jeszcze nigdzie nie miałem możliwości wypłacenia 20 PLN. Zawsze minimum to 50 PLN.

Nie prawda. Alior Ostrołęka, w bankomacie na ekranie tylko 50,100, 200 itp. Ale wpisuję 20 i mam 20 wypłacone. W innych Aliorach nie próbowałem.

Data: 2009-06-28 01:43:31
Autor: Marcin Wasilewski
BK pisze:
Zwykle 50, w Cash4you 20.
Odkąd mam rachunek w Alior testowałem już kilkanaście całkowicie różnych bankomatów. Jeszcze nigdzie nie miałem możliwości wypłacenia 20 PLN. Zawsze minimum to 50 PLN.

Bo to się używa taki "fiuczer" jak "inna kwota" i wstukuje ile trzeba.

BZWBK mają często nawet 10 zł,
Pekao, Cash4You, PKO BP i zapewne wiele innych mają 20 zł,

Data: 2009-06-22 00:27:36
Autor: Krzysiek
On 22 Cze, 08:47, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
Może ktoś wie jakie najmniejsze banknoty są ładowane do bankomatów eCard,
Cash4You i Polbank?

W Polbanku można dostają bez problemu 20zł - ale tylko kartą Polbanku.

Data: 2009-06-22 09:31:37
Autor: blad
Jakie banknoty w bankomatach
Użytkownik "Krzysiek"
W Polbanku można dostają bez problemu 20zł - ale tylko kartą Polbanku.

no właśnie - a uzyskali to blokując obcym kartom dostęp do menu "dowolna kwota" i oferując jedynie wielokrotność 50 zł
*** blad ***

Data: 2009-06-22 11:12:03
Autor: D@niel
Jakie banknoty w bankomatach
Dnia 22-cze-09 09:31:37,  blad napisawszy:

no właśnie - a uzyskali to blokując obcym kartom dostęp do menu "dowolna kwota" i oferując jedynie wielokrotność 50 zł

Ale blokują naprawdę czy tylko nie wyświetla się ta pozycja menu
("INNA KWOTA")? Dawno temu (ale było to nie w Polbanku), jak mi
bankomat nie wyświetlił "innej kwoty", ale w miejscu gdzie wg mnie
powinna być ta pozycja - a nie było nic - to nacisnąłem klawisz obok
[tej pustej pozycji] i ... przeszedłem od razu do wpisywania "innej
kwoty" :)
--
 Pozdrawiam - D@niel

Data: 2009-06-22 13:30:20
Autor: blad
Jakie banknoty w bankomatach
Użytkownik "D@niel"
[...]

nie ma pustego miejsca - są tylko wielokrotności 50/100 zł
*** blad ***

Data: 2009-06-22 09:17:53
Autor: kris

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:h1n9dg$7d4$2news.onet.pl...
Może ktoś wie jakie najmniejsze banknoty są ładowane do bankomatów eCard,
Cash4You i Polbank?

Cash4You to już nie "Cash4You" tylko Skok24.;))

Krzysiek

Data: 2009-06-22 12:15:56
Autor: Valdi.Pavlack
Jakie banknoty w bankomatach
"kris" news:h1nb71$djh$1news.onet.pl

Cash4You to już nie "Cash4You" tylko Skok24.;))

Przespałem jakieś wydarzenie na rynku polskich bankomatów?

Data: 2009-06-22 13:15:48
Autor: kris

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h1nkt9$dh5$2news.interia.pl...
"kris" news:h1nb71$djh$1news.onet.pl

Cash4You to już nie "Cash4You" tylko Skok24.;))

Przespałem jakieś wydarzenie na rynku polskich bankomatów?

Przepraszam pomyłka-chodziło mi o bankomaty Global Cash(100szt) i bankomaty e-Card(300szt)
To te dwie sieci przejeło TF Skok i maja teraz ponad 600bankomatów.

Krzysiek

Data: 2009-06-22 14:12:36
Autor: Valdi.Pavlack
Jakie banknoty w bankomatach
"kris" news:h1np55$om0$1news.onet.pl

Przepraszam pomyłka-chodziło mi o bankomaty Global Cash(100szt) i
bankomaty
e-Card(300szt)
To te dwie sieci przejeło TF Skok i maja teraz ponad 600bankomatów.

Informacje o zakupie przez TF Skok Global Cash widzę na ich stronie, ale
skąd masz informacje o eCardzie?

Po za tym czym TF Skok planuje zmieniać "barwy" bankomatom, które kupił od
innej sieci?

Data: 2009-06-22 23:23:43
Autor: Kris

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h1nt46$n0i$2news.interia.pl...
[...]

http://www.skokstefczyka.pl/czas_na_skok/34_finanse/3355_skok_przejmuje_bankomaty.html

Kris

Data: 2009-06-22 09:25:04
Autor: bradley.st
Jakie banknoty w bankomatach
Podlacze sie do watku, z dwoma pytaniami:

1. Czy bankomat jakiejkolwiek firmy/banku wyplaca dziesieciozlotowki?

2. Czy jakies umozliwiaja kilka transakcji "jednym ciagiem", bez
koniecznosci ponownego wlozenia karty?

Data: 2009-06-22 18:32:37
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 22 Jun 2009 09:25:04 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

Podlacze sie do watku, z dwoma pytaniami:
1. Czy bankomat jakiejkolwiek firmy/banku wyplaca dziesieciozlotowki?

Pekao SA na pewno pozwalało (kiedyś mi wypłaciło 200zł w 10 :))

2. Czy jakies umozliwiaja kilka transakcji "jednym ciagiem", bez
koniecznosci ponownego wlozenia karty?

I tu chyba też Pekao (ale głowy nie dam).

--
Kojer

Data: 2009-06-22 09:38:56
Autor: bradley.st
Jakie banknoty w bankomatach
Dzieki!

A czy mozna wyplacic tylko 10, czy jest minimum wyplaty > 10?

Data: 2009-06-22 18:41:28
Autor: Valdi.Pavlack

A czy mozna wyplacic tylko 10, czy jest minimum wyplaty > 10?

BZ WBK daje ci mozliwosc wyplaty jednego banknotu o nominale 10 zl.

Data: 2009-06-22 10:14:08
Autor: Raff
On 22 Cze, 18:41, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:
"bradley.st"news:937f78e9-40d0-4132-a91d-98b36b5cda98s16g2000vbp.googlegroups.com

> A czy mozna wyplacic tylko 10, czy jest minimum wyplaty > 10?

BZ WBK daje ci mozliwosc wyplaty jednego banknotu o nominale 10 zl.

To zależy obecnie od typu bankomatu BZWBK. "Stare" wydają 10 zł, ale
już niektóre z nowych bankomatów, zwłaszcza usytuowane w (pobliżu)
centrów handlowych mają tylko 50 zł lub 100 zł.
RF.

Data: 2009-06-22 18:45:06
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 22 Jun 2009 09:38:56 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

Dzieki!

A czy mozna wyplacic tylko 10, czy jest minimum wyplaty > 10?

Nie gwarantuje jak jest teraz (od paru miesięcy nie korzystam) ale kiedyś
można było wypłacić 10zł.
--
Kojer

Data: 2009-06-22 18:39:20
Autor: Valdi.Pavlack

Podlacze sie do watku, z dwoma pytaniami:

:)

1. Czy bankomat jakiejkolwiek firmy/banku wyplaca dziesieciozlotowki?

Na 100% BZ WBK - pod warunkiem, ze ludzie z nich tych 10 zlotówek nie
powyplacali :)

2. Czy jakies umozliwiaja kilka transakcji "jednym ciagiem", bez
koniecznosci ponownego wlozenia karty?

Nie spotkalem sie :)

PS.
Pisales Ci juz, ze Europa jest piekna? :)

Pozdrawiam serdecznie!

Data: 2009-06-22 09:52:23
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 12:39, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

> 2. Czy jakies umozliwiaja kilka transakcji "jednym ciagiem", bez
> koniecznosci ponownego wlozenia karty?

Nie spotkalem sie :)

Serio? Zawsze wypluwaja karte po transakcji? Nie ma opcji "Czy
chcialbys cos jeszcze?"?
Moze mi jeszcze powiesz, ze znaczkow pocztowych tez nie mozna w
bankomacie kupic? ;)

PS.
Pisales Ci juz, ze Europa jest piekna? :)

Cos wspominales, rzeczywiscie... ;)

Tak mi sie przypomnial kolega z Alabamy, ktory pojechal na
(pieciodniowy!) miesiac miodowy do Paryza (pierwszy raz poza USA!),
zachlysnal sie i teraz wszystko jest: "Bo w Europie to...", "Bo Europa
to...".
Tak mi sie jakos skojarzylo... Nie wiem czemu... :p

Tez pozdrawiam!

Data: 2009-06-22 09:59:32
Autor: Krzysiek
On 22 Cze, 18:52, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

Serio? Zawsze wypluwaja karte po transakcji? Nie ma opcji "Czy
chcialbys cos jeszcze?"?

Dziwię się, że wiele osób pisze, że nie ma takiej opcji, "mój"
bankomat BZWBK zawsze się pyta czy wykonać inna operację i jeśli
wyrazi się taką wolę to nie wypluwa karty.

Moze mi jeszcze powiesz, ze znaczkow pocztowych tez nie mozna w
bankomacie kupic? ;)
Masz na myśli oczywiście ogólnie jakikolwiek kraj UE a nie PL?;)

Data: 2009-06-22 10:10:13
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 12:59, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:

> Moze mi jeszcze powiesz, ze znaczkow pocztowych tez nie mozna w
> bankomacie kupic? ;)

Masz na myśli oczywiście ogólnie jakikolwiek kraj UE a nie PL?;)

Alez, oczywiscie! Jakikolwiek, w ktorym bankomaty maja
dziesieciozlotowki. ;)
Nie, no, zakladam ze odpowiadajacy mial na mysli Polske, bo pytalem o
dziesieciozlotowki.

Data: 2009-06-22 19:13:26
Autor: Valdi.Pavlack
Jakie banknoty w bankomatach
"Krzysiek"

Dziwię się, że wiele osób pisze, że nie ma takiej opcji, "mój"
bankomat BZWBK zawsze się pyta czy wykonać inna operację i jeśli
wyrazi się taką wolę to nie wypluwa karty.

A mój nie pyta... :( Zaraz się ubiorę i pójdę go opierniczyć :)

Data: 2009-06-22 18:57:03
Autor: MK
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:b8970d51-1ce8-442c-ad4c-a2c302c3613ds16g2000vbp.googlegroups.com...

Serio? Zawsze wypluwaja karte po transakcji? Nie ma opcji "Czy
chcialbys cos jeszcze?"?

Pytaja, pytaja... ale niekoniecznie po realizacji wyplaty. Jak sprawdzisz saldo,  wpiszesz bledny PIN albo bedziesz mial za malo srodkow.

Moze mi jeszcze powiesz, ze znaczkow pocztowych tez nie mozna w
bankomacie kupic? ;)

Przez Internet tez nie mozna kupic ;).

MK

Data: 2009-06-22 19:14:13
Autor: Michał
MK pisze:
Pytaja, pytaja... ale niekoniecznie po realizacji wyplaty. Jak sprawdzisz saldo,  wpiszesz bledny PIN albo bedziesz mial za malo srodkow.

Bradley, doprecyzuj czy pytałeś jedynie o odrębne operacje wykonywanie bez zwrotu karty czy też kilka zamówień na rachunek jednej operacji. Bo już się pogubiłem. :)

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-06-22 10:28:20
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 13:14, Michał <rot13.zvp...@xbeqhyrjfxv.cy> wrote:

Bradley, doprecyzuj czy pytałeś jedynie o odrębne operacje wykonywanie
bez zwrotu karty czy też kilka zamówień na rachunek jednej operacji.. Bo
już się pogubiłem. :)

To ja moze bardziej obrazowo... :)

Dostalem wlasnie z bankomatu moje 10 zlotych. Czy mam teraz mozliwosc
wykonania kolejnej operacji (np. wyplaty nastepnych 10 zlotych, po
ewentualnym ponownym wklepaniu PIN), czy tez bankomat "automatycznie"
wypluwa moja karte i sie ze mna zegna?

Data: 2009-06-22 20:02:53
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk
"bradley.st" napisał:

To ja moze bardziej obrazowo... :)
Dostalem wlasnie z bankomatu moje 10 zlotych.

Tzn, że już wyjąłeś kartę (-:

Data: 2009-06-22 11:20:45
Autor: bradley.st
Jakie banknoty w bankomatach
On 22 Cze, 14:02, "Slawek 'IDEall' Fydryk" <sfyd...@gmail-com.invalid>
wrote:

Tzn, że już wyjąłeś kartę (-:

A w takim razie co z bankomatami BZWBK, o ktorych pisal Krzysiek? To
jakis rzadko spotykany model i trudno na nie trafic?

Data: 2009-06-23 09:09:34
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 22 Jun 2009 11:20:45 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

Tzn, że już wyjąłeś kartę (-:
A w takim razie co z bankomatami BZWBK, o ktorych pisal Krzysiek? To
jakis rzadko spotykany model i trudno na nie trafic?

To samo, karty nie wyrzuca po operacji sprawdzenia salda, doładowania
telefonu itp. Przy wypłacie gotówki zawsze najpierw wyrzuca kartę i nie
wypłaci zanim jej nie wyjmiesz. Za dużo ludzi zostawiało karty w
bankomatach jak pieniądze były przed kartą :).

--
Kojer

Data: 2009-06-28 02:03:46
Autor: Marcin Wasilewski
wrote:
Tzn, że już wyjąłeś kartę (-:
A w takim razie co z bankomatami BZWBK, o ktorych pisal Krzysiek? To
jakis rzadko spotykany model i trudno na nie trafic?

Zależy w którym miejscu Polski :)
Czym bardziej na zachód tym łatwiej.
Na wschodzie Polski bankomaty BZWBK znajdziesz tylko w dużych miastach, na zachodzie Polski nawet w miastach kilkutysięcznych.

Data: 2009-06-22 18:59:12
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 22 Jun 2009 09:52:23 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

Moze mi jeszcze powiesz, ze znaczkow pocztowych tez nie mozna w
bankomacie kupic? ;)

Znaczki pocztowe możesz kupić tylko na poczcie, serio :) (no chyba, że się
coś zmieniło). --
Kojer

Data: 2009-06-22 10:17:10
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 12:59, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

Znaczki pocztowe możesz kupić tylko na poczcie, serio :) (no chyba, że się
coś zmieniło).

Jak skomentuje, to znowu mnie ktos bedzie niszczyl za "imperializm"
czy co tam jeszcze... ;)

W bankomatach Banku Pocztowego tez nie mozna? ;) Nie, zartuje, pytania
nie bylo...
Zreszta znaczki z bankomatu tez nie sa az tak popularne w Stanach,
zeby byly w kazdym ATM.

Data: 2009-06-22 19:47:26
Autor: Valdi.Pavlack

Jak skomentuje, to znowu mnie ktos bedzie niszczyl za "imperializm"
czy co tam jeszcze... ;)

Czy mam się czuć wywołany do odpowiedzi? :)

W bankomatach Banku Pocztowego tez nie mozna? ;)

Sam napisałeś bankomatach (to chyba powinno być "...") :) a to jak widzisz
jest subtelna różnica.

Nie, zartuje, pytania nie bylo...

Uff, ulżyło mi :)

Zreszta znaczki z bankomatu tez nie sa az tak popularne w Stanach,
zeby byly w kazdym ATM.

Nie ma? Ludzie kochani i jakim prawem USA uważają się za imperium? Imperium
w którym nie można kupić znaczków pocztowych w bankomacie :O SZOK! ;)

Data: 2009-06-22 11:00:38
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 13:47, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Nie ma? Ludzie kochani i jakim prawem USA uważają się za imperium? Imperium
w którym nie można kupić znaczków pocztowych w bankomacie :O SZOK! ;)

Nie mozna w KAZDYM. Mozna w WIELU. :)
W kazdym bedzie mozna jak bedzie McDonald's w Korei Polnocnej i
WalMart w Iranie.
Na razie trwaja prace przygotowawcze w tych kierunkach. ;p

Data: 2009-06-22 20:13:28
Autor: Valdi.Pavlack

Nie mozna w KAZDYM. Mozna w WIELU. :)

To zmienia postać rzeczy :)

W kazdym bedzie mozna jak bedzie McDonald's w Korei Polnocnej i WalMart w
Iranie.

Pieprzony imperializm ;)

Na razie trwaja prace przygotowawcze w tych kierunkach. ;p

W formie zbrojnej czy jakiejś bardziej cywilizowane formy narzucenia swojej,
jedynie słusznej doktryny? ;)

Data: 2009-06-23 09:29:50
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 22 Jun 2009 10:17:10 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

[...]

Nasza poczta ciągle głęboko w socjaliźmie tkwi. Gorzej jest tylko na PKP
chyba :)

--
Kojer

Data: 2009-06-22 19:12:02
Autor: Valdi.Pavlack
Jakie banknoty w bankomatach
"bradley.st"

Serio?

Serio.

Zawsze wypluwaja karte po transakcji? Nie ma opcji " Czy chcialbys cos
jeszcze?"?

W swoim smiesznym zyciu doilem sciane wiele razy - zawsze po tym jak wyplata
gotówki zostala zrealizowana bankomat wypluwal mi karte. Moze za wielka woda
jest inaczej - nie wiem nie sprawdzalem.

Moze mi jeszcze powiesz, ze znaczkow pocztowych tez nie mozna w
bankomacie kupic? ;)

Jaja sobie robisz, czy pytasz powaznie.

> PS.
> Pisales Ci juz, ze Europa jest piekna? :)

Cos wspominales, rzeczywiscie... ;)

I? No sam musisz przyznac, ze jest piekna :)

[...]

Dziwisz sie koledze? IMHO mówi po prostu prawde i tylko prawde. Zachwyca sie
jednym z najwspanialszym kontynentów na swiecie ;)

Tez pozdrawiam!

 Chwali ci sie to - bardzo :)

Data: 2009-06-22 10:52:07
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 13:12, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Moze za wielka woda
jest inaczej - nie wiem nie sprawdzalem.

Zalezy jakie, zalezy gdzie, zalezy jakiego banku. To tak w skrocie. :)
Nowsze modele zazwyczaj chca sie upewnic, czy Ci aby do szczescia
czegos nie brakuje, i pytaja przed zwroceniem karty.

Nowe w BofA (czyli takim PKO BP ;) ) skanuja czeki i banknoty,
sprzedaja znaczki, umozliwiaja przypisanie okreslonego jezyka do karty
(jest rosyjski, nie ma polskiego, skandal!), okreslenie czy chce sie
paragon zawsze, nigdy, czy moze maja za kazdym razem pytac... A, i
jeszcze mozna sie podlaczyc ze sluchawkami (do wziecia gratis w
oddziale) jezeli ma sie problemy ze wzrokiem.

Delikatnie mowiac: lekka przesada. Czekam teraz kiedy zaczna miec w
ofercie poranna kawe i mycie szyb w samochodzie...

> Moze mi jeszcze powiesz, ze znaczkow pocztowych tez nie mozna w
> bankomacie kupic? ;)

Jaja sobie robisz, czy pytasz powaznie.

A jak myslisz? Oczywiscie, ze robie sobie jaja.

> Cos wspominales, rzeczywiscie... ;)

I? No sam musisz przyznac, ze jest piekna :)

Noo... Te bunkry w Albanii.. Te drogi na Bialorusi... Te blokowiska w
Paryzu... Te scisniete sciana przy scianie domki w UK... :)
Ja jestem jak najdalszy od idealizowania jakiegokolwiek kontynentu, po
ktorejkolwiek stronie oceanu.
O, prosze, cytat z klasyka:

"Jedziecie do stolicy kraju kapitalistycznego. Który to kraj ma być
może nawet tam i swoje ... plusy. Rozchodzi się jednak o to, żeby te
plusy nie przesłoniły wam minusów." :)

Dziwisz sie koledze? IMHO mówi po prostu prawde i tylko prawde. Zachwyca sie
jednym z najwspanialszym kontynentów na swiecie ;)

Ale on tak po pieciu dniach spedzonych w jednym kraju, ba, w jednym
miescie!
O metrze paryskim nie moge juz sluchac... ("Bo oni w Europie to
maja...")

Data: 2009-06-22 20:12:04
Autor: Valdi.Pavlack

Nowe w BofA (czyli takim PKO BP ;) )

Rozumiem, że chodzi o Bank Of America :D

skanuja czeki i banknoty,sprzedaja znaczki, umozliwiaja przypisanie
okreslonego jezyka do karty
(jest rosyjski, nie ma polskiego, skandal!)

Wow! :)

A, i jeszcze mozna sie podlaczyc ze sluchawkami (do wziecia gratis w
oddziale) jezeli ma sie problemy ze wzrokiem.

Oooo i tego IMHO w Polsce brakuje. Nie wypowiadam się na temat słuchawki
(niestety nie wiem jak to działa w praktyce itp.), ale z ręką na serduchu
muszę stwierdzić, że osoby niewidome mają w PL problem z wypłatą pieniędzy z
bankomatu... :(

Delikatnie mowiac: lekka przesada. Czekam teraz kiedy zaczna miec w
ofercie poranna kawe i mycie szyb w samochodzie...

Mówisz o słuchawce czy o innych ww. funkcjach?

A jak myslisz? Oczywiscie, ze robie sobie jaja.

Tak myślałem. W końcu to takie imperialistyczne - robić sobie jaja z ludzi
ze wschodu Europy... ;)

Noo... Te bunkry w Albanii.. Te drogi na Bialorusi... Te blokowiska w
Paryzu... Te scisniete sciana przy scianie domki w UK... :)

Te slumsy, te getta w USA...

Ja jestem jak najdalszy od idealizowania jakiegokolwiek kontynentu, po
ktorejkolwiek stronie oceanu.

Zapomniałeś napisać: "co nie zmienia faktu, że USA są dla mnie jak i również
powinny być dla reszty ludzi najwspanialszym miejscem na ziemi" :D ;)

"Jedziecie do stolicy kraju kapitalistycznego. Który to kraj ma być
może nawet tam i swoje ... plusy. Rozchodzi się jednak o to, żeby te
plusy nie przesłoniły wam minusów." :)

MIŚ i S. Tym w całej swojej krasie :)

O metrze paryskim nie moge juz sluchac... ("Bo oni w Europie to
maja...")

Wy też macie, więc kolegi nie rozumiem... po za tym metro w Paryżu... hmm
IMHO w Europie istnieją o wiele ciekawsze systemy koleji podziemnej - ale to
oczywiście subiektywna opinia.
Zaś jeżeli jesteśmy już przy transporcie to tym bardziej dziwi mnie zachwyt
kolegi. Rozumiem - przejażdżka TGV itp. (robi wrażenie) ale metro? ;)

Data: 2009-06-22 11:36:50
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 14:12, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Oooo i tego IMHO w Polsce brakuje. Nie wypowiadam się na temat słuchawki
(niestety nie wiem jak to działa w praktyce itp.)

Przy najblizszej okazji odlacze sie od iPoda i podlacze do bankomatu.
Moge podzielic sie wrazeniami na grupie. Interesuje mnie zwlaszcza,
czy ATM bedzie takze mowil po rosyjsku.

> Noo... Te bunkry w Albanii.. Te drogi na Bialorusi... Te blokowiska w
> Paryzu... Te scisniete sciana przy scianie domki w UK... :)

Te slumsy, te getta w USA...

A czy ja sie gdziekolwiek staram kogokolwiek przekonac, ze Ameryka
Polnocna, a zwlaszcza USA to NAJPIEKNIEJSZA czesc swiata?

Czyzby? Polemizowalbym. :p

Data: 2009-06-22 20:59:23
Autor: Valdi.Pavlack

A czy ja sie gdziekolwiek staram kogokolwiek przekonac, ze Ameryka
Polnocna, a zwlaszcza USA to NAJPIEKNIEJSZA czesc swiata?

Oczywiście! W 99,9% swoich wszystkich postów na tej grupie ;) No ale czy
można się czegoś innego spodziewać po gościu, który do szpiku kości jest
przesiąknięty amerykańskim imperializmem ;) LOL.

Czyzby? Polemizowalbym. :p

:P

Data: 2009-06-22 20:39:46
Autor: MK
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h1ogk4$evq$1news.interia.pl...

[...]

W bankomatach Citi mozna podlaczyc sluchawke i wszystkie komunikaty sa w wersji glosowej. Jak ktos ma sluchawki od mp3 moze wyprobowac. Nigdzie jednak nie zauwazylem opisanej tej funkcjonalnosci.

MK

Data: 2009-06-22 21:00:34
Autor: Valdi.Pavlack
Jakie banknoty w bankomatach
"MK" news:h1oj5j$5b5$1news.wp.pl

W bankomatach Citi mozna podlaczyc sluchawke i wszystkie komunikaty sa w
wersji glosowej. Jak ktos ma sluchawki od mp3 moze wyprobowac.

Nie wiedziałem :) Kieby będę przechodził obok bankomatu City nieomieszkam
"wybróbować" tego bądź co bądź udogodnienia.

Data: 2009-06-24 12:00:25
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie banknoty w bankomatach
A łaskę, łaskę zrobią??
JaC

-- -- -

Jaja sobie robisz, czy pytasz powaznie.

Data: 2009-06-24 13:06:13
Autor: Valdi.Pavlack
Jakie banknoty w bankomatach
"ąćęłńóśźż" news:h1std0$msb$1news.wp.pl

A łaskę, łaskę zrobią??

? Ty chyba do normalnych osób się nie zaliczasz o czym świadczy: twój nick,
treść postów (kompletnie pozbawiona logiki) oraz brak umiejętności
poprawnego cytowania, na którą kilka osób zwracało ci już uwagę (jak widać
beton jest zbyt odporny na wiedzę)...

Ogólnie nie jest to nie moja brożka. - łóżka, pieniędzy i mieszkania na
szczęście z tobą nie dzielę. Boli jednak śmietnisko, które ze swojej głowy
przenosisz do usenetu.

Data: 2009-06-24 17:58:28
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie banknoty w bankomatach
Robisz wrażkę, koleś, robisz wrażkę...
JaC

-- -- -

nie moja brożka.

Data: 2009-06-22 19:43:59
Autor: Michal Jankowski
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> writes:

[...]

W moim matriksie bankomat najpierw oddaje kartę, a dopiero potem
wyrzuca banknoty.   MJ

Data: 2009-06-22 18:41:08
Autor: Michał
bradley.st pisze:
1. Czy bankomat jakiejkolwiek firmy/banku wyplaca dziesieciozlotowki?

Niegdyś BZWBK. Czy nadal nie wiem. Ostatni raz zdarzyło mi się otrzymać taki nominał chyba z rok temu.

2. Czy jakies umozliwiaja kilka transakcji "jednym ciagiem", bez
koniecznosci ponownego wlozenia karty?

Obawiam się, że żaden. Nie ma sensu zlecać z jednej karty dwóch wypłat gotówki, można od razu jedną sumaryczną. Zaś w przypadku usług (i ew. wypłaty) problemem jest koszyk i zarządzanie nim (ew. korekta części zamówienia, weryfikacja całości przed zakończeniem). Niby można, ale powstaje pewien problem.

To się dopnę z pytaniem w temacie. Usługi realizowane w bankomatach (doładowania GSM, itp) zawsze są rozliczane jako bezgotówkowe?

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-06-22 09:44:32
Autor: bradley.st
On 22 Cze, 12:41, Michał <rot13.zvp...@xbeqhyrjfxv.cy> wrote:

Obawiam się, że żaden. Nie ma sensu zlecać z jednej karty dwóch wypłat
gotówki, można od razu jedną sumaryczną.

Oj, zapewniam, ze w tym konkretnym przypadku jest! :) Bardzo wymierny
finansowo sens. I im mniejszy nominal, tym wiecej tego sensu. :)

Data: 2009-06-22 18:46:51
Autor: Valdi.Pavlack
Jakie banknoty w bankomatach
"Michał" news:h1oc73$925$1news.ds.pg.gda.pl

To się dopnę z pytaniem w temacie. Usługi realizowane w bankomatach
(doładowania GSM, itp) zawsze są rozliczane jako bezgotówkowe?

TAK.

Jakie banknoty w bankomatach