Jakie buty bez systemu?

Data: 2010-11-20 12:03:44
Autor: jijomo
Jakie buty bez systemu?
Witam.
Do grudnia zeszłego roku grywałem raz w tygodniu rekreacyjnie na sali w kosza.
Kupiłem sobie w tym celu buty Nike Air Flight Soarin. Wcześniej nie miałem
nigdy specjalnych butów do kosza, nie mówiąc o takich z systemem amortyzacji w
podeszwie.
Niestety przy trzeciej czy czwartej okazji skręciłem sobie w tych butach
kostkę lądując po oddaniu rzutu (kolega na mnie wpadł, ale dość delikatnie).
Wcześniej nigdy nie miałem żadnych skręceń ani złamań, a grywam od dzieciństwa.

Nie mam oczywiście stuprocentowej pewności, że ta kontuzja była związana z
tymi butami lub że w innych butach w tej samej sytuacji by do niej nie doszło,
jednak wydaje mi się, że takie buty są mniej stabilne. Znalazłem też wtedy w
internecie kilka wypowiedzi potwierdzających moje podejrzenia - takie buty
zwiększają ryzyko skręcania kostki.

Ponieważ grywam rzadko to stwierdziłem, że z dwojga złego wolę obciążać stawy
niż skręcać kostki ;)

Przechodząc do meritum: jakie buty BEZ systemu amortyzacji możecie polecić?
Najlepiej konkretne modele, chociaż same marki/serie też mogą być.

Z góry dzięki.

pzdr. jijomo

--

Jakie buty bez systemu?