Jakie buty i kurtka w góry -zima

Data: 2010-08-29 19:21:21
Autor: egon
Jakie buty i kurtka w góry -zima
Witam,

Potrzebuję fachowej rady dotyczącej zakupu butów górskich/zimowych i kutrki zimowej. Chciałbym w butach, w kurtce normalnie funkcionowac na terenie miasta podczas zimy, jak i wyjechac w nich w góry i spokojnie żeby spełniły swoją rolę w górach, podczas pieszych wędrówek? Jakiej firmy kupić te rzeczy, żeby nie czuć rozczarowania? Nie mam wielkich wymagań, a raczej jestem typowym amatorem. Cena za buty- do 500, kurtka do 600, 700 zł. Na co zwrócić uwagę? Czy np firma F7 jest dobrą firmą na takie rzeczy, czy lepiej kupić z Campusa, czy z HiMontain, Wolfgang, czy może Timberland'a. Te ostatnie miałem jakiś czas, ale były raczej miejskie, niż górskie. Słyszałem, że Campus jest przereklamowany. Proszę o poradę, żebym nie zasugerował się tylko marką, która może być lipna wg doświadczonyc hosób. Zależy mi na trwałych rzeczach, które warte są swojej ceny. Mogę wydać więcej, ale żebym wiedział, że warto, żebym bez sensu np nie płacił tylko za markę. Może sa inne godne polecenia firmy?

Z góry dziękuję za pomoc.

Amator

Data: 2010-08-30 08:13:06
Autor: bans
W dniu 2010-08-29 19:21, egon pisze:

 Czy np firma F7 jest dobrą firmą na takie rzeczy, czy lepiej
kupić z Campusa, czy z HiMontain, Wolfgang, czy może Timberland'a.

Akurat wymieniłaś firmy, których trzeba raczej unikać. No, może coś znajdziesz z kurtek Wolfganga, ale na pewno jak ognia unikaj tych firm jeśli chodzi o buty. Wszystkich.

Buty do 500zł, hmmm... szukaj przecen Asolo, Scarpa, La Sportiva, niedawno Meindl sporo opuszczał ceny (np. z ponad 700zł na 550zł)

Kurtka za 620zł: http://www.alvika.com.pl/index.php?id=16&produkt=18 - kiedyś Alvika była bardzo chwalona za te kurtki, ale nie wiem, jak teraz, niech się jakiś użytkownik wypowie.

--
bans

Data: 2010-08-30 00:07:06
Autor: serak
Jakie buty i kurtka w góry -zima
Kurtka za 620zł:http://www.alvika.com.pl/index.php?id=16&produkt=18-
kiedyś Alvika była bardzo chwalona za te kurtki, ale nie wiem, jak
teraz, niech się jakiś użytkownik wypowie.
Mam kurtkę Alvika Thor. Niezwykle solidna kurtka, dobrze skrojona.
Używam ją tylko zimą, bo jest jednak za pancerna na lato. Wzmocnienia
z cordury czynią ją mocno sztywną, szczególnie na mrozie. Kupiłem ją
przed zakupem zimowego soft - shella, także dziś leży głównie w
plecaku. Ale daje duże, potwierdzone, poczucie bezpieczeństwa, gdy
trzeba coś wiecej założyć. Kupiłbym ponownie taka samą, ale bez tych
cordurowych wzmocnień. Mi nie są potrzebne. Przed zakupem oglądałem
tez inne modele Alviki. To moze być dobry wybor.

Data: 2010-08-30 08:18:23
Autor: bans
W dniu 2010-08-30 08:13, bans pisze:

Buty do 500zł, hmmm... szukaj przecen Asolo,

Uzupełnienie:

http://www.summit-asolo.pl/?p=productsMore&iProduct=73&sName=TPS-535-LTH-V - może da się utargować te 49zł ;)

http://www.weld.pl/SCARPA-LITE-TREK-GTX,Buty-Trekkingowe,3,39.html - klasyk, niby ma gore-tex, więc może i zimą da radę, ale jednak wolałbym na zimę buty z jednego kawałka skóry.

--
bans

Data: 2010-09-04 10:16:46
Autor: Jacek G.
On 30 Sie, 08:18, bans <g...@o2.pl> wrote:
> Buty do 500zł, hmmm... szukaj przecen Asolo,

Uzupełnienie:

http://www.summit-asolo.pl/?p=productsMore&iProduct=73&sName=TPS-535-...
- może da się utargować te 49zł ;)

Nie wiem, czy to tylko pechowy egzemplarz, ale córce te buty
przemakały dość łatwo prawie od nowości, mimo wielokrotnego, solidnego
impregnowania. Poza tym były bardzo wygodne i trwałe. Może podobny
model z gore byłby lepszy (ale to już więcej niż 500 zł).

http://www.weld.pl/SCARPA-LITE-TREK-GTX,Buty-Trekkingowe,3,39.html-
klasyk, niby ma gore-tex, więc może i zimą da radę, ale jednak wolałbym
na zimę buty z jednego kawałka skóry.
To może Scarpa Denver - butki też jeszcze dość lekkie, ale z jednego
kawałka skóry i mieszczą się w cenie. Opinie też mają niezłe.
http://www.ceneria.pl/Buty_Denver_SCARPA,20,14,0,0,P,porownaj.html
--
Jacek G.

Data: 2010-09-01 12:41:47
Autor:
Jakie buty i kurtka w g?ry -zima
egon <xxx@onet.pl> wrote:
Witam,

Potrzebuj? fachowej rady dotycz?cej zakupu but?w g?rskich/zimowych i kutrki zimowej. Chcia?bym w butach, w kurtce normalnie funkcionowac na terenie

no podobny watek mialem na mysli. wysluzone Lafumy juz koncza swoj zywot
w powaznych wycieczkach, w tatry latem mozna je bedzie zabrac. chcialem kupic stricte zimowe buty do kilkudnowych wedrowek gorskich
(nocowanie w namiocie, czyli nie da sie wysuszyc) z uzyciem rakiet snieznych. wydawalo mi sie ze rakiety w znacznym stopniu ogranicza wcieranie sie
sniegu w but, ale tegoroczna wyprawa w nizne slowackie bolesnie
zweryfikowala to zalozenie  - pierwszego dnia sie trzymaly, na drugi
nocleg wyciagalem noga z buta jakby z basenu. kumpel mial nowe meindle,
ale jemu tez na trzeci nocleg mokrawo bylo. macie moze jakies patenty ? pozdro

Data: 2010-09-01 16:18:57
Autor: Jarek Kardasz
Jakie buty i kurtka w g?ry -zima
Dnia Wed, 1 Sep 2010 12:41:47 +0000 (UTC), krioni@krioni.invalid
napisał(a):

egon <xxx@onet.pl> wrote:
[...]

3 tygodnie zimą w deszczu, kałużach i przeważnie w mokrym śniegu - buty nie
suszone, bo nie było jak, za to w środku suche - właśnie Meindle, ale z
Gore-texem. Różne są opinie na temat tej membrany, ale w mojej praktyce
Gore-tex sprawdził się.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2010-09-02 06:39:43
Autor:
Jarek Kardasz <jarekkardasz@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

hm, a moze w zimie lepiej sprawdzaja sie skrupy. widzialem polecone
asolo i znalazlem cos takiego:
http://www.summit-asolo.pl/?p=productsMore&iProduct=1&sName=AFS-GUIDA

jak sie w takim czyms chodzi ?

Data: 2010-09-02 08:42:50
Autor: bans
W dniu 2010-09-02 08:39, krioni@krioni.invalid pisze:

http://www.summit-asolo.pl/?p=productsMore&iProduct=1&sName=AFS-GUIDA
jak sie w takim czyms chodzi ?

Na Beskidy nie polecam ;)

--
bans

Data: 2010-09-06 02:03:26
Autor: Bingo
Dnia Sun, 29 Aug 2010 19:21:21 +0200, egon napisał(a):

[...]

Te marki, które wymieniłeś to raczej dolna półka (z wyjątkiem Timberlanda,
ale ich rzeczy sprawdzają się w turystyce "nizinnej", a nie w górach) - a
za te pieniądze możesz kupić coś zdecydowanie lepszego.

Sporo opinii o sprzęcie znajdziesz na forum NGT (http://ngt.pl) - przejrzyj
przed zakupami.

Warto zapolować na jakieś promocje - np. w PolarSporcie
(http://www.polarsport.pl) często można trafić na coś fajnego w dobrej
cenie, w sklepach InterSport też czasem zdarzają się niezłe okazje.

Ze swojego doświadczenia mogę polecić buty Lowa i kurtki Salewy.

--
Pozdrawiam,
Bingo

Data: 2010-09-06 01:25:23
Autor: Radek Klimczak
Jakie buty i kurtka w góry -zima
http://www.summit-asolo.pl/?p=productsMore&iProduct=73&sName=TPS-535-

Posiadam wersję tych butów z Gore-texem i jeszcze nigdy mi nie
przemokły - można cały dzień chodzić w mokrym śniegu, wchodzić do
potoków i o ile woda nie dostanie się górą to przy zdejmowaniu ich
wieczorem zawsze w środku były suche. Z membraną to ponad 600 zł,
jednak komfort i niezawodność gwarantowane.

Jakie buty i kurtka w góry -zima