Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?

Data: 2014-09-01 09:05:56
Autor: OMSON
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
Co polecacie w umiarkowanej cenie (kupi³em niedawno p³ytê MSI Z77A-G45, obudowa Zalman Z1)?

Pzdr, OMSON

Data: 2014-09-01 13:14:43
Autor: OMSON
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
Przy okazji - jaki polecacie dysk SSD, aby by³ tani i wydajny (my¶lê, ¿e co¶ rzedu 60-120GB wystarczy...)? Czym siê warto zainteresowaæ?

Pzdr, OMSON

Data: 2014-09-02 08:46:38
Autor: Chris
W dniu 2014-09-01 13:14, OMSON pisze:
Przy okazji - jaki polecacie dysk SSD, aby by³ tani i wydajny (my¶lê, ¿e
co¶ rzedu 60-120GB wystarczy...)? Czym siê warto zainteresowaæ?

O 60GB nawet nie my¶l .. za miesi±c bêdzie za ma³y.
Nie wiem czego do koñca szykasz ale zobacz Goodram, Samsung, Kingston HyperX (tylko nie seria 300).

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê pojazdu.

Data: 2014-09-02 11:57:16
Autor: marfi
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
U¿ytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lu3p4e$f59$1node2.news.atman.pl...
[...]

  Eee..tam. Kwesta konfiguracji i potrzeb.
Mnie wystarcza na W8.1: system  z plikiem hibernacji, niezbêdne programy i pozostaje ok. 11GB wolnego.
Reszta na HDD.

--
marfi

Data: 2014-09-02 12:22:41
Autor: Chris
W dniu 2014-09-02 11:57, marfi pisze:
[...]

Mam 120GB na W8.1 i system + open office + parê ma³ych programów + Diablo 3 + ROS i koniec miejsca a mia³em jeszcze BF4 ale ju¿ musia³em przewaliæ na HDD po ostatnim DLC bo zbrak³o miejsca.

Data: 2014-09-02 12:49:24
Autor: marfi
[...]

  Nie gram, pracujê :)

--
marfi

Data: 2014-09-02 19:40:53
Autor: OMSON
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
Chris ...po g³êbszym namy¶le napisa³(a) jeno, ¿e:
[...]

Ja pod OS u¿ywam od paru lat pierwszego WDC Raptora 36GB i spokojnie daje radê z 64-bitowa siódemk±... Soft instaluje na wiêkszym dysku Samsunga. My¶lê, ¿e zmiana na SSD 120GB by³aby na wyrost, przy moim obecnym podej¶ciu (ale pewnie na takim siê skoñczy). :)

Wpad³ mi w oko u¿ywany Corsair FORCE GT 120GB. Co o nim my¶licie?

Pzdr, OMSON

Data: 2014-09-03 08:34:31
Autor: Chris
W dniu 2014-09-02 19:40, OMSON pisze:
[...]

To kup 30GB :) SSD GOODRAM M1000 30GB SATA III 2,5 RETAIL

System to ok 20GB wiêc jak nic wiêcej nie dajesz to spokojnie starczy ale ja kupuj±c wolê mieæ zawsze zapas na przysz³o¶æ bo nie kupujê tego na rok.

Wpad³ mi w oko u¿ywany Corsair FORCE GT 120GB. Co o nim my¶licie?

Jak tanio i na gwarancji to czemu nie ... ale ja znaj±c siebie bra³ bym nowy bo ceny spad³y.

Porównanie z jednym z najtañszych na rynku SSD GOODRAM C50 60GB SATA III 2,5 RETAIL - ok 180z³

60z³ ró¿nicy a pojemno¶æ 2x wiêksza.

Data: 2014-09-02 09:55:06
Autor: Santana
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?

U¿ytkownik "OMSON"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lu15rn$68e$1@usenet.news.interia.pl...

Co polecacie w umiarkowanej cenie (kupi³em niedawno p³ytê MSI Z77A-G45, obudowa Zalman Z1)?

SilentiumPc Spartan Pro

Data: 2014-09-02 10:27:29
Autor: Chris
W dniu 2014-09-01 09:05, OMSON pisze:
Co polecacie w umiarkowanej cenie (kupi³em niedawno p³ytê MSI Z77A-G45,
obudowa Zalman Z1)?

BE QUIET! SHADOW ROCK SLIM
ZALMAN CNPS10X PERFORMA
WENTYLATOR ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO REV 2

Data: 2014-09-02 10:49:08
Autor: PeJot
W dniu 2014-09-02 10:27, Chris pisze:

Co polecacie w umiarkowanej cenie (kupi³em niedawno p³ytê MSI Z77A-G45,
obudowa Zalman Z1)?

WENTYLATOR ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO REV 2

Do nabycia za 66 z³otych.

--
P.Jankisz

Data: 2014-09-02 11:43:17
Autor: Chris
W dniu 2014-09-02 10:49, PeJot pisze:
[...]

Ale najg³o¶niejszy z ca³ej trójki.
Maks. g³o¶no¶æ 24,4 dB

Data: 2014-09-02 17:12:35
Autor: LP
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?

U¿ytkownik "Chris"
[...]

Ale on nigdy nie chodzi na maxa, jak te wszystkie, pfu, boxowe. U¿ywam od dobrych kilku lat, na c2d 8500 i lubiê czasami pograæ, ale po monitoringu temperatur, ustawi³em na silent w biosie i krêci siê od 650 (mi³e rozczarowanie, bo w instrukcji napisane jest, ¿e staruje od 800) do 1600 dopuszaj±c do temperatury max 45 celsjuszy. Je¶li siê nie krêci procka, to jest to opcja tania, niewielka i cicha. A wentylatory collinga s± naprawdê niez³e w dolnych i ¶rednich zakresach, bior±c pod uwagê cenê (a sprawdzi³em kiedy¶ ca³± wentylow± wieruszkê;).

--
LPPL

Data: 2014-09-02 17:19:14
Autor: miab
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
W dniu 2014-09-02 o 17:12, LP pisze:
U¿ytkownik "Chris"
[...]

Je¿e ju¿ to ko³o 100z³
Arctic Cooling Freezer I11 albo
Arctic Cooling Freezer 13
na pewno cichsze i lepiej sch³adzaj±.

miab

Data: 2014-09-02 17:39:59
Autor: LP
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?

U¿ytkownik "miab"
[...]

Oczywi¶cie, dro¿sze i wiêksze lepiej sch³adzaj± i teoretycznie powinny byæ s± cichsze, ale ja mówiê o tym, ¿e czasami (nie tak wcale rzadko) wystarczy tañszy i mniejszy, a w pewnym zakresie temperatur równie cichy.

--
LPPL

Data: 2014-09-02 12:01:57
Autor: marfi
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
U¿ytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lu3v1h$loi$1node2.news.atman.pl...
[...]

  Czy ja jestem nienormalny u¿ywaj±c ch³odzenia dostarczonego z procesorem (box)?

--
marfi

Data: 2014-09-02 12:34:51
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-09-02 12:01, marfi pisze:

  Czy ja jestem nienormalny u¿ywaj±c ch³odzenia dostarczonego z
procesorem (box)?

Je¶li tak, to takich nienormalnych by³oby wielu. Ja te¿ nigdy nie kupi³em osobnego ch³odzenia ni¿ to, które by³o w boxie.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-09-02 12:42:16
Autor: Jacek Maciejewski
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
Dnia Tue, 2 Sep 2014 12:01:57 +0200, marfi napisa³(a):

Czy ja jestem nienormalny u¿ywaj±c ch³odzenia dostarczonego z procesorem (box)?

Normalny ale nie my¶l±cy, czyli normalny :) My¶l±cy u¿yje biernego
ch³odzenia.
--
Jacek

Data: 2014-09-02 12:51:13
Autor: marfi
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?

U¿ytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:143nkw38x4t16.1egt5a0wydmpp$.dlg40tude.net...
[...]

  Dlaczego? Jaka¶ fobia, moda czy co¶ innego?

--
marfi

Data: 2014-09-02 13:38:43
Autor: Jacek Maciejewski
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
Dnia Tue, 2 Sep 2014 12:51:13 +0200, marfi napisa³(a):

Ha³asofobia. --
Jacek

Data: 2014-09-02 14:03:52
Autor: GAD Zombie
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
Normalny ale nie my¶l±cy, czyli normalny :) My¶l±cy u¿yje biernego
ch³odzenia.

   Dlaczego? Jaka¶ fobia, moda czy co¶ innego?

Ha³asofobia.

U mnie i tak najg³o¶niejsze to s± wentylatory (dwa) na tym pieprzonym Radeonie. Jak w³±czy siê grê, to zwariowaæ mo¿na. Natomiast szum z wentylatora na procesorze jest ledwie s³yszalny (mam porównanie, bo wcze¶niej nie mia³em Radeona).

Data: 2014-09-02 17:28:28
Autor: LP
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?

U¿ytkownik "GAD Zombie"
[...]

Kolejno¶æ jest nastêpuj±ca: jak siê wymieni ch³odzenie na karcie, to zaczyna byæ s³yszalne to na procesorze. Jak siê wymieni to na procesorze, to s³ychaæ to w zasilaczu. Jak w zasilaczu,  to nawiewaj±ce i wydmuchuj±ce, a potem to ju¿ przeszkadza nawet stukanie parkuj±ce g³owicy na dysku, itd...

--
LPPL

Data: 2014-09-03 08:59:01
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-09-02 17:28, LP pisze:
[...]

A to zale¿y co komu przeszkadza ;). Dopóki mia³em wcze¶niej GeForce z biernym ch³odzeniem, to g³o¶no¶æ komputera mi nie przeszkadza³a. Teraz te¿ przeszkadza mi tylko, gdy w³±czy siê grê i wentylatory na Radeonie siê rozkrêc±. Poza tym jest ok.

Data: 2014-09-02 19:58:09
Autor: Jacek Maciejewski
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
Dnia Tue, 02 Sep 2014 14:03:52 +0200, GAD Zombie napisa³(a):

[...]

Mo¿e nie jestem na bie¿±co ale wiele grafik mia³o swoje (mo¿e nieznacznie
gorsze) odpowiedniki biernie ch³odzone. A poza tym, jak kto¶ ju¿ siê upiera
mieæ "gor±c±" grafikê to niech przemy¶li przeróbkê (niezbyt skomplikowan±)
na ch³odzenie bierne ale zaprojektowane z sensem, to znaczy tak by ¿eberka
radiatora wystawa³y poza obrys karty co uruchamia konwekcjê w pe³nej
wydajno¶ci. Z regu³y *nad* kart± jest mnóstwo niewykorzystanego w skrzyni
miejsca.
Ale konstrukcjoni¶ci od kart projektuj± swoje produkcje tak by wygl±da³y
mo¿liwie gro¼nie, do czego wielka ilo¶æ wiatraków, najlepiej ¶wiec±cych
znakomicie siê nadaje.
--
Jacek

Data: 2014-09-03 09:01:13
Autor: GAD Zombie
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?

Ale konstrukcjoni¶ci od kart projektuj± swoje produkcje tak by wygl±da³y
mo¿liwie gro¼nie, do czego wielka ilo¶æ wiatraków, najlepiej ¶wiec±cych
znakomicie siê nadaje.

Masz trochê racji. Wygl±d dzi¶ robi siê przedziwny, ale nie wszystko wydaje siê takie przemy¶lane. Mój podstawowy zarzut jest taki, ¿e karta ma wentylatory w z³± stronê. Jak jest w obudowie wpiêta, to wentylatory skierowane s± na dó³. Jaki to ma sens wydmuchiwaæ ciep³e powietrze w dó³ zamiast w górê? Przez to pod kart± jest niewiele miejsca, gdzie dmucha gor±cym powietrzem, a nad kart± jest pusta przestrzeñ, ale niestety z tej strony nie ma ju¿ ch³odzenia.

Data: 2014-09-03 09:18:44
Autor: Dawid
W dniu 2014-09-03 09:01, GAD Zombie pisze:

[...]

co¶ ci siê pokrêci³o z tym dmuchaniem, sprawdz jeszcze raz.

Data: 2014-09-02 21:18:34
Autor: marfi
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
U¿ytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:136qpkpknpkr0$.oa0mp62ufcji$.dlg40tude.net...
[...]

 Je¿eli zatyczki do uszu nie pomagaj± to masz nerwicê natrêctw :)

--
marfi

Data: 2014-09-02 17:29:28
Autor: LP
[...]

Pasywne ch³odzenie nie jest ¿adnym wyj¶ciem, bo i tak potrzeba wentylatorów, które przewentyluj± budê, a s± one bardziej s³yszalne (bo usytuowane zwykle na nieos³oniêtych blach± "szczytach" obudowy i przeciêtnie o te kilkana¶cie cm bli¿ej ucha).

--
LPPL

Data: 2014-09-02 18:11:31
Autor: Jacek Maciejewski
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
Dnia Tue, 2 Sep 2014 17:29:28 +0200, LP napisa³(a):

Pasywne ch³odzenie nie jest ¿adnym wyj¶ciem, bo i tak potrzeba wentylatorów, które przewentyluj± budê, a s± one bardziej s³yszalne

G... prawda. Do mocy 70W na procku i grafie biernie ch³odzonej ok. 20W (lub
grafie on-board) wystarczy jeden wiatrak, ten w spodzie zasilacza. Jak jest
automatycznie regulowany i masz dodatkowo dysk na zawieszeniu albo SSD to
b³oga cisza...
Jakby dorobiæ tunel powietrzny miêdzy radiatorem procka a wlotem tego
wiatraka w dnie zasilacza to zapewne rozwi±zanie by starczy³o nawet do 100W
mocy procka. --
Jacek

Data: 2014-09-02 20:46:56
Autor: LP
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?

U¿ytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:d0d117o04am1.154aufy9jvots$.dlg40tude.net...
[...]

Eeee, to  twoja g.. prawda. By³o ju¿ niedawno o tym pisane przy innej okazji Fizyka ucha mówi, ¿e je¶li w obudowie pracuje kilka wiatraków, to s³yszymy zawsze ten najg³o¶niejszy ( o tym pisa³ wy¿ej GAD Zombie ). Zatem twierdzenie, ¿e jeden wiatrak pracuj±cy szybciej bêdzie cichszy od kilku krêc±cych siê wolniej to mrzonka. I to jest w³a¶nie g... oszczêdno¶æ.

Jakby dorobiæ tunel powietrzny miêdzy radiatorem procka a wlotem tego
wiatraka w dnie zasilacza to zapewne rozwi±zanie by starczy³o nawet do 100W
mocy procka.

Gdybym teraz projektowa³ swoje mieszkanie, zrobi³bym dodatkowy kana³ do komina i zastosowa³ wentylacjê grawitacyjn± z regulowanymi (automatycznie) przepustami, uszczelni³ obudowê, pod³±czy³  rur± z wylotem zasilacza (obudowa musia³aby byæ starego typu, z zasilaczem na górze) i wtedy móg³bym spokojnie wywaliæ wszystkie wentyle. Ale tak nie jest, wiêc u mnie krêci siê 7 wiatraków, ale poniewa¿ krêc± sie wolno, s± markowe i dobierane bardzo starannie i d³ugo - podejrzewam, ¿e mam ciszej ni¿ ty, z tym swoim jednym :P

--
LPPL

Data: 2014-09-04 11:55:57
Autor: Stregor
[OT] Re: Jakie ch�odzenie pod Core i5-2500?
Pasywne ch�odzenie nie jest �adnym wyj�ciem, bo i tak potrzeba wentylator�w,
kt�re przewentyluj� bud�, a s� one bardziej s�yszalne (bo usytuowane zwykle
na nieos�oni�tych blach� "szczytach" obudowy i przeci�tnie o te kilkana�cie
cm bli�ej ucha).

Prośba taka: Ustaw kodowanie znaków w swoim Outlook Expressie

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2014-09-04 13:28:30
Autor: Chris
W dniu 2014-09-04 11:55, Stregor pisze:
[...]

Do tego polecam zainstalować http://www.grzegorz.net/oe/oept.php?lang=pl

OE PowerTool jest przeznaczony do eliminacji błędów w Outlook Express 6.0 w systemie Windows XP, a także rozszerzania jego możliwości. Działa również z programem Windows Mail pod Windows Vista i Windows 7.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-09-05 18:39:42
Autor: liryczny podmiot
[OT] Re: Jakie ch�odzenie pod Core i5-2500?

Użytkownik "Stregor"

A na co proponujesz zmienić?

--
LP

Data: 2014-09-06 08:00:26
Autor: Stregor
[OT] Re: Jakie ch�odzenie pod Core i5-25 00?
Prośba taka: Ustaw kodowanie znaków w swoim Outlook Expressie

A na co proponujesz zmienić?

Na COKOLWIEK, byle kodowanie znaków było ustalone. Outlook Express domyślnie nie daje żadnej informacji o sposobie kodowania znaków.

Oczywiście, "cokolwiek" to dla nas będzie UTF-8 lub ISO-8859-2, ze wskazaniem na to pierwsze.

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2014-09-06 18:27:49
Autor: liryczny podmiot

Użytkownik "Stregor" <stregor@gmail.com> napisał w wiadomości news:540aa2fb$0$2373$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Fakt, coś się porąbało, przepraszam, chyba teraz będzie dobrze?

--
LP

Data: 2014-09-08 10:56:41
Autor: Chris
W dniu 2014-09-06 18:27, liryczny podmiot pisze:

[...]

Doinstaluj to z mojego linka i nie będziesz miał problemów z OE

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-09-05 12:17:47
Autor: OMSON
Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?
Zdecydowa³em siê ostatecznie na SilentiumPC Spartan PRO HE924.

Pzdr, OMSON

Jakie ch³odzenie pod Core i5-2500?