Jakie ciche ch³odzenie na AM3? (lub AM2)

Data: 2009-10-06 19:19:43
Autor: =Marcos=
Jakie ciche ch³odzenie na AM3? (lub AM2)
Kupi³em Phenoma II 550 na AM3. Gdy w³±czony jest wentylator boxowy, prawie ¿e zakrzywia siê czasoprzestrzeñ dooko³a komputera. Wytrzyma³em z nim 24h i kupi³em za 25z³ teoretycznie trzykrotnie cichszy zestaw ARCTIC COOLING FREEZER 64 LP. Niestety "buczy". Nie szumi, nie rzêzi, ale tak metalicznie "buczy". Podobny odg³os wydaj± stare, bardzo g³o¶ne dyski twarde (gdy siê po prostu krêc±, nie czytaj±).

Do trzech razy sztuka - co mogê kupiæ taniego i cichego? Nie oczekujê cudów, nie podkrêcam nic i nie bêdê podkrêca³. W obudowie mam du¿o miejsca. Czy ARCTIC COOLING Alpine 64 GT jest cichy?

Dlaczego nie ma nic taniego z wentylatorem 120mm? Mo¿e nie do koñca "czajê bazê", ale mam wra¿enie, ¿e je¶li we¼miemy ten sam radiator, tylko z szerzej rozchodz±cymi siê ¿eberkami, to wentylator 120mm o takim samym przep³ywie powietrza bêdzie ch³odzi³ podobnie jak wentylator 80mm.

Ze starego komputera mam jeszcze starego Scythe Ninja z ¶wietnym, du¿ym, miedzianym radiatorem. Jeszcze z czasów S478. Ale mimo ca³ej masy przej¶ciówek i adapterów, które by³y w zestawie, nie da siê go zamontowaæ na AM2 :/

--
Marcos
[Marek ¦lusarczyk]

http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjêcia

Data: 2009-10-06 18:53:10
Autor: michu
=Marcos= pisze:
[...]

Mam x2 6000+, 89 Watow, chlodzony arctic freezer 64pro
http://www.quietpc.com/files/images/products/ac-freezer64pro-large.jpg
w iddle chodzi na 800rpm, procesor 25-35 stopni
obciazony kreci sie 1500rpm, procesor 55-60 stopni. W iddle jest zupelnie nieslyszalny, nawet obciazonego ciezko jest uslyszec pomiedzy zasilaczem, dyskiem i grafa. Jest tez calkiem lekki, montowany na zaczepy gniazda procesora, zadnych srub, czy kolkow w plycie i jej wyjmowania z obudowy przy montazu/demontazu.
Twoj phenom ma 85W, jesli frezzer 64 pasuje na AM3 polecam goraco (a raczej chlodno ;)

Data: 2009-10-06 18:59:37
Autor: michu

Zapomnialem dodac, ze temperatury na iddle z zainstalowanymi sterami cool&quiet, w iddle ma 1000Mhz@1.1 V

Data: 2009-10-06 20:18:34
Autor: Micha³
Jakie ciche ch³odzenie na AM3? (lub AM2)
Gdy w³±czony jest wentylator boxowy, prawie ¿e zakrzywia siê czasoprzestrzeñ dooko³a komputera.

A masz w³±czon± regulacjê obrotów w zale¿no¶ci od temperatury?

Pozdrawiam,
Micha³

Data: 2009-10-06 19:27:54
Autor: michu
Micha³ pisze:
Gdy w³±czony jest wentylator boxowy, prawie ¿e zakrzywia siê czasoprzestrzeñ dooko³a komputera.

A masz w³±czon± regulacjê obrotów w zale¿no¶ci od temperatury?

tez mi to przyszlo do glowy, boxowy cooler od x2 6000+ wyglada calkiem solidnie, sadze ze spisywal by sie niewiele gorzej o freezera o ktorym pisalem wyzej.
Marcos, masz zainstalowane cool&quiet i jakis program do sterowania chlodzeniem?

Data: 2009-10-06 20:55:08
Autor: =Marcos=
Jakie ciche ch³odzenie na AM3? (lub AM2)
Gdy w³±czony jest wentylator boxowy, prawie ¿e zakrzywia siê czasoprzestrzeñ dooko³a komputera.

A masz w³±czon± regulacjê obrotów w zale¿no¶ci od temperatury?

Mam w³±czon± regulacjê, chyba jest ustawiona na utrzymywanie temperatury procesora nie przekraczaj±cej 50°C. Za du¿o? Nie mam w³±czonego Cool'n'quiet. Warto? Zawsze dzia³a tak jak trzeba? Nie zdarza siê, ¿e komputer dzia³a zbyt wolno, bo Cool'n'Quiet ¼le reaguje np. na nieregularne obci±¿anie?

--
Marcos
[Marek ¦lusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjêcia z moich podró¿y

Data: 2009-10-06 21:18:11
Autor: Rados³aw Sokó³
=Marcos= pisze:
[...] Nie mam w³±czonego Cool'n'quiet. Warto? Zawsze dzia³a tak jak trzeba? Nie zdarza siê, ¿e komputer dzia³a zbyt wolno, bo Cool'n'Quiet ¼le reaguje np. na nieregularne obci±¿anie?

Bardzo warto. Dzia³a dobrze. Bez C'n'Q ciê¿ko uzyskaæ sen-
sown± temperaturê.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-10-07 07:32:05
Autor: Dominik & Co
Jakie ciche ch³odzenie na AM3? (l ub AM2)
=Marcos= napisa³(a):

Mam w³±czon± regulacjê, chyba jest ustawiona na utrzymywanie temperatury procesora nie przekraczaj±cej 50°C. Za du¿o? Nie mam w³±czonego

Za ma³o. Ja popêdzam wiatraczek, jak biedny Sempron ma powy¿ej 65 stopni
(temp. rdzenia),80 stopni- obroty na max. I da³em sobie spokój z szukaniem
innego ch³odzenia, ni¿ fabryczne. W idle wiatrak ma 900 rpm i prawie go nie s³ychaæ.

Cool'n'quiet. Warto? Zawsze dzia³a tak jak trzeba? Nie zdarza siê, ¿e

Warto. Dzia³a idealnie.
Dodam, ¿e IMHO sterowanie obrotami wiatraka warto powierzyæ nie BIOS,
ale programowi z poziomu systemu- znacznie wiêksza konfigurowalno¶æ.

--
Dominik (& k±pany)
"Wszyscy chc± naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabraæ." (Stanis³aw Jerzy Lec)

Data: 2009-10-06 20:45:45
Autor: Marcin Kocur
Jakie ciche ch³odzenie na AM3? (lub AM2)
Osoba =Marcos= napisa³a na pl.comp.pecet:

Czy
ARCTIC COOLING Alpine 64 GT jest cichy?

Nie.

[...]

Zobacz na mocowanie tego wentylatora do radiatora:
http://allegro.pl/item761964563_arctic_cooling_alpine_64_b_cichy_s_754_939_am2.html

S± to gumowe ko³ki (wentyl ma 90mm), dlatego ¿e wiêksze wentylatory
robi± niez³e drgania i bucz± przez to. Mam ten wentylator i raz przez
przypadek zepsu³em mocowanie, w zamian u¿y³em ¶rub z 2 podk³adkami z
gumki do o³ówka, ale w koñcu da³em sobie spokój i kupi³em jeszcze jeden
egzemplarz ;]

Ja mam Athlona x2 65W i bez skalowania czêstotliwo¶ci wiatrak wybija siê
trochê z t³umu. Do Twojego proca strzela³bym, ¿e nada siê to:
http://www.allegro.pl/item766524343_arctic_cooling_freezer_64_pro_pwm_nowa_wersja_gw6l.html

Marcin Kocur

Data: 2009-10-06 21:17:32
Autor: tomekr
Jakie ciche ch³odzenie na AM3? (l ub AM2)
Ha³as zale¿y tak¿e od p³yty g³ównej. P³yty Gigabyte steruj± obrotami najlepiej (potrafi± najbardziej zej¶æ w dó³), MSI tak sobie w normie, natomiast Asrocki czêsto wyj±, niektóre nie potrafi± spowolniæ obrotów poni¿ej 75%.

Data: 2009-10-06 21:25:19
Autor: =Marcos=
[...]

Mam MSI na chipsecie AMD 770.

--
Marcos
[Marek ¦lusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2009-10-06 22:54:39
Autor: GLaF
Jakie ciche ch³odzenie na AM3? (lub AM2)
Dnia Tue, 6 Oct 2009 19:19:43 +0200, =Marcos= napisa³(a):

Dlaczego nie ma nic taniego z wentylatorem 120mm?

Tu masz do¶æ ¶wie¿y i obszerny przegl±d 'sch³adzaczy':
http://pclab.pl/art38203.html
Do¶æ ciekawie wygl±da Cooler Master Hyper 212 Plus i przy dobrym sterowaniu
PWM powinien byæ cichy.

--
GLaF

Data: 2009-10-07 00:08:25
Autor: vcore
Jakie ciche chłodzenie na AM3? (lub AM2)
=Marcos= pisze:

Do trzech razy sztuka - co mogę kupić taniego i cichego? Nie oczekuję cudów, nie podkręcam nic i nie będę podkręcał. W obudowie mam dużo miejsca. Czy ARCTIC COOLING Alpine 64 GT jest cichy?

Ja aktualnie mam chłodzenie pasywne (Thermaltake sonic tower / Athlon 3200+ 64 2.2ghz @ 2.35ghz) bez żadnego wentylatora (w komplecie są mocowania do 2 wentylatorów) i udaje sie utrzymać w miare dobre temperatury, 35° w spoczynku i 48-50° w stresie

W obudowie chodzi tylko jeden wentylatorek 92mm na najnizszych obrotach - komputer działa tak już ponad 4lata, także moge polecić ten cooler, niestety jednak ta wersja którą mam niema zapinki do AM2 (ma ją rev. 2) cena około 100zł

A przy okazji mógÅ‚byÅ› mi powiedzieć jaka jest Å›rednica wentylatora na tym radiatorze? I czy jest on przykrecony lub zamocowany na koÅ‚ki, czy jakos na staÅ‚e - bo wÅ‚aÅ›nie tak sie sklada że też na dniach kupuje tego phenoma - i wÅ‚aÅ›nie tak myÅ›laÅ‚em że chÅ‚odzenie bÄ™dzie gÅ‚oÅ›ne, dlatego chce wymienic wentylator na radiatorze na  jakiÅ› inny np. SilentiumPC ale niewiem jakiej wielkoÅ›ci

--
WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

www.webprogress.com.pl

Data: 2009-10-07 07:20:26
Autor: PSYLO
=Marcos= pisze:
Nie szumi, nie rzêzi, ale tak metalicznie "buczy". Podobny odg³os wydaj± stare, bardzo g³o¶ne dyski twarde (gdy siê po prostu krêc±, nie czytaj±).

Twój opis pasuje raczej do brzêcz±co-bucz±cych elementów obudowy pod wp³ywem wibracji, a nie do wentylatora. Jeste¶ absolutnie pewien, ¿e to on generuje ten d¼wiêk?

--
PSYLO

Data: 2009-10-07 13:37:06
Autor: =Marcos=
[...]

Tak, w³±czy³em na kilka sekund komputer z od³±czonym wentylatorem i cisza jak makiem zasia³. Obudowê mam t± sam± od 10 lat i wszystkie potencjalnie brzêcz±ce/bucz±ce elementy zosta³y unieruchomione.