Jakie ciśnienie w kołach 225/45 ZR17

Data: 2012-03-19 21:53:34
Autor: Tomasz Pyra
Jakie ciśnienie w kołach 225/45 ZR17
On Mon, 19 Mar 2012 20:42:26 +0100, Ludvigus wrote:

Hej, wiem że było i było, że było i że jest tysiąc stron i portali z przelicznikami, ale czasem warto odgrzać kotleta ;)

Zakupiłem używane koła na lato - felgi wzorowane na O.Z. Superturismo o szerokości 7 cali i opony Pirelli P Zero Rosso 225/45 ZR17 i zastanawiam się jakie ciśnienie będzie najlepsze. Niestety w instrukcji do Alfy Romeo 156 nie przewidziano takich opon, więc pozostaje mi bazować na opinii innych.

Przy wyważaniu kół nabito 2.9 bar na przód i 2.7 na tył, ale wydawało mi się zbyt twardo, więc ustawiłem 2.6 bar przód i tył. A jak być powinno?

Internet mówi 2.2/2.2 na pusto i 2.5/2.5 maksymalnie obciążony.

2.9/2.7 wygląda mi na za duże ciśnienie jak na taki samochód i takie opony.
Wielu ludzi jeździ na tak nabitych oponach, ale traci się na przyczepności
(zyskując może trochę na zużyciu paliwa).

Data: 2012-03-19 22:38:37
Autor: to
Jakie ciśnienie w kołach 225/45 ZR17
begin Tomasz Pyra
Internet mówi 2.2/2.2 na pusto i 2.5/2.5 maksymalnie obciążony.

W większości FWD fajny efekt daje o oczko wyższe ciśnienie z tyłu. Zwykle trochę mniej podsterowności.

Data: 2012-03-20 00:07:35
Autor: Tomasz Pyra
Jakie ciśnienie w kołach 225/45 ZR17
On 19 Mar 2012 22:38:37 GMT, to wrote:

begin Tomasz Pyra

Internet mówi 2.2/2.2 na pusto i 2.5/2.5 maksymalnie obciążony.

W większości FWD fajny efekt daje o oczko wyższe ciśnienie z tyłu. Zwykle trochę mniej podsterowności.

Ale efekt poprawy jest raczej psychologiczny.
Szybciej da się jechać mając z tyłu mniejsze ciśnienie - dopasowane do
obciążenia.

Podsterowność to nie jest za dużo przyczepności z tyłu, a za mało z przodu.

Data: 2012-03-20 00:02:42
Autor: to
Jakie ciśnienie w kołach 225/45 ZR17
begin Tomasz Pyra
Ale efekt poprawy jest raczej psychologiczny. Szybciej da się jechać
mając z tyłu mniejsze ciśnienie - dopasowane do obciążenia.

W ilu autach przetestowałeś i w jaki sposób? :>

Podsterowność to nie jest za dużo przyczepności z tyłu, a za mało z
przodu.

Za mało z przodu w stosunku do tyłu. Lub za dużo z tyłu w stosunku do przodu. Całkowita przyczepność (jeśli można tak powiedzieć) to odrębna sprawa.

Data: 2012-03-19 22:53:13
Autor: Marek P.
[...]

I wszelki elementy metalowo-gumowe zawieszenia wybijają się w ekspresowym tępie.

Data: 2012-03-20 10:16:58
Autor: news-gazeta
[...]

Ale za to większe szanse na proste felgi i całe opony  ;)

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2012-03-20 22:28:57
Autor: jerzu
Jakie ciśnienie w kołach 225/45 ZR17
On Mon, 19 Mar 2012 21:53:34 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

2.9/2.7 wygląda mi na za duże ciśnienie jak na taki samochód i takie opony.

U mnie na pusto producent podaje 2.5/2.4, a i tak opony (205/55r16)
wyglądają, jakby były sflaczałe ;) Przy maks. obciążeniu 2.7/3.0. Tak
podaje francuska instrukcja. Polska instrukcja dla tego samego
rozmiaru ogumienia podaje 2.1/2.1 i 2.4/2.8. I jak tu pompować?

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02

Data: 2012-03-21 22:27:10
Autor: Ludvigus
W dniu 2012-03-20 22:28, jerzu pisze:
[...]

Właśnie przez takie śmieszne rozbieżności zadałem pytanie na grupie. U mnie silnik jest ciężki, opona sporo szersza od felgi 225mm VS 7J=177,8mm, a dodatkowo opona ma wzmacniane ściany boczne (ZR17), co powinno dodatkowo dać do myślenia przy obieraniu ciśnienia. Najczęściej jeżdżę autem z żoną do pracy, więc obciążenie to 1400kg+paliwo_w_baku+2 osoby+mały_bagaż... razem zrobi się 1650-1700kg rozpędzonego pocisku powered by olej napędowy z auchan, made by FIAT, designed by Walter Da Silva. A tak poza tym wziąć pod uwagę trzeba, że robię głównie trasy 40-50 km w jedną stronę po drogach wojewódzkich lub krajowych, więc opony dodatkowo trochę się nagrzewają... więc jak będzie w tym ciśnieniem? ;> 2.7 przód + 2.5 tył?

Pozdrawiam,
--
| |__ cobol programmer | AR156 driver \
|____ UDVIGUS  electronic music lover /