Jakie dajecie znaki?

Data: 2009-10-27 23:04:04
Autor: Olleo
Jakie dajecie znaki?
Powiedzmy, ze jedzie za/przed wami samochod bez lub z niekompletnymi
swiatlami (oczywiscie na pierwszym miejscu jest brak swiatla stopu
oraz czesciowo dlugie, czesciowo krotkie). Jakie dajecie znaki jego
kierowcy i czy jest to skuteczne?
--
Olleo

Data: 2009-10-28 06:15:40
Autor: to
Jakie dajecie znaki?
Olleo wrote:

[...]

Żadne, ostatnio gość przede mną jechał na tylnych przeciwmgielnych, a mgły w okolicach absolutnie żadnej nie było, więc włączyłem na chwile długie, licząc, że się zorientuję. Efekt był taki, że głupek uznał że go popędzam i zaczął złośliwie jechać 30 km/h i naciskać co chwilę hamulec. Dopiero po jakimś kilometrze zorientował się, że wali po oczach przeciwmgielnymi.

--
cokolwiek

Data: 2009-10-28 09:25:57
Autor: Robert_J
Jakie dajecie znaki?

Data: 2009-10-28 10:04:05
Autor: gosmo
Jakie dajecie znaki?

Data: 2009-10-28 09:06:46
Autor: to
Jakie dajecie znaki?

Data: 2009-10-28 17:46:19
Autor: FoxŁódź_nspam
Jakie dajecie znaki?

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ae809a6$1news.home.net.pl...
Zaraz, ale czy uÂżywanie przednich przeciwmgielnych jest zabronione?
Zamiast zadawać głupie pytania może przeczytaj PoRD?

no sam przeczytaj ;) pokaĹź gdzie jest zabrionine ;p

W czymÂś innym przeszkadzajÂą?
PowaĹźnie pytasz w czym przeszkadza dodatkowa para halogenĂłw 55 W
świecąca, w przeciwieństwie do świateł mijania, gdziekolwiek?

zastanów sie czy przeszkadzają Ci swiatła pm przednie (które z założenia mają niewielki zasieg, i świecą nisko) czy źle ustawione światła
bo jeśli to drugie to nie ma chyba znaczenia jakie one są (mijania, pm)

Fox

Data: 2009-10-30 18:54:40
Autor: to
Jakie dajecie znaki?
FoxŁódź_nspam wrote:

no sam przeczytaj ;) pokaĹź gdzie jest zabrionine ;p

Jest napisane kiedy można ich używać, więc sprawa jest jasna, a jeśli ktoś wykorzystuje tą lukę żeby dawać innym po oczach to świadczy to o nim fatalnie.

zastanów sie czy przeszkadzają Ci swiatła pm przednie (które z założenia
mają niewielki zasieg, i świecą nisko)

Tak jak napisałem dowiedz się jak działają światła przeciwmgielne, to może przestaniesz wypisywać te głupoty.

czy źle ustawione światła bo
jeśli to drugie to nie ma chyba znaczenia jakie one są (mijania, pm)

Pomijając to co napisałem wyżej, to Twoim zdaniem 110W żarówki w dobrze ustawionych światłach mijania byłyby OK? --
cokolwiek

Data: 2009-10-28 10:10:57
Autor: Robert_J
Jakie dajecie znaki?

Data: 2009-10-28 17:48:15
Autor: FoxŁódź_nspam
Jakie dajecie znaki?

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:hc91r4$hqe$1inews.gazeta.pl...
Czyli niby dopuszcza ich używanie w pewnych warunkach, ale też nie zabrania :-). Jednak jest jeszcze coś takiego jak kultura. Pluć przez okno też nie zabrania, a jednak...

owszem na zaśmiecianie jest odpowiedni przepis z którego mozna być ukaranym,
wiesz, oprócz PoRD są jeszcze inne ustawy :)

W czymś innym przeszkadzają? Coś mi się wydaje, że nie.
Jeśli dobrze ustawione to nie, ale mało który ma je dobrze ustawione ;-). Często walą w kosmos...

no i o to chodzi! nie ma co walczyć z jazdą na pm w ciągu dnia, tylko ze źle ustawionymi światałami, wszystkimi...

pzodr

Fox

Data: 2009-10-30 18:52:08
Autor: to
Jakie dajecie znaki?
FoxŁódź_nspam wrote:

no i o to chodzi! nie ma co walczyć z jazdą na pm w ciągu dnia, tylko ze
źle ustawionymi światałami, wszystkimi...

Dowiedz się jak działają światła przeciwmgielne i nie pisz głupot.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-08 11:28:06
Autor: Bydlę
Jakie dajecie znaki?
On 2009-10-28 10:10:57 +0100, "Robert_J" <rob_33@wp.pl> said:

Czyli niby dopuszcza ich używanie w pewnych warunkach, ale też nie zabrania

Przeczytaj to, co napisałeś.

--
Bydlę

Data: 2009-10-28 12:37:54
Autor: karamba
Jakie dajecie znaki?
On 28 Paź, 09:25, "Robert_J" <rob...@wp.pl> wrote:
> ...ostatnio gość przede mną jechał na tylnych przeciwmgielnych, a
> mgły w okolicach absolutnie żadnej nie było...

Weź przestań, takich tumanów jadących na przeciwmgielnych (zwłaszcza
przednich) w biały, piękny dzień, jest coraz więcej. Biorąc pod uwagę że
chyba w prawie każdym samochodzie przecimgielne wyłączają się razem z
mijania należy założyć, że ci debile włączają je świadomie. I walą po oczach
jadącym z przeciwka, bo żauważam że jest to częściej przypadłość posiadaczy
aut lekko leciwych, a te rzadko kiedy mają te światła dobrze ustawione...
Nie wiem czy to polepsza im samopoczucie, przedłuża fiuty, czy jeszcze co
innego. Żenada... Poza tym zastanawiające jest zestawienie tego faktu z
powszechnym pierdzeniem o przymusie jazdy z włączonymi światłami  mijania
;-))

Ja na takich tumanów mam jedno, zawsze 30m przed mijaniem się z nim
walę drogowe.
Nie ma mowy aby zdążył zareagować, może zrozumie.Gdyby spotkał takich
jak
ja po kolei z pięciu gwarantuję, że te swoje p/mgły w biały czysty
dzień wyłączy.

Data: 2009-10-28 07:27:40
Autor: JS
Jakie dajecie znaki?
Jedynie "znaki glosowe" przez CB sa skuteczne.
Wszystkie inne beda na 90% zle zrozumiane.
Moze trzeba wprowadzic jakis alfabet Morse'a? Jedno migniecie - nie masz swiatel, dwa - miski z suszarka, trzy - inne niebezpieczenstwo?
Jacek

Data: 2009-10-28 08:55:19
Autor: Artur\(m\)
Jakie dajecie znaki?

Uzytkownik "JS" <maps@gmail.com> napisal w wiadomosci
Jedynie "znaki glosowe" przez CB sa skuteczne.
Wszystkie inne beda na 90% zle zrozumiane.

25%, gdy jedzie mezczyzna
100%, gdy jedzie kobieta bez swiatel.
Nawet dluzsze blyskanie dlugimi. Skutecznosc 0%!!!

Artur(m)

Data: 2009-10-28 09:19:51
Autor: kamil
Jakie dajecie znaki?

Data: 2009-10-28 11:12:27
Autor: MarcinJM
Jakie dajecie znaki?

Data: 2009-10-28 10:15:26
Autor: kamil
Jakie dajecie znaki?

Data: 2009-10-28 10:36:06
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Jakie dajecie znaki?

Data: 2009-10-28 17:29:47
Autor: strach
Jakie dajecie znaki?
"Krzysiek Niemkiewicz" <kn(usun_to)@post.pl> wrote in message news:4ae8108c$1news.home.net.pl...

Jedno krótkie - nie masz swiatel

Jedno to podskok na poprzecznym garbie. Powinny byc min. dwa krótko po sobie.

Data: 2009-10-31 12:13:49
Autor: jerzu
Jakie dajecie znaki?
On Wed, 28 Oct 2009 07:27:40 +0100, "JS" <maps@gmail.com> wrote:

Jedynie "znaki glosowe" przez CB sa skuteczne.

- Kolego z MANa, nie masz lewego oczka
- Wiem, od tygodnia tak jeżdżę, dzięki.

To tyle na temat skuteczności.

Data: 2009-10-28 08:22:24
Autor: huri_khan
Jakie dajecie znaki?
Olleo pisze:
[...]

Jeżeli nie ma CB to żadnych, miganie światłami może tylko rozproszyć innych uczestników ruchu.

Jeżeli jedziesz w mieście, to ewentualnie możesz jeżeli stoisz obok przez okno poinformować.

P.S. Popraw delimiter

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

Data: 2009-10-28 00:28:39
Autor: Olleo
Jakie dajecie znaki?
Jeżeli jedziesz w mieście, to ewentualnie możesz jeżeli stoisz obok
przez okno poinformować.

No wlasnie chodzi o miasto - tutaj CB jest nieskuteczne, ze nie
wspomne, ze nie woze.

P.S. Popraw delimiter

W groups.google.com nie bardzo jest taka mozliwosc :)
--
Olleo

Data: 2009-10-28 08:37:33
Autor: Michal Gut
Jakie dajecie znaki?
jak przeciwmgielne ma wlaczone to wyprzedzam i uparcie migam swoimi przeciwmgielnymi i jednoczesnie naciskam delikatnie na hamulec (zeby nie uznal moich przeciwmgielnych za swiatla hamowania)

jak nie ma swiatel wszystkich, a zwlaszcza jak wlecze za soba nieoswietlona przyczepke to wyprzedzam i kilka razy trabne zeby zwrocil uwage na mnie potem wlaczam przed nim awaryjne na kilka sekund i kierunek zeby zasugerowac zjechanie na pobocze. Dziala.Czasami trzeba zmusic do zatrzymania sie - iedys zmusilem dziadka z przyczepa na ktorego o malo co nie wpadlem - nieoswietlona droga, szeroka, prosta i bez skrzyzowan i kazdy tam lata >120 a tu z naniecka mi mignelo tylne swiatlo samochodu ktore wylonilo sie sprzed przyczepy. po ok 500m udalo mi sie go zatrzymac na poboczu (nie trzeba zajezdzac drogi - naprawde wystarczy wyprzedzajac zwrocic na siebie uwage zeby wiedzial ze do niego trabimy, potem awaryjne i kierunek. jak wlaczy swoj  kierunek to ok zjedzamy a jak nie to zwalniamy powoli tak zeby sie nie wbil w dupsko.

Niekiedy sie boja i nie chcca zatrzymac - ale to rzadkosc. na 7 lat jezdzena mialem jakies hmmm moze z 10 takich sytuacji - pewnie kilka z nich sie nie zatrzynmalo

Data: 2009-10-28 11:43:05
Autor: Michal Jankowski
Jakie dajecie znaki?

Data: 2009-10-28 20:05:52
Autor: Michal Gut
Jakie dajecie znaki?

Generalnie jak jedzie calkiem bez swiatel bo zapomnial wlaczyc to
roznego rodzaju blyskanie, trabienie i machanie rekami na ogol pomaga.
tam akurat mial uszkodzone/nie pospiete oswietlenie od przyczepy

Jesli ma przepalony reflektor, to zwrocenie uwagi (np. slownie
przez pieszego kierowcy samochodu stojacego na czerwonym) na ogol
konczy sie udawana gluchota albo wulgarnym odburknieciem.

przepalony reflektor z przodu czy tylna pozycja to pol biedy
widzialem samochody calkowicie bez oswietlenia z tylu - kilka
ale nie udalo mi sie pokazac problemu

Nie oszukujmy sie - 90% takich kierowcow doskonale wie, ze jednego
swiatla nie ma i jezdzi tak tygodniami.

a to prawda

Data: 2009-10-28 11:03:52
Autor: kamil d
Jakie dajecie znaki?

Data: 2009-10-28 11:07:52
Autor: MarcinJM
Jakie dajecie znaki?

Data: 2009-10-29 14:51:30
Autor: Zorka
Jakie dajecie znaki?
MarcinJM pisze:

Ja mam tylko jeden sygnal dla tych co _bardzo_ oslepiaja i za nimi nic nie jedzie: wlaczam cala elektrownie i sie nie przejmuje.
Co nie ktory jeszcze wlacza na chwile dlugie, zeby udowodnic, ze jedzie na krotkich. Wg. mnie moze swiecic sobie nawet zapalniczka, jak bedzie oslepial to i ja go sobie pooslepiam.... wiem, wiem, chamieje na starosc.

A w czym przeszkadza ci, z.e z przeciwka jedzie na d?ugich? Os'lepia cie?
Utrudnia tobie bezpieczna; jazde;?
No to sobie wyobraz, z.e zapalajac w takiej sytuacji drogowe zaczynasz oslepiac tego drugiego kierowce. Skutek m oze byc taki, ze on spowoduje wypadek a ofiara tego wlasnie wypadku mozesz byc i ty.

Data: 2009-10-29 18:10:31
Autor: Budzik
Jakie dajecie znaki?
Osobnik posiadający mail marcin@inetia.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

rotfl
to samo przyszło mi do głowy.

"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
książki, nie stosuj systemu Braille'a."  T. Bernard

Data: 2009-10-29 15:54:01
Autor: kamil
Jakie dajecie znaki?

"Zorka" <coton@vp.pl> wrote in message news:hcc6l3$h6s$1news.onet.pl...
MarcinJM pisze:

[...]

A gdyby tam bylo nagle przedszkole w przyszlosci i Twoj synek w przyszlosci przechodzil by przez jezdnie, to obydwa samochody potracily by go na dodatek.

Data: 2009-10-28 12:18:27
Autor: Budzik
Jakie dajecie znaki?

Data: 2009-10-28 16:10:30
Autor: Bydle;
Jakie dajecie znaki?
Olleo wrote:
Powiedzmy, ze jedzie za

Jes'li chcesz rozpatrywc' ZA, to wiedz, z.e nigdy nie dojecha?bym do celu, bo musia?bym prawie kaz.de auto zatrzymywac'.

/przed wami samochod bez lub z niekompletnymi
swiatlami (oczywiscie na pierwszym miejscu jest brak swiatla stopu

Wyprzedzenie, zatrzymanie i s?owna informacja.
Jes'li sie; da...

i czy jest to skuteczne?

Przec CB informuje; niektórych o awariach ich os'wietlenia.
Wiesz co mówia;?
Z.e naprawia;, gdy dojada;...
;>>>

--
Bydle;

Data: 2009-10-28 16:25:23
Autor: Bydlę
Jakie dajecie znaki? )z poprawionym kodowaniem)
Olleo wrote:

> Powiedzmy, że jedzie za

Jeś'li chcesz rozpatrywać ZA, to wiedz, że nigdy nie dojechałbym do celu, bo musiałbym prawie każde auto zatrzymywać.

> /przed wami samochod bez lub z niekompletnymi
> swiatlami (oczywiscie na pierwszym miejscu jest brak swiatla stopu

Wyprzedzenie, zatrzymanie i słowna informacja.
Jeśli się da...

> i czy jest to skuteczne?

Przec CB informuję niektórych o awariach ich oświetlenia.
Wiesz co mówią?
Że naprawią, gdy dojadą...
;>>>

--
Bydlę

Data: 2009-10-28 10:16:38
Autor: Adam Adamaszek
On 28 Paź, 16:25, Bydlę <by...@bydle.com> wrote:

Przec CB informuję niektórych o awariach ich oświetlenia.
Wiesz co mówią?
Że naprawią, gdy dojadą...

Mi jeden gosc w lanosie zapytany, po co mu przeciwmgielne w dzien
zgodnie z prawda odrzekl "zeby mnie bylo lepiej widac".

Ot, taki folklor w pewnych kregach.

Data: 2009-10-28 18:21:41
Autor: Bydlę
Adam Adamaszek wrote:

> Mi jeden gosc w lanosie zapytany, po co mu przeciwmgielne w dzien
> zgodnie z prawda odrzekl "zeby mnie bylo lepiej widac".

:-)))

> Ot, taki folklor w pewnych kregach.

No. Ale staje się to coraz bardziej upierdliwe (źle działające światła).

Złapałem się na tym, że coraz częściej muszę lusterko wsteczne przełączać za dnia na tryb nocny.
Tylu jeździ oślepiaczy...
;-(

--
Bydlę

Data: 2009-10-28 18:46:32
Autor: Piter
Jakie dajecie znaki?
na  ** p.m.s **  Olleo pisze tak:

Jakie dajecie znaki

Gonię po mieście dopóki nie zajrzę czy to kobieta. Yes a jakże. Wyciągam brzeszczot i robię sznyt na kierze. Następnie gaszę zapalam, trabię, odpalam race, wyrzucam paski folii. Zatrzymujemy się na czerwonym. Chucham na szybę, kreślę Krzyż Słoneczny, piszę OSRA... Kobieta patrzy na mnie jak na debila, przekłada telefon do drugiego ucha, wrzuca czwórkę i rusza z piskiem ;)

--
    Piter

Data: 2009-10-28 23:26:44
Autor: lleksem
Jakie dajecie znaki?
Ja dymne, bo duzo ksiazek w dziecinstwie o indianach czytalem....

T.

Data: 2010-03-08 11:26:38
Autor: Bydlę
Jakie dajecie znaki?
On 2009-10-28 07:04:04 +0100, Olleo <olleo@tlen.pl> said:

Powiedzmy, ze jedzie (...) przed wami samochod bez(...) swiatla stopu(...)Jakie dajecie znaki jego
kierowcy

Pokazuję ręką, by uchylił szybę, skoro już się zatrzymał i stoi za mną. Gdy uchyli - mowię mu, że ma niesprawny samochód.

(tak, zajeżdżam mu delikatnie drogę)

--
Bydlę

Jakie dajecie znaki?