Jakie dobre firmy?

Data: 2014-09-21 16:02:43
Autor: Borneq
Jakie dobre firmy?
Jak nazywają się dobre firmy rowerowe, w odróżnieniu od podróbek, które mają podobne nazwy?
I jaki rower jest w miarę dobry i najtańszy tych lepszych firm?

Data: 2014-09-21 15:27:23
Autor: 2late
Jakie dobre firmy?
On 21/09/2014 15:02, Borneq wrote:

Jak nazywają się dobre firmy rowerowe, w odróżnieniu od podróbek, które
majÄ… podobne nazwy?

Po angielsku.
Ewentualnie po wlosku.

I jaki rower jest w miarę dobry i najtańszy tych lepszych firm?

Jesli rower ma bagaznik, to istnieje duza szansa na to, ze jest dobry.

Data: 2014-09-21 16:34:06
Autor: Borneq
Jakie dobre firmy?
W dniu 2014-09-21 o 16:27, 2late pisze:
Jesli rower ma bagaznik, to istnieje duza szansa na to, ze jest dobry.

Chyba najbardziej warto kupić rower górski?
Tu jest wykaz:
http://wrower.pl/porady/jaki-kupic-rower-gorski-do-1000-zl,3381.html
a czym się kierować przy kupnie?

Data: 2014-09-21 16:42:46
Autor: Piotr Kosewski
Jakie dobre firmy?
On 2014-09-21 16:34, Borneq wrote:
Chyba najbardziej warto kupić rower górski?

Najbardziej, jeśli w nawierzchnię, po której będziesz jeździł,
da się wbić długopis.

Tu jest wykaz:
http://wrower.pl/porady/jaki-kupic-rower-gorski-do-1000-zl,3381.html

Do 1000 zł to tylko Decathlon.

a czym się kierować przy kupnie?

Budżetem.
1) Powyżej 2000 zł kupujesz najtańszy rower, który spełnia Twoje
wymagania. Jeśli nie znasz swoich wymagań: patrz pkt 2.
2) Poniżej 2000 zł kupujesz najdroższy rower na jaki Cię stać.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-21 20:51:19
Autor: Jawi
Jakie dobre firmy?
W dniu 2014-09-21 16:42, Piotr Kosewski pisze:
Do 1000 zł to tylko Decathlon.
Mylisz siÄ™, Decathlon to w zasadzie drogi sklep.
Porównywalny jakościowo rower z pewnością kupisz gdzie indziej taniej.

Data: 2014-09-22 09:32:21
Autor: depros
Jakie dobre firmy?
W dniu 2014-09-21 20:51, Jawi pisze:
W dniu 2014-09-21 16:42, Piotr Kosewski pisze:
Do 1000 zł to tylko Decathlon.
Mylisz siÄ™, Decathlon to w zasadzie drogi sklep.
Porównywalny jakościowo rower z pewnością kupisz gdzie indziej taniej.

Podaj przykłady z linkami. Wiem że Decathlon to niska puła ale wydaje mi się że w tych pieniądzach które oni żądają za sprzęty rock rider to ciężko kupić coś innego. Jeśli się mylę pokaż przykłady.

Data: 2014-09-22 11:31:16
Autor: Piotr Kosewski
Jakie dobre firmy?
On 2014-09-21 20:51, Jawi wrote:
Do 1000 zł to tylko Decathlon.
Mylisz siÄ™, Decathlon to w zasadzie drogi sklep.

Nie bardzo.

W przypadku ogromnej większości asortymentu są najtańsi lub tak
blisko minimum rynkowego, że różnica jest mało istotna.
Oczywiście mówię o ich własnej marce, bo wszystko inne mają
rzeczywiście stosunkowo drogo (co chyba jest zrozumiałe...).

Jeśli chodzi o rowery do 1000 zł, to wypadają świetnie.
Duży wybór z różnych segmentów, długie gwarancje na ramy, niezła
dostępność (jak czegoś nie ma, to ściągają w 2 tygodnie za darmo).
Różnie za to bywa z jakością złożenia, więc warto albo poprawić
samemu albo od razu odłożyć 50zł na wizytę w serwisie.

Porównywalny jakościowo rower z pewnością kupisz gdzie indziej taniej.

Pff. Pewnie - można buszować w Internecie albo jeździć po Polsce
i szukać okazji.
Jeśli jesteś emerytem lub bezrobotnym i masz czas - spoko.

Dla całej reszty społeczeństwa zakup w dużym markecie typu Decathlon
jest doskonałym wyjściem. Oczywiście pod warunkiem, że ma się łatwy
dostęp do sklepów tej sieci.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-22 14:49:53
Autor: m
Jakie dobre firmy?
W dniu 22.09.2014 11:31, Piotr Kosewski pisze:
Jeśli chodzi o rowery do 1000 zł, to wypadają świetnie.
Duży wybór z różnych segmentów, długie gwarancje na ramy, niezła
dostępność (jak czegoś nie ma, to ściągają w 2 tygodnie za darmo).

Gorzej mają z serwisem. W zasadzie ten się nadaje do złożenia do kupy ich produktów, do problemów typu "źle mi hamuje" niezbyt.

p. m.

Data: 2014-09-22 16:12:09
Autor: Piotr Kosewski
Jakie dobre firmy?
On 2014-09-22 14:49, m wrote:
Gorzej mają z serwisem. W zasadzie ten się nadaje do złożenia do kupy
ich produktów, do problemów typu "źle mi hamuje" niezbyt.

Napisałem o tym dosłownie w pierwszym zdaniu po pozostawionym
przez Ciebie cytacie...

Serwis w Decathlon kuleje - także ten składający sprzęt. Nawet
rowery wystawione do próbowania (można na nich jeździć po sklepie)
nie są dobrze skręcone. Źle ustawione klocki, poluzowane linki,
niezalane hamulce hydrauliczne... Takie tam drobiazgi.

No ale takie są realia tego sklepu. Pracują tam głównie studenci
i to raczej nie pasjonaci kolarstwa. Na dziale z cieżarkami widziałem,
jak spory facet dostawał "rady" od chłopca, który nie mógł podnieść
z ziemi hantla 20kg. :D

Jeśli ktoś chce mieć rower złożony przez 40-letniego dobrego
mechanika, może iść do jego sklepu i kupić tam np. Treka za 1500 zł.
Ale może też zapłacić 1000 za zbliżony rower w Decathlon, a u dobrego
mechanika w drogim sklepie zostawić tylko 100 zł za kompletny przegląd.

Wszyscy szczęśliwi. Studenci w Decathlon mają na czesne, a mechanik
pewnie ze sprzedaży roweru też miałby koło stówy. Ale teraz ma i stówę
i rower na stanie. :D

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-21 21:15:50
Autor: ToMasz
Jakie dobre firmy?
Tu jest wykaz:
http://wrower.pl/porady/jaki-kupic-rower-gorski-do-1000-zl,3381.html
wykaz w zasadzie nie głupi, ale bardzo tendencyjny. Ja uważam że Krosy są bardzo drogie, ale z drugiej strony, nie znam nikogo, kto kupił rower za cene katalogową.

Do 1000 zł to tylko Decathlon.
i dziesiÄ…tki modeli nie wymienionych w zestawieniu.
ToMasz

Data: 2014-09-21 17:53:02
Autor: Jacek Maciejewski
Jakie dobre firmy?
Dnia Sun, 21 Sep 2014 16:34:06 +0200, Borneq napisa³(a):

Chyba najbardziej warto kupiæ rower górski?

O ile mieszkasz w górach.
--
Jacek

Data: 2014-09-22 09:36:53
Autor: depros
Jakie dobre firmy?
Dnia Sun, 21 Sep 2014 16:34:06 +0200, Borneq napisa³(a):

Chyba najbardziej warto kupiæ rower górski?

O ile mieszkasz w górach.

Z moj± dziewczyn± ,piêknego dnia wybra³em siê na wycieczkê rowerem po Wroc³awiu. Bardzo niecenzuralnie wypowiada³a siê o podjazdach pod krawê¿niki, dziurach. Amortyzator z przodu, chod¼ by gówniany to mniejsze ryzyko zrobienia przelotu przez kierownice przy wpadniêciu np w dziurê.
"Górski" nie koniecznie w góry.Takie co¶ co siê nazywa górskim w Decathlonie mo¿e siê rozlecieæ po górskiej wycieczce.

Data: 2014-09-22 10:50:48
Autor: Piotr Kosewski
Jakie dobre firmy?
On 2014-09-22 09:36, depros wrote:
Z moją dziewczyną ,pięknego dnia wybrałem się na wycieczkę rowerem po
Wrocławiu. Bardzo niecenzuralnie wypowiadała się o podjazdach pod
krawężniki, dziurach. Amortyzator z przodu, chodź by gówniany to
mniejsze ryzyko zrobienia przelotu przez kierownice przy wpadnięciu np w
dziurÄ™.

Moim zdaniem jest przeciwnie. Amortyzator tylko tworzy iluzję, że na
krawężniku będzie łatwiej. Jeśli go masz i w związku z tym próbujesz
wjeżdżać na krawężniki, to prędzej zaliczysz OTB niż ktoś bez
amortyzacji, ale zawsze podrzucający koło.

"Górski" nie koniecznie w góry.Takie coś co się nazywa górskim w
Decathlonie może się rozlecieć po górskiej wycieczce.

Jasne mistrzu...
http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rafal-900-s-- id_8291145.html

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-22 15:40:17
Autor: depros
Jakie dobre firmy?

Jasne mistrzu...
http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rafal-900-s-- id_8291145.html

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Mistrzu!! miałem na myśli omawiane "górskie" do 1000 zł, ty dowaliłeś rowerem w cenie 10 x większej 10 000 zł. Co ma wspólnego rower za 1000 i 10 000?! chyba tylko okrągłość kół i nazwę;]

Data: 2014-09-22 15:58:32
Autor: Piotr Kosewski
Jakie dobre firmy?
On 2014-09-22 15:40, depros wrote:
Mistrzu!! miałem na myśli omawiane "górskie" do 1000 zł, ty dowaliłeś
rowerem w cenie 10 x większej 10 000 zł. Co ma wspólnego rower za 1000 i
10 000?! chyba tylko okrągłość kół i nazwę;]

Przypominam tylko, że Decathlon to poważny gracz na rynku rowerów,
a nie jakiśtam market sprzedający badziew z Azji.
Czemu sprzęt poniżej 1000 zł mieliby mieć gorszy niż konkurencja? A coś
takiego zasugerowałeś.

W tej chwili w sklepach trwa jesienne czyszczenie magazynów. Można nawet
negocjować cenę. W ten sposób moja mama kupiła sobie kiedyś bardzo
prostego miejskiego "MTB" za 300 zł. Gwarancja na ramę 5 lat. Rower
aktualnie służy już trzeciej osobie - jako "wiejski" środek
lokomocji (szutrówki, pola). Wymienione chyba tylko opony, co pokazuje,
że za równowartość dobrego siodełka można kupić cały rower nie tylko
na gładkie DDRy.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-22 11:23:31
Autor: Andrzej Ozieblo
Jakie dobre firmy?
W dniu 2014-09-22 09:36, depros pisze:

[...]

Zgadzam sie z Piotrem. Na niskie krawezniki pomoga, ale na takie typowe 10-15 cm nie tylko nie pomaga, ale szkodzi, bo daje zludne wrazenie.

"Górski" nie koniecznie w góry.Takie co¶ co siê nazywa górskim w
Decathlonie mo¿e siê rozlecieæ po górskiej wycieczce.

Decatlon sprzedaje rozne rowery. Osobiscie jezdze na Rockrider 6.3 (full, ktory kosztowal 1700 zl) i nie tylko nie narzekam, ale jestem z niego bardzo zadowolony. Nawet z dosc lichego dampera. Po gorach tez jezdze, choc nie za czesto.

Data: 2014-09-22 12:23:15
Autor: JDX
Jakie dobre firmy?
On Mon, 22 Sep 2014 11:23:31 +0200, Andrzej Ozieblo <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote:
Zgadzam sie z Piotrem. Na niskie krawezniki pomoga, ale na takie
typowe
10-15 cm nie tylko nie pomaga, ale szkodzi, bo daje zludne wrazenie.

Je¿d¿ê na sprzêcie z amortyzatorem, ale nigdy nawet nie przysz³o¶æ mi do g³owy aby podje¿d¿aæ pod wysoki krawê¿nik bez zwolnienia do prêdko¶ci spacerj±cego emeryta. :-) Zreszt±, tak samo by³o gdy je¼dzi³em na sprzêcie bez amortyzatora. :-)

Data: 2014-09-22 14:43:20
Autor: depros
Jakie dobre firmy?
W dniu 2014-09-22 11:23, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Ja nie mówiê o naje¼dzie na krawê¿nik tylko podbiciu ko³a do góry.

Data: 2014-09-22 14:54:34
Autor: Piotr Kosewski
Jakie dobre firmy?
On 2014-09-22 14:43, depros wrote:
Ja nie mówię o najeździe na krawężnik tylko podbiciu koła do góry.

I sądzisz, że amortyzator ułatwia podbijanie koła? :)

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-22 19:57:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Jakie dobre firmy?

On 2014-09-22 14:43, depros wrote:
Ja nie mówiê o naje¼dzie na krawê¿nik tylko podbiciu ko³a do góry.

I s±dzisz, ¿e amortyzator u³atwia podbijanie ko³a? :)

  Uwaga, g³o¶no my¶lê.
  Amortyzator (no nie biæ, "amortyzator"), taki najbadziewniejszy,
sprê¿ynowy bez t³umienia, 20 z³ kompletny nówka sztuka - w sumie
niby dlaczego nie?
  :>
(nic nie by³o o kryteriach amortyzatora :) ani zakazie aplikowania
"kaczki" po wyl±dowaniu :D)
  Bo 't³umi±cy" to w sumie problem, same problemy ;)

pzdr, Gotfryd
(bez amortyzatora)

Data: 2014-09-21 19:30:31
Autor: 666
Jakie dobre firmy?
Campagnolo

-- -- -
Jak nazywajÄ… siÄ™ dobre firmy rowerowe

Data: 2014-09-21 16:38:28
Autor: Piotr Kosewski
Jakie dobre firmy?
On 2014-09-21 16:02, Borneq wrote:
Jak nazywają się dobre firmy rowerowe, w odróżnieniu od podróbek, które
majÄ… podobne nazwy?

Jedziesz do Chin na zakupy?
Bo w Polsce chyba nie jest łatwo znaleźć podróbkę roweru.

I jaki rower jest w miarę dobry i najtańszy tych lepszych firm?

Każdy rower jest w miarę dobry, tylko nie do takiego samego stylu
i intensywności jazdy. Przejrzyj starsze wątki - pytań takich jak
Twoje były setki.

W miarÄ™ dobre i tanie jest wszystko od Krossa, bo import z Azji,
ale składanie i magazynowanie w Polsce.
W przypadku innych dużych marek płacisz za import złożonego roweru.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-21 21:11:38
Autor: ToMasz
Jakie dobre firmy?
W dniu 21.09.2014 16:02, Borneq pisze:
Jak nazywają się dobre firmy rowerowe, w odróżnieniu od podróbek, które
majÄ… podobne nazwy?
I jaki rower jest w miarę dobry i najtańszy tych lepszych firm?
niema czegoś takeigo. Wiekszość rowerów ma osprzęt shimano. Ale porównując to do rynku samochodów, musiałbyś powiedzieć że masz BMW, ale silnik, skrzynie biegów, zawieszenie koła, fotele i tapicerkę wykonał ktoś kto niema nic wspólnego z BMW.
Czyli właściwie producent roweru ma coś wspólnego z projektowaniem, albo zakupem ram. JAk wspomniał kolega może być montowany w polsce albo w chinach, i trudno wyrokować gdzie lepiej. Tak czy siak, za końcowe sprawdzenie odpowiada sprzedawca. Dobrze abyś miał blisko do sprzedawcy, a on sam miał doświadczenie i wiedzę, nie z googli.

Teraz konkrety. najkorzystniejszy rower to taki który zawadza hurtownikowi na magazynie i da Ci duży upust. Jak chcesz mieć trwały rower, kup coś co ma pełny osprzęt shimano, kasete zębatek, łożyska maszynowe w suporcie, koła stożkowe, aluminiowe vbraki i sztywny widelec. Ze świecą takiego roweru szukać. Tak czy siak, docierasz do granicy 1000zł.

ToMasz

Data: 2014-09-22 09:46:26
Autor: depros
Jakie dobre firmy?

Miałem koła stożkowe Remex. Zwykle w Remexach padały albo piasty (np oś pękła na pół podczas zjazdu z krawężnika) albo pękały szprychy. Niezadowolony z takiego stanu rzeczy zleciłem budowę kół u http://www.krajeksyn.pl/ gdzie doradzono mi obręcze Dart Moor piasty maszynowe Novatec i szprychy Pan ma jakąś wybraną markę, nie pamiętam jaką. Od czasu zakupu kół u Krajka (nie wyglądają na stożkowe) przy mojej wcześniejszej wadze 105 kg nic się nie gnie, nie pęka a ja swobodnie jeżdżę nie przejmując się przeszkodami.

Data: 2014-09-22 11:58:12
Autor: qrt
Jakie dobre firmy?
Dnia Mon, 22 Sep 2014 09:46:26 +0200, depros napisa³(a):

Mia³em ko³a sto¿kowe Remex. Zwykle w Remexach pada³y albo piasty (np o¶ pêk³a na pó³ podczas zjazdu z krawê¿nika) albo pêka³y szprychy. Niezadowolony z takiego stanu rzeczy zleci³em budowê kó³ u http://www.krajeksyn.pl/ gdzie doradzono mi obrêcze Dart Moor piasty maszynowe Novatec i szprychy Pan ma jak±¶ wybran± markê, nie pamiêtam jak±. Od czasu zakupu kó³ u Krajka (nie wygl±daj± na sto¿kowe) przy mojej wcze¶niejszej wadze 105 kg nic siê nie gnie, nie pêka a ja swobodnie je¿d¿ê nie przejmuj±c siê przeszkodami.

Pewnikiem chodzi o obrêcze wielokomorowe. o np szerokie obrêcze do FR czy DH wcale nie sa sto¿kowe a wytrzyma³o¶ci im
odmówiæ nie sposób.

Data: 2014-09-22 12:41:17
Autor: JDX
Jakie dobre firmy?
On Mon, 22 Sep 2014 09:46:26 +0200, depros <depros@gmail.com> wrote:
[...]

Wa¿ê wiêcej i fabryczne ko³a w moim Unibike Expedition wytrzymuj± raczej bez problemu. Obrêcze trójkomorowe kapslowane Rodi, stalowe szprychy niecieniowane Sapim, piasty Shimano z ni¿szej pó³ki. Przez cztery lata tylne ko³o by³o dwa razy centrowane. Nie pêk³a ani jedna szprycha.

Data: 2014-09-22 14:45:18
Autor: depros
Jakie dobre firmy?
W dniu 2014-09-22 12:41, JDX pisze:
[...]

Jakie koszta roweru?

Data: 2014-09-22 15:39:32
Autor: JDX
Jakie dobre firmy?
On Mon, 22 Sep 2014 14:45:18 +0200, depros <depros@gmail.com> wrote:
Jakie koszta roweru?

Wiosn± 2011 cena katalogowa wynosi³a 1900, a teraz to zdaje siê 2300. Do sprawdzenia na stronie Unibike.

Data: 2014-09-22 20:08:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Jakie dobre firmy?
On Mon, 22 Sep 2014, depros wrote:

Od czasu zakupu kó³ u Krajka (nie wygl±daj± na sto¿kowe) przy mojej wcze¶niejszej wadze 105 kg nic siê nie gnie, nie pêka a ja swobodnie je¿d¿ê nie przejmuj±c siê przeszkodami.

  Na obrêczy mo¿e byæ nazwa modelu, je¶li siê jeszcze nie star³a.
  Dopisujê siê do "wielokomorowych", podstawa.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-22 22:11:40
Autor: ToMasz
Jakie dobre firmy?
(...)
Miałem koła stożkowe Remex.
obręcze, nie koła.
Zwykle w Remexach padały albo piasty (np oś
pękła na pół podczas zjazdu z krawężnika)
bo piasta była wykonana ze starej konserwy i trudno było tego nie zauważyć w momencie zakupu. pozatym jak pękała oś, to była piasta na wolnobieg, co (w sensie szybka awaria) też jest wpisane w jej konstrukcje
albo pękały szprychy.
bo szprychy były kupowane "na wagę"
caÅ‚ość potwierdza mojÄ… opiniÄ™ że remerx zrobiÅ‚ tylko obrÄ™cz. strzelam że rower miaÅ‚ napis "shimano"  tylko na mantetkach....

Niezadowolony z takiego stanu rzeczy zleciłem budowę kół u
http://www.krajeksyn.pl/ gdzie doradzono mi obręcze Dart Moor
mimo że remerksy się nie krzywiły?
piasty
maszynowe Novatec
wiÄ™c raz że koszt samej piasty to okoÅ‚o 100zÅ‚, dwa  piasta na kasetÄ™. na dobrej wyprzedaży piasta na kasete kosztuje 20zÅ‚. to by wyeliminowaÅ‚o krzywienie/ pÄ™kanie osi koÅ‚a
i szprychy Pan ma jakąś wybraną markę, nie pamiętam
jakÄ….
nie ważne. szprychy na których ktoś się podpisał kosztują przynajmniej 1zł.... Do tego czasem nakrętki....

Od czasu zakupu kół u Krajka (nie wyglądają na stożkowe) przy
mojej wcześniejszej wadze 105 kg nic się nie gnie, nie pęka a ja
swobodnie jeżdżę nie przejmując się przeszkodami.
TAk, nie wątpię. Ale raz, dwa koła kosztowały tyle co stary używany giant, a 90% Twoich celów można było osiągnąć za 30% ceny. Nie wiem jak rower był nabyty, ale jak kupiony w sklepie dla osoby ważącej 105kg, to ja bym żądał napraw w ramach rękojmi.

ToMasz

PS
Tego właśnie w społeczeństwie nie lubię. niema miejsca na normalne rowery. albo imitacje rowerów w supermarketach, albo "...musisz wydać 2tyś". A potem jeszcze (właśnie wcześniej wspomniany) kros hexagon 1500 za 1999zł z wolnobiegiem.....
Za parÄ™ dni targi w Kielcach. Znowu mi okulary zaparujÄ… jak zobaczÄ™ ceny katalogowe Krosa i rometa.

Jakie dobre firmy?