Jakie dobre tarcze i klocki?

Data: 2009-10-03 23:26:04
Autor: DoQ
Jakie dobre tarcze i klocki?
to pisze:

My艣l臋 o EBC Turbo Groove + Red stuff. Warto? Mo偶e jest co艣 ta艅szego o zbli偶onych parametrach, bo prawie 1500 z艂 za komplet na przedni膮 o艣 to jednak sporo. No i kwestia ty艂u, tam obci膮偶enia s膮 du偶o mniejsze wi臋c my艣la艂em, 偶eby zostawi膰 p贸ki co to co jest, ew. wymieni膰 same klocki. Jest sens tak robi膰 czy jednak zmieni膰 od razu tak偶e i z ty艂u?

Mialem EBC TG i hamowaly dobrze przez 4000km - po tym przebiegu pokrzywily sie jak twoje Mikody. Z reszta nie tylko ja mialem z nimi proglem. Szkoda kasy.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-10-04 00:18:19
Autor: to
Jakie dobre tarcze i klocki?
DoQ wrote:

Mialem EBC TG i hamowaly dobrze przez 4000km - po tym przebiegu
pokrzywily sie jak twoje Mikody. Z reszta nie tylko ja mialem z nimi
proglem. Szkoda kasy.

Eh, no w艂a艣nie, o ka偶dych tarczach znajduj臋 przynajmniej kilka takich opinii... Zastanawiam si臋, czy nie zosta膰 przy Mikodach i lepszych klockach i wymienia膰 je po prostu jak si臋 pokrzywi膮. W cenie jednego kompletu EBC TG b臋d臋 mia艂 CZTERY komplety nacinanych/nawiercanych Mikod...

--
cokolwiek

Data: 2009-10-04 09:12:24
Autor: MarcinJM
Jakie dobre tarcze i klocki?
to pisze:
DoQ wrote:

[...]

Ja stosuje nastepujaca metoda stbilizacji tarcz:
Kupuje nowe, zakladam nowe klocki, daje temu zestawiowi ostro w dupe, pozwalam ostygnac i niose do tokarza. Oczywiscie jest potezne bicie, ktore usuwa obrobka skrawaniem. Pojniej juz docieram delikatnie i jakos nie mialem problemu z krzywymi tarczami.
Wg. rzeczonego tokarza, prawdopodobnie tansze tarcze nie sa dostatecznie ustabilizowane temicznie przed obrobka skrawaniem (usuniecie naprezen po odlewaniu) wiec sie "odpuszczaja" same po mocnym nagrzaniu.

A jezdze na tarczach niedrogich (teraz chyba mikoda wlasnie) ale nawiercam je. Klocki to "cywilne" Ferodo.

MarcinJM

Data: 2009-10-04 10:18:46
Autor: to
Jakie dobre tarcze i klocki?
MarcinJM wrote:

[...]

Tylko problem jest taki, 偶e ten komplet kt贸ry mam dostaje bicia dopiero po rozgrzaniu, a nie dam go tokarzowi jak b臋dzie mia艂, powiedzmy, 500 stopni...

--
cokolwiek

Data: 2009-10-04 13:44:35
Autor: MarcinJM
Jakie dobre tarcze i klocki?
to pisze:
MarcinJM wrote:

[...]

To raczej masz zeszklone klocki.
Tansze klocki przy mocnym katowaniu potrafia pokryc sie bardzo twarda, przypalona warstwa. Podczas hamowania efekt jest taki jak krzywe tarcze. W ekstremalnych przypdkach jest taki lomot, jakby sie auto rozpadalo. Lub zeszklone klocki moga powodowac nadmierne grzanie tarczy i jej wykrzywienie.
Przetocz tarcze, zaloz firmowe klocki, dobrze dotrzyj i problem nie powinien wystapic.
Z klockow ktore osobiscie moge polecic, a auto katowane niemilosiernie (jazda rajdwa, ham. lewa noga, etc.) to Ferodo, a kiedys nie wiem jak obecnie Valeo byly niezle, choc dosc miekkie, znikaly w oczach.

MarcinJM

Data: 2009-10-05 21:37:35
Autor: to
Jakie dobre tarcze i klocki?
MarcinJM wrote:

Z klockow ktore osobiscie moge polecic, a auto katowane niemilosiernie
(jazda rajdwa, ham. lewa noga, etc.) to Ferodo, a kiedys nie wiem jak
obecnie Valeo byly niezle, choc dosc miekkie, znikaly w oczach.

Mo偶esz poleci膰 jakie艣 dobre 藕r贸d艂o klock贸w Ferodo? Rozumiem, 偶e chodzi o seri臋 DS... --
cokolwiek

Data: 2009-10-04 14:09:07
Autor: Tomasz Pyra
Jakie dobre tarcze i klocki?
to pisze:

Tylko problem jest taki, 偶e ten komplet kt贸ry mam dostaje bicia dopiero po rozgrzaniu, a nie dam go tokarzowi jak b臋dzie mia艂, powiedzmy, 500 stopni...

Te偶 mia艂em kiedy艣 takie tarcze (z ASO Toyoty).
Na zimno by艂y proste, a bicia dostawa艂y wraz z nagrzewaniem.

Toczy膰 si臋 tego w 偶aden spos贸b nie da艂o, bo pewnie nawet gdyby je obrobi膰 na gor膮co, to by bi艂y na zimno.

Data: 2009-10-05 21:39:03
Autor: to
Jakie dobre tarcze i klocki?
Tomasz Pyra wrote:

Toczy膰 si臋 tego w 偶aden spos贸b nie da艂o, bo pewnie nawet gdyby je
obrobi膰 na gor膮co, to by bi艂y na zimno.

Ano w艂a艣nie, pytanie tylko, czy trafi艂em na kiepski egzemplarz, czy te偶 to standard u Mikody... No, ale o tym si臋 przekonam, bo chyba kupi臋 drugi komplet.

Jakie klocki poleci艂by艣 do tych tarcz i ci臋偶kiego auta?

--
cokolwiek

Data: 2009-10-04 10:07:07
Autor: DoQ
Jakie dobre tarcze i klocki?
to pisze:

[...]

Jesli chodzi o klocki to Green i RedStuff EBC sa OK :)
Z tarczami roznie, zalezy co trafisz wiec nie polecam zadnych:>

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-10-09 21:26:21
Autor: 膮膰臋艂艅贸艣藕偶
Jakie dobre tarcze i klocki?
Zimmerman mia艂 niez艂膮 opinie, tyle 偶e kupowa艂bym wysy艂kowo z Niemiec.

Niekt贸rzy producenci (jak GM) maj膮 w ofercie wersj臋 klock贸w "wzmocnion膮" tward膮 przeznaczon膮 np. do ambulans贸w i radiowoz贸w
policyjnych, najlepiej samemu wyszpera膰 numery katalogowe w jakim艣 TIS-ie i wtedy uderza膰 do sklepik贸 w ASO.
JaC

-- -- -