Jakie docieplenie pod suche rękawice?

Data: 2011-12-02 16:08:24
Autor: Daniel Kowalski
Jakie docieplenie pod suche rękawice?
W dniu 2011-12-02 11:21, scubatraining.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
Proszę napiszcie jakiego docieplenia używacie pod suche rękawice (materiał i
grubość).
Z góry dziękuję za pomoc
Jacek J.

Trzeba zacząć od tego, że dobór rękawic to kompromis pomiędzy wygodą (nazwijmy to "chwytność") a komfortem cieplnym. Z osobistych doświadczeń: mój najcieplejszy zestaw to bordowe, obszerne rękawice robocze (już lekko ocieplone), pod które zakładam podwójne rękawiczki polar+thinsulate lub wełna+thinsulate. W zeszłym roku 100minut w wodzie 2'C i wyszedłem z ciepłymi rękami w Zakrzówku. Niestety jest to mało wygodne, z trudem zmienia się maskę i odpina karabinki. Drugi zestaw to pomarańczowe (gładkie, nie szorstkowane) rękawice ocieplane Consorte 625 (nie myl z 620 i 626) a pod spód polarowe rękawiczki dowolnej firmy. Consorte są podatne na przecięcie, słabsze od Showa - trzeba uważać na żelastwo. Na ciepłe wody Showa lub inne cieńsze (tym samym mniej wytrzymałe), pod spód mikropolar lub polar.
Bardzo ważne jest równe przycięcie rękawic na brzegu pierścieni. Jeśli zostawia się wiszące "firanki" to później jest kłopot z zakładaniem oraz ucisk pogarszający ukrwienie.
PS. Podobno bardzo dobre parametry izolacyjne ma primaloft, ale nie miałem okazji testować, bo dostępne w sklepie modele miały jakieś wzmocnienia i klamerki, nie weszłyby mi w rękawice ;-)

Data: 2011-12-02 15:34:44
Autor: jacekplacek
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

PS. Podobno bardzo dobre parametry izolacyjne ma primaloft, ale nie miałem okazji testować, bo dostępne w sklepie modele miały jakieś wzmocnienia i klamerki, nie weszłyby mi w rękawice ;-)

A rękawiczki, które wiosną pozyczyła mi Twoja koleżanka? Cienkie, chwytne i niesamowicie "ciepłe" :) Dla mnie to była rewelacja.

Data: 2011-12-02 17:16:02
Autor: Daniel Kowalski
W dniu 2011-12-02 16:34,  jacekplacek pisze:
[...]

Jeśli mowa o takich niebieskich z nietypową fakturą, to może mam zapasową parę. idealne na lato, ale teraz.. brrr!!!

Data: 2011-12-02 16:47:57
Autor:
> [...]

Jeśli mowa o takich niebieskich z nietypową fakturą, to może mam zapasową parę. idealne na lato, ale teraz.. brrr!!!

A może cienki neopren 1,5-2mm i showa
jadę testować więcej w poniedziałek

Data: 2011-12-02 19:26:45
Autor: Daniel Kowalski
Jakie docieplenie pod suche rękawice?
A może cienki neopren 1,5-2mm i showa
jadę testować więcej w poniedziałek

Możesz przetestować, ale neopren pod Showa to kiepski pomysł. Już lepiej zwykłe polarowe, tak jak Ci napisał RC.
PS> Koledzy ustawcie sobie podpisy użytkownika.
Pzdr

Data: 2011-12-05 13:17:03
Autor: JacekJ
> [...]

PS> Koledzy ustawcie sobie podpisy użytkownika.

Okazało sie, że to dobry pomysł.
Rękawiczki sprawdziły sie rewalacyjnie. Dają dużą izolację cieplną od 10m lekko sie kompresują i dają pełną swobodę ruchów. Na drugim nurku zalało mi jedną rękę - efektem była powolna utrata ciepłoty dłoni. Do testów dostałem rękawiczki G1 o grubości 1,5mm Polecam

--

Jakie docieplenie pod suche rękawice?