Jakie dokładnie będą zmiany VAT od stycznia?

Data: 2009-12-10 14:28:35
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jakie dokładnie będą zmiany VAT od stycznia?
Witam,

głośno jest o podwyżkach za szkolenia. Między innymi szkoły językowe i
OSK dostaną VAT 22%. Czy ktoś dokładniej w tyn siedzi? Jakie szkolenia
wylecą z ZW? Jakie dokumenty to opisują? To już pewne?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-10 14:32:58
Autor: Tomek
Dnia 10-12-2009 o 14:28:35 Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl>  napisał(a):

głośno jest o podwyżkach za szkolenia.

Gdzie jest głośno?

--
Tomek

Data: 2009-12-10 15:10:21
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
napisał(a):
głośno jest o podwyżkach za szkolenia.
Gdzie jest głośno?

Na przykład w internecie

http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/41305,prawko-coraz-drozsze-od-stycznia-autoszkoly-nie-beda-juz,id,t.html?kategoria=660&sesja_gratka=1c090b8dd5e90bcac570081251405661

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Fiskus-sie-poddal-szkoly-jezykowe-zwolnione-z-VAT-2061101.html

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-10 20:22:20
Autor: Wilczur

napisał(a):
głośno jest o podwyżkach za szkolenia.
Gdzie jest głośno?

Wczoraj słyszałem w radiu ze chyba odeszli od obłożenia szkół językowych stawką 22% ale po uzyskaniu pozytywnej opini kuratorium o poziomie kształcenia. Tyle że pewnie nie zdążą z przepisami .

pozdrawiam
Kuba

Data: 2009-12-11 20:14:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Wilczur pisze:
Wczoraj słyszałem w radiu ze chyba odeszli od obłożenia szkół językowych stawką 22% ale po uzyskaniu pozytywnej opini kuratorium o poziomie kształcenia. Tyle że pewnie nie zdążą z przepisami .

Mnie natomiast interesuje jakie prawo te zmiany wprowadza i dokładnie
jakiego rodzaju
--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-11 21:52:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 11 Dec 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Wilczur pisze:
[...]

  Hm... mi zaraz 3. link w googlu (na hasło: 22% VAT dla szkół) zapodaje
całkiem czytelne wyjaśnienie:
http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/biznes/bedzie-vat-na-szkoly-jezykowe,49659,1
"W lipcu resort finansów opublikował nformację o projekcie nowelizacji
ustawy o podatku VAT"
  A link pierwszy:
http://biznes.interia.pl/wiadomosci/finanse-osobiste/news/nie-uderza-w-jezyki-vat-em,1408916,4141
"Gotowy jest projekt ustawy w sprawie podatku VAT"
  Data: 9 grudnia 2009

  Masz dalsze pytania?
(sugestia: skreślić "wprowadza", ująć "planuje wprowadzić", ustawa
najwyraźniej NIE jest w podpisie u prezydenta, tylko na stosie
do przetwarzania).

  Przypomnę dla porządku, że VAT jest rozliczany miesięcznie, a do
tego stawki mogą się zmienić kiedykolwiek, więc fakt zbliżania się
31.XII jest *zupełnie* nieistotny (zmiany mogą wejść jak nie od
1.II.2010, to również od 11.I.2010, równie dobra data).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-11 22:38:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

No dobrze, ale mnie akurat szkoły językowe nie interesują. A nie umiem
znaleźć nic szerzej. O OSK dziennikarze nabrali wody w usta. No i
interesują mnie inne usługi szkoleniowe, które teraz są ZW z definicji.

 Masz dalsze pytania?
(sugestia: skreślić "wprowadza", ująć "planuje wprowadzić", ustawa
najwyraźniej NIE jest w podpisie u prezydenta, tylko na stosie
do przetwarzania).

No a wszyscy płaczą, że od stycznia to wchodzi. Kursanci walą drzwiami i
oknami. Płacą całe kwoty zamiast rat.

[...]

Ależ ja się nie upieram co do daty, tylko chciałbym właśnie wiedzieć coś
dokładniej, a nie obudzić się z ręką w nocniku.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-11 22:47:00
Autor: Tomek
Dnia 11-12-2009 o 22:38:02 Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl>  napisał(a):

Ależ ja się nie upieram co do daty, tylko chciałbym właśnie wiedzieć coś
dokładniej, a nie obudzić się z ręką w nocniku.

No to wchodzisz na BIP MF i szukasz, możesz zacząć tu:

http://mf.gov.pl/index.php?const=6&dzial=636&wysw=14&sub=sub15

--
Tomek

Data: 2009-12-12 10:51:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 11 Dec 2009, Tomek wrote:

No to wchodzisz na BIP MF i szukasz, możesz zacząć tu:

http://mf.gov.pl/index.php?const=6&dzial=636&wysw=14&sub=sub15

wKF: tą "energią chłodniczą" mnie zastrzelili.
  O ile rozumiem, że chcieli formalnie dopisać inne postacie energii, to
zapisywanie przykładu *tej samej* postaci, tylko pompowanej w przeciwnym
kierunku (cieplna jest wymieniona wcześniej), wygląda dość...
humorystycznie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-12 13:18:23
Autor: Tomek
Dnia 12-12-2009 o 10:51:56 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl>  napisał(a):

[...]

Ja śledzę od jakiegoś czasu Dz.U. - to jest dopiero humorystyczna lektura,
w zasadzie w tym kraju wszystko, czy się rusza czy nie rusza, jest  uregulowane,
przy czym bardzo duża część tych regulacji jest importowana, nie tylko z  UE.

--
Tomek

Data: 2009-12-12 10:46:37
Autor: Gotfryd Smolik news
Jakie dokładnie będą zmiany VAT od stycznia?
On Fri, 11 Dec 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Ależ ja się nie upieram co do daty, tylko chciałbym właśnie wiedzieć coś
dokładniej, a nie obudzić się z ręką w nocniku.

  Może w jakimś kraju projekt z lipca (po skrytykowaniu dlaczego tak
późno) byłby we wrześniu już podpisany i do stycznia byłby czas
na "przemyślenia", ale zważ, że u nas "krytyczne" akty prawne
(przykładowo: rozp. o f-rach przy zmianie ustawy VAT, rozp.
o zasadach zwolnień z kas rejestrujących) bywają wydawane na
2 dni przed "koniecznością" (bo stare tracą moc)...
  Właśnie komentarze w artykułach odnoszą się (m.in.) do tego,
że o ile można by rozważyć zwolnienie *niektórych* szkół (pomijam
sprawę, czy to dla Ciebie interesujące), to... nie będzie czasu
na wydanie regulacji. Wniosek pośredni: 29.XII to też dobry dzień
na ogłoszenie treści :(

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-30 14:30:49
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

Gotfryd Smolik news pisze:
 Wniosek pośredni: 29.XII to też dobry dzień
na ogłoszenie treści :(

Pytanie za 100pktów: Skąd ja się mogę dowiedzieć czy taka zmiana weszła
i jak na bieżąco monitorować ten moment. Bo nie wiem jak mam rozliczać
klientów w styczniu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-30 14:36:05
Autor: Tomek
Dnia 30-12-2009 o 14:30:49 Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl>  napisał(a):

Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Najlepszy jest codzienny skan tego:  http://isap.sejm.gov.pl/VolumeServlet?type=wdu&rok=2009

Tylko uwaga: włosy dęba stają czasami :-)

--
Tomek

Data: 2009-12-30 19:57:32
Autor: Jacek_P
Przemysław Adam Śmiejek napisal:
Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
Pytanie za 100pktów: Skąd ja się mogę dowiedzieć czy taka zmiana weszła
i jak na bieżąco monitorować ten moment. Bo nie wiem jak mam rozliczać
klientĂłw w styczniu.

Np. tu:
Dz.U. 2009 nr 222 poz. 1760
Rozporzadzenie Ministra Finansow z dnia 18 grudnia 2009 r. zmieniajace rozporzadzenie w sprawie zwrotu podatku niektorym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarow i usug, do ktorych nie maja zastosowania zwolnienia od podatku od towarow i uslug

Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-12-30 21:20:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

A czemu go nie można tam pobrać?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-30 21:37:26
Autor: cef
Jakie dokładnie będą zmiany VAT od stycznia?
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

A czemu go nie można tam pobrać?

Trzeba użyć mózgu i kliknąć odpowiednio.

Data: 2009-12-30 21:54:03
Autor: cef
cef wrote:

A czemu go nie można tam pobrać?

Trzeba użyć mózgu i kliknąć odpowiednio.

Oj, chyba mi się mózg właśnie przegrzał :-)...i też nie pobrałem stamtąd.
Data publikacji 28 grudnia, więc może jeszcze pracują nad tekstem ujednoliconym.
Jak już komuś chce się bardzo czytać rozporządzenie zmieniające, to jest na abc i na inforze.

Data: 2009-12-30 22:17:19
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
cef pisze:
cef wrote:

[...]

No ale samego rozporządzenia zmieniającego też nie ma :(

Jak już komuś chce się bardzo czytać rozporządzenie zmieniające, to jest
na abc i na inforze.

Czyli strony 3 mają, a Organ nie? Ja już nie rozumiem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-30 23:04:25
Autor: cef
Jakie dokładnie będą zmiany VAT od stycznia?
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Czyli strony 3 mają, a Organ nie? Ja już nie rozumiem.

Organ "wiesza" wszystko hurtem, Ĺźeby odpowiednio
polinkować, a strony mają tekst zmieniający, a nie mają ujednoliconego.
Ale nie martw się, do 15 stycznia (pierwsza deklaracja VAT dla niektórych w 2010)
zdążą zapodać ten tekst.

Data: 2009-12-30 23:10:28
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

cef pisze:
[...]

niektĂłrych w 2010)
zdążą zapodać ten tekst.

Ale przecie to nie moment deklaracji się liczy, a wystawienia faktury.
No chyba że zmienili grudzień i mam grudzień też skopany.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-30 23:44:49
Autor: cef
Jakie dokładnie będą zmiany VAT od stycznia?
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Ale przecie to nie moment deklaracji się liczy, a wystawienia faktury.
No chyba że zmienili grudzień i mam grudzień też skopany.

W sumie masz rację - pewnie do końca roku będzie tekst wisiał na stronach
sejmowych. Chodziło mi bardziej o to, że zasady wg nowej ustawy (ustawa po zmianach - a nie rozporządzenie)
wchodzą w życie od 1 stycznia i obowiązują do rozliczeń za grudzień 2009 - może akurat w zakresie faktur
niczego istotnego nie ma.

Data: 2009-12-31 10:45:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 30 Dec 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

cef pisze:

Jak już komuś chce się bardzo czytać rozporządzenie zmieniające, to jest
na abc i na inforze.

Czyli strony 3 mają, a Organ nie? Ja już nie rozumiem.

  Przypominam, że w .pl moc urzędową mają "papierowe" wydania dziennika
ustaw. Forma elektroniczna to w sumie taki ficzer dla wygody, nie ujęty
NAKAZEM wydawania wraz z "papierem".
  Cytuję:
http://isap.sejm.gov.pl/
"ISAP nie jest źródłem prawa.
[...]
Kancelaria Sejmu pracuje na materiale ogłoszonym, w zwišzku z czym
termin ukazywania się na naszej stronie nowych aktów prawnych
jest zwišzany z datš wydania
i dostarczenia do KS Dziennika Ustaw".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

  Jak zamówisz sobie "papierowy" DU to też będziesz miał ;)
BTW: chyba w sądach wojewódzkich musi być dostępny "papierowy" DU
do wglądu. No to "idziesz i masz" :] (to taki przyczynek do elektronizacji
wszystkiego w kraju :) - z p. widzenia urzędników w sumie piąte koło
u wozu, a że ludzie korzystają... no to miewają... pech :])

  A tak w ramach anegdotek, to jeden z doradców prezydenta Wałęsy (prof.
Falandysz?) przejechał się właśnie na tym drobiazgu. Chcieli zrobić
jakąś krzywdę rządowi (chyba Pawlaka?) za pomocą przepisu, zapomnieli
tylko, że decyzję o wydruku DU musi podpisać premier.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-09 03:54:21
Autor: Gotfryd Smolik news
Elektroniczny DU, bylo: Jakie dokładnie. ..
On Thu, 31 Dec 2009, Gotfryd Smolik news wrote:

Przypominam, że w .pl moc urzędową mają "papierowe" wydania dziennika
ustaw.

  No, i nikt mnie nie obtentegował ;)

  A tu - suprize, suprize:

http://www.rcl.gov.pl/

http://dokumenty.rcl.gov.pl/DziennikUstaw

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-11 13:48:33
Autor: Herald
Dnia Sat, 9 Jan 2010 03:54:21 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Ale generalnie, to w tych DU są same spisy treści tylko (1, 2 strony).

Data: 2010-01-11 13:50:59
Autor: Herald
Dnia Mon, 11 Jan 2010 13:48:33 +0100, Herald napisał(a):

http://www.rcl.gov.pl/
http://dokumenty.rcl.gov.pl/DziennikUstaw

Ale generalnie, to w tych DU są same spisy treści tylko (1, 2 strony).

Dobra, trzeba wskoczyć w pozycje i dopiero później wskakiwać w poszczególne
DU ;)

Data: 2010-01-02 17:19:40
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
cef pisze:
cef wrote:

[...]

Zakładając, że to jest to:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2009/1760.htm
to jak z tego wynika brak zwolnienia z VAT na usługi szkoleniowe z
zakresu szkolenia kierowcĂłw? Ja juĹź nie rozumiem tego prawa ;( Jak to
rozgryźć?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-30 21:59:24
Autor: 'Tom N'
cef w <news:hhgeb1$cpc$1nemesis.news.neostrada.pl>:

Przemysław Adam Śmiejek wrote:

A czemu go nie można tam pobrać?

Trzeba użyć mózgu i kliknąć odpowiednio.

Pana zapraszam wraz z odpowiednimi akcesoriami do czyszczenia monitorów LCD,
na Twój koszt oczywiście... ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Jakie dokładnie będą zmiany VAT od stycznia?