Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)

Data: 2010-09-21 11:40:20
Autor: Jacek Politowski
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)
Poszukuję jakiej¶ sugestii co do "drugiego konta", na którym będ±
głównie leżeć niewielkie (np. <=2kpln) zasoby na wypadek awaryjny.

Poszukuję rachunku spełniaj±cego następuj±ce kryteria:
* poza mBankiem/MultiBankiem (z różnych względów, choć wiem że chyba
  najbardziej pasuje do tych założeń)
* niedrogi (max. 100zł rocznie, cało¶ć opłat)
* z dostępem przez internet (bez specjalnych wymagań systemowych, do
  obsłużenia na linuksie z firefoksem -- odpada np. ING - wymaga
  ActiveX)
* z kart± debetow± (najlepiej MC, ale niekoniecznie)
* sporo bankomatów bezprowizyjnych lub tanie wypłaty z prowizyjnych
  (np. 1-2zł)
* niewymagaj±cy biegania do oddziału np. po now± kartę (BO¦ wymaga, a
  przynajmniej wymagał)
* mile widziane oddziały w większych miastach (ale tego chyba tylko
  mBank nie spełnia)
* przeżyję płatne przelewy (1zł/przelew)
* najlepiej gdy III sesję elixiru będzie miał księgowan± tego samego
  dnia

Generalnie konto ma leżeć i je¶ć nie wołać ;-)
(czyli klientem dla banku jestem żadnym)

TIA
--
Jacek Politowski

Data: 2010-09-21 13:51:25
Autor: Kamil Jońca
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kart± debetow±, nie mBank)
Jacek Politowski <sorry@nie.istnieje> writes:

[...]

Eee, a sk±d to Ci się wzięło? ING nie chciał nigdy ActiveX (o ile dobrze
pamiętam)
W zamierzchłych czasach chciał jakiej¶ konkretnej javy ale to też się
dawno zmieniło.

Chyba, że o czym¶ nie wiem.

A je¶li chodzi o propozycje to DB lub openonline (ale tam jest visa)

KJ

Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

Data: 2010-09-21 13:52:57
Autor: krzysiek
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kart± debetow±, nie mBank)
W dniu 2010-09-21 13:40, Jacek Politowski pisze:
[...]
* z dostępem przez internet (bez specjalnych wymagań systemowych, do
   obsłużenia na linuksie z firefoksem -- odpada np. ING - wymaga
   ActiveX)

ING nie wymaga ActiveX i bez problemu korzysta się z niego również na linuksie.

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2010-09-21 12:17:07
Autor: Jacek Politowski
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)
In article <i7a68s$ta0$1@news.dialog.net.pl>
krzysiek <anonim@mail.net> wrote:
[...]

Fakt. Nie byłem do¶ć uważny - to ING BusinessOnLine wymaga ActiveX.
Dzięki za korektę, ING wraca do rozważań.

--
Jacek Politowski

Data: 2010-09-21 13:32:21
Autor: Jacek Politowski
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)
In article <slrni9h8i3.l0n.sorry@trek.localdomain>
Jacek Politowski <sorry@nie.istnieje> wrote:
[...]

I został rozważony :-)
Zmiana drugiego konta na ING wła¶nie się dokonuje.

Z założeń zdaje się nie spełniać jedynie III sesji Elixir, która
wygl±da na księgowan± rano następnego dnia.

Dziękuję wszystkim za sugestie.

--
Jacek Politowski

Data: 2010-09-21 15:51:19
Autor: XYZ
On 21.09.2010 15:32, Jacek Politowski wrote:
[...]

Pospieszyłe¶ się, ale może jeszcze zmienisz zdanie. :) Co powiesz o Nordei Spektrum? 1,50 zł/mies. za kartę, wypłaty ze wszystkich bankomatów darmowe - tylko, że to Visa.

Data: 2010-09-21 14:28:04
Autor: Jacek Politowski
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)
In article <i7ad8v$lhd$1@news.onet.pl>
XYZ <junk@mail.bin> wrote:

Pospieszyłe¶ się, ale może jeszcze zmienisz zdanie. :) Co powiesz o Nordei Spektrum? 1,50 zł/mies. za kartę, wypłaty ze wszystkich bankomatów darmowe - tylko, że to Visa.

Patrzyłem i na Nordeę. Je¶li dobrze pamiętam, to odrzuciła mnie od
niej zaporowa cena za prowadzenie rachunku (8zł). Do tego, jak sam
zauważyłe¶ - Visa.

--
Jacek Politowski

Data: 2010-09-21 16:37:37
Autor: XYZ
XYZ<junk@mail.bin>  wrote:

[...]

Za rachunek Nordea Spektrum nie ma żadnej opłaty. Jedyni 1,50 za kartę

Data: 2010-09-21 15:00:26
Autor: Jacek Politowski
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)
In article <i7afvp$ubc$1@news.onet.pl>
XYZ <junk@mail.bin> wrote:

Za rachunek Nordea Spektrum nie ma żadnej opłaty. Jedyni 1,50 za kartę

TOIP zdaje się twierdzić inaczej.
http://www.nordea.pl/klienci-indywidualni/wyciag-z-tabeli-oplat-i-prowizji/_items/pdf/tabela_oplat_nordea_pl.pdf

Czę¶ć 2, punkt 2 (+ przypis 1).

--
Jacek Politowski

Data: 2010-09-21 17:24:10
Autor: XYZ
XYZ<junk@mail.bin>  wrote:

[...]

Rzeczywi¶cie. Nie wiedziałem, że bezpłatne prowadzenie jest czym¶ uwarunkowane.
Spójrz może jeszcze na Eurokonto Net w Pekao. Ma MasterCarda za 3 lub 3,50 zł/mies. Samo prowadzenie na 100% bezpłatne (leży u mnie puste już od dłuższego czasu). Darmowe wypłaty z bankomatów Pekao, tych jest dużo. No i pewnie księguj± III sesję w tym samym dniu.

Data: 2010-09-21 16:31:41
Autor: Jacek Politowski
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)
In article <i7ain3$6u8$1@news.onet.pl>
XYZ <junk@mail.bin> wrote:

[...]

3,98zł/mc, do tego widzę jakie¶ kody SMS-owe płatne 0,20zł za kod (nie
wiem czy obowi±zkowe, ale inne banki chyba kody przesyłaj± za darmo).

III sesja faktycznie, wydaje się być księgowana tego samego dnia.
Za to bankomatów w kraju jednak mniej niż w ING (w mojej okolicy w
Pekao zyskuję w zasadzie jeden, w ING jednak wyraĽnie więcej).

W ogólnym rozrachunku, na moje potrzeby, oferty wydaj± się
porównywalne -- obie maj± zarówno zalety, jak i wady (III sesja,
bankomaty krajowe i zagraniczne, ceny, usługi dodatkowe).

Przyznam jednak, że tak na pierwszy rzut oka, Pekao zaskoczyło mnie
pozytywnie (znaczy maj± za słaby marketing przy tej ofercie ;->, choć
trochę dziwię się sobie, że przegapiłem ich w zestawieniu money.pl)
System internetowy maj± zdaje się też kompatybilny i bez udziwnień.

Rozważę jeszcze. Dzięki!

--
Jacek Politowski

Data: 2010-09-21 19:03:02
Autor: Pirx
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kart± debetow±, nie mBank)
"Jacek Politowski" news:slrni9hg7k.obc.sorrytrek.localdomain

Patrzyłem i na Nordeę. Je¶li dobrze pamiętam, to odrzuciła mnie od
niej zaporowa cena za prowadzenie rachunku (8zł). Do tego, jak sam
zauważyłe¶ - Visa.

a można się dowiedzieć co jest nie tak z Vis±?

Data: 2010-09-21 17:11:11
Autor: Jacek Politowski
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)
In article <4c98e5c1$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
Pirx <pirx@noSPAM.pl> wrote:

a można się dowiedzieć co jest nie tak z Vis±?

Mam już dwie. Po co mi trzecia? Je¶li szukam konta "awaryjnego", to
chciałbym aby miało możliwie najmniej wspólnego z podstawowym, ł±cznie
z typem karty.

--
Jacek Politowski

Data: 2010-09-21 19:20:21
Autor: Pirx
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kart± debetow±, nie mBank)
"Jacek Politowski" news:slrni9hppf.smv.sorrytrek.localdomain

Mam już dwie. Po co mi trzecia? Je¶li szukam konta "awaryjnego", to
chciałbym aby miało możliwie najmniej wspólnego z podstawowym, ł±cznie
z typem karty.

rozumiem, to jeżeli jeszcze co¶ mogę doradzać to:
ING Direct
lub
konto od OF

Data: 2010-09-21 13:53:41
Autor: Krzysztof

"Jacek Politowski" <sorry@nie.istnieje> wrote in message news:slrni9h6d4.im5.sorrytrek.localdomain...
[...]

Moze byc DBnet, ale nie wiem jak dziala ich system pod Linuksem. Karta debetowa 5zl/mies, ale jak wykonasz 1 operacje w miesiacu to jest darmowa, reszta prowadzenie, przelewy, wyplaty z kas i bankomatow innych bankow darmowe.
Moglby byc tez Alior, ale jak chcesz karte debetowa a nie bedziesz mial odpowiedniej ilosci depozytow lub wplywow to bedzie ona droga az 9zl/mies, reszta tez dla tego konta jest darmowa. Alior bez III-sesji elixir.
Zobacz tez EB- bez wplywow 4zl/mies prowadzenie i oplata za karte 1zl/mies oraz wyplaty z bankomatow 1zl, przelewy darmowe.
Co do mozliwosci systemow bankow to musialbys posprawdzac czy chodza pod linuksem, przewaznie jest to opisane na www.

Data: 2010-09-21 14:07:25
Autor: Kamil Jońca
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kart± debetow±, nie mBank)
"Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Moze byc DBnet, ale nie wiem jak dziala ich system pod Linuksem. Karta

Dobrze działa. KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Zuzanka najwyraĽniej pełni obowi±zki Albina Siwaka w tej ekipie...

Data: 2010-09-21 17:07:49
Autor: Kotlecik Mielony
[...]

eurobank

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl - rewelacja !
http://program.do.fakturowania.dumpingowiec.pl

Data: 2010-09-21 21:20:19
Autor: Krzysztof Halasa
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)
Jacek Politowski <sorry@nie.istnieje> writes:

Poszukuję jakiejś sugestii co do "drugiego konta", na którym będą
głównie leżeć niewielkie (np. <=2kpln) zasoby na wypadek awaryjny.

Poszukuję rachunku spełniającego następujące kryteria:
* poza mBankiem/MultiBankiem (z różnych względów, choć wiem że chyba
  najbardziej pasuje do tych zaĹ‚oĹĽeĹ„)
* niedrogi (max. 100zł rocznie, całość opłat)

Chcesz placic 100 zl rocznie za to, ze dasz bankowi w depozyt 20 kzl?
:-O
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-09-21 19:43:31
Autor: Jacek Politowski
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)
In article <m3iq1yvr7w.fsf@intrepid.localdomain>
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:

Chcesz placic 100 zl rocznie za to, ze dasz bankowi w depozyt 20 kzl?

A masz jaki¶ pomysł (!mBank) na to, żeby za tak± "usługę" nie płacić?
(poza tym depozyt o rz±d wielko¶ci mniejszy ;->)

"Przy okazji" chcę załatwić także kilka innych spraw - choćby
roszszerzenie sieci bezprowizyjnych bankomatów (czyli usługa to jednak
nie tylko depozyt).

Do tej pory realizowałem to przez BO¦, w którym "z przymusu" miałem
wła¶nie takie "nieużywane" konto. Ale od jakiego¶ czasu przymus ustał,
a ostatnie zmiany TOIP spowodowały, że za wyżej wymienion± usługę
opłaty wzrosły do 140zł/rok - wolę taniej ;->, dlatego uciekam, jak
najszybciej.

100zł było górn± granic±. Usługę, jak widać na zasugerowanych
wcze¶niej przykładach, da się zrealizować i poniżej 60zł. Przykłady w
100% darmowe nie padły.

--
Jacek Politowski

Data: 2010-09-21 21:46:30
Autor: Pirx
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kart± debetow±, nie mBank)
"Jacek Politowski" news:slrni9i2n3.vql.sorrytrek.localdomain

Przykłady w 100% darmowe nie padły.

oczywi¶cie, że padły :)

Data: 2010-09-21 20:16:44
Autor: Jacek Politowski
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)
In article <4c990c0e$0$22797$65785112@news.neostrada.pl>
Pirx <pirx@noSPAM.pl> wrote:
"Jacek Politowski" news:slrni9i2n3.vql.sorrytrek.localdomain

Przykłady w 100% darmowe nie padły.

oczywi¶cie, że padły :)

OF?

OF jest (teoretycznie) miły, ale ma tylko Visę (czyli tak do końca nie
spełnia kryteriów). Do tego nie znalazłem wymagań systemowych
interfejsu internetowego (lub demo na stronie). Wiem - niby nic nie
kosztuje, więc można założyć, przetestować i sprzedać swoje dane ;->

Niby padły, ale jakie¶ "nie takie". ;-P

--
Jacek Politowski

Data: 2010-09-21 22:18:44
Autor: Rafał
W dniu 2010-09-21 22:16, Jacek Politowski pisze:
OF jest (teoretycznie) miły, ale ma tylko Visę (czyli tak do końca nie
spełnia kryteriów).

OF ma tylko MC...

--
Raf

Data: 2010-09-21 22:30:38
Autor: Kamil Jońca

Pirx <pirx@noSPAM.pl> wrote:
[...]

No to chwila. Chcesz "MC" czy "niekoniecznie"?
KJ

yo-yo, n.:
        Something that is occasionally up but normally down.
        (see also Computer).

Data: 2010-09-21 21:48:53
Autor: Krzysztof Halasa
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)
Jacek Politowski <sorry@nie.istnieje> writes:

Chcesz placic 100 zl rocznie za to, ze dasz bankowi w depozyt 20 kzl?

A masz jakiś pomysł (!mBank) na to, żeby za taką "usługę" nie płacić?
(poza tym depozyt o rząd wielkości mniejszy ;->)

A rzeczywiscie. W tej sytuacji, 20 kzl to jest 200 papierkow po 100 zl,
cos ok. 2 cm grubosci.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-09-23 22:35:20
Autor: Krzysztof Halasa
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> writes:

[...]

Kurcze, nie wiem dlaczego ja ta caly czas widzialem 20 kzl. Przeziebiony
jestem i to moze to.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-09-21 21:52:08
Autor: Kamil Jońca
[...]

Jak nie? A Openfinance? Wymaganie dla DB, też chyba nie jest jakie¶ strasznie
trudne do spełnienia?
KJ
"Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.

Data: 2010-09-21 20:24:41
Autor: Jacek Politowski
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)
In article <87k4meho2f.fsf@alfa.kjonca>
Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

Jak nie? A Openfinance? Wymaganie dla DB, też chyba nie jest jakie¶ strasznie
trudne do spełnienia?

W dbNET wypłata z bankomatu wystarczy? Niby w TOIP nie zastrzegaj±
tylko do transakcji bezgotówkowych, ale wolałbym potwierdzenie
(praktyczne, lub lepiej oficjalne), bo to jednak popularne
ograniczenie.

Poza tym oba maj± Visę.  Nie jest to być może żaden problem, ale jak
już wpominałem - "awaryjne" konto chciałbym aby miało możliwie

Data: 2010-09-21 22:51:37
Autor: Krzysztof

"Jacek Politowski" <sorry@nie.istnieje> wrote in message news:slrni9i549.144.sorrytrek.localdomain...
[...]

Uzywam DBneta tylko do wyplat z dowolnych bankomatow i agencji PKOBP, bo taka mam blizej niz bankomat. Wyplata z bankomatu wystarczy do zwolnienia z 5zl i faktycznie to dziala. Jezeli szukasz konta do wyplat z bankomatow to jest ono idealne, ewentualne nadwyzki mozna trzymac w pogotowiu na koncie oszczedn lub oszcz-24H i przeksiegowac przed wyplata, ale trzeba pamietac o jednej wyplacie w miesiacu z jednego k. oszcz. oraz o tym, ze DBnet spi jak nie pracuje bank, czyli przelewy wewnetrzne w godzinach pracy banku od pn. do pt.
VE nie stanowi problemu, mozna nia zaplacic takze w necie, nic nie zyskujesz majac karte od MC, jezeli bedziesz nia placil w PL lub wybieral z bankomatow. Ewentualne problemy moga byc za granica z akceptacja danej karty, ale nie ma gwarancji, ze karta debetowa MC bedzie zawsze lepsza od Visa.

Data: 2010-09-22 15:22:22
Autor: Marcin Kasperski
Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)

Jeśli może być wirtualne, to inteligo wydaje się pasować:

* niedrogi (max. 100zł rocznie, całość opłat)

Przy założeniu średniego salda > 100 zł opłaty 0-12 zł rocznie (1 zł
miesięcznie za kartę w miesiącach w których nie wyrobisz kartą 100zł). W
praktyce byłby sens raz na miesiąc zapłacić za zakupy ich kartą, to i
sprawdzisz czy nadal działa i będziesz miał koszt 0.

* z dostępem przez internet (bez specjalnych wymagań systemowych, do
  obsĹ‚uĹĽenia na linuksie z firefoksem -- odpada np. ING - wymaga
  ActiveX)

Działa na Linuksie od zawsze.

* z kartÄ… debetowÄ… (najlepiej MC, ale niekoniecznie)

Visa Electron. Z lekkim bonusem w stosunku do paru innych, bo pozwala płacić w sieci.

* sporo bankomatów bezprowizyjnych lub tanie wypłaty z prowizyjnych
  (np. 1-2zĹ‚)

Darmowe bankomaty PKO BP.

* niewymagający biegania do oddziału np. po nową kartę (BOŚ wymaga, a
  przynajmniej wymagaĹ‚)

Obsługa kurierem i pocztą.

* mile widziane oddziały w większych miastach (ale tego chyba tylko
  mBank nie speĹ‚nia)

Oddziałów brak (obsługa przez internet i telefon), wpłaty można robić w
oddziałach PKO BP.

* przeżyję płatne przelewy (1zł/przelew)

Obecnie sÄ… darmowe.

* najlepiej gdy III sesję elixiru będzie miał księgowaną tego samego
  dnia

Ma.

Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartÄ… debetowÄ…, nie mBank)