Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

Data: 2017-01-28 23:48:09
Autor: JaNus
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
(cross-post: pl.comp.pecet  &  pl.misc.elektronika )

  - bo zdaje się, że niektórzy gracze już sobie odpuścili?
Wdzięczny też byłbym za wskazanie marek "prze-brandowanych", czyli
przypadków, gdy jakieś firmy niby jeszcze są na rynku, ale de facto ich
logo jest tylko symboliczne, bo fabryki sprzedali, a ich nabywca używa
go, bo je "nabył jako wiano" do transakcji. Czyli dyski nazywają się
xyz, zaś właścicielem, i prawdziwym wytwórcą jest firma "abc"...

Data: 2017-01-29 00:06:04
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan JaNus napisał:

[...]

Dołączę się do pytania, a nawet je rozszerzę. Ktoś mi niedawno
oferował zakup dysków o fantastycznej pojemności po niewygórowanych
cenach. To jakieś 6TB miało być, czy coś koło tego. Dyski marki noname.
Pomyślałem sobie, że technicznie to możliwe, ale żadna znana firma nie
chce tego brandować i brać odpowiedzialności. No to ja też nie chcę
ryzykować swoich danych, więc nie kupiłem.

Tak się porobiło na rynku, że dyski SSD osiągnęły taką pojemność, że
indywidualnemu odborcy ona wystarcza. Resztę, to on trzyma w chmurze,
więc nikt mu dysków z talerzem i motorkiem nawet nie próbuje sprzedać.
Ale od kogo kupuje dyski google, amazon i microsoft?

--
Jarek

Data: 2017-01-29 00:14:44
Autor: LeonKame
[...]

Ty wylacz telewizje i zerknij do googla.

http://www.seagate.com/pl/pl/enterprise-storage/hard-disk-drives/

Data: 2017-01-29 10:47:44
Autor: J.F.
Dnia Sun, 29 Jan 2017 00:06:04 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Tak się porobiło na rynku, że dyski SSD osiągnęły taką pojemność, że

Przy SSD sprawa taka, ze kazdy moze produkowac.

J.

Data: 2017-01-29 05:37:34
Autor: wO.Ă´hoo!
Jakie f-my produkują jeszcze HDD? [OT]
W dniu 28.01.2017 o 23:48, JaNus pisze:
(cross-post: pl.comp.pecet  &  pl.misc.elektronika )

Ile życia zaoszczędziłeś tym skrótem: "f-my"? Potrafisz oszacować?

Data: 2017-01-29 09:46:23
Autor: AlexY
wO.ôhoo! pisze:
W dniu 28.01.2017 o 23:48, JaNus pisze:
(cross-post: pl.comp.pecet  &  pl.misc.elektronika )

Ile życia zaoszczędziłeś tym skrótem: "f-my"? Potrafisz oszacować?

Masz dziwny problem, kolejny miodek się znalazł? Skróty w internecie używane są od zawsze, zwyczajnie nie walcz z tym bo i tak nie wygrasz.
Jak chcesz realizować misję walki o czystość języka to wbij tą frazę w google (z cudzysłowem) i skontaktuj się z właścicielami stron z wyników.

--
AlexY
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2017-01-29 15:54:50
Autor: AlexY
Jakie f-my produkują jeszcze HDD? [OT]
kriters pisze:
[..]
zara bd u cb
japrdl

BUAHAHAHA!!
Wydawało mi się że dzieci neostrady już wyginęły.. chyba się myliłem.

Data: 2017-01-29 17:32:09
Autor: HF5BS
Jakie f-my produkują jeszcze HDD? [OT]

Użytkownik "AlexY" <alexy@irc.pl> napisał w wiadomości news:o6l353$e1c$2dont-email.me...
kriters pisze:
[..]
zara bd u cb
japrdl

BUAHAHAHA!!
Wydawało mi się że dzieci neostrady już wyginęły.. chyba się myliłem.

Myliłeś się. To tylko medium (dostęp do netu) się zmieniło, reszta jest, jak było.

--
Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz

Data: 2017-01-29 22:52:39
Autor: Grzegorz Niemirowski
AlexY <alexy@irc.pl> napisał(a):
Masz dziwny problem, kolejny miodek się znalazł? Skróty w internecie używane są od zawsze, zwyczajnie nie walcz z tym bo i tak nie wygrasz.

Nie chodzi przecież o skróty, tylko używanie ich tam, gdzie nie ma to sensu. Zwykle używane są z sensem, w tytule tego wątku - nie.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Data: 2017-01-30 00:32:46
Autor: AlexY
Grzegorz Niemirowski pisze:
AlexY <alexy@irc.pl> napisał(a):
[...]

Moje podejście jest takie że dopóki mogę to zdekodować bez zbytniego zastanawiania się to jest ok. Złe?

Data: 2017-01-30 03:34:18
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 30.01.2017 o 01:32, AlexY pisze:
Moje podejście jest takie że dopóki mogę to zdekodować bez zbytniego
zastanawiania się to jest ok. Złe?

No to teraz wyobraź sobie, że ktoś szuka odpowiedzi na podobne pytanie i nie znajduje tematu, bo wyszukiwarka nie ogarnia, że "f-my" znaczy "firmy".

Data: 2017-01-30 04:18:18
Autor: HF5BS

Użytkownik "wO.ôhoo!" <woohoo@gmail.com> napisał w wiadomości news:588ea62d$0$15207$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A różnica jest zaledwie jednego znaku, bo tu ucinamy dwa, ale dodajemy jeden inny. ("f-ma" to cztery znaki, "firma" to pięć znaków, IMHO nie opyla się).

Data: 2017-01-30 14:11:26
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie f-my produkują jeszcze HDD? [OT]
Ależ tak, "HDD" to okropny makaronizm ;-))
Ale co proponujesz w zamian??

-- -- -

Data: 2017-01-29 14:50:31
Autor: w systemie siła 'PO/EU
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
podobno samsung pozbył się wszystkiego co miał związanego z dyskami mechanicznymi...

wiadomo, dyski samsunga były najlepsze, teraz przejął je jakiś maxtor
też szukam informacji na ile to jeszcze jest samsung, bo chciałem kupić dysk usb...

Data: 2017-01-29 15:13:08
Autor: the_foe
W dniu 2017-01-29 o 14:50, w systemie siła 'PO/EU pisze:
wiadomo, dyski samsunga były najlepsze,

jak ktoś je wymieniał co 3 lata, to możliwe ze miał takie odczucie. IMO to syf. ALe ja lubie męczyć dysk co najmniej 10 lat. :)

--
@foe_pl

Data: 2017-01-29 15:57:53
Autor: gajowy
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
wiadomo, dyski samsunga były najlepsze, teraz przejął je jakiś maxtor

"jakiś" ? Samsung jeszcze nawet nie myślał o dyskach (jakichkolwiek) to maxtor już je produkował, aktualnie jest to marka segate, który wykupił maxtora ponad 10 lat temu...

--
____________
gajowy

Data: 2017-01-29 16:06:34
Autor: w systemie siła 'PO/EU
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
no nie wiem, na allegro zmiana pojawiła się ze dwa lata temu...

seagate powiadasz... nie słyszałem, żeby kiedykolwiek samsungowi znikł dostęp do danych na talerzach... jako jakiś tam programista nie wyobrażam sobie na czym mogła polegać taka usterka... to chyba jakiś sabotaż...

Data: 2017-01-29 12:34:56
Autor: Pszemol
"w systemie siła 'PO/EU" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> wrote in message news:o6l0dr$r97$1node1.news.atman.pl...
seagate powiadasz... nie słyszałem, żeby kiedykolwiek samsungowi znikł dostęp do danych na talerzach... jako jakiś tam programista nie wyobrażam sobie na czym mogła polegać taka usterka... to chyba jakiś sabotaż...

Programista bez wyobraźni?? :-)

Data: 2017-01-29 18:24:31
Autor: sirapacz
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
odkąd wykupili to już kaplica - mamy realnie dwóch graczy:
WD i Seagate. Fabryki swoje ma jeszcze Toshiba. Skończyły się długie okresy gwarancji i niskie ceny.

Data: 2017-01-29 12:35:36
Autor: Pszemol
"sirapacz" <newsy@sircomp.pl> wrote in message news:o6l8nc$ahl$1portraits.wsisiz.edu.pl...
odkąd wykupili to już kaplica - mamy realnie dwóch graczy:
WD i Seagate. Fabryki swoje ma jeszcze Toshiba.
Skończyły się długie okresy gwarancji i niskie ceny.

Twierdzisz, że dyski twarde są dziś drogie?? :-)

Data: 2017-01-29 20:28:07
Autor: sirapacz
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
Skończyły się długie okresy gwarancji i niskie ceny.

Twierdzisz, że dyski twarde są dziś drogie??

Dyski są obecnie drogie - gdyby kurs walut zjechał niżej byłoby taniej. Natomiast wpływ zmiany producentów był widoczny wtedy gdy zaczęły się kończyć zapasy dysków samsunga, a nowe zakupy robili dystrybutorzy już u Seagate'a.
Chodziło mi o to, że wtedy konkurowało ze sobą więcej firm - większa różnica była w gwarancji bo wtedy wszyscy jak jeden mąż zrobili roczne gwarancje na dyski.

Data: 2017-01-29 14:47:18
Autor: Pszemol
"sirapacz" <newsy@sircomp.pl> wrote in message news:o6lfv4$is6$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Skończyły się długie okresy gwarancji i niskie ceny.

Twierdzisz, że dyski twarde są dziś drogie??

Dyski są obecnie drogie - gdyby kurs walut zjechał niżej byłoby taniej.

Czyli drogie są bo dolar stoi wysoko a nie dlatego że mało kto je produkuje.

[...]

Generalnie rzecz biorąc chyba popyt na dyski magnetyczne do zastosowań w komputerach osobistych znacznie spada wraz z przełaczaniem się desktopów i laptopów na dyski SSD. Producenci nastawiają się na dyski do zastosowań profesjonalnych. Na rynku detalicznym masz do czynienia już chyba z niedobitkami, pozostałościami z poprzedniej ery i stąd wrażenie że są "drogie".

Data: 2017-01-29 22:31:24
Autor: sirapacz
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

Dyski są obecnie drogie - gdyby kurs walut zjechał niżej byłoby taniej.

Czyli drogie są bo dolar stoi wysoko a nie dlatego że mało kto je
produkuje.

tak, pisałem to o okresie kilku lat wstecz kiedy przejęcie nastąpiło:)

[...]

zdziwiłbyś się. jeszcze 'trochę' zajmie czasu, zanim producenci komputerów będą montować SSD. SSD jest niemarketingowe (pojemność słabo wygląda względem hdd), wstrząsoodporne ale za to bardzo padliwe.

Poza tym jeszcze bardzo bardzo długo HDD będą na rynku i prawdę powiedziawszy nie widzę ich kresu w zasięgu wzroku. SSD pojemności 1TB kosztują straszne pieniądze, a gdzie do dysków 6TB?

Data: 2017-01-30 21:53:46
Autor: Pszemol
"sirapacz" <newsy@sircomp.pl> wrote in message news:o6ln6a$rhr$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Sądzę, że to Ty się zdziwisz...
Dzisiejsze czasy to streaming z netu, ludzie nie magazynują już więcej gigabajtów.
Dysk 256GB w zupełności wystarcza do użytkowania komputera z dużą
nawiązką wolnego miejsca. Takie się dziś oferuje nowe laptopy...
Nie ma wcale sensu dziś kupować np. laptopa z dyskiem mechanicznym
bo za niewiele więcej kasy możesz drastycznie przedłużyć czas pracy na
jednym naładowaniu baterii jeśli poświęcisz troszkę pustego miejsca
i kupisz dysk SSD.

Data: 2017-01-31 05:49:49
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-01-31 o 04:53, Pszemol pisze:

[...]

Wejdź na dowolna torrentownie i zobacz jaki jest ruch.

Dysk 256GB w zupełności wystarcza do użytkowania komputera z dużą
nawiązką wolnego miejsca. Takie się dziś oferuje nowe laptopy...

Jak bym słyszał oszołoma któremu wystarczało 640kB.

[...]

Za niewiele więcej przedłużysz dokupując baterię.
I jadąc na urlop nie masz problemu czyj ulubiony serial zabrać.

Pozdrawiam

Data: 2017-01-31 09:38:06
Autor: Cezary Grądys
W dniu 31.01.2017 o 04:53, Pszemol pisze:

Sądzę, że to Ty się zdziwisz...
Dzisiejsze czasy to streaming z netu, ludzie nie magazynują już więcej
gigabajtów.

Mam kolegę co cały czas w robocie ściagał filmy, mówił, że już ma tego
tyle, że życia mu nie wystarczy, żeby oglądnąć ;)
Są różne potrzeby, ważne żeby był wybor.

Data: 2017-01-31 09:41:56
Autor: sirapacz
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

Sądzę, że to Ty się zdziwisz...
Dzisiejsze czasy to streaming z netu, ludzie nie magazynują już więcej
gigabajtów.
dystrybutorzy chcą iść w tę stronę by materiał był usługą (jak juz przy filmach jesteśmy)
życie pokazuje jednakowoż, że lidzie wolą mieć swobodę wyboru i dostępności.

Dysk 256GB w zupełności wystarcza do użytkowania komputera z dużą
nawiązką wolnego miejsca. Takie się dziś oferuje nowe laptopy...
256gb wystarczy do większoiści zastosowań i owszem. Kiedyś wystarczały dyski 40GB. a jeszcze wcześniej 40MB.

[...]

zgoda, ale tanie laptopy nie swystepują z dyskami SSD :) poza tym pamiętaj, że w lapach jest partycja recovery która zajmuje ok 20GB:)
więc jak włożysz 120tkę to będzie na styk i będzie problem z miejscem a 240gb podroży lapa o 450pln (minus różnica na cenie dysku).

Z tym 'drastycznie' to też bym tak nie szalał, dyski hdd obecnie pobierają malutko prądu. Będzie zauważalna różnica ale nie aż tak duża (jestem praktykiem - korzystam z obu rozwiązań)

Data: 2017-01-31 09:57:03
Autor: Roman Rogóş
W dniu 2017-01-31 o 09:41, sirapacz pisze:

[...]

w ostatnim lenivcu Thinkcośtam, po uruchomieniu zasugerował wygenerowanie i wypalenie recovery DVD i usunięcie partycji recovery coby odzyskać miejsce na SSD

Data: 2017-01-31 16:04:33
Autor: Adam
[...]

To i tak trzeba go było kroić - DOS 3.30 miał max. partycję 32MB.

(...)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-02-04 20:37:12
Autor: MB
W dniu 31.01.2017 o 16:04, Adam pisze:

[...]

To i tak trzeba go było kroić - 3.30 miał max. partycję 32MB.

Zgoda, ale zanim spowszedniały w domach dyski 40MB na rynku od dawna był
DOS 4.x, a ten obsługiwał partcje do 2GB (teoretycznie, bo jak zwykle w
komputerach wyszedł problem z CHS->LBA). W czasach DOSa 3.x
jeżeli w domu był HDD (a nie XT z 2x FDD), to ze względu na cenę raczej
max 20MB MFM.

Tak było nie tylko w PL gdzie zarabiało się średnio ~20$ miesięcznie i o
PC w domu raczej w czasach świetności MS-DOS 3.x nie było mowy.
Ktoś pamięta ile średnich tych polskich płac (20$) trzeba było dać za
20MB HDD w 1985/1986 r?

P.S.
Też nie rozumiem dlaczego nie montuje się w standardowych laptopach z
przedzialu ~2000+ zł SSD 120/240GB na system i podstawowe aplikacje, a
jeśli ktoś potrzebuje więcej (rzadko - laptop to nie składnica danych
IMHO) to 1TB HDD mechaniczne na USB 3.0 są do kupienia za ~150 zł.
Ewentualnie do włożenia w przejściówce w miejsce napędu optycznego
(jeszcze rzadziej potrzebny).
No może poza marketingiem: raz że 120/240GB kiepsko w tych wszystkich
śmieciogazetkach elektromarketów wygląda, dwa mam wrażenie że SSD są na
dziś nadal zastrzeżone głównie do segmentu premium/ultraportable i DIY.

--
/MB

Data: 2017-02-04 22:06:54
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-02-04 o 20:37, MB pisze:

[...]

Sprawdź aktualne ceny, jesteś o ponad sto złotych do tyłu.  :-)
Na popularnym portalu ceny są od 230zł do 300zł.

No może poza marketingiem: raz że 120/240GB kiepsko w tych wszystkich
śmieciogazetkach elektromarketów wygląda, dwa mam wrażenie że SSD są na
dziś nadal zastrzeżone głównie do segmentu premium/ultraportable i DIY.

Dokładnie.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-07 21:26:21
Autor: MB
W dniu 04.02.2017 o 22:06, RadoslawF pisze:

[...]

Na popularny portal na A nawet nie patrzę - jak chcę kogoś wspomóc
charytatywnie to daję na WOŚP, a nie tam kupuję ;)
Pod koniec roku kupiłem 1TB WD MyPassport Ultra za 169 zł, a w zeszłym
miesiacu jeszcze Samsunga S3 1TB za 139 zł. Średnia wychodzi ~150 zł
i to w zwykłym spożywczaku przy okazji innych zakupów (Tesco), a nie
specjalnie objeżdzając wszystkie sklepy w okolicy szukając najtańszej
oferty i zużywając na to więcej paliwa niż sprawa warta.

--
/MB

Data: 2017-02-08 09:56:19
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-02-07 o 21:26, MB pisze:

[...]

Kupiłeś okazyjnie w ramach wyprzedaży zwanej promocją.
Skoro nie lubisz popularnego portalu to sprawdź na ceneo
lub czymś podobnym.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-04 22:42:42
Autor: J.F.
Dnia Sat, 4 Feb 2017 20:37:12 +0100, MB napisał(a):
[...]

Na swiecie srednia pensja byla wieksza, ale komputery byly jeszcze
relatywnie dosc drogie. Nie tak, zeby nie bylo ich stac, ale trzeba
sie bylo zastonowic nad zakupem drogiej zabawki.

Nie bez powodu komputeryzacja ruszyla, jak sir Sinclair zrobil
komputer za 100 funtow :-)

Też nie rozumiem dlaczego nie montuje się w standardowych laptopach z
przedzialu ~2000+ zł SSD 120/240GB na system i podstawowe aplikacje,

Ja bym takiego nie kupil. No coz moze jestem starej daty, ale ktore pornosy z kolekcju skasowac?
To juz lepiej wydac 100 zl wiekszy na wiekszy dysk :-)
A pardon - 500 zl mniej :-)

a jeśli ktoś potrzebuje więcej (rzadko - laptop to nie składnica danych
IMHO)

Laptop to teraz "zwykly komputer". gdzies e pliki trzeba trzymac.

to 1TB HDD mechaniczne na USB 3.0 są do kupienia za ~150 zł.

Kablownia sie robi. J.

Data: 2017-02-07 21:35:13
Autor: MB
W dniu 04.02.2017 o 22:42, J.F. pisze:
[...]

Zgadza się. W PL to już zupełnie jeśli normalny człowiek miał w domu
"komputer osobisty" to z powodów finansowych (i nie tylko) właśnie te
popularne 8-bitowce.

BTW odgrzewania wspomnień o MS-DOS 3.30 - przypomniało mi się jak w
czasach DOSa 4.0, a nawet poprawionego 4.01 były one hejtowane jako
"mniej kompatybilne i bardziej zasobożerne". Jakbym widział hejt na
Vistę, a ostatnio na Win10: ludzie się nie zmieniają, tylko systemy ;)

[...]

Bez przesady: ściskać trzeba się na tych (bieda)ultraportable na
Pentium/CeleronieNxxxx typowo wyposażonych w 32-64GB eMMC.
120GB SSD już praktycznie zeszły z rynku, a 240GB już daje swobodę + jak
ktoś musi miec wszystkie dziewczyny przy sobie, to jeszcze pozostaje
wspomniana ramka DVD->2'5"

a jeśli ktoś potrzebuje więcej (rzadko - laptop to nie składnica danych
IMHO)
Laptop to teraz "zwykly komputer". gdzies e pliki trzeba trzymac.

Ja tam starej daty jestem i do tej pory nie mogę pojąć np: grania na
laptopie. Ani to wydajne ani wygodne, nawet tanie nie jest.
Potem trudno się dziwić że przegrzewane gridy BGA po prostu się odklejają.

to 1TB HDD mechaniczne na USB 3.0 są do kupienia za ~150 zł.
Kablownia sie robi.

Ramka DVD->2,5".

--
/MB

Data: 2017-02-08 21:14:13
Autor: Trefniś
W dniu .02.2017 o 21:35 MB <MBrandomMB@hmamail.com> pisze:

[...]

Ale też MS-DOS był zwyczajnie niedoróbką, nawet w najpóźniejszzych  wersjach!

Dlatego do dziś scyzor się w kieszeni otwiera na myśl o "informatyacji"  rodem z Microsoftu!
Śmiem twierdzić, że bylibyśmy znacznie dalej w dzidzinie OS, gdyby  Microsoft nie sdominował rynku PC.

Przypomnijcie sobie CP-M firmy Gigital Research i jej DR DOS, pierwowzór  MS-DOS.
MS DOS Mirosofta zawsze był kilka kroków za Digital Research!

--
Trefniś

Data: 2017-02-08 23:23:07
Autor: BaSk
W dniu 2017-02-08 o 21:14, Trefniś pisze:
Dlatego do dziś scyzor się w kieszeni otwiera na myśl o
"informatyacji" rodem z Microsoftu!

To jednak jest tak, że gdyby nie MS, to niektóre rzeczy nie zaistniałyby
wcale (czy raczej: powstałyby albo gorsze, albo dużo później)

Śmiem twierdzić, że bylibyśmy znacznie dalej w dzidzinie OS, gdyby
Microsoft nie sdominował rynku PC.

Dla zwolennika wolnego rynku (to ja!) wszelkie monopole to zło, które
powinno się zniszczyć ogniem i żelazem! Zaś uprzedzając kontry
zagorzałych etatystów zrekontruję, że w warunkach nie-mieszania się
Państwa (przez P!) w gospodarkę - żaden monopol długo nie przetrwa! To
wtedy jest mu najcieplej (acz nie-gorąco), gdy niewidzialny parasol
dostaje od kolesi na ministerialnych stołkach. Socjaliści u steru będąc
- bardzo szybko dogadują się z "kapitałem", nadając mu zapaszek mocno...
Marksowy. A to "obrona rodzimego przemysłu", a to "chronienie miejsc
pracy", to znów zalew przepisów o jakichś tam "normach jakości", które
łatwo osiągną firmy duże, zaś małe, co to ich nie stać na jakieś badania
- wylecą z rynku.

--
  Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

"Cokolwiek robisz
    -   rób to dobrze!"

Data: 2017-02-08 23:39:47
Autor: 2late
On 08/02/2017 10:23, BaSk wrote:
[...]

I dlatego wolny rynek o malo co nie rozwalil calej swiatowej gospodarki w 2008 i tylko pomoc panstwa (najwieksza w historii swiata) jakos pozwolila nam wyjsc z tego tak lekka reka.
Poczytaj troche jak panstwo dziala i chroni USA, Koree Pld, itp...

Data: 2017-02-09 20:37:01
Autor: Jan StoĹźek
Po głębokim namyśle 2late napisał w Thursday 09 of February 2017 00:39:

I dlatego wolny rynek o malo co nie rozwalil calej swiatowej
gospodarki w 2008

Jesteś pewien, że to wolny rynek? Bo z tego, co pamiętam, kredytowanie kredytobiorców socjalnych wymusiło państwo, a nie rynek. --
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2017-02-09 23:51:33
Autor: 2late
On 09/02/2017 07:37, Jan Stożek wrote:
[...]

Pzrepraszam. Ty czytasz cos w ogole? Wszyscy w okolo pisza od lat o przyczynach kryzysu z 2008. Podac ci jakies tytuly do poczytania? Czy sam sobie wygooglasz?

Data: 2017-02-10 08:40:11
Autor: Jan StoĹźek
Po głębokim namyśle 2late napisał w Friday 10 of February 2017 00:51:

[...]

Zdarza mi się. I to chyba nawet częściej, niż Tobie, skoro teorie o wpływie wolnego rynku na kryzys znam, ale dotarły do mnie także wyjaśnienia alternatywne. BTW - naprawdę wierzysz w to, że sektor, który w większości państw jest jednym z najbardziej uregulowanych segmentów gospodarki można nazwać "wolnym"?
Wszyscy w okolo pisza od lat o przyczynach kryzysu z 2008.

Używanie argumentum ad populum świadczy tylko o braku argumentów, więc mnie nie przekonuje. Kiedyś wszyscy wierzyli, że Ziemia jest płaska, a Słońce krąży wokół niej. Albo, pozostając bliżej IT, jedzcie g***o, miliony much nie mogą się mylić.
Podac ci jakies tytuly do poczytania?

A poproszę. :D

Ale kogoś związanego z konserwatywnymi albo wolnorynkowymi szkołami ekonomicznymi. Jeżeli ktoś taki, będzie twierdził, że to wina wolnego rynku, to jestem w stanie zapoznać się z jego argumentami i może nawet w to uwierzyć. Żadnych socjalistów, faszystów, etatystów ani keynsistów, bo oni mają światopoglądowy powód, żeby twierdzić, że to wina wolnego rynku - niezależnie od tego, jaka jest prawda. --

Data: 2017-02-10 08:39:27
Autor: 2late
On 10/02/2017 07:40, Jan Stożek wrote:
[...]

To ze wolny rynek jest winny, jest wlasnie teoria alternatywna, ktora przebija sie w koncu do ogolnej swiadomosci. Wolny rynek dostal szanse przez ostatnich kilkadziesiat lat i doprowadzil do katastrofy, ktora tylko ratunek przez regulowane panstwo zostala jakos zlagodzona.

BTW - naprawdę wierzysz w to, że sektor, który w większości
państw jest jednym z najbardziej uregulowanych segmentów gospodarki
można nazwać "wolnym"?

Oczywiscie ze nie, inaczej nie pisali bysmy na usenet a pracowali w folwarku.

[...]

Michael Lewis - Wielki szort: Mechanizm maszyny zagłady
Ha-Joon Chang - Źli samarytanie

Tak na szybko

Nie wybrzydzaj. :)

Data: 2017-02-10 22:16:21
Autor: Jan StoĹźek
Po głębokim namyśle 2late napisał w Friday 10 of February 2017 09:39:

[...]

Krótko i węzłowato: albo kłamiesz świadomie, albo ktoś Ci zrobił wodę z mózgu. Wcześniej pisałeś "wszyscy w okolo pisza od lat o przyczynach kryzysu z 2008". Teraz piszesz "teoria alternatywna,
ktora przebija sie w koncu do ogolnej swiadomosci". Skoro wszycy się z czymś zgadzają, to to nie jest "teoria alternatywna", tylko mainstream. Poza tym nieprawdą jest, jakoby "wina wolnego rynku" wreszcie się dokądś przebijała - wręcz przeciwnie. Władze od samego początku kryzysu wykorzystywały takie właśnie poglądy do przykręcania śruby sektorowi finansowemu.
Wolny rynek dostal szanse przez ostatnich kilkadziesiat lat i
doprowadzil do katastrofy, ktora tylko ratunek przez regulowane
panstwo zostala jakos zlagodzona.

Mniej lub bardziej wolny rynek jakoś sobie radził przez ostatnie 100 czy 200 tys. lat i doprowadził do tego, że zeszliśmy z drzew, przestaliśmy jeść padlinę, za to wybudowaliśmy sobie miasta.
BTW - naprawdę wierzysz w to, że sektor, który w większości
państw jest jednym z najbardziej uregulowanych segmentów gospodarki
można nazwać "wolnym"?

Oczywiscie ze nie,

Przynajmniej tyle. Więc nie wiń wolnego rynku za coś, czego nie mógł zrobić, skoro go tam nie było.
inaczej nie pisali bysmy na usenet a pracowali w folwarku.

Gospodarka folwarczna jest charakterystyczna dla feudalizmu, w którym stosunki gospodarcze reguluje system przywilejów stanowych konserwowanych przez organizację państwową. Z w pełni wolnym rynkiem mamy do czynienia wtedy, kiedy mamy wolnych ludzi dobrowolnie zawierających umowy o takiej treści, jaka im pasuje. Jedno z drugim się kłóci: jak chłop jest niezadowolony z warunków pracy, dostaje batem po grzbiecie i nawet do sądu nie może pójść, bo go jeszcze w dyby weźmą i na galery poślą. Gdy wolny człowiek jest niezadowolony z warunków pracy, to zmienia pracę. Więc pracodawca zamiast inwestować w nahajki, z konieczności inwestuje we wczasy pracownicze,  ubezpieczenia medyczne i kursy angielskiego. Tak to działa. Folwarki zniknęły nie dlatego, że dobrzy socjaliści ulitowali się nad dolą biednych chłopów, tylko dlatego, że rozwijający się przemysł potrzebował rąk do pracy. A rola państwa sprowadziła się do tego, że zlikwidowało ograniczenia, które wcześniej przez kilkaset lat wymuszało.
Podac ci jakies tytuly do poczytania?

A poproszę. :D

Michael Lewis - Wielki szort: Mechanizm maszyny zagłady
Ha-Joon Chang - Źli samarytanie

Ten Koreańczyk, to ewidetnie marksista, albo ktoś tego pokroju. Zdecydowanie trudno go uznać za przedstawiciela nurtu konserwatywnego w ekonomii - a, jak pisałem, tylko opinia takiego gościa - o ile by Cię poparł - byłaby dla mnie wiarygodna. Lewisa chętnie przeczytam, dziękuję.
Ale kogoś związanego z konserwatywnymi albo wolnorynkowymi
szkołami ekonomicznymi.

Nie wybrzydzaj. :)

To nie jest kwestia wybrzydzania, tylko oceny wiarygodności źródła. Jeżeli Wyborcza pisze, że PiS jest be, bo coś zrobił, to dla mnie jest to mało wiarygodne, bo na temat PiS Wyborcza twierdzi zawsze to samo, bez względu na to, co robią. Ale jeżeli ta sama Wyborcza - która generalnie zawsze lansowała ograniczenie stosowania kar pozbawienia wolności - napisała, że Szwedzi pod koniec XIX w. opanowali plagę brutalnych przestępstw stosując drastyczne kary więzienia (z dożywociem za udział w bójce z użyciem noża włącznie), to jest to niewątpliwie opinia godna uwagi, bo idzie pod prąd wyznawanemu przez nich światopoglądowi. To samo dotyczy wszystkich źródeł.

Kredyty dostawali ludzie bez pracy, najpierw na mieszkanie a potem
pod zastaw tego niesplaconego mieszkania (3 raty) dostawali kredyt
na dom a niektorzy na 5 domow.

I naprawdę wierzysz w to, że banki DOBROWOLNIE dawały kredyty ludziom, którzy nie mieli szans ich spłacić? Przecież niespłacony kredyt, to dla banku STRATA! Cały paradoks polega na tym, że banki najchętniej pożyczają pieniądze ludziom, którzy już je mają - bo jest szansa, że i pieniądze oddadzą i jeszcze dadzą zarobić na odsetkach.
I kto tu jest winny? Ktos kto bral kredyt czy kto dawal?

Ani jeden ani drugi. Winien jest ten, kto w imię wyznawanej przez siebie ideologii zmusił banki do działania na ich własną szkodę i nakazał im dawać niespłacalne kredyty - czyli państwowy regulator.
I to od szczebla najnizszego (prowizje) do najwyzszego upychanie
najgorszej jakosci kredytow i sprzedawanie tego w pakietach.

A to już tylko działania ratunkowe, w dodatku z punktu widzenia banków jak najbardziej racjonalne. Jak się boisz złodzieja, to zakładasz zamki w drzwiach, choć to kosztuje - prawda? Firmy są zakładane, żeby przynosić właścicielom zyski, a nie straty. Więc jak się je zmusi do dawania niespłacalnych kredytów, których w dodatku nie można się normalnie pozbyć z portfela, bo nikt normalny takiego gorącego kartofla nie kupi, to MUSISZ je zapakować w pakiety z lepszymi papierami, żeby jak najszybciej się ich pozbyć.
Poza tym, to nie temat na ta grupe. Dziekuje za uwage. Kazdy moze
wierzyc w co mu si epodoba a ja nie mam ambicji zmieniac
nikogokolwiek. :)

To po co zaczynasz taki temat NTG?

Data: 2017-02-10 21:57:34
Autor: 2late
On 2/10/2017 9:16 PM, Jan Stożek wrote:

[...]

Podaj przyklad jednego kraju ktory jest wolnorynkowy od 100 lat?

Data: 2017-02-10 23:33:42
Autor: Jan StoĹźek
Po głębokim namyśle 2late napisał w Friday 10 of February 2017 22:57:

Podaj przyklad jednego kraju ktory jest
wolnorynkowy od 100 lat?

W pełni wolnorynkowego nie ma i chyba nigdy nie było odkąd powstały organizacje państwowe - zwłaszcza, że pierwsze państwa były tyle przedsięwzięciami politycznymi, co gospodarczymi i były prywatną własnością swoich władców. Ale widać ogólną prawidłowość, że im więcej wolności gospodarczej tym szybszy rozwój. Kapitalizm, który dał zatrudnienie chłopom wyciskanym ze wsi przez głód był ze swej natury wolnorynkowy. PS. Ja pisałem o 100 tys. lat, nie o 100 latach. --

Data: 2017-02-10 23:08:49
Autor: 2late
On 10/02/2017 10:33 PM, Jan Stożek wrote:
[...]

A ja znalem odpowiedz ktora sie pokrywa z twoja.
Chociaz niepotrzebnie sie rozwodziles, bo wystarczylo to co napisales w pierwszej lini.

Problem polega na tym ze najwiecej o wolnym rynku plota kraje, ktore w swojej historii najwiecej restrykcji nalozyly na wolny rynek/handel.
Dopiero jak sie dorobily, zaczely nagle glosic jaki to wolny runek jest cool i wykorzystywac gospodarki slabe.
To tyle na temat PCtow. EOT

Data: 2017-02-11 12:36:51
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
Możecie się przenieść na inna grupę lub na jakieś tfu forum tfu, Trolle??

-- -- -
Podaj przyklad jednego kraju ktory jest wolnorynkowy od 100 lat?

Data: 2017-02-10 22:02:18
Autor: 2late
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
On 2/10/2017 9:16 PM, Jan Stożek wrote:

Cię poparł - byłaby dla mnie wiarygodna. Lewisa chętnie przeczytam,
dziękuję.

Mam jakies ebooki (moge sie podzielic).
Papierowe tez mam ale uszkodzone.

Data: 2017-02-10 23:26:50
Autor: Jan StoĹźek
Po głębokim namyśle 2late napisał w Friday 10 of February 2017 23:02:

Mam jakies ebooki (moge sie podzielic).

A to chętnie skorzystam, dziękuję. --

Data: 2017-02-10 23:35:33
Autor: 2late
On 10/02/2017 10:26 PM, Jan Stożek wrote:
Po głębokim namyśle 2late napisał w Friday 10 of
February 2017 23:02:

Mam jakies ebooki (moge sie podzielic).

A to chętnie skorzystam, dziękuję.

Nie moglem znalezc w ktorej ksiegarni to kupilem i skopiowalem tylko z kindle'a w formacie *.azw
Daj znac jak ci pasuje to podesle na adres ze stopki.
Nie mam pojecia czy tam sa jakies zabezpieczenia przed kopiowaniem. Dasz znac jakby co, sam jestem ciekaw.

A co do samego Lewisa, to najlepsza rekomendacja jest to, ze po ktorejs jego ksiazce, nastepnego dnia po wydaniu, FBI wszczelo sledztwo przeciwko jakims gieldowym gigantom.

Data: 2017-02-11 11:04:05
Autor: Jan StoĹźek
Po głębokim namyśle 2late napisał w Saturday 11 of February 2017 00:35:

Nie moglem znalezc w ktorej ksiegarni to kupilem
i skopiowalem tylko
z kindle'a w formacie *.azw
Daj znac jak ci pasuje to podesle na adres ze
stopki.

Adres w nagłówku jest lekko zniekształcony. W stopce jest instrukcja odszyfrowania. Dzięki.
Nie mam pojecia czy tam sa jakies zabezpieczenia
przed kopiowaniem.

Też nie wiem, nie miałem do czynienia z plikami z kindle'a. Pożyjemy, zobaczymy.
A co do samego Lewisa, to najlepsza rekomendacja
jest to, ze po ktorejs jego ksiazce, nastepnego
dnia po wydaniu, FBI wszczelo
sledztwo przeciwko jakims gieldowym gigantom.

To nie jest żadna rekomendacja, bo ja nie twierdzę, że on nie ma racji w sprawach szczegółowych (np. przekręty), tylko że jego ogląd całej perspektywy może być skażony przez jego światopogląd. W kwestii bankowej: banki robiły przekręty, niewątpliwie. Ale pierwotne źródło kryzysu leżało poza systemem bankowym. Teraz banki w PL podnoszą rozmaite opłaty. Pazerność banksterów, czy gromadzenie kasy na podatek bankowy i 500+? Czy 500+ jest rozdawnictwem kasy pijanej hołocie, czy mieszczące się w granicach państwa opiekuńczego wyrównywanie szans? To nie są dyskusje o faktach, tylko o ich interpretacjach. --

Data: 2017-02-11 10:56:35
Autor: 2late
On 11/02/2017 10:04 AM, Jan Stożek wrote:

[...]

Jego ksiazki (te dotyczace (makro) ekonomii) sa kategoria non-fiction.
A ze autor zawsze narzuca jakis punt widzenia to jego prawo.

Data: 2017-02-11 19:36:16
Autor: Jan StoĹźek
Po głębokim namyśle 2late napisał w Saturday 11 of February 2017 11:56:

Jego ksiazki (te dotyczace (makro) ekonomii) sa
kategoria
non-fiction. A ze autor zawsze narzuca jakis punt
widzenia to jego
prawo.

Tego mu nie odmawiam. Podobnie, jak ma prawo uprawiać marksistowską propagandę krytykującą wolność gospodarczą. W końcu żyje w wolnym kraju - bo cokolwiek by nie mówić o USA czy UK, panuje tam znacznie wyższy poziom wolności osobistej, niż w PL, a już zdecydowanie wyższy, niż w PRL. Ale z kolei ja mam prawo ocenić jego wynurzenia jako mało wiarygodne. --

Data: 2017-02-15 14:06:33
Autor: Adam
W dniu 2017-02-11 o 19:36, Jan Stożek pisze:
[...]

Tak?

W USA pierdniesz na ulicy, i już stado prawników Cię ściga, że kogoś naraziłeś na straty moralne.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-02-16 07:50:22
Autor: Jan StoĹźek
Po głębokim namyśle Adam napisał w Wednesday 15 of February 2017 14:06:

W USA pierdniesz na ulicy, i już stado prawników Cię ściga, że kogoś
naraziłeś na straty moralne.

Ale to z oskarżenia prywatnego, a nie jesteś ścigany przez państwo - to różnica.

Data: 2017-02-17 07:58:44
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
Ścigali Cię?

-- -- -
W USA pierdniesz na ulicy, i już stado prawników Cię ściga, że kogoś naraziłeś na straty moralne.

Data: 2017-02-10 01:33:02
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 9 lutego 2017 00:40:54 UTC+1 użytkownik 2late napisał:

[...]

Bardzo sie mylisz.
Przyczynami tego kryzysu byla, w skrócie, umowa między rządem usa i bankami ze banki będą dawać kredyty na mieszkania bylekomu bylejak.
W efekcie ceny domów wzrosły, ludzie potracili prace i przestali splacac swoje kredyty. I problem sie pojawił bo nie dość że banki nie miały kasy z kredytów i zostały z domami które traciły na wartosci to jeszcze w pokrętny sposób wrzuciły udziały w tych kredytach w różnej masci papiery wartościowe które kupowali zwykli amerykanie (i inni zreszta tez)..

Wolny rynek tu byl o tyle o ile działał między bankami i w obrębie instytucji finansowych (zresztą wolnosci jest tam tyle co niewiele bo rynek bankowy jest silnie regulowany). Reszta w tym przypadku (w tym jego główna przyczyna) to jest ingerencja państwowa.

Doczytaj bo jak napisales, informacji o tym jest masa.

Slowa klucze: fannie may - FNMA , freddie mac - FHLNMC, clinton.

Data: 2017-02-10 15:42:21
Autor: 2late
On 10/02/2017 09:33, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Podaj zrodlo. Bo wiekszej bzdury nie slyszalem.

To byla zwyczajna pazernosc i kompromitacja wolnorynkowego kapitalizmu. Do 2007 roku nikt nawet nie spodziewal sie ze za ten brak wyobrazni przyjdze zaplacic. Najwieksze mozgi z bankow kupowaly coraz wiecej pochodnych ubezpiecen kredytow i nawet nie sprawdzali co kupuja. Niektorzy znich do ostatniej chwili.

[...]

I kto tu jest winny?
Ktos kto bral kredy czy kto dawal? I to od szczebla najnizszego (prowizje) do najwyzszego upychanie najgorszej jakosci kredytow i sprzedawanie tego w pakietach.
Taak, Panstwo jest winne. Ze pozwolilo na wolny rynek sektorowi finansowemu.

[...]

Wolnego rynku nie ma. A juz na pewno nie w krajach ktore najwiecej o tym krzycza. Gdyby byl to jak juz wspomnialem: Mielibysmy feudalizm i na pewno nie wypisywalibysmy sobie tych naszych madrosci na usenecie. Zapieprzalibysmy w polu z dziada pradziada. :)

Doczytaj bo jak napisales, informacji o tym jest masa.

Slowa klucze: fannie may - FNMA , freddie mac - FHLNMC, clinton.

Taak. Same konkrety.

Poza tym, to nie temat na ta grupe. Dziekuje za uwage. Kazdy moze wierzyc w co mu si epodoba a ja nie mam ambicji zmieniac nikogokolwiek. :)

EOT

Data: 2017-02-10 13:17:59
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 10 lutego 2017 16:52:22 UTC+1 użytkownik 2late napisał:

> [...]

Podaj zrodlo. Bo wiekszej bzdury nie slyszalem.

Zacznij od haseł które ci podałem.
https://www.thebalance.com/2008-financial-crisis-3305679

Ale mysle ze nie będziesz czytać bo nastawiony jesteś tak a nie inaczej.

Ale właśnie jest tak że większość ludzi zainteresowanych tym kryzysem nareszcie rozumie ze to nie wina wolnego rynku tylko regulacji i monopolu bankowego.

[...]

Z tym ze to banki powinny za to zaplacic sie w 100% zgadzam. Ale to nie wina wolnego rynku. Ale to nie grupa i nie czas aby sie o to spierać...
> Slowa klucze: fannie may - FNMA , freddie mac - FHLNMC, clinton.

Taak. Same konkrety.

LOL. Dostałes 3 konkrety :)

Poza tym, to nie temat na ta grupe. Dziekuje za uwage. Kazdy moze wierzyc w co mu si epodoba a ja nie mam ambicji zmieniac nikogokolwiek. :)

EOT

Masz racje. EOT

Data: 2017-02-10 21:59:19
Autor: 2late
On 2/10/2017 9:17 PM, sczygiel@gmail.com wrote:

Poza tym, to nie temat na ta grupe. Dziekuje za uwage. Kazdy moze wierzyc w
co mu si epodoba a ja nie mam ambicji zmieniac nikogokolwiek. :)

EOT

Masz racje. EOT

Dziekuje, milo bylo. :)

Data: 2017-02-09 14:16:47
Autor: Trefniś
W dniu .02.2017 o 23:23 BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> pisze:

[...]

Zwyczajnie nie wiesz, jak wyglądały początki :)
I pewnie brak wyobraźni, by oszacować straty.
A wystarczyło przeczytać ze zrozumieniem, co napisałem jak komu mądremu.

Microsoft bardzo długo nie stworzył _niczego_ wartościowego w dziedzinie  systemów operacyjnych!
A to, co kupował od firm rzeczywiście twórczych - swoim kapitałem pogrążał  w stagnacji i eksploracji ślepych ścieżek rozwoju.

Casus Digital Research DOS był zaledwie początkiem procesu psucia rynku  komputerów osobistych.
Okienka tylko ten proces uczyniły nieodwracalnym IMHO.
Ale to trudno wytłumaczyć pokoleniom klikaczy.

Można podawać przykłady, jak Gates nawet osobiście wkładał kij w  szprychy...
Owe słynne "640 kB pamięci operacyjnej każdemu powinno wystarczyć" to  wcale nie jest plotka.
MS-DOS był _ostatnim_ systemem operacyjnym opartym na Digital Research  DOS, który wprowadził obsługę EMS, XMS, czy USB. A ponieważ Windows bardzo  długo były zaledwie _nakładką_ na kulawe MS-DOS, to straty trudno  oszacować...

Paradoksalnie, legendarny brak zainteresowania Microsofta Internetem stał  się wybawieniem dla sieci...
http://m.innpoland.pl/c674cc965e0ac9846e29d55013fed19c,640,0,0,0.jpg

Pominę już przezabawne teksty typu "W ciągu dwóch lat potadzimy sobie ze  spamem", jak Gil Bates wieszczył w 2004 roku:
http://www.theregister.co.uk/2004/01/26/well_kill_spam_in_two/

Ech, dzieci...

--
Trefniś

Data: 2017-02-10 01:22:37
Autor: BaSk
W dniu 2017-02-09 o 14:16, Trefniś pisze:
[...]

Ja to wiem, i chwytam, ale dla użytkowników / nabywców, z jednej strony
niezwykle zbawienna jest konkurencja, dzięki której prawa rynkowe duszą
producentów, aby robili coraz lepsze, i tańsze produkty. Nie musisz mi
tego tłumaczyć, jestem zagorzałym zwolennikiem wolnego rynku, i wrogiem
monopoli. Ale nie można zapominać, że dużo dobrego niesie ze sobą
*standaryzacja*, która pozwala obniżać koszty jednostkowe. Jednak ze
standaryzacją jest sprawa bardzo cienka, trudno zawyrokować kiedy zalety
z jej zaprowadzenia zostają przebite wadami wynikłymi z tego, że
standardy siłą rzecz wolniej ewoluują, czyli mogą być przyczyną pewnego
zastoju. No tak, gdy jeszcze do tego za coś się bierze Państwo, to zaraz
robi się g***o.

Przeciwieństwem tego, co zrobił Gates, może być historia walki
Commodore'a i Atari, z Jackiem Trzmielem w roli wiodącej, zresztą z
Apple'm w tle. Warto zerknąć tu:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Jack_Tramiel  gdzie jest m.in.:
Pomiędzy Commodore i Atari od początku trwała walka o rynek komputerów i
wyścig technologiczny, która w efekcie, w czasie załamania rynku
komputerów w latach 90. oraz rozwoju rynku komputerów klasy PC,
doprowadziła obie firmy do zawieszenia działalności, a także bankructwa

  - no cóż, gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta.

Data: 2017-02-10 10:36:52
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
W sumie jestem ciekaw, ile powaznych przedsiębiorstw uzywało Atari lub Commodore do produkcji/prac biurowych/archiwizacji.

-- -- -

Data: 2017-02-10 01:50:35
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 10 lutego 2017 10:45:11 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
W sumie jestem ciekaw, ile powaznych przedsiębiorstw uzywało Atari lub Commodore do produkcji/prac biurowych/archiwizacji.

Duzych - malutko.

Malych - troche tego bylo. Byly na c64 programy do liczenia transformatorów, anten, jakieś proste bazy danych. Pewnie ktos tam do czegos z nich korzystał ale to jakies nisze byly.

Poważne zastosowania to raczej 16 bitowce. Atari dawalo sobie rade w muzyce, amiga przy renderowaniu grafiki i nakladaniu napisów w tv.
Sporo telewizji osiedlowych amig uzywało do pracy.

Inne zastosowania pewnie byly ale raczej niszowe...

Data: 2017-02-10 11:55:03
Autor: Leszek K.
Dnia Fri, 10 Feb 2017 01:50:35 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com napisał(a):

Sporo telewizji osiedlowych amig uzywało do pracy.

Nie tylko osiedlowych. Podczas transmisji z olimpiady w Lillehammer nagle
pokazał się napis "Guru meditation..." :)

Data: 2017-02-10 20:37:46
Autor: re
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

Użytkownik "Trefniś"

(...)
[...]

-- -
Znacznie dalej ... ale chyba w d..ie :-)

Data: 2017-01-31 11:36:57
Autor: re
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

Użytkownik "Pszemol"

[...]
Przecież te dyski podobnie zużywają

Data: 2017-01-31 21:52:11
Autor: nadir
[...]

Mój młody ma kilkanaście gierek na Steamie i dysk 1TB zrobił mu się za mały.

Data: 2017-01-31 22:54:46
Autor: Luke
[...]

A gdzie trzymają filmy nakręcone najnowszym smartfonem w rozdzielczości
4K? Gdzie byle minuta zajmuje gigabajty?

Nawet z 720p jest problem. Oszczędne filmowanie najważniejszych wydarzeń
rodzinnych daje tuziny gigabajtów.

Jeden RAW z lustrzanki to 40 MB. Czyli 36 zdjęć - dawna rolka filmu - to
około gigabajt. Jeśli strzelasz zdjęcia bez opamiętania, możesz napykać
20 GB w jeden wieczór u cioci na imieninach.

Nawet jeśli ktoś ma w całkowitym poważaniu prywatność i trzyma to w
chmurze, to taki terabajt na Dropboxie Pro jest w stanie bardzo szybko
zapełnić, a jeszcze musi płacić te 10 euro na miesiąc. Odkładając te
pieniądze można kupić solidny dysk zewnętrzny raz na rok.

Obok jest odpowiedź, ile dysk 1 TB znaczy dla gracza :)

L.

Data: 2017-01-31 22:04:52
Autor: 2late
On 31/01/2017 09:54, Luke wrote:
[...]

No chyba nie w laptopie.
Raczej na dyskach zewnetrznych, NASach, itp...
Co nie znaczy ze nie magazynuje. Mam lacznie 15 TB na talerzowcach. ;)
Ale wszystki operacjew odbywaja sie na SSD.

Data: 2017-02-04 16:45:19
Autor: Saiko Kila
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
Proces Pszemol <Pszemol@PolBox.com> zwrócił błąd:

[...]

Dla gracza to tyle co nic. Mój katalog z Wiedźminem zajmuje 50 GiG, nowe
gry często wymagają 30 - 40 GiB (oficjalne wymagania). Tyle samo zajmuje
mi sam system operacyjny (z wieloma poprawkami, nie świeżak). Chcesz
mieć więcej niż kilka gier naraz, i nagle nie ma dysku... Ja mam kilka
terabajtów w systemie (największy dysk ma 3 TB), a i tak muszę często
przerzucać dane na zewnętrzny nośnik (też HDD).

A jeśli chcesz edytować video np. na jakiś głupi YT, to też trzeba mieć
sporo miejsca.

No i z tym magazynowaniem: ściągają jednak filmy i inne rzeczy. Kiedyś
ściągałem dane z WikiLeaks, i byłem pod wrażeniem ile gigabajtów to
zajmuje, a przecież żeby używać trzeba rozpakować i trzymać rozpakowane
(ponad 65 giga było tylko z przecieków najbardziej znanego kolesia).
Takich rzeczy nie chcesz trzymać w chmurze, tylko lokalnie.

Podsumowując: do wielu rzeczy wystarczy ludziom smartfon, po co kupować
peceta. Ale ja (i wielu innych) woli jednak peceta.

--
Saiko Kila
I want to be a paladin! I want to be a paladin!

Data: 2017-01-31 13:41:44
Autor: m4rkiz
On 2017-01-29 22:31, sirapacz wrote:
SSD jest niemarketingowe (pojemność słabo
wygląda względem hdd), wstrząsoodporne ale za to bardzo padliwe.

delikatnie mowiac bzdura

Data: 2017-01-31 14:09:41
Autor: sirapacz
On 2017-01-29 22:31, sirapacz wrote:
SSD jest niemarketingowe (pojemność słabo
wygląda względem hdd), wstrząsoodporne ale za to bardzo padliwe.

delikatnie mowiac bzdura

skoro się wysiliłeś na komentarz to może go rozwiń?

Data: 2017-02-04 20:44:12
Autor: MB
On 2017-01-29 22:31, sirapacz wrote:
SSD jest niemarketingowe (pojemność słabo
wygląda względem hdd), wstrząsoodporne ale za to bardzo padliwe.

delikatnie mowiac bzdura
skoro się wysiliłeś na komentarz to może go rozwiń?

Pewnie chodzilo o miejskie legendy o awaryjności SSD.

W laptopach wymieniałem uszkodzonych mechanicznie HDD od groma
(większość po zaliczeniu uderzenia i stukaniu głowicami
z zawieszeniem całego systemu w konkretnym miejscu HDD - typowe
pacnięcie o cos twardego w trakcie pracy/przenoszenia laptopa z HDD
mechanicznym) to SSD który padł trafil się mi raptem jeden (tu zgoda:
nadal w laptopach jest ich jednak mniej).
Co ciekawe raczej uważany za mało awaryjny Crucial M4 120GB, a nie
słynne padajace OCZy na Sandforce.

--
/MB

Data: 2017-02-04 20:15:03
Autor: AlexY
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
MB pisze:
[..]
[...]

Lapki tak jak telefony mają obecnie cholernie krótki czas życia, wymienia się je bo wyszedł nowszy model czy też padła płyta główna / zbity ekran. Poczekaj aż trafi Ci się coś 5-6 letniego.

Data: 2017-02-07 21:42:02
Autor: MB
W dniu 04.02.2017 o 21:15, AlexY pisze:
Lapki tak jak telefony mają obecnie cholernie krótki czas życia,
wymienia się je bo wyszedł nowszy model czy też padła płyta główna /
zbity ekran. Poczekaj aż trafi Ci się coś 5-6 letniego.

Bo ja wiem. Nie piszę o statystycznym pochłaniaczu FB, ale nawet oni
widzę że jednak używają laptopów po 3-4 lata minimum. Po prostu CPU
przyspieszają obecnie tak powoli, że o ile mechanicznie się tego nie
uszkodzi to częstszy upgrade nie za bardzo ma sens.

Poza tym najstarszy laptop jaki jeszcze czasem mam w użyciu to 10"
Toshiba Portege CT3110 na PII mobile 266MHz z 1998 r. używana czasem
jako terminal z wymienionym już z 10 lat temu piłującym niemilosiernie
HDD mechanicznym na zwykły CF (Sandisk Extreme III) w ramce IDE->CF
....i działa toto całkiem sprawnie, uszkodzonych miejsc na nośniku brak,
mimo że te karty chyba nie mają żadnej formy garbage collection itp.

--
/MB

Data: 2017-02-06 07:36:50
Autor: m4rkiz
On 2017-01-31 14:09, sirapacz wrote:
SSD jest niemarketingowe (pojemność słabo
wygląda względem hdd), wstrząsoodporne ale za to bardzo padliwe.

delikatnie mowiac bzdura

skoro się wysiliłeś na komentarz to może go rozwiń?

rozwijalem juz nie raz z linkami do wiarygodnych statystyk,
ssd jest mniej padliwe niz hdd

http://www.hardware.fr/articles/954-7/ssd.html
http://www.hardware.fr/articles/954-6/disques-durs.html

wybierajac pierwszy z brzegu ssd mamy 3,14*oko taka sama szanse na pad co z dowolnym hdd

jednak zawezajac wybor do najbardziej bezawaryjnych - samsunga i intela i porownujac to z najmniej awaryjnymi seagate i toshiba szanse na pad ssd sa 4 razy mniejsze

tak czy inaczej - bardzo padliwe byly tylko dyski od ocz ktore juz upadlo i zostalo kupione przez toshibe, ich Petrol 64 GB padal w 40% przypadkow a inne z tego okresu byly niewiele lepsze

to glowny i chyba jedyny powod dlaczego ssd mialo i ma kiepska opinie jezeli chodzi o bezawaryjnosc

Data: 2017-02-06 10:20:23
Autor: J.F.
Użytkownik "m4rkiz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o795i0$lem$1@news.chmurka.net...
tak czy inaczej - bardzo padliwe byly tylko dyski od ocz ktore juz upadlo i zostalo kupione przez toshibe, ich Petrol 64 GB padal w 40% przypadkow a inne z tego okresu byly niewiele lepsze

O tak, taki mi wlasnie padl.

Ale ... SSD to wlasciwie zadna technologia. Pamieci Flash byle kto nie zrobi, ale "dysk" SSD poskladac moze z tego kazdy.

To producentow bedzie przybywalo, i trudno powiedziec jakie bledy zrobia ...

J.

Data: 2017-02-06 11:38:57
Autor: sirapacz
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

rozwijalem juz nie raz z linkami do wiarygodnych statystyk,
ssd jest mniej padliwe niz hdd

Pod kątem uszkodzeń powierzchni (komórek) to może i tak.
pod kątem katastrofalnych padów to nie.

[...]

padliwe są różne. OCZ owszem, te pierwsze to była tragedia. Bazuję na moim doświadczeniu gdzie miałem już padniętego na amen goodrama, kilka goodramów zużytych, tyleżsamo kingstonów, padnięte bodaj 2 ocz i kilka głupiejących (pojawiam się i znikam).
A z dysków konwencjonalnych po prostu robiły się uszkodzenia powierzchni ale dane dało się bez większych problemów odzyskać.

Data: 2017-02-06 12:06:42
Autor: J.F.
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o79jv6$q34$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
rozwijalem juz nie raz z linkami do wiarygodnych statystyk,
ssd jest mniej padliwe niz hdd

Pod kątem uszkodzeń powierzchni (komórek) to może i tak.
pod kątem katastrofalnych padów to nie.

A wydaje sie, ze powinno byc odwrotnie.
Czyzby padal ten kontroler dysku SSD/jego pamiec alokacji, o ile taka ma ?

J.

Data: 2017-02-06 12:11:45
Autor: sirapacz
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

A wydaje sie, ze powinno byc odwrotnie.
Czyzby padal ten kontroler dysku SSD/jego pamiec alokacji, o ile taka ma ?

oprócz padów kontrolera luib/i jego firmware jest problem ze zużywającymi się komórkami - dziwnie wolno zaczyna dysk działać i sypie losowo uszkodzeniami (raz tu, raz tam, a czasami stała ilość).

Data: 2017-02-06 12:50:51
Autor: J.F.
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o79lsm$s7f$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Ale wtedy to bylo tak, ze wlasnie poszczegolne "sektory dysku" padaja, a nie calosc.

Co do tego "dziwnie wolnego dzialania", byly sugestie, ze to moze byc objaw kontrolera, ktoremu za malo wolnego na dysku zostalo do zonglowania danymi.

Czesciowo moze wynikac z winy systemu operacyjnego, ktory nie informuje o zwolnieniu obszaru dysku.

W Automapie byla kiedys sugestia, zeby w razie wolnego dzialania sformatowac karte i zainstalowac na nowej.
Wtedy mi sie to glupota wydawalo ... ale moze to jest wyjasnienie.

J.

Data: 2017-02-06 12:13:20
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan J.F. napisał:

[...]

Nie wiem co pada, ale mnie się *wydaje*, że ten objaw nie
świadczy o padnięciu kontrolera, a o jego nieradzeniu sobie
z sytuacją, gdy padło coś (obszer pamięci), na co nie był
przygotowany duchowo.

--
Jarek

Data: 2017-02-06 12:46:25
Autor: J.F.
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"  napisał w wiadomości
Pan J.F. napisał:
[...]

W tym jednym, co go mam w szufladzie objaw jest taki, ze "dysku nie widac".
Czyli kontroler ... albo nie dziala wcale, albo uznal za stosowne nie obslugiwac interfejsu.

Ciagle jestem ciekaw gdzie i jak ten kontroler trzyma tablice alokacji.
Mozliwe to, ze w kazdym sektorze flash (a one duze sa) ma zapisane gdzie on obecnie do dysku przypisany, i na poczatku sobie wszystkie odczytuje i zapisuje w swoim RAM ?

J.

Data: 2017-02-06 13:07:43
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan J.F. napisał:

[...]

Nie widać dysku, czy nie widać kontrolera? Jeśli przejściówkę
USB/SD uznać za rodzaj kontrolera, to też jest podobnie. Przy
braku karty lub przy włożeniu uszkodzonej też dysku nie widać.
Dalej moje podejrzenie, że kontroler stracił kontrolę nad całą
sytuacją zdaje się być uzasadnione.

[...]

Zbytnie uzależnienie od RAM powinno skutkować małą odpornością
na pady zasilania.

--
Jarek

Data: 2017-02-06 13:25:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrno9gpog.6jf.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Pan J.F. napisał:
[...]

To akurat SATA.
Nie widac dysku po podlaczeniu do komputera, musialbym cos ambitniejszego zrobic, zeby ustalic czy kompletnie nie odpowiada, czy
jakies glupoty zwraca.

[...]

Ale calkowite uniezaleznienie wymaga nieulotnej pamieci o wielokrotnym zapisie, a tego nam ponoc brakuje :-)

W tym co tak ad-hoc wymyslilem uzaleznienia od zasilanie praktycznie nie ma - kazdy zapis od razu wedruje do flash.
Tylko potrzeba troche czasu na poczatku na odczyt danych alokacji. No i wymaga odpowiedniej ilosci RAM w kontrolerze, a to malutka, wrecz mikroskopijna kostka (w "dyskach" SSD co prawda moze byc calkiem duza).

J.

Data: 2017-02-06 13:38:20
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan J.F. napisał:

[...]

Ja wiem, że SATA. Czy ktoś wie, jak zachowuje się mechaniczny
dysk SATA, gdy odłączy się elektronikę od reszty? Podejrzewam,
że też dla systemu objawi się to zniknięciem dysku. W SSD może
być ta sama przyczyna znikania.

--
Jarek

Data: 2017-02-07 02:28:54
Autor: JaNus
W dniu 2017-02-06 o 13:25, J.F. pisze:
Zbytnie uzależnienie od RAM powinno skutkować małą odpornością
na pady zasilania.

Ale calkowite uniezaleznienie wymaga nieulotnej pamieci o wielokrotnym
zapisie, a tego nam ponoc brakuje :-)

Zważ też, że pamięć nieulotna jest jednak wolniejsza od dobrego RAM-u...

Data: 2017-02-07 10:11:40
Autor: J.F.
Użytkownik "JaNus"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:589922d6$0$15208$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W tym przypadku raczej bez znaczenia - to beda ns, dane sie beda transmitowac dluzej, a i tak znacznie krocej od HDD :-)

J.

Data: 2017-01-30 07:59:22
Autor: 2late
On 29/01/2017 06:35, Pszemol wrote:
[...]

Od kilku lat nie tanialy a ostatnio nawet podrozaly. Czaje sie na kolejny 6 TB WD red i regularnia sprawdzam cene.

Data: 2017-01-30 14:14:09
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
Oczywiście, są bardzo drogie, od kilku lat ceny niemal nie spadają, a w złotówkach to nawet rosną :-((.

-- -- -
Twierdzisz, że dyski twarde są dziś drogie?

Data: 2017-01-30 08:09:27
Autor: Roman Rogóş
W dniu 2017-01-29 o 18:24, sirapacz pisze:
odkąd wykupili to już kaplica - mamy realnie dwóch graczy:
WD i Seagate. Fabryki swoje ma jeszcze Toshiba. Skończyły się długie
okresy gwarancji i niskie ceny.
A co z dyskami IBM wykupionymi przez Hitachi ??
Do macierzy EMC nadal są dostarczane

Data: 2017-01-30 11:50:57
Autor: sirapacz
[...]

a hitachi nie jest kupione przez toshibe przypadkiem?

Data: 2017-01-30 11:53:57
Autor: sirapacz
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

A co z dyskami IBM wykupionymi przez Hitachi ??
Do macierzy EMC nadal są dostarczane

HITACHI zostalo sprzedane toshibie i wdc
http://www.anandtech.com/show/5635/western-digital-to-sell-hitachis-35-hard-drive-business-to-toshiba-complete-hitachi-buyout

Data: 2017-01-30 12:31:51
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2017-01-30 o 11:53, sirapacz pisze:

HITACHI zostalo sprzedane toshibie i wdc
http://www.anandtech.com/show/5635/western-digital-to-sell-hitachis-35-hard-drive-business-to-toshiba-complete-hitachi-buyout

Teraz jest HGST (byłe Hitachi):

http://www.hgst.com/company/company-info

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2017-02-02 22:41:39
Autor: JaNus
Jakie firmy produkują jeszcze HDD?
W dniu 2017-01-30 o 12:31, Piotr Rezmer pisze:
[...]

Nie wykazałem się szukalnością, wystarczyło zajrzeć do Wiki:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dysk_twardy#Producenci_dysk.C3.B3w
są zarówno gracze "nadal obecni", jak i te firmy, co już odpowiednie
działy produkcyjne sprzedały...

Data: 2017-02-03 15:25:51
Autor: Chris
W dniu 2017-02-03 o 14:05, Roman Rogóż pisze:
[...]

Intel robi tylko SSD, to jakiś błąd.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-01-30 14:13:03
Autor: ąćęłńóśźż
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
Myślisz, że ruscy szachiści nie mają swoich własnych fabryk własnych dysków?

Data: 2017-01-29 18:37:13
Autor: Ghost
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

Użytkownik "gajowy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:588e02f5$0$15206$65785112@news.neostrada.pl...

X jeszcze nawet nie myślał o Z (jakichkolwiek) to Y już je produkował

Ulubiony argument marketoidow - nawet jeśli opisuje fakt, to nie koniecznie ma cokolwiek wspólnego z bieżąca jakością.

Data: 2017-01-29 20:42:21
Autor: J.F.
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
Dnia Sun, 29 Jan 2017 14:50:31 +0100, w systemie siła 'PO/EU
podobno samsung pozbył się wszystkiego co miał związanego z dyskami mechanicznymi...
wiadomo, dyski samsunga były najlepsze,

Nie wiem skad ta wiedza ... ale samsung byc moze ocenil wlasne
mozliwosci technologii ... i stwierdzil, ze HDD nie maja przyszlosci
:-)

J.

Data: 2017-01-29 21:04:26
Autor: JaceK
On 29.01.2017 20:42, J.F. wrote:
Nie wiem skad ta wiedza ... ale samsung byc moze ocenil wlasne
mozliwosci technologii ... i stwierdzil, ze HDD nie maja przyszlosci
:-)

Samsung był głównie obecny na rynku konsumenckim. Nie miał silnego zaplecza dysków klasy enterprise. Firmy, które przetrwały mają mocną pozycję w tym sektorze i duży zbyt u dużych graczy oferujących chmury i inne. Samsung raczej nie ocenił, że hdd nie ma przyszłości jako taki, ale że jego sektor wkrótce zaleją dyski SDD. I chyba się nie mylił..

Data: 2017-01-29 21:06:28
Autor: JaceK
On 29.01.2017 21:04, JaceK wrote:
On 29.01.2017 20:42, J.F. wrote:
[...]

....i oczywiście Samsung jest od lat bardzo dobry we wszelkiego rodzaju pamięciach, w tym takich wykorzystywanych w SDD. Wybór chyba był dla niego oczywisty...

Data: 2017-01-30 12:52:14
Autor: J.F.
Użytkownik "JaceK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:588e4b45$0$65008$b1db1813$79461190@news.astraweb.com...
[...]

I sprzedal biznes dyskowy jak jeszcze byl cos warty :)

http://www.computerworld.com/article/2971482/cloud-security/samsung-unveils-15tb-ssd-based-on-densest-flash-memory.html

A to juz prawie poltora roku temu.

Co to za technologia Vertical NAND  32 a nawet 48 warstwowa ?

Potrafia zrobic 32 komorki pamieci jedna nad druga ?

J.

Data: 2017-01-29 22:35:40
Autor: J.F.
Dnia Sun, 29 Jan 2017 21:04:26 +0100, JaceK napisał(a):
On 29.01.2017 20:42, J.F. wrote:
[...]

Otoz to - czyli HDD nie maja przyszlosci :-)

A Samsung robi pamieci - to dobrze wie co sie pardziej oplaca  :-)

J.

Data: 2017-01-29 22:32:27
Autor: sirapacz
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
wiadomo, dyski samsunga były najlepsze,

Nie wiem skad ta wiedza ... ale samsung byc moze ocenil wlasne

doświadczenia. Potwierdzam. Do tej pory boleję nad przejęciem samsunga przez seagate...

Data: 2017-01-30 21:55:28
Autor: Pszemol
wiadomo, dyski samsunga były najlepsze,

Nie wiem skad ta wiedza ... ale samsung byc moze ocenil wlasne

doświadczenia. Potwierdzam. Do tej pory boleję nad przejęciem samsunga
przez seagate...

Samsung to duża firma, nikt jej nie przejął.
Samsung odsprzedał tylko jedną małą linię swoich produktów.
I skupił się na tym, co robi najlepiej: pamięć krzemową (czytaj SSD).

Data: 2017-01-31 09:47:09
Autor: sirapacz
Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

Samsung to duża firma, nikt jej nie przejął.
Samsung odsprzedał tylko jedną małą linię swoich produktów.

Samsung do grupa. Wedle mojej wiedzy SamsungHDD był spółką córką (ale mogę się mylić). Poza tym mamy inne pojęcie skali:) 1,35 MILIARDA dolarów to raczej spora kwota.

I skupił się na tym, co robi najlepiej: pamięć krzemową (czytaj SSD).

osobiście wolałbym by skupili się na HDD;)

Data: 2017-01-30 16:03:54
Autor: Gregoriusx
W dniu 2017-01-28 o 23:48, JaNus pisze:
(cross-post: pl.comp.pecet  &  pl.misc.elektronika )

 - bo zdaje się, że niektórzy gracze już sobie odpuścili?

Walczą jeszcze:

HGST (Hitachi)
Seagate/Maxtor
Toshiba
WDC

--
Gregorius

Data: 2017-01-31 09:51:04
Autor: Roman Rogóş
W dniu 2017-01-30 o 16:03, Gregoriusx pisze:
[...]

Zawsze można spopularyzować "audiofilskie" podejście i wyższości zapisu magnetycznego od flasha, a to stworzy rynek odbiorców o szczególnych wymaganiach :)

Np. czarne skrzynki nadal zapisują na taśmach a nie na flashu

Data: 2017-01-31 10:03:22
Autor: bartekltg
On 31.01.2017 09:51, Roman Rogóż wrote:
[...]

Pewien jesteś?

Otwieram taką wiki, a tam:
Other units used a single reel, with the tape spliced into a continuous loop, much as in an 8-track cartridge. The tape would circulate and old audio information would be overwritten every 30 minutes. Recovery of sound from magnetic tape often proves difficult if the recorder is recovered from water and its housing has been breached. Thus, the latest designs employ solid-state memory and use digital recording techniques, making them much more resistant to shock, vibration and moisture. With the reduced power requirements of solid-state recorders, it is now practical to incorporate a battery in the units, so that recording can continue until flight termination, even if the aircraft electrical system fails.

Otwieraam losowy link
http://www.newyorker.com/tech/elements/the-flight-data-recorders-slow-evolution
The most recent revolution in black-box technology came in 1990, with the introduction of a Solid State flight-data recorder that could record hundreds of parameters more than magnetic tape could handle. This innovation was followed, two years later, by the first Solid State cockpit voice recorder, but it wasn't until 1995 that the memory of the cockpit voice recorder reached its current capacity of two hours.

Tu solid state pojawia sie kilka razy:
https://www.bea.aero/uploads/tx_scalaetudessecurite/use.of.fdr_01.pdf

Obstawiam, zę używają, bo mają zapasy/jak działa, to po co wymieniać
/nowa skrzynka kosztuje, a nie dlatego, że taśmowe mają jakąś przewagę.

pzdr
bartekltg

Data: 2017-01-31 16:16:42
Autor: Adam
W dniu 2017-01-31 o 09:51, Roman Rogóż pisze:
[...]

Niedawno (w zeszłym chyba roku) ktoś podawał link do informacji, iż NASA płaci b. wysokie kwoty za utrzymywanie przy życiu starych komputerów z flopami 8-calowymi.
Nie 3.5, nie 5.25, tylko 8 cali!

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-01-31 16:24:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6q9oq$lm4$1@usenet.news.interia.pl...
W dniu 2017-01-31 o 09:51, Roman Rogóż pisze:
Np. czarne skrzynki nadal zapisują na taśmach a nie na flashu

Czesto juz na flashu.

Niedawno (w zeszłym chyba roku) ktoś podawał link do informacji, iż NASA płaci b. wysokie kwoty za utrzymywanie przy życiu starych komputerów z flopami 8-calowymi.
Nie 3.5, nie 5.25, tylko 8 cali!

Zalezy jakie komputery, ale masz np komputer sterujacy antena radioteleskopu, pod CP/M czy w ogole czyms egzotycznym, ktory ma dyskietki 8",
i teraz musisz sterownik zrobic na nowo, albo te stacje 8" miec ...

A stary sterownik dobry, skoro 30 lat wytrzymal :-)

J.