Jakie gwarancje obligacji?

Data: 2011-12-15 05:45:42
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
Jakie i czyje gwarancje mają obligacje skarbu państwa?

Czy te gwarancje są większe niż w przypadku gwarancji
oszczędności w bankach na wypadek gdyby w wyniku
np. paniki bank musiał wypłacić większą ilość pieniędzy
w krĂłtkim okresie czasu?

Pozdrowienia
Zofia

Data: 2011-12-15 09:45:43
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Thu, 15 Dec 2011 05:45:42 +0100, "Zofia" <abc@def.com> wrote:

Jakie i czyje gwarancje maj± obligacje skarbu państwa?

Pełne. Ty gwarantujesz.

Data: 2011-12-15 13:18:57
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
Jakie i czyje gwarancje maj± obligacje skarbu państwa?

Pełne. Ty gwarantujesz.

Baaardzo ¶mieszne.

Data: 2011-12-15 04:52:14
Autor: MK
Jakie gwarancje obligacji?
On 15 Gru, 13:18, "Zofia" <a...@def.com> wrote:
> Pełne. Ty gwarantujesz.

Baaardzo ¶mieszne.

Ja mysle, ze sa dokladnie takie same jak dla emerytur :).

MK

Data: 2011-12-15 14:03:12
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
Jakie i czyje gwarancje maj± obligacje skarbu państwa?

Pełne. Ty gwarantujesz.

Baaardzo ¶mieszne.

Ja mysle, ze sa dokladnie takie same jak dla emerytur :).

To jak zabezpieczyć oszczędno¶ci (często oszczędno¶ci życia)
żeby nagle nie okazało się, że nie można ich odzyskać,
skoro ani banki ani obligacje takiej gwarancji nie daj±?

Pozdrowienia
Zofia

Data: 2011-12-15 14:07:50
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Thu, 15 Dec 2011 14:03:12 +0100, "Zofia" <abc@def.com> wrote:

To jak zabezpieczyć oszczędno¶ci (często oszczędno¶ci życia)
żeby nagle nie okazało się, że nie można ich odzyskać,
skoro ani banki ani obligacje takiej gwarancji nie daj±?

Uwaga: zapalam płomień :-)
Złoto, srebro...

Data: 2011-12-15 14:12:43
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
[...]

Może. Ale gdzie to trzymać żeby było bezpieczne?
Nie mówi±c już o momencie i miejscu zakupu.
Osoba nie znaj±ca się na tym i na tym etapie może
być narażona na straty.

Zofia

Data: 2011-12-15 14:26:36
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Thu, 15 Dec 2011 14:12:43 +0100, "Zofia" <abc@def.com> wrote:

[...]

w sejfie? Zakopać też można.

Nie mówi±c już o momencie i miejscu zakupu.

no niestety, w PL spora marża na złocie (w NBP 15%, podobnie w
Mennicy) i VAT (23%) na srebro mocno zakłócaj± transakcje.

Co do momentu: zależy od wiary w system finansowy: je¶li wierzysz, że
te biliony da się jeszcze spłacić - czekaj z zakupem, a je¶li nie
wierzysz, to ASAP.

Osoba nie znaj±ca się na tym i na tym etapie może
być narażona na straty.

NBP (monety bulionowe) i Mennica czy Alior (sztabki) sprzedaj± złoto.
Je¶li gotowa jeste¶ ufać bankom, to chyba tu nie ma większego ryzyka?
Srebro, o ile wiem, można kupić np. w KGHM (ale bodajże 1000 uncji
minimum).

Oczywi¶cie jest sporo innych firm (bulioner, denarius itp.)
handluj±cych bulionem złotym i srebrnym.

Typowe złote monety (np. krugerrandy) można sprawdzić przy pomocy
prostych próbników weryfikuj±cych ich wymiary i wagę (złoto jest
ciężkie, podobny ciężar wła¶ciwy ma wolfram, ale jest bardzo twardy i
chyba nie opłacałoby się fałszować nim monet, a jedynie duże sztaby).

Je¶li w grę wchodzi większa kasa, to chyba warto pomy¶leć o zakupie
poza EU (ja polecam www.europacmetals.com). Uwaga: nie daj się nabrać na żadne "numizmaty" (czyli monety bite
obecnie w ograniczonym nakładzie, który jakoby ma zwiększać ich
warto¶ć), bo gdy nadejdzie krach nikt Ci nie da za nie więcej, niż
wart jest kruszec.

Oczywi¶cie nie warto kła¶ć "wszystkich jajek do jednego koszyka", ale
na pewno trochę kruszcu warto mieć.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-15 14:34:06
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
> [...]

wart jest kruszec.

Oczywi¶cie nie warto kła¶ć "wszystkich jajek do jednego koszyka", ale
Ale zdaje się, że "różnorodno¶ć" koszyków jest ograniczona, skoro ani
obligacje, ani banki, ani giełda.
Czy złoto i srebro to ten sam koszyk? To znaczy czy w tym samym
czasie może jedno zyskać, a drugie tracić?

Bardzo dziękuję za powyższe informacje. Czy jest jakać lektura,
z któr± warto się zapoznać? Oczywi¶cie tylko od strony prawktycznej,
bo nie mam zamiaru stać się ekspertem.

Pozdrowienia
Zofia.

Data: 2011-12-15 15:02:46
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Thu, 15 Dec 2011 14:34:06 +0100, "Zofia" <abc@def.com> wrote:

Bardzo dziękuję za powyższe informacje. Czy jest jakać lektura,
z któr± warto się zapoznać? Oczywi¶cie tylko od strony prawktycznej,
bo nie mam zamiaru stać się ekspertem.

Hmmm, i znów ryzykuję flame, ale ja poleciłbym Petera Schiffa (np.
"Crash Proof 2.0"), Rothbarda Murraya ("Co rz±d zrobił z naszym
pieni±dzem?", "The Case Against the FED").
M.R. jest na mises.pl za darmo.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-15 15:29:25
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
[...]

Bardzo dziękuję, w wolnej chwili sięgnę do tej lektury.
W tej chwili jednak zależy mi na przeczytaniu czego¶ praktycznego,
czego¶ co szybko pozwoli mi zrozumieć od strony praktycznej
jakie s± zagrożenia i jakie istniej± rozwi±zania dla indywidualnych
osób chc±cych uchronić swoje oszczędno¶ci w obecnej sytuacji.
Potrzebne s± mi bardzo podstawowe informacje co jak zrobić,
żeby nie popełnić banalnych błędów.
Czas płynie i odkładanie decyzji nie jest chyba wskazane.

Pozdrowienia
Zofia

Data: 2011-12-15 16:06:23
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?

no to to: http://blog.goldscams.com
I to: http://goldripoffs.com/
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-15 16:49:19
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
W tej chwili jednak zależy mi na przeczytaniu czego¶ praktycznego,
czego¶ co szybko pozwoli mi zrozumieć od strony praktycznej

no to to: http://blog.goldscams.com
I to: http://goldripoffs.com/

Bardzo dziękuje. Je¶li jeszcze co¶ Ci się przypomni, co Twoim zadaniem
powinnam przeczytać, to napisz proszę. Może być po polsku lub po angielsku.
Innych języków nie znam. :-(

A co my¶lisz o prawdopodobieństwie paniki, o której pisałam w ostatnim
newsie?

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-15 11:02:53
Autor: eisenberg
Jakie gwarancje obligacji?

http://dwagrosze.com/
http://gwiazdowski.blogbank.pl/

Data: 2011-12-16 09:06:55
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Thu, 15 Dec 2011 16:49:19 +0100, "Zofia" <abc@def.com> wrote:

A co my¶lisz o prawdopodobieństwie paniki, o której pisałam w ostatnim
newsie?

jestem przekonany, że taka nast±pi.
Tylko nie wiem: kiedy :-)

Data: 2011-12-16 11:36:12
Autor: witrak()
Jakie gwarancje obligacji?
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-16_9:06
On Thu, 15 Dec 2011 16:49:19 +0100, "Zofia" <abc@def.com> wrote:

A co myślisz o prawdopodobieństwie paniki, o której pisałam w ostatnim
newsie?

jestem przekonany, ĹĽe taka nastÄ…pi.
Tylko nie wiem: kiedy :-)

No i nie wiadomo, ile osób spanikuje. Idę o zakład, że w każdym
przypadku Jarek Andrzejewski - co do innych nie mam pewności ;-)

witrak()

Data: 2011-12-16 12:47:54
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Fri, 16 Dec 2011 11:36:12 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

No i nie wiadomo, ile osób spanikuje. Idę o zakład, że w każdym
przypadku Jarek Andrzejewski - co do innych nie mam pewno¶ci ;-)

Wypraszam sobie!
Ja swoje pieni±dze wypłacę spokojnie, do bankomatu udam się krokiem
godnym i spokojnym, a w oddziale być może będę miał nawet krawat :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-16 13:35:16
Autor: SQLwiel
Jakie gwarancje obligacji?
wrote:

No i nie wiadomo, ile osób spanikuje. Idę o zakład, że w każdym
przypadku Jarek Andrzejewski - co do innych nie mam pewności ;-)

Wypraszam sobie!
Ja swoje pieniądze wypłacę spokojnie, do bankomatu udam się krokiem
godnym i spokojnym, a w oddziale być może będę miał nawet krawat :-)

A jak się przebijesz przez ten tłum kłębiący się przy bankomacie i wejściu do oddziału? Krawat może przeszkadzać, jak Cię ktoś za niego pociągnie od tyłu. :)

Czy może przyjdziesz o 1 w nocy ustawić się w kolejkę i wpisać na listę, aby do południa czekać z nadzieją na konwój, któren zatankuje bankomat...

--
Tnx. SQLwiel.

Data: 2011-12-16 19:07:42
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:jcf6uo$o5l$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

dobra panika to szybka panika...

george

Data: 2011-12-16 15:54:50
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
A co my¶lisz o prawdopodobieństwie paniki, o której pisałam w ostatnim
newsie?

jestem przekonany, że taka nast±pi.
Tylko nie wiem: kiedy :-)

No wła¶nie. Dlatego muszę co¶ z tym zrobić.

Jeszcze a propos publikacji.
Wczoraj przegl±daj±c podane przez Ciebie adresy gdzie¶ pokazały mi się
strony z wypowiedziami Roberta Gwiazdowskiego pod tytułem "A nie
mówiłem" itp. Dziwne, bo teraz przy przegl±daniu tamtych stron jako¶ na to
nie trafiam. Wiem, że mogę to znaleĽć wprost, ale tam chyba przy okazji
było co¶ jeszcze.

Przegl±daj±c Internet trafiłam na reklamę ksi±żki Maxa Otte "Kiedy nadchodzi
kryzys".  Znasz tę ksi±żkę? Warto j± kupić?

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-16 16:20:07
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Fri, 16 Dec 2011 15:54:50 +0100, "Zofia" <abc@def.com> wrote:

strony z wypowiedziami Roberta Gwiazdowskiego pod tytułem "A nie
mówiłem" itp. Dziwne, bo teraz przy przegl±daniu tamtych stron jako¶ na to
nie trafiam. Wiem, że mogę to znaleĽć wprost, ale tam chyba przy okazji

to jego nowa ksi±żka. Już w drodze do mnie :-)

Przegl±daj±c Internet trafiłam na reklamę ksi±żki Maxa Otte "Kiedy nadchodzi
kryzys".  Znasz tę ksi±żkę? Warto j± kupić?

Nie znam.

Data: 2011-12-15 17:26:58
Autor: sqlwiel
Jakie gwarancje obligacji?
W dniu 2011-12-15 15:29, Zofia pisze:
[...]

Rób więc to, co większo¶ć na tej grupie.
¦ledĽ rynek bankowo¶ci detalicznej, przeno¶ oszczędno¶ci tam, gdzie daj± więcej, je¶li giełda mocno dołuje, to kupuj nieduże (po kilka tys. zł) paczki akcji "żelaznych" spółek (surowce, energia).
Nie bój się depozytów bankowych, nie bój się obligacji. Oczywi¶cie - można wtopić, ale to mało prawdopodobne. Na nieruchomo¶ciach niektórzy też parę lat temu wtopili (je¶li kupowali na kredyt).

Banalnym błędem jest "polisa na życie", fundusz inwestycyjny, produkt strukturyzowany (np. lokata +  fundusz lub polisa )

A co do do¶wiadczeń i wiedzy - przytoczę historyjkę z N.N.Taleba, o indyku (sir?) Bacona.
Żył sobie indyk w klatce. Ciepłej, zadaszonej. Każdego dnia czyja¶ ręka wkładała do klatki spor± porcję jedzenia. Indyk osi±gn±ł dojrzało¶ć i podobała mu się ta stabilno¶ć. Uznał j± za prawidłowo¶ć swojego ¶wiata. Którego¶ dna do klatki wsunęła się ta sama ręka, w której jednak nie było jedzenia. Ręka złapała indyka za szyję i ukręciła mu łeb.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-15 18:38:23
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
Nie bój się depozytów bankowych, nie bój się obligacji. Oczywi¶cie - można wtopić, ale to mało prawdopodobne.

Na czym opierasz to twierdzenie? Uważasz, że panika w Polsce nie jest
możliwa?

Data: 2011-12-16 16:43:51
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
Rób więc to, co większo¶ć na tej grupie.
¦ledĽ rynek bankowo¶ci detalicznej, przeno¶ oszczędno¶ci tam, gdzie daj± więcej, [...]

Po co, skoro w przypadku paniki w bankach nie odzyskam moich pieniędzy?

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-16 17:54:20
Autor: witrak()
Jakie gwarancje obligacji?
Zofia <abc@def.com> wrote on 2011-12-16_16:43
Rób więc to, co większość na tej grupie.
Śledź rynek bankowości detalicznej, przenoś oszczędności tam,
gdzie dają więcej, [...]

Po co, skoro w przypadku paniki w bankach nie odzyskam moich
pieniędzy?

SĹ‚usznie prawisz...

Zatem rozdaj je juĹĽ dziĹ› ubogim :-)

witrak()

Data: 2011-12-16 09:34:48
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 16 Gru, 17:54, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:
Zofia <a...@def.com> wrote on 2011-12-16_16:43>> Rób więc to, co większo¶ć na tej grupie.

> Po co, skoro w przypadku paniki w bankach nie odzyskam moich
> pieniędzy?

Słusznie prawisz...

Zatem rozdaj je już dzi¶ ubogim :-)

Np. mnie :-)

Nie rozumiem ludzki, którzy wieszcz± katastrofę finansow±, po czym
pytaj± gdzie by tu ulokować pieni±dze.
Zreszt± - jak to rzecze M±dra Księga - wszystko już było: w latach 70-
tych inflacja rosła, złota także i było autorzy ksi±żek radz±cy
kupować złoto, konserwy, bunkry, karabiny, etc. Po czym Volcker
podwyższył stopy procentowe. I na tym złota hossa się skończyła - masa
ludzi została z zakupiony metalem, którego warto¶ć spadała przez
następne 20 lat. Ci co mieli konserwy przynajmniej je mogli zje¶ć.

Data: 2011-12-17 20:36:00
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Fri, 16 Dec 2011 09:34:48 -0800 (PST), Clegan <cleghan@gmail.com>
wrote:

[...]

a teraz obniżaj± do zera a i Reagana już nie ma (ale jest Ron Paul, na
szczę¶cie).
No i w latach 70-tych nie widzieli jeszcze skutków odej¶cia od
powi±zania walut ze złotem.
Póki FED tylko QEs numeruje, to o kruszce bym się nie bał.

Data: 2011-12-17 13:03:19
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 17 Gru, 20:36, Jarek Andrzejewski <ptja...@gmail.com> wrote:

a teraz obniżaj± do zera a i Reagana już nie ma (ale jest Ron Paul, na
szczę¶cie).
Volcker jest.
Ron Paul to folklor polityczny. Bez znaczenia.

No i w latach 70-tych nie widzieli jeszcze skutków odej¶cia od
powi±zania walut ze złotem.
Wiara w to, że powi±zanie ze złotem ratuje warto¶ć waluty jest
zadziwiaj±c± naiwno¶ci±.

Póki FED tylko QEs numeruje, to o kruszce bym się nie bał.
Chyba że giełdy znowu towarowe podwyższ± depozyty na pochodne dla
metali - to obrazuje, że na złoto pompuj± krótkoterminowcy.

Data: 2011-12-17 22:20:15
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Clegan" <cleghan@gmail.com> wrote in message news:560d9229-95d9-42cf-8ad8-17382634d462m7g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

Tak samo jak wiara w druk confetti.

Póki FED tylko QEs numeruje, to o kruszce bym się nie bał.
Chyba że giełdy znowu towarowe podwyższ± depozyty na pochodne dla
metali - to obrazuje, że na złoto pompuj± krótkoterminowcy.

Zwiększanie depozytów oznacza automatyczny standard złota/ koszyka commodities.

george

Data: 2011-12-18 02:22:20
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 17 Gru, 22:20, "george" <george...@vp.pl> wrote:

Wiara w to, że powi±zanie ze złotem ratuje warto¶ć waluty jest
zadziwiaj±c± naiwno¶ci±.

Tak samo jak wiara w druk confetti.
Co ma jedno z drugim wspólnego ?

Zwiększanie depozytów oznacza automatyczny standard złota/ koszyka
commodities.
Zwiększenie przez giełdy depozytów na pochodne dla metali oznacza
standard złota ? W ogóle wiesz co piszesz ?

Data: 2011-12-18 12:08:36
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:4eedc3a9$0$1231$65785112news.neostrada.pl...

"Clegan" <cleghan@gmail.com> wrote in message news:a2eff00b-5548-4563-95bd-325a37dee340y12g2000vba.googlegroups.com...
On 17 Gru, 22:20, "george" <george...@vp.pl> wrote:

Ok sam nie lubie flame wiec odpowiem inaczej.

Wiara w to, że powi±zanie ze złotem ratuje warto¶ć waluty jest
zadziwiaj±c± naiwno¶ci±.

Tak samo jak wiara w druk confetti.
Co ma jedno z drugim wspólnego ?

Zgodzisz sie pewnie ze waluta w aktualnej formie to takie "ja jestem winny tobie" wiec oparte jedynie na zaufaniu. Uważam że naiwno¶ci± jest wierzyc że przy zerowej "warto¶ci" banknotu rozwi±zania a'la FED z QE oraz niedługo ECB zwiększ± poziom owego zaufania do papieru.

[...]

Co powiesz w sytacji gdy inicjalna warto¶ć kontratku na uncję złota wynosiłaby 120% aktualnej ceny uncji złota a utrzymanie pozycji 100% aktualnej ceny ? Czyż nie jest to faktyczny standard złota ?

george

Data: 2011-12-18 06:12:31
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 18 Gru, 12:08, "george" <george...@vp.pl> wrote:

[...]
Przecież nie twierdzę, że zwiększa; ja w ogóle się nie wypowiadam
odno¶nie papierowej waluty.
Mnie chodzi o to, że w standardzie złota też można przeprowadzić
operację w rodzaju QE. Złoto nie jest cudownym remedium na wszystko.

Co powiesz w sytacji gdy inicjalna warto¶ć kontratku na uncję złota
wynosiłaby 120% aktualnej ceny uncji złota a utrzymanie pozycji 100%
aktualnej ceny ? Czyż nie jest to faktyczny standard złota ?
Przecież w sklepie nie zapłacisz pochodnymi.
Poza tym podwyższenie depozytu z reguły prowadzi do gwałtownych
spadków cen złota.

Data: 2011-12-18 21:29:46
Autor: Krzysztof Halasa
Jakie gwarancje obligacji?
"george" <george___@vp.pl> writes:

Zgodzisz sie pewnie ze waluta w aktualnej formie to takie "ja jestem
winny tobie" wiec oparte jedynie na zaufaniu. Uważam że naiwnością
jest wierzyc że przy zerowej "wartości" banknotu rozwiązania a'la FED
z QE oraz niedługo ECB zwiększą poziom owego zaufania do papieru.

Zaufanie??? ROTFL. Wartość pieniądza nie wynika z żadnego zaufania, nikt
normalny nie ma żadnego zaufania do głównych walut. Bardzo śmieszne.

Wartość pieniądza opiera się na spekulacji jaką wartość pieniądz będzie
miał jutro. Jaka będzie podaż i jaki popyt oraz jakie ceny będą
stosowane.

Bardzo dobrze to widać np. podczas ruchów na USD/EUR, gdy następuje
wynikające z nich osłabienie się złotówki (zamiast jej umocnienia do
jednej z walut, tak jak to byłoby w przypadku pieniądza
niespekulacyjnego).

Obecny pieniÄ…dz jest pieniÄ…dzem zdegenerowanym, nie posiada ĹĽadnej innej
wartości niż spekulacyjna. Nie żeby to był jakiś wyjątek - dokładnie tak
samo jest z wieloma innymi instytucjami, np. z akcjami spółek (brak
powiązania z rzeczywistą wartością np. środków trwałych i innych firmy,
z sytuacją na rynku zbytu, praktycznie wszystkie przepływy na giełdach
to spekulacja), z kursami walut (brak związku z siłą gospodarek
krajowych i np. z prawdopodobieństwem krachu itd, tylko spekulacja).
O ile giełda i np. kursy walut oryginalnie powstały w zupełnie innych
celach (Ĺ‚atwego inwestowania, wymiany walut przy wyjazdach
zagranicznych) i dopiero później zostały zdegenerowane, o tyle niektóre
instrumenty (np. ubezpieczenia, finansowe instrumenty pochodne) od razu
powstały w postaci zdegenerowanej, opartej wyłącznie na spekulacji
(i często na oszustwie).

W każdym razie lepiej niech nikt się nie łudzi, że jakaś (główna) waluta
jest godna zaufania. Tu liczy jest wcześniejsza informacja
(w szczególności nielegalna) oraz refleks. Pierwszy warunek chyba jasno
pokazuje kto może zyskać, a kto tylko może stracić.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-18 22:01:27
Autor: Liwiusz
Jakie gwarancje obligacji?

[...]

A jaka niegłówna waluta może być godna zaufania?

Czy w ogóle istnieje jeszcze na świecie waluta, nie będąca pieniądzem fiducjarnym, a mająca oparcie w złocie lub innym dobru?

--
Liwiusz

Data: 2011-12-18 22:27:33
Autor: Krzysztof Halasa
Jakie gwarancje obligacji?
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> writes:

A jaka niegłówna waluta może być godna zaufania?

Nie wiem, może gdzieś są. Np. w Afryce jakiejś (nie połnocnej raczej).

Czy w ogóle istnieje jeszcze na świecie waluta, nie będąca pieniądzem
fiducjarnym, a mająca oparcie w złocie lub innym dobru?

Złoto to jest, moim zdaniem, kiepski wyznacznik wartości. Tzn. zapewne
lepszy niĹĽ nic, ale kiepski.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-19 22:45:08
Autor: vvvvvv
Jakie gwarancje obligacji?
Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m3zkep1v45.fsfintrepid.localdomain...
"george" <george___@vp.pl> writes:

[...]

to o czym piszesz to racja, ale najpierw było zaufanie (dobra, wyrzucamy wszyscy muszelki i uznajemy te papierki ze maja jakąś wartość)

Data: 2011-12-18 20:46:17
Autor: vvvvvv
Jakie gwarancje obligacji?
Użytkownik "Clegan" <cleghan@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:560d9229-95d9-42cf-8ad8-17382634d462m7g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

mozesz rozwin±ć?
powi±zanie ze złotem blokowało możliow¶ć nielimitowanego druku pieni±dza - masz rezerwy -  drukujesz, nie masz - nie drukujesz.

Data: 2011-12-19 08:57:01
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 18 Gru, 20:46, "vvvvvv" <wlew...@porsche.de> wrote:

mozesz rozwin±ć?
powi±zanie ze złotem blokowało możliow¶ć nielimitowanego druku pieni±dza -
masz rezerwy -  drukujesz, nie masz - nie drukujesz.
To nie jest prawda.
Historycznie istniał szereg sposobów na dodruk waluty kruszcowej -
pocz±wszy od prymitywnego zmniejszania ilo¶ci metali w monetach,
skończywszy na konfiskacie złota przez Roosvelta w 1933r. [bardzo
ciekawy przykład ograbienia obywateli przez władze - polecam się
zapoznać].

Data: 2011-12-19 20:00:42
Autor: konikpolny
Jakie gwarancje obligacji?
to ze istnialy sposoby nie oznacza wcale, ze parytet ten nie blokowal dodruku bo blokowal a czy dalo sie obejsc to juz inna sprawa - wszystko da sie obejsc, nie zmienia to faktu, ze tamten system byl... nazwijmy go sprawiedliwszy...

Data: 2011-12-19 20:05:08
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

[...]

No tak.
To tak jak możliwo¶ci sfałszowania wyborów jest argumentem przeciwko demokracji.
Pokrętna logika.

george

Data: 2011-12-19 12:33:40
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 19 Gru, 20:05, "george" <george...@vp.pl> wrote:

No tak.
To tak jak możliwo¶ci sfałszowania wyborów jest argumentem przeciwko
demokracji.
Pokrętna logika.

Dlaczego pokrętna ? Pieni±dz fałszowano w majestacie prawa od wieków -
standard złota temu nie zapobiegał. Historia się kłania. Dlatego
twierdzenie, że standard złota temu zapobiega jest naiwno¶ci±
wynikaj±c± z nieznajomo¶ci przeszło¶ci.
Kradzież z 1933r. odbyła się w demokratycznym kraju, w jej wyniku nie
doszło do żadnej rewolty, a prezydent który tego dokonał jest
wspominany z wielk± estym± w USA (i nie tylko). To już nie chichot a
rechot historii.

Data: 2011-12-19 21:57:04
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Clegan" <cleghan@gmail.com> wrote in message news:bdb603a7-2649-488b-8c53-d5ae48024d1dj9g2000vby.googlegroups.com...
[...]

Nie chodzi mi o podane przez Ciebie fakty. Te s± znane i prawdziwe.
Chodzi o pewien typ wnioskowania.

Teza:
Fałszowanie monet jest możliwe wiec standard "złota" nie ma sensu.

Ten typ logiki zakłada wynikanie sensownosci/bezsensownosci systemu z faktu że istnieje możliwo¶ci oszustwa.Gdyby powyższe wnioskowanie było logiczne to aktualny system z rezerw± cz±stkow±/bankiem centralnych i oszustwem nie tylko możliwym ale WPISANYM w system jako jeden z jego PODSTAWOWYCH parametrów nie tylko jest bez sensu ale wogóle nie przechodzi podstawego testu zgodno¶ci.

george

Data: 2011-12-19 14:31:05
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 19 Gru, 21:57, "george" <george...@vp.pl> wrote:

Teza:
Fałszowanie monet jest możliwe wiec standard "złota" nie ma sensu.

Nie. Tu wcale nie chodzi o możliwo¶ć fałszowania.
Tu chodzi o to, że parytet wymiany gotówki na kruszec masz ustalany
odgórnie przez organ państwowy. To jest przyczyna dodruku, a nie
istnienie b±dĽ nie standardu złota. Można przecież ustanowić prawo, że
ilo¶ć gotówki jest stała - do tego nie potrzebujesz żadnego kruszcu.

P.S. W systemie rezerwy czę¶ciowej nie ma oszustwa. Była niedawno moja
dyskusja z jednym z grupowiczów.

Data: 2011-12-19 23:52:11
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Clegan" <cleghan@gmail.com> wrote in message news:f56f3ad5-d254-4953-8a7a-c84c097fae31m10g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

Nixon by sie z  Toba nie zgodził. Parytet nie jest ustalany odgórnie przez "organ".
To marzenie Nixonowi przerwał pewien francuz.

http://www.youtube.com/watch?v=iRzr1QU6K1o

P.S. W systemie rezerwy czę¶ciowej nie ma oszustwa. Była niedawno moja
dyskusja z jednym z grupowiczów.

Rozumiem że poruszyli¶cie temat pierwotnej kreacji pieni±dza dokonywany przez banku centralny w systemie rezerwy czę¶ciowej i wyszło Ci że bank centralny nie dokonuje tego za co grozi Kowalskiemu 25 lat ?

george

Data: 2011-12-20 07:39:03
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 19 Gru, 23:52, "george" <george...@vp.pl> wrote:

Nixon by sie z  Toba nie zgodził. Parytet nie jest ustalany odgórnie przez
"organ".
???
Parytet z definicji jest ustalany a priori - robi to odpowiedni organ
jak bank centralny. Przykładowo: 1 uncja złota=1 złoty - to jest
parytet.

Nixon jest ¶wietnym przykładem na to, że standard złota nie chroni
przed działaniami władzy centralnej.

Rozumiem że poruszyli¶cie temat pierwotnej kreacji pieni±dza dokonywany
przez banku centralny w systemie rezerwy czę¶ciowej i wyszło Ci że bank
centralny nie dokonuje tego za co grozi Kowalskiemu 25 lat ?
Nie, chodziło o kreację przez banki komercyjne. Zgadza się, że dodruk
gotówki przez bank centralny to zwyczajna kradzież, tyle tylko że to
nie ma nic wspólnego z rezerw± czę¶ciow±. System rezerwy czę¶ciowej
oznacza jedynie, iż depozyty bankowe s± pokryte czę¶ciowo gotówk±. Nie
mówi nic o tym ile gotówki drukuje bc.

Data: 2011-12-20 18:26:05
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Clegan" <cleghan@gmail.com> wrote in message news:7b4d72f9-7472-41d5-b379-2ca76914345fi6g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

A wiesz dlaczego Nixon to zrobił ?

[...]

Drukowanie banku centralnego nie ma nic wspólnego z rezerw± cze¶ciow± ???
Halo. bez jaj. Po co powstał bank centralny ?

george

Data: 2011-12-20 10:27:29
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 20 Gru, 18:26, "george" <george...@vp.pl> wrote:

A wiesz dlaczego Nixon to zrobił ?
Albowiem Amerykanie dodrukowali tyle dolców, że nie mieli na nie
pokrycia w złocie. To pokazuje gdzie sobie można włożyć standard
złota.

Drukowanie banku centralnego nie ma nic wspólnego z rezerw± cze¶ciow± ???
Co¶ taki zdziwiony ? Drukować można także w systemie rezerwy pełnej.
Nie wiedziałe¶ ?

Data: 2011-12-20 21:18:27
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Clegan" <cleghan@gmail.com> wrote in message news:af2f90e4-d015-480f-9072-25ad415a50d3t16g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Ha ha, tak to rzeczywi¶cie dowodzi dokładnie tezy że standard złota jest do bani.
Ukłony za argumentację :)

Drukowanie banku centralnego nie ma nic wspólnego z rezerw± cze¶ciow± ???
Co¶ taki zdziwiony ? Drukować można także w systemie rezerwy pełnej.
Nie wiedziałe¶ ?

Oczywi¶cie że można, ale chyba unikasz odpowiedzi co do roli banku centralnego w aktualnym systemie....
W rezerwie pełnej funkcja banku komercyjnego jako pożyczkodawcy byłaby wykluczona.
Pełniłby rolę tzw skarpety.

george

Data: 2011-12-20 13:27:11
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 20 Gru, 21:18, "george" <george...@vp.pl> wrote:

Ha ha, tak to rzeczywi¶cie dowodzi dokładnie tezy że standard złota jest do
bani.
Ukłony za argumentację :)
Nie ma to jak twórcza dyskusja na sensowne argumenty.

Oczywi¶cie że można, ale chyba unikasz odpowiedzi co do roli banku
centralnego w aktualnym systemie....
OMG: przecież ja w ogóle o tym nie pisałem. O co Ci biega w końcu bo
przerzucasz się z tematu na temat ?

W rezerwie pełnej funkcja banku komercyjnego jako pożyczkodawcy byłaby
wykluczona.
Pełniłby rolę tzw skarpety.
Fascynuj±ca naiwno¶ć.

Data: 2011-12-21 08:44:35
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Clegan" <cleghan@gmail.com> wrote in message news:fceee7ac-d7e4-42b9-82d1-bfe0aaaba47at16g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Podsumujmy wiec argumentację.
W Bretton Woods ustalono parytet złota na 35$ decyzj± "organu".
Dolar miał by¶ tak samo dobry jak złoto.
Amerykanie jednak zalewali rynek coraz to większ± ilo¶ci± papieru.
Chwilę potem rynek wyceniał złoto na powyżej 40 USD. Francja dokonywała wiec arbitrażu
pomiędzy oficjaln± cen± a cen± rynkowa zgarniaj±c na czysto różnicę drenuj±c przy tym amerykanskie rezerwy kruszcu. Nixonowi w koncu poradzono aby to zakonczył bo hegemonia USA w drukowaniu nic niewartego papieru, za który dostawiali realne dobra, nie potrwa dłużej.
Jednym słowem Amerkanom nie podobało sie że musieli defacto płacić złotem za wytwory czyjej¶ pracy zamiast płacić komu¶ papierowym confetii.
Twoja teza (tak zrozumiałem) jest taka że skoro amerykanie nie mogli dalej oszukiwać w biały dzień to system złota jest do bani. Taki jest ów argument ?

Oczywi¶cie że można, ale chyba unikasz odpowiedzi co do roli banku
centralnego w aktualnym systemie....
OMG: przecież ja w ogóle o tym nie pisałem. O co Ci biega w końcu bo
przerzucasz się z tematu na temat ?

Podsumujmy jeszcze raz:
Pisałe¶ o rezerwie czę¶ciowej z której¶ jakim¶ cudem wył±czyłe¶ bank centralny (którego rola w tym systemie jest PODSTAWOWA). Dzieki wył±czeniu tego elementu starasz sie udowodnić ze ów system nie jest oszustwem. Czy tak ? W innym miejscu jednak zgadzasz sie, że to czego dokonuje bank centralny oszustwem jest. Teraz wiec staramy sie sprawdzić czy bank centralny należy czy nie należy do systemu rezerwy cze¶ciowej aby podsumować system jako cało¶ć i udowodnić jego oszukańczo¶ć lub jego brak.

W rezerwie pełnej funkcja banku komercyjnego jako pożyczkodawcy byłaby
wykluczona.
Pełniłby rolę tzw skarpety.

Fascynuj±ca naiwno¶ć.

Skoro tak, opisz mi proszę w kilku słowach jak działa ów system rezerwy pełnej. Być może mam braki w edukacji.

pozdrawiam
george

Data: 2011-12-21 08:29:42
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 21 Gru, 08:44, "george" <george...@vp.pl> wrote:

W Bretton Woods ustalono parytet złota na 35$ decyzj± "organu".
Nieprawda - ten parytet obowi±zywał w Stanach od 1934r. Wcze¶niej był
nieco ponad 20 USD. Nie poczytałe¶ o kradzieży dokonanej przez
Roosevelta. A szkoda.

Twoja teza (tak zrozumiałem) jest taka że skoro amerykanie nie mogli dalej
oszukiwać w biały dzień to system złota jest do bani. Taki jest ów argument
?
Twoja teza jest taka, że system z rezerw± złot± jest lepszy od
pieni±dza fiducjarnego, bo nie można drukować więcej niż się ma
rezerw. Po czym powołujesz się na przykład USA, które pomimo
obowi±zywania standardu złota drukowało na potęgę. Jakby¶ nie zauważył
to przykład jest sprzeczny z tez±.

Pisałe¶ o rezerwie czę¶ciowej z której¶ jakim¶ cudem wył±czyłe¶ bank
centralny (którego rola w tym systemie jest PODSTAWOWA).
Czytasz co¶, czego nie napisałem po czym zaciekle z tym polemizujesz.
W dyskusji z innym grupowiczem pisali¶my o bankach komercyjnych -
chyba nam wolno ?
W naszej dyskusji nie opisywałem systemu rezerwy czę¶ciowej - od tego
s± ksi±żki; stwierdziłem jedynie, iż dodruk gotówki jest możliwy
zarówno w systemie rezerwy pełnej jak i czę¶ciowej. Pod tym (!)
względem oba systemy się od siebie nie różni±.

Skoro tak, opisz mi proszę w kilku słowach jak działa ów system rezerwy
pełnej. Być może mam braki w edukacji.
W kilku słowach się nie da. Trzeba by rozważać różne potencjalne typy
umów, a to temat-rzeka.

Data: 2011-12-21 17:43:01
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Wed, 21 Dec 2011 08:29:42 -0800 (PST), Clegan <cleghan@gmail.com>
wrote:

[...]

IMHO to wła¶nie pokazuje, że teza się broni: udało im się ten kit
wciskać jedynie niecałe 30 lat (1944-1971), a potem de Gaulle
powiedział "sprawdzam" i "sprawa się rypła". I czy naprawdę  do 1971 "drukowali na potęgę"? To jak nazwać to, co
działo się potem?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-21 19:20:16
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Clegan" <cleghan@gmail.com> wrote in message news:2916aee7-3235-4ae4-a109-290fee97d783i6g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

dawno. Partytet był zaaprobowany przez system Bretton Woods niech bedzie.
USA to usa, mi chodzi o parytet międzynarodowy.

[...]

g: Tak uważam, zloto jest automatycznym regulatorem ryzyka systemu rezerwy czę¶ciowej.

Po czym powołujesz się na przykład USA, które pomimo
obowi±zywania standardu złota drukowało na potęgę. Jakby¶ nie zauważył
to przykład jest sprzeczny z tez±.

g: A gdzie ja sie powoływałem na USA jak przykład systemu złota ?
Wskaż linijke lub zacytuj...

Pisałe¶ o rezerwie czę¶ciowej z której¶ jakim¶ cudem wył±czyłe¶ bank
centralny (którego rola w tym systemie jest PODSTAWOWA).

Czytasz co¶, czego nie napisałem po czym zaciekle z tym polemizujesz.

g: Ja polemizowałem z Twoim zdaniem cyt:
"P.S. W systemie rezerwy czę¶ciowej nie ma oszustwa. Była niedawno moja
dyskusja z jednym z grupowiczów"

W dyskusji z innym grupowiczem pisali¶my o bankach komercyjnych -
chyba nam wolno ?

g: oczywi¶cie że wolno. System rezerwy czę¶ciowej to nie tylko banki komercyjne
Twierdzę że "w działalno¶ci banków komercyjnych nie ma oszustwa", zupełnie tak jak Ty.
Tyle że mówimy tylko o czę¶ci tego systemu ! Oszustwo jest gdzie indziej.
Juz napsiałem gdzie.

[...]

g: nie wiem, nie znam założeń systemu rezerwy pełnej. Ode¶lij mnie do literatury.

Może jaka¶ ksi±żka / net ?

george

Data: 2011-12-21 12:38:04
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 21 Gru, 19:20, "george" <george...@vp.pl> wrote:

g: A gdzie ja sie powoływałem na USA jak przykład systemu złota ?
Wskaż linijke lub zacytuj...
A kto przytaczał Nixona - jaki wtedy był standard ?

[...]
Termin rezerwa pełna/czę¶ciowa dotyczy tylko pokrycia depozytów
bankowych gotówk±. Nie mówi to nic o drukowaniu czy niedrukowaniu
gotówki.
Można sobie wyobrazić system rezerwy czę¶ciowej ze stał± ilo¶ci±
gotówki.

g: nie wiem, nie znam założeń systemu rezerwy pełnej. Ode¶lij mnie do
literatury.
Rothbard i następcy (dokładniej opisuje to de Soto).
Imho oni poważnie bł±dz±, ale to już temat na odrębn± dyskusję.

Data: 2011-12-22 01:43:28
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Clegan" <cleghan@gmail.com> wrote in message news:5728e63a-b1cd-4ee8-9ed4-180fb4cf7144n6g2000vbz.googlegroups.com...
On 21 Gru, 19:20, "george" <george...@vp.pl> wrote:

g: A gdzie ja sie powoływałem na USA jak przykład systemu złota ?
Wskaż linijke lub zacytuj...
A kto przytaczał Nixona - jaki wtedy był standard ?

No wez prosze cie,
Przecież Nixon przerwal ów standard. Wiec jak to może byc dobrym przykładem...
To że przerwał pokazuje :
a ) jak Amerkanie przestrzegali zobowi±zań.
b)  nie ¶wiadczy wcale o tym że standard był zły :), bo zaraz gotów jeste¶ użyc wła¶nie takiego odwracania kota ogonem.

A co do banku centralnego i "oszustwa" to sie widzę nie zaj±knałe¶ nawet...

george

Data: 2011-12-22 10:45:13
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 22 Gru, 01:43, "george" <george...@vp.pl> wrote:

[...]
Znaczy się Nixon został powołany jako przykład tego że standard złota
działa ? Masz specyficzne poczucie humoru, nie przeczę :-))

A co do banku centralnego i "oszustwa" to sie widzę nie zaj±knałe¶ nawet...
Bo nie tego dotyczy dyskusja.

Data: 2011-12-22 19:51:45
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Clegan" <cleghan@gmail.com> wrote in message news:42dfc322-5f7e-4a1d-b46e-f1bb1e041ed0u5g2000vbd.googlegroups.com...
[...]

Nie. Nie do tego przykład zostal pokazany,
Moze jak przeczytasz ponownie będzie łatwiej.
Od odwracania kota mam zawroty głowy już.

A co do banku centralnego i "oszustwa" to sie widzę nie zaj±knałe¶ nawet...
Bo nie tego dotyczy dyskusja.

Taa...no to chyba wyczerpali¶my temat.

george

Data: 2011-12-22 11:41:47
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 22 Gru, 19:51, "george" <george...@vp.pl> wrote:

Nie. Nie do tego przykład zostal pokazany,
Nixon przywołałe¶ błędnie - jako rzekomy dowód na to, że to nie organ
państwowy ustala parytet. Napisałem już co to jest parytet. Czego
jeszcze nie rozumiesz ?

Taa...no to chyba wyczerpali¶my temat.
Tak, dodruk gotówki=kradzież; czy teraz jeste¶ szczę¶liwy ?
Tak przy okazji: odnosisz się do dyskusji, w której udziału nie brałe¶
i jak widzę jej tre¶ci nie znasz. To już zaczyna być nudne.

Data: 2011-12-22 21:31:23
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Clegan" <cleghan@gmail.com> wrote in message news:07796bfe-3f24-464a-a2f1-ced888f511d8u6g2000vbg.googlegroups.com...
[...]

Nie, nie dlatego przywołałem Nixona.
Organ (Bretton Woods) zaaprobował parytet obowi±zuj±cy w USA (tak jak napisale¶, wierze) do rozliczeń miedzynardowych.
Nixon pojawił sie tu jako organ który ustalonego parytetu nie wytrzymał. Wniosek, co z tego że organ co¶ ustali a za chwile politycy wykorzystaj± system rezerw czę¶ciowych aby ten parytet omin±ć.
Ten Nixon/organ nie wytrzymał ustalonego parytetu nie dlatego że standard był zły, a dlatego ze rz±d w kooperacji z systemem bankowym wydrukował nadmiar dolarów. System rezerwy czę¶ciowej im na to pozwalał do czasu az sie kto¶ nie zorientował i nie powiedział sprawdzam. Wniosek jest taki ze po ustaleniach bretton woods standard złota był z miejsca zarzucony (usa nie miały zamiaru dotrzymać umów).

Taa...no to chyba wyczerpali¶my temat.
Tak, dodruk gotówki=kradzież; czy teraz jeste¶ szczę¶liwy ?

Uff, wystarczy, system rezerw czę¶ciowych (bank centralny + banki komercyjne jest oparty na oszustwie).

Tak przy okazji: odnosisz się do dyskusji, w której udziału nie brałe¶
i jak widzę jej tre¶ci nie znasz.

Nie brałem, tu mnie masz, ale moje uwagi dotyczyły Twoich słow które pojawiły sie tylko i wył±cznie w tym w±tku. Jak juz napisałem, w działalno¶ci banków komercyjnych oszustwa nia ma wiec o co ci chodzi ?
Gdybym w tamtej dyskusji uczestniczył to myslisz że też bym sie o to spierał ? Przeciez akurat tu sie zgadzamy.

To już zaczyna być nudne.

Masz racje. wieje nud±, ale przynajmniej obyło sie bez obelg :).
Ostatnio o to trudno wiec jest sie z czego cieszyć.

Wesłoych ¶wi±t,
pozdrawiam
george

Data: 2011-12-22 12:59:06
Autor: Clegan
Jakie gwarancje obligacji?
On 22 Gru, 21:31, "george" <george...@vp.pl> wrote:

[...]
Nieprawda. Mieszasz nieustannie dwa pojęcia: systemu rezerw
czę¶ciowych i standardu złota. System rezerw czę¶ciowych dotyczy
depozytów bankowych, natomiast standard złota dotyczy pokrycia gotówki
kruszcem. Z faktu, że istnieje system rezerw czę¶ciowych nie
wywnioskujesz czy gotówka ma pokrycie czy nie (i vice versa). Banki
komercyjne nie drukuj± gotówki - one kreuj± pieni±dz dłużny, zatem one
nie s± od ustalania czy gotówka ma pokrycie czy nie - tym się zajmuje
bank centralny.
Decyzja Nixona nie wynikała z istnienia systemu rezerwy czę¶ciowej
tylko z drukowania gotówki bez pokrycia przez FED. To s± dwie różne
sprawy.

Tak przy okazji: Nixon obrywa nie ze swojej winy - dodruk gotówki w
nadmiarze trwał od lat.

Uff, wystarczy, system rezerw czę¶ciowych (bank centralny + banki komercyjne
jest oparty na oszustwie).
Teraz zaczynasz odwracać kota ogonem: przecież nic takiego nie
napisałem. Użyłem słowa: dodruk.
System rezerw czę¶ciowych nie jest oparty na oszustwie. Dodruk gotówki
przez bc nie jest niezbędn± cech± tego systemu - nie wiem na ile
sposobów mam to jeszcze pisać.

Data: 2011-12-22 22:42:36
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Clegan" <cleghan@gmail.com> wrote in message news:51d63be6-dc4c-40c0-b705-352dc4fc099dj10g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

hmm, zgadzam sie co do jednego. Dodruk nie jest niezbędn± cech± systemu (i jest kradzież±)
Z gotówk± z pokryciem w złocie generacja pieni±dza dłużnego w przestrzeni banków komercyjnych nie byłaby tak dynamiczna jak teraz. To wła¶nie owa wysoka dynamika jest do¶ć problematyczna.
Generalnie sytuacja wygl±da jednak tak że jakim¶ cudem BC zawsze kończy tym samym...drukiem.

george

Data: 2011-12-20 13:41:10
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Mon, 19 Dec 2011 14:31:05 -0800 (PST), Clegan <cleghan@gmail.com>
wrote:

istnienie b±dĽ nie standardu złota. Można przecież ustanowić prawo, że
ilo¶ć gotówki jest stała - do tego nie potrzebujesz żadnego kruszcu.

to prawda. Podobnie jak wpisać "kryteria konwergencji w strefie euro"
do traktatów. Działa podobnie :-)

P.S. W systemie rezerwy czę¶ciowej nie ma oszustwa. Była niedawno moja
dyskusja z jednym z grupowiczów.

Potwierdzam fakt dyskusji, ale za błędne uważam twierdzenie, że z niej
wynikł wniosek, że system rezerwy czę¶ciowej nie jest oszustwem.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-20 14:05:44
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
Dziękuj±c za wszystkie wyja¶nienia i rady chciałabym jeszcze
zapytać na jakiej stronie mogłabym ¶ledzić zmiany kursu złota
w PLN?
Znalazłam stronę http://zloto.bullionvault.pl/wykres-cen-zlota.do,
ale ona podaje te dane w USD. Mam oszczędno¶ci w PLN,
a domy¶lam się, że ostateczny kurs złota w PLN jest wypadkow±
zmian w kursie złota w USD i kursu USD/PLN.
Ponadto zmiany na w/w stronie s± podawane co 60 sek. Mnie
to nie jest potrzebne, wystarczyłyby zmiany codzienne.

A propos sklepu, znalazłam Warszawskie Centrum Numizmatyczne,
(http://wcn.pl/gold), które również handluje monetami inwestycyjnymi.
Czy kto¶ ma jaka¶ opinię o tym Centrum?

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-20 18:26:54
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Zofia" <abc@def.com> wrote in message news:4ef08823$0$1205$65785112news.neostrada.pl...
[...]

kup tam co¶ i podziel sie wrażeniami. Jak dla mnie krzak.

george

Data: 2012-02-19 16:41:20
Autor: Klaudyna01
Jakie gwarancje obligacji?
 Zarz±dzaj±cy Systemem Web zatrudni osoby w pełnym lub niepełnym wymiarze
 czasu do pracy w domu (komputerowy marketing Internetowy). Je¶li posiadasz
 komputer oraz stałe ł±cze internetowe, pomogę Ci zarobić, nie wychodz±c z
domu. Przekonasz się, że to może proste.
 W celu uzyskania pełnych szczegółów skontaktuj się ze mn± mailowo:
klaudyna.raszkiewicz@wp.pl.
Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do współpracy!

Data: 2011-12-20 13:37:38
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Mon, 19 Dec 2011 08:57:01 -0800 (PST), Clegan <cleghan@gmail.com>
wrote:

[...]

ale nikt nie był w stanie zmusić do akceptowania takiej monety osób
innych niż poddani emitenta. Czyli niby się da dodrukować, ale na
pewno nie w sposób "nielimitowany"

skończywszy na konfiskacie złota przez Roosvelta w 1933r. [bardzo
ciekawy przykład ograbienia obywateli przez władze - polecam się
zapoznać].

no wła¶nie, to nie był żaden "dodruk".
Poza tym wci±ż był system "gold-exchange", więc jaka¶ kotwica (do
1971) emisji była.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-20 13:40:38
Autor: Kamil Jońca
Jakie gwarancje obligacji?

wrote:

[...]

A to teraz możesz zmusic do akceptacji złotówki kogo¶ innego niż
"poddani emitenta"?

[...]
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Biologia poucza, ze je¶li cię co¶ ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

Data: 2011-12-21 11:45:29
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Tue, 20 Dec 2011 13:40:38 +0100, kjonca@poczta.onet.pl (Kamil
Jońca) wrote:

[...]

Nie.
Szwajcarzy także nie mog± nikogo zmusić, a jednak chętni się
znaleĽli...

Data: 2011-12-17 20:47:53
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
[...]

Kto to jest Ron Paul i dlaczego jest taki ważny?
(Google podaje co najmniej kilka osób o tym imieniu i nazwisku)

No i w latach 70-tych nie widzieli jeszcze skutków odej¶cia od
powi±zania walut ze złotem.
Póki FED tylko QEs numeruje, to o kruszce bym się nie bał.
Czy mógłby¶ rozwin±ć trochę te 2 zdania?

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-17 21:21:42
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Sat, 17 Dec 2011 20:47:53 +0100, "Zofia" <abc@def.com> wrote:

Kto to jest Ron Paul i dlaczego jest taki ważny?
(Google podaje co najmniej kilka osób o tym imieniu i nazwisku)

lekarz, zwolennik konstytucji USA, kongresman
http://www.youtube.com/watch?v=1c4STGb4jRk&feature=related
http://www.ronpaul.com/
http://www.youtube.com/watch?v=XKfuS6gfxPY

No i w latach 70-tych nie widzieli jeszcze skutków odej¶cia od
powi±zania walut ze złotem.
Póki FED tylko QEs numeruje, to o kruszce bym się nie bał.
Czy mógłby¶ rozwin±ć trochę te 2 zdania?

nie zanosi się na powrót do tego, co wtedy pomogło; FED wci±ż
"drukuje" pieni±dze i "luzuje je ilo¶ciowo".

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nSt4vCbmle0 (z
napisami)

Data: 2011-12-17 22:54:04
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
[...]

Dziękuję i pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-16 19:04:32
Autor: SQLwiel
Jakie gwarancje obligacji?
W dniu 2011-12-16 16:43, Zofia pisze:
Rób więc to, co większość na tej grupie.
Śledź rynek bankowości detalicznej, przenoś oszczędności tam, gdzie
dają więcej, [...]

Po co, skoro w przypadku paniki w bankach nie odzyskam moich pieniędzy?

Panika, to jeszcze nie bankructwo bankĂłw.
Panikę trzeba przetrzymać, a nie ulegać jej.
Jeśli szanse na krach są "stosunkowo niewielkie", to może zdążysz swoje oszczędności na coś wydać, albo umrzeć przedtem i to już nie Ty, a Twoi spadkobiercy będą mieli ten problem.

--
Tnx. SQLwiel.

Data: 2011-12-16 19:21:54
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Zofia" <abc@def.com> wrote in message news:4eea043c$0$1451$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tylko 1 uncjowe monety bulionowe:
Krugerrand, Maple leaf, American Eagle,

na wiki znajdziesz wagę i wymiary,
kieszonkowa waga elektroniczna kosztuje 20 pln na allegro

żadnych sztabek i numizmatów.

george

Data: 2011-12-16 21:43:07
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
Tylko 1 uncjowe monety bulionowe:
Krugerrand, Maple leaf, American Eagle,

na wiki znajdziesz wagę i wymiary,
kieszonkowa waga elektroniczna kosztuje 20 pln na allegro

żadnych sztabek i numizmatów.

Dzięki.
Inwestycja w złoto wydaje mi się na chwilę obecn± najsensowniejsza,
więc je¶li masz dla mnie jeszcze jakie¶ rady, to bardzo proszę podaj.

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-16 21:51:13
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Zofia" <abc@def.com> wrote in message news:4eebad56$0$1189$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Alokacja 10% aktywów w metalu jako zabezpieczenie od "szaleństwa" banków centralnych.
Reszta w zależno¶ci od preferencji płynno¶ciowych. W tej fazie bardziej liczy sie zachowanie kapitału niz jego pomnażanie. Ryzyko niewypłacalno¶ci kontrahenta (banku/rz±du) zdecydowanie wzrosło w ostatnim roku.

george

Data: 2011-12-16 22:00:03
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
Alokacja 10% aktywów w metalu jako zabezpieczenie od "szaleństwa" banków centralnych.
Reszta w zależno¶ci od preferencji płynno¶ciowych.
Dlaczego tylko 10%?
Ogólnie na zysk z aktywów specjalnie nie stawiam, bo wymaga albo ryzyka albo lokat
długoterminowaych, a to mi nie odpowiada.

W tej fazie bardziej liczy sie zachowanie kapitału niz jego pomnażanie. Ryzyko niewypłacalno¶ci kontrahenta (banku/rz±du) zdecydowanie wzrosło w ostatnim roku.
O to mi wła¶nie chodzi.

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-16 22:10:37
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Zofia" <abc@def.com> wrote in message news:4eebb148$0$1455$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dlaczego 10% ?
Od czego¶ trzeba zacz±ć :). Dodatkowo płynno¶ć w sytacji kryzysowej również jest nie do zignorowania. Cash jest zdecydowanie bardziej płynny niż złote monety.
Proponuje przećwiczyć temat z zakupem detalicznym aby poznać "szlak". Rozci±gniecie zakupów w czasie daje możlwo¶ć u¶rednienia ceny danego składnika portfela.
Niestety nie znam dobrego sklepu w polsce z "normalnymi" marżami posiadaj±cego monety od ręki.
Dochodzi wiec jeszcze kantor i wymiana. Przy zakupach za gotówkę techniczne aspekty moga się okazać uci±żliwe.

george

P.S. Je¶li kto¶ zna takowy sklep proszę o notkę.

Data: 2011-12-17 07:52:33
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
[...]

Też proszę o tak± informację.

Nigdy nie kupowałam złota, więc każda dobra rada może się przydać. :-)

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-19 14:28:14
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
Proponuje przećwiczyć temat z zakupem detalicznym aby poznać "szlak".
George, postanowiłam pój¶ć za Twoj± rad± i spróbować. :-)

Z Twoich i Jarka Andrzejewskiego rad rozumiem, że po odrzuceniu
numizmatów i sztabek pozostaj± tylko monety bulionowe.

Przy zakupach za gotówkę techniczne aspekty moga się okazać uci±żliwe.
Przyznam się, że tego zdania nie rozumiem.

Je¶li jest jeszcze co¶, o czym przed zakupem powinnam wiedzieć,
to proszę o informacje.
Wskazówka gdzie w Warszawie lub okolicy najlepiej dokonać zakupu
byłaby bardzo mile widziana. :-)

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-19 18:41:29
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Zofia" <abc@def.com> wrote in message news:4eef3bec$0$1208$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Takie tam, typu wyjecie z bankomatu min 60 banknotów -> potrfel sie nie zgina :)
Zawiezienie tego do kantoru, jakie¶ krótkie negocacje i zamiana na 15 innych i przejażdżka do naszych s±siadów z linijk± Fisha lub wag± kieszonkow±. Trochę to przydługawe i denerwuj±ce.

goerge

Data: 2011-12-19 20:32:23
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
[...]

Przepraszam, ale jeszcze mniej rozumiem.

Czy mam zamienić 60 banknotów złotówkowych na 15 w Euro? O to chodzi?
Ale po co?
Przejażdżka do jakich s±siadów i po co?
Co to jest linijka Fisha?

Czy nie można tego opisać pro¶ciej i w sposób zrozumiały dla osób nie znaj±cych
slangu?

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-19 19:47:52
Autor: xbartx
Jakie gwarancje obligacji?
Dnia Mon, 19 Dec 2011 20:32:23 +0100, Zofia napisał(a):

Przepraszam, ale jeszcze mniej rozumiem.

Czy mam zamienić 60 banknotów złotówkowych na 15 w Euro? O to chodzi?
Ale po co?
PrzejaĹĽdĹĽka do jakich sÄ…siadĂłw i po co? Co to jest linijka Fisha?

Czy nie można tego opisać prościej i w sposób zrozumiały dla osób nie
znajÄ…cych
slangu?

Hmmm masz chyba świadomość tego, że to co tutaj piszą, zupełnie obcy Ci ludzie, może być kompletną bzdurą - czy nie przyjmujesz do swojej świadomości takiego prawdopodobieństwa?
To jest tylko luźna dyskusja z której możesz lub nie musisz wyciągnąć "jakieś" wnioski i na ich podstawie podjąć decyzję. Jednak to Ty ją musisz podjąć - nie szukaj tutaj kogoś, kto to zrobi za Ciebie - to już lepiej od razu przepuść swoje oszczędności, wierz mi, lepiej na tym wyjdziesz. Chyba nie jesteś aż tak naiwna i jak ktoś Ci tutaj napisze, że dobrą inwestycją na trudne czas jest zakup żółwi albo kaszanki to tak uczynisz? Oczywiście jak Ci jeszcze napisze, gdzie są najlepsze ceny ;)

Data: 2011-12-19 20:54:55
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
dobrą inwestycją na trudne czas jest zakup żółwi albo kaszanki to tak
uczynisz?
Akurat złoto od wieków jest uważane (słusznie lub nie) za najlepszą
"walutę" na czas kryzysu, a o żółwiach na tę okoliczność nie słyszałam.
Ale widocznie Ty słyszałeś.

Zofia

Data: 2011-12-20 14:34:27
Autor: witrak()
Jakie gwarancje obligacji?
Zofia <abc@def.com> wrote on 2011-12-19_20:54
[...]

Posłuchaj. Złoto - wbrew temu, co zapewne wywnioskowałaś z tego
wątku - nie jest absolutnie bezpieczną lokatą kapitału. Jest tylko
relatywnie lepszą lokatą niż złotówka, euro czy dolar (albo inne
waluty np. "nordyckie").

Na ile "lepszą" i w ogóle jak wyglądałby ranking tych
instrumentĂłw, zaleĹĽy od sposobu inwestowania w nie (albo inaczej
sposobu prowadzenia zakupu i sprzedaży), wielkości środków i ich
przeznaczenia, przewidywanej perspektywy czasowej i antycypowanego
przebiegu kryzysu a także strategii postępowania (np. rozważanego
docelowego miejsca ewentualnej emigracji).
Te czynniki *zasadniczo* zmieniajÄ… ocenÄ™ kaĹĽdego z ww.
instrumentĂłw, poniewaĹĽ w istocie masz do czynienia z problemem
zarządzania ryzykiem ze znaczną liczbą różnych ryzyk.
Przez to wybór jednego sposobu postępowania najprawdopodobniej
*nigdy* nie będzie optymalny. Zatem decyzja typu "włożę
oszczędności w złoto - dolary - euro - ziemię (etc. etc. -
skreślić wszystko oprócz jednego)" jest z gruntu błędna ! Istnieje
bowiem znacznie większe prawdopodobieństwo, że któryś z
pozostałych wyborów okaże się ostatecznie lepszy, niż
prawdopodobieństwo, że będzie to ten, na który się zdecydowałaś.

Naiwnością jest zatem wiara, że w oparciu o *dobre* rady (takie
jak na tej liście, a więc przeważnie udzielane z przekonaniem i
celem udzielenia Ci realnej pomocy) można dokonać dobrego wyboru.
Aby to się udało, trzeba przeprowadzić pełną analizę ryzyka, mając
już wcześniej przygotowane scenariusze przyszłego rozwoju wypadków
i przewidywania, co do własnych priorytetów (zwłaszcza to drugie
jest trudne, lecz niezbędnie potrzebne, bo gdy wypadki już "się
dzieją", człowiek zaczyna reagować emocjonalnie i podejmuje złe
decyzje - tj. decyzje "dobre, ale na inny czas").

Ja osobiście nie jestem przekonany do złota. Obawiam się, że
strata na złocie (czyli koszt ubezpieczenia chronionego kapitału)
będzie pomiędzy 30% a 50%. Zatem tylko jeśli strata na innych
instrumentach będzie większa, "stracisz mniej, czyli zyskasz".

SÄ… tacy co juĹĽ kupili konserwy, Ĺ›wiece, moĹĽe wÄ™giel,  itp.
instalują alternatywny piec węglowy itd. To może być sensowne,
jeśli dojdzie do jednego ze skrajnych scenariuszy, ale to nie
zapewni ubezpieczenia kapitału, jeśli ktoś go ma sporo. I w
związku z tym nadaje się jako *jedno z* działań zabezpieczających
(na bardzo skrajny scenariusz), *ale nie jedyne*. Tak samo jest ze
złotem.

Przemyśl sprawę od strony scenariuszy, oceń ich prawdopodobieństwa
realizacji i sposoby minimalizacji strat, itd.
Jednym słowem przeprowadź pełny cykl zarządzania ryzykiem.
JeĹ›li - jak jestem przekonany -  nie czujesz siÄ™ na siĹ‚ach tego
zrobić, bo nie masz kwalifikacji, to (1) zainwestuj w siebie i
zapoznaj siÄ™ z tÄ… dziedzinÄ… (wystarczy dwa-trzy tygodnie netto),
(2) skorzystaj z publikacji (prognoz) i/albo porady doradcĂłw
ekonomicznych, celem zebrania scenariuszy wypadkĂłw i ich
prawdopodobieństw, (3) przeprowadź proces optymalizacji (sama).

Wtedy będziesz wiedzieć, że za swoje przyszłe straty nie będzie
odpowiedzialna Twoja naiwność/łatwowierność/skłonność do ulegania
sugestiom. Czego Ci życzę na Święta i Nowy (Kryzysowy) Rok :-)

witrak()

Data: 2011-12-20 14:59:51
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
Jestem pewna, ĹĽe nie odpowiesz, bo to trudniejsze niĹĽ ogĂłlne
"teorie", ale zapytam, by dać Ci szansę:
(1) zainwestuj w siebie i
zapoznaj siÄ™ z tÄ… dziedzinÄ… (wystarczy dwa-trzy tygodnie netto),
Jak mam się zapoznać? Skąd się nauczyć? Możesz podać
komplet źrodeł, które pozwolą to zrobić w 3 tygodnie?

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-20 15:06:18
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Tue, 20 Dec 2011 14:34:27 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

[...]

relatywnie: w relacji 2000 lat do 15 lat...
Przez te dwa tysiące lat naszej ery było już wiele walut, ale to
właśnie złoto i srebro wciąż są uznawane za wartościowe.
Ludzie wciąż są skłonni dać za nie - mniej lub więcej - owoców swojej
pracy.
A ile dasz mi za 1 markÄ™ polskÄ… albo za rubla ZSRR?

[...]

zgadzam się. Dlatego złoto i srebro warto mieć w "portfelu".
Dolary - mogą stracić kolejne 90-parę procent wartości, euro w ogóle
może przestać istnieć, a ziemia... zależy gdzie :-)

[...]

dlatego nikt rozsądny nie namawia do zakupu złota "za wszystko".
Załóżmy, że stracisz 50% z powiedzmy 10-20% włożonych pieniędzy, czyli
5-10% początkowego kapitału.
A może wypowie się ktoś, kto miał parę lat temu TFI? Ja znam osoby,
które "chwalą się" stratami rzędu 80% na "instrumentach finansowych" -
a przecież nawet to nie był jeszcze krach.

Pewnie jestem przewrażliwiony na punkcie (nadmiaru) państwa w
gospodarce, ale IMHO prawdopodobieństwo utrzymania wartości niektórych
walut fiducjarnych (realnej) jest nikłe. To już zabrnęło za daleko,
ten dług jest nie do spłacenia. Innymi słowy: lepiej nie mieć w
kieszeni za wiele euro i za wiele dolarów amerykańskich w najbliższych
latach.

Ciekawy punkt widzenia na część naszego kontynentu jest tu:
http://www.rp.pl/artykul/9157,775008.html
"Ideologie „założycielskie" wspólnoty socjalistycznej oraz
europejskiej miały identyczne konsekwencje w postaci nieustannego
wzrostu wydatków i długów – pisze wiceprezydent Centrum im. Adama
Smitha"

związku z tym nadaje się jako *jedno z* działań zabezpieczających
(na bardzo skrajny scenariusz), *ale nie jedyne*. Tak samo jest ze
złotem.

zgadzam się. O ile wystarczająco uważnie czytałem, to nikt nie pisał:
kup złoto za wszystko, co masz.

Przemyśl sprawę od strony scenariuszy, oceń ich prawdopodobieństwa
realizacji i sposoby minimalizacji strat, itd.

to może strzel: jakie jest prawdopodobieństwo zmiany kursu USD o -50%
i o +50% w ciÄ…gu roku (w stosunku do wybranego przez Ciebie punktu
odniesienia)? A to samo dla euro? --
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-21 09:57:23
Autor: witrak()
Jakie gwarancje obligacji?
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-20_15:06

Nie zamierzam znowu korygować Twoich błędów i uzupełniać dziur w
elementarnej wiedzy, nie mam na to cierpliwości, siły i wolnego
czasu jak Clegan...

Zatem tylko selektywne uwagi.

wrote:

[...]

Bzdura. Wiele walut było w ostatnich 100 latach, a bardzo wiele w
ostatnich 50. W ostatnich 15 latach złoto nie jest walutą.

właśnie złoto i srebro wciąż są uznawane za wartościowe.
Oczywiście. Bez złota nie byłoby współczesnej elektroniki. Rola
tezauryzacyjna złota chyba raczej maleje niż rośnie...

zgadzam się. O ile wystarczająco uważnie czytałem, to nikt nie pisał:
kup złoto za wszystko, co masz.

Niestety nie jesteś w stanie czytać uważnie (pokolenie MTV?).
Praktycznie cały wątek jest o złocie (i nikt nie pisze o analizie
ryzyka). Ktoś nie przygotowany musi uznać to bezwarunkowe
popieranie złota jako głównego (albo i jedynego) instrumentu...

[...]

Przeczytaj sobie o zarządzaniu ryzykiem to będziesz w stanie
zadawać pytania w miarę silnie wiążące się z tematem
:-)

witrak()

Data: 2011-12-21 11:50:51
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Wed, 21 Dec 2011 09:57:23 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

Bzdura. Wiele walut było w ostatnich 100 latach, a bardzo wiele w
ostatnich 50. W ostatnich 15 latach złoto nie jest walut±.

Twierdzisz, że przez 2000 lat nie było wielu mennic należ±cych do
krółow, ksi±ż±t i innego rodzaju władców ziem?

A 15 lat to wiek naszej nowej złotówki.

wła¶nie złoto i srebro wci±ż s± uznawane za warto¶ciowe.
Oczywi¶cie. Bez złota nie byłoby współczesnej elektroniki. Rola
tezauryzacyjna złota chyba raczej maleje niż ro¶nie...

to ciekawe, co piszesz w kontek¶cie tego, że w ostatnich latach banki
zwiększały zasoby złota. Ale Ty pewnie wiesz lepiej.

zgadzam się. O ile wystarczaj±co uważnie czytałem, to nikt nie pisał:
kup złoto za wszystko, co masz.

Niestety nie jeste¶ w stanie czytać uważnie (pokolenie MTV?).
Praktycznie cały w±tek jest o złocie (i nikt nie pisze o analizie
ryzyka). Kto¶ nie przygotowany musi uznać to bezwarunkowe
popieranie złota jako głównego (albo i jedynego) instrumentu...

Chyba jedynie kto¶ taki, jak Ty, ogarniaj±cy jedynie fragmenty
rzeczywisto¶ci.
Ale przecież możemy o to zapytać: Zofio, czy rzeczywi¶cie na podstawie
tego w±tku odniosła¶ wrażenie, że ktokolwiek namawia Cię do zamiany
wszystkich oszczędno¶ci na złoto (lub nawet ogólnie: kruszce)?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-21 12:20:16
Autor: witrak()
Jakie gwarancje obligacji?
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-12-21_11:50
wrote:

Bzdura. Wiele walut było w ostatnich 100 latach, a bardzo wiele w
ostatnich 50. W ostatnich 15 latach złoto nie jest walutą.

Twierdzisz, że przez 2000 lat nie było wielu mennic należących do
krółow, książąt i innego rodzaju władców ziem?

A ja myślałem że złoto to... złoto.
LOL

właśnie złoto i srebro wciąż są uznawane za wartościowe.
Oczywiście. Bez złota nie byłoby współczesnej elektroniki. Rola
tezauryzacyjna złota chyba raczej maleje niż rośnie...

to ciekawe, co piszesz w kontekście tego, że w ostatnich latach banki
zwiększały zasoby złota. Ale Ty pewnie wiesz lepiej.

Chcesz powiedzieć, że udział złota wędrującego do banków w całej
jego produkcji rośnie ? :-)

witrak()

Data: 2011-12-21 12:33:17
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Wed, 21 Dec 2011 12:20:16 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

[...]

Chcesz powiedzieć, że udział złota wędruj±cego do banków w całej
jego produkcji ro¶nie ? :-)

w innej wiadomo¶ci (Message-ID:
<20g3f756vlk73ds538vpa8cfvfouv88043@4ax.com>) podałem linki, na
których oparłem powyższ zdanie.

Data: 2011-12-21 17:53:34
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
wrote:

[...]

Widzisz ĽdĽbło w czyim¶ oku, a nie widzisz belki w swoim:

15.12.2011 o 14:26 napisałem w tym w±tku: "Oczywi¶cie nie warto kła¶ć

Data: 2011-12-20 18:30:35
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:jcq2sl$u5q$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

hmm 10% w metalu to chyba nie jest jakieĹ› wielkie halo :)
Z resztÄ… wpisu sie zgadzam.
Problem w tym ĹĽe wszystko Ĺ‚adnie wyglÄ…da ale niestety od wiedzy do decyzji spora droga.

george

Data: 2011-12-20 18:39:45
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
Z resztÄ… wpisu sie zgadzam.

Skoro siÄ™ z nim zgadzasz, to moĹĽe Ty odpowiesz:

Data: 2011-12-19 20:43:20
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Zofia" <abc@def.com> wrote in message news:4eef9146$0$1185$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W szczeline bankomatu mie¶ci sie ¶rednio 30 banknotów, wiec wypłacanie z niego 6K na monetę 1 uncjow± to czasami kłopot.
Je¶li np w bankomacie s± tylko 50-tki robi sie z tego pokaĽny plik papieru, a ludzie za plecami tupi± nóżk± z niecierpliwo¶ci±.

S±siedzi -> niemcy /austria

Linijka Fischa: google/allegro

http://archiwumallegro.pl/tester_zlotych_monet_linijka_fischa_wys_0zl-1014475315.html

pozdrawiam
george

P.S. Czasami wystarczy google.

Data: 2011-12-19 20:52:35
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
przejażdżka do naszych s±siadów

S±siedzi -> niemcy /austria

Po co?

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2011-12-19 20:56:05
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Zofia" <abc@def.com> wrote in message news:4eef9604$0$1446$65785112news.neostrada.pl...
przejażdżka do naszych s±siadów

S±siedzi -> niemcy /austria

Po co?

Pozdrawiam
Zofia

Juz pisałem, nie znam sklepu w Polsce w ktorym moge kupic monety od ręki.

george

Data: 2011-12-19 20:58:54
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
przejażdżka do naszych s±siadów
S±siedzi -> niemcy /austria
Po co?
Juz pisałem, nie znam sklepu w Polsce w ktorym moge kupic monety od ręki.
OK, je¶li takich sklepów w Polsce nie ma.

Pozdrawiam i dziękuję za wyja¶nienia
Zofia

Data: 2011-12-19 21:06:49
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Zofia" <abc@def.com> wrote in message news:4eef977c$0$1199$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak znajdziesz, napisz.
Tylko proszę bez reklam. Najpierw co¶ od nich kup.

george

Data: 2011-12-18 21:54:29
Autor: Krzysztof Halasa
Jakie gwarancje obligacji?
"george" <george___@vp.pl> writes:

Alokacja 10% aktywów w metalu jako zabezpieczenie od "szaleństwa"
bankĂłw centralnych.
Reszta w zależności od preferencji płynnościowych. W tej fazie
bardziej liczy sie zachowanie kapitału niz jego pomnażanie. Ryzyko
niewypłacalności kontrahenta (banku/rządu) zdecydowanie wzrosło w
ostatnim roku.

G. sie liczy.

Liczyć, to się mogą sprawne ręce i być może bardziej - umysł.
Nie żebym namawiał kogoś do łamania prawa, ale... w zależności
od lokalnych uwarunkowań korzystne może być także przejście
przyspieszonego kursu uĹĽycia np. kbk AK (i ew. zaopatrzenie siÄ™
w "hardware"), a do zastosowań mobilnych - czegoś mniejszego.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-18 21:58:58
Autor: george
Jakie gwarancje obligacji?

"Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> wrote in message news:m3vcpd1tyy.fsfintrepid.localdomain...
"george" <george___@vp.pl> writes:

[...]

to chyba jednak NTG.
george

Data: 2011-12-15 16:00:59
Autor: Zofia
Jakie gwarancje obligacji?
Co do momentu: zależy od wiary w system finansowy: je¶li wierzysz, że
te biliony da się jeszcze spłacić - czekaj z zakupem, a je¶li nie
wierzysz, to ASAP.

Tutaj nie chodzi chyba nawet o wiarę w możliwo¶ć spłacenia bilionów,
bo ta będzie się pewnie zmieniała w czasie i trochę to potrwa.
My¶lę, że groĽniejsza może być panika, która spowoduje, że wszyscy
na raz zaczn± wyjmować z banków swoje oszczędno¶ci. Może się
ona pojawić w dowolnym momencie i jak to panika, może by¶ spowodowana
nawet byle plotk±.

Data: 2011-12-18 15:05:33
Autor: azot
Jakie gwarancje obligacji?

Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:lksje7tvp5nd4ojlhjq0ke7tcs2dps7n484ax.com...

[...]

A co s±dzisz o tym sprzedawcy? Godny zaufania?
http://www.mennicawroclawska.pl/product-pol-57-1-uncja-Sztabka-Zlota-CertiPack-CertiCard.html

azot

Data: 2011-12-18 20:49:51
Autor: vvvvvv
Jakie gwarancje obligacji?
Użytkownik "azot" <friko@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jckrvc$bl5$1news.task.gda.pl...

[...]

czy z tym złotem to nie kolejna bańka?

Data: 2011-12-15 14:12:16
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Jakie gwarancje obligacji?
Zofia pisze:

Pełne. Ty gwarantujesz.

Baaardzo śmieszne.

Ja mysle, ze sa dokladnie takie same jak dla emerytur :).

To jak zabezpieczyć oszczędności (często oszczędności życia)
żeby nagle nie okazało się, że nie można ich odzyskać,
skoro ani banki ani obligacje takiej gwarancji nie dajÄ…?

Konserwy, spirytus... :-)

A jak ci zostanie tej gotówki to: złoto, diamenty, ziemia - co nie
zabezpieczy przed spadkiem wartości, ale w zasadzie powinno do pewnego
stopnia zabezpieczyć przed całkowitą utratą wartości (choć nie do końca,
zwłaszcza jakby jaka wojna po drodze się trafiła...)

--
MiCHA

Data: 2011-12-15 17:01:05
Autor: Rafał
Jakie gwarancje obligacji?
W dniu 2011-12-15 14:12, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
A jak ci zostanie tej gotówki to: złoto, diamenty,

Hahahaha, dobre. Spróbuj sprzedać te diamenty, ok? Zobaczymy jak ci pójdzie. Nie ma czegoś takiego jak 100% pewne zabezpieczenie.

--
Raf

Data: 2011-12-15 18:57:03
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Jakie gwarancje obligacji?
Rafał pisze:

A jak ci zostanie tej gotówki to: złoto, diamenty,
Hahahaha, dobre. Spróbuj sprzedać te diamenty, ok? Zobaczymy jak ci
pĂłjdzie. Nie ma czegoĹ› takiego jak 100% pewne zabezpieczenie.

Ale przeczytałeś dalszy ciąg maila, tak? Szkoda, że bez zrozumienia.
(Choć z drugiej strony - może to i dobrze...)

--
MiCHA

Data: 2011-12-15 19:31:44
Autor: Rafał
Jakie gwarancje obligacji?
W dniu 2011-12-15 18:57, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Ale przeczytałeś dalszy ciąg maila, tak? Szkoda, że bez zrozumienia.
(Choć z drugiej strony - może to i dobrze...)

Misiu pysiu, diamenty sÄ… niesprzedawalne. I tyle.

Data: 2011-12-15 20:51:41
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Jakie gwarancje obligacji?
Rafał pisze:

Ale przeczytałeś dalszy ciąg maila, tak? Szkoda, że bez zrozumienia.
(Choć z drugiej strony - może to i dobrze...)
Misiu pysiu, diamenty sÄ… niesprzedawalne. I tyle.

Bo? Są mniej sprzedawalne niż złoto, a za to bardziej mobilne. No, ale z
drugiej strony złoto jest i tak bardziej mobilne niż ziemia... :-)

--
MiCHA

Data: 2011-12-15 19:35:08
Autor: mx
Jakie gwarancje obligacji?
[...]

Tylko węgiel, sól (trzymać w suchym miejscu) na wagony, można całe wahadło. Jeszcze lepiej razem z wagonami, i lokomotywą.

Data: 2011-12-15 20:53:29
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Jakie gwarancje obligacji?
mx pisze:
[...]

Możnaby też pomyśleć o ropie, a jeszcze lepiej - o benzynie. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-12-15 17:26:56
Autor: sqlwiel
Jakie gwarancje obligacji?
W dniu 2011-12-15 14:03, Zofia pisze:
[...]

Dobrze zainwestować.
Kupić działkę tam, gdzie zdrożeje.
Pozyskać dzieci (wnuki) i dobrze wychować.
(Nie wiem ile masz lat, ale zgaduję, że pierwsz± młodo¶ć masz już za sob±, skoro chcesz co¶ zrobić z oszczędno¶ciami życia -)
- zrobić sobie lifting, bywać w chodliwych miejscach i pozyskać bogatego męża?

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-15 13:56:51
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie gwarancje obligacji?
On Thu, 15 Dec 2011 13:18:57 +0100, "Zofia" <abc@def.com> wrote:

Jakie i czyje gwarancje maj± obligacje skarbu państwa?

Pełne. Ty gwarantujesz.

Baaardzo ¶mieszne.

Bo ja wiem? Mnie tam nie cieszy fakt, że mam do spłacenia czę¶ć z
ponad 900 mld złotych...
S±dzisz, że rz±d zawaha się przed opodatkowaniem Cię, gdy przyjdzie
czas na wykupienie obligacji?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-15 21:57:39
Autor: Krzysztof Halasa
Jakie gwarancje obligacji?
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> writes:

SÄ…dzisz, ĹĽe rzÄ…d zawaha siÄ™ przed opodatkowaniem CiÄ™, gdy przyjdzie
czas na wykupienie obligacji?

Sa pewne ograniczenia, np. ludzie maja paszporty, a nawet bez tego mozna
w nocy np. przez gory prysnac.

Natomiast ubijanie oszczednosci przy pomocy inflacji jest raczej sprawa
pewna.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-15 17:26:42
Autor: sqlwiel
Jakie gwarancje obligacji?
W dniu 2011-12-15 13:18, Zofia pisze:
Jakie i czyje gwarancje maj± obligacje skarbu państwa?

Pełne. Ty gwarantujesz.

Baaardzo ¶mieszne.

OK, to masz kawę-na-ławę.
Obligacje Skarbu Państwa s± gwarantowane maj±tkiem państwa.
Je¶li państwu braknie pieniędzy na wykup obligacji, to sk±d weĽmie?
WeĽmie od wszystkich, w tym także od Ciebie.

Teraz proste?
Nadal ¶mieszne?

--
Tnx.         sqlwiel