Jakie hamulce tarczowe XC/Maraton dla grubasa 75 kg?

Data: 2009-04-15 22:28:32
Autor: amrac
Jakie hamulce tarczowe XC/Maraton dla grubasa 75 kg?
Mam zatem rozumieć, że konkluzja jest taka, żeby brać xt bo są silne, idiotoodporne, nie kowadła i względnie lekkie, czy coś pominąłem:) ?

Data: 2009-04-16 09:53:30
Autor: Wojtek Paszkowski
"amrac" <szymekto@o2.pl> wrote in message news:gs5g1h$ar7$1inews.gazeta.pl...

Mam zatem rozumieć, że konkluzja jest taka, żeby brać xt bo są silne, idiotoodporne, nie kowadła i względnie lekkie, czy coś pominąłem:) ?

żebyś nie popadł w zbytni entuzjazm, to opinia n/t XT'08 od użytkującego je od 1,5 roku (ok. 13kkm, jazda całoroczna, głównie teren, mocno pagórkowaty i czasem górzysty, waga użytkownika raczej słuszna):

+ łatwe odpowietrzanie, rewelacyjna dostępność klocków (w tym tanich a dobrych zamienników), stosunkowo niedrogie
- raczej słabe, mocno chimeryczne i nieprzewidywalne w gorszych warunkach, praktycznie nieserwisowalne

Praktycznie od samego początku główny problem stanowiły asymetrycznie pracujące tłoczki (niestety, dość późno do tego doszedłem). Ciężko powiedzieć, czy to felerna początkowa partia (kupowane były tuż po wejściu na rynek) i później to poprawili - w każdym bądź razie czytałem sporo opinii osób mających odczucia zbliżone do moich.

pozdr

Jakie hamulce tarczowe XC/Maraton dla grubasa 75 kg?