Jakie kino domowe.

Data: 2009-09-06 19:43:14
Autor: Maciek
Jakie kino domowe.

Użytkownik "nico" <nico7777@wp.pl> napisał w wiadomości news:3c60e218-b2e1-405c-94bc-06329aca842ez16g2000yqe.googlegroups.com...
Witam

Chcę kupić kino domowe, chciałem przeznaczyć na nie 1500 max. 2000zł.
Rozglądałem się trochę za kinami i tak w tej kwocie to jest mały wybór
kin drewnianych. Proszę o poradę czy lepiej kupić kino drewniane z
dolnej półki jakąś Yamahe lub Sony czy jest jakieś kino plastikowe?
Ostatnio słyszałem że LG HT503TH to podobno kino tanie a dużo lepsze
od niektórych drewnianych. Proszę o porady i opinie.

Z góry dzięki i pozdrawiam

Nico

Cześć,

Miałem podobny dylemat.

Ostatecznie wybrałem sony zestaw fr6600. W tej chwili jest już nowsza generacja tego zestawu.

Mogę powiedzieć tak - za te pieniądze -płaciłem ok. 1500 zł - jest to dobry zakup. Otrzymasz pewność, że jakość dźwięku będzie po prostu dobra. Kino jest drewniane oczywiście. Podejrzewam, że za tą kaśę znalazłoby się gdzieś jakieś kino domowe które będzie grało lepiej, ale jak to sprawdzić?

Moim zdaniem nie da się tego przetestować, bo to samo kino zupełnie inaczej zagra w Twoim pokoju, inaczej w moim, inaczej w sklepie... Moje kino zupełnie inaczej brzmiało w mediamarkt, a inaczej w pokoju.

Poza tym sprawdź, czy kino które wybierzesz, będzie mieć wej/wy hdmi i ilość tych we/wyjść. Okazuje się, że sporo ampli z takich zestawów za 1500 zł potrafi nie obsługiwać w ogóle HDMI, co uważam za przegięcie.

Kolejny problem - jak już znajdziesz amplituner który obsługuje hdmi, to okaże się, że przy takich tańszych kinach za 1500 masz hdmi ale tylko na tej zasadzie, że to działa jako przelotka - czyli masz np. tuner sat w hdmi i konsolę w hdmi, podłączasz to pod amplituner przez kable hdmi i oczywiście wyjście z ampli wsadzasz do tv, żeby móc odtwarzać do wyboru tuner sat lub konsolę. I tu zonk, bo okazuje się, że gra tylko telewizor a kino domowe milczy :] musisz wtedy podłączyć dodatkowe kable z dźwiękiem z konsoli i z tunera sat (np. optyk, koaxial). I tu się zaczynają nowe zonki :)

Koniecznie przed zakupem kina sprawdź co chcesz podpiąć pod amplituner i czym chcesz to podpiąć. Najlepiej rozrysuj sobie sprzęt (tuner sat, dvd, blue ray, konsola) i kabelki które z tego wychodzą, a następnie na necie sprawdź tył amplituner jakie ma wejścia i czy da się wszystko ze wszystkimi podłączyć.

pozdrawiam

Maciek

Jakie kino domowe.