Jakie koła&hamulce?

Data: 2010-08-31 07:33:09
Autor: Michał Kieś
Jakie koła&hamulce?
Czołem!

Podczas TransCarpatii rozpadło mi się tylne koło, przetarte ścianki
boczne po prostu odpadły. Stoję więc przed małym dylematem. Do tej
pory jeździłem na Mavicach 317 pod v-brake z piastami WCW. Zmiana kół
jest też pretekstem do przejścia na tarczówki, co do których też liczę
na jakieś Wasze sugestie. Szaleństwa nie ma, budżet na całą operację
wynosi do 1500 zł. Przeznaczenie to mocniejsze xc, moja waga oscyluje
wokół 70 kg.
Jaki system mocowania tarcz sugerujecie? Główne kryterium to
wytrzymałość (koła) i odporność na przegrzewanie + siła hamowania.
Waga też jest ważna, ale w tej kategorii cenowej jestem przygotowany
na kompromis.
Na ten moment rozważam koła Mavic Crossride + hample na oleju
mineralnym (np. SLX lub bodaj Magura Louise).
Będę wdzięczny za sugestie.
Pozdrawiam!
mk

Data: 2010-08-31 16:41:44
Autor: kml
Jakie koła&hamulce?

Użytkownik "Michał Kieś" <kies.michal@gmail.com> napisał w wiadomości news:d3d4afc5-8b25-4d65-a811-88cf566d6707i13g2000yqd.googlegroups.com...

Avid Elixir 5 - bida wersja a ja i tak uwazam, ze jest git. Przegrzewanie to kwestia wielkości tarczy przede wszystkim :)

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-08-31 16:42:28
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jakie koła&hamulce?
Michał Kieś bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić):
Jaki system mocowania tarcz sugerujecie?

Śruby. Większy wybór tarcz i piast na 6 śrub.

Główne kryterium to
wytrzymałość (koła)

Kup obręcze na 32 dziury, wiaderko dobrych szprych, piastę (BOP czy coś) i
poskładaj.

i odporność na przegrzewanie + siła hamowania.

Alligator WindCutter. Siła hamowania zależy od wielkości tarczy, ale myślę,
że zestaw 8'' z przodu i 6'' z tyłu wystarczy.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-31 16:47:43
Autor: kml
Jakie koła&hamulce?

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:jzm3qk4f5qv0.dlgpedaluje.ile.moze...

Kup obręcze na 32 dziury, wiaderko dobrych szprych, piastę (BOP czy coś) i
poskładaj.

Ja preferuje 36h ;) Piasta to przedewszystkim taki model, który jest łatwo dostępny czyli nie ma problemu z kupnem części bądź piasty na części.

Data: 2010-09-01 01:01:09
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jakie koła&hamulce?
kml bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
[...]

Ja tam się spierał nie będę... ;-)

Piasta to przedewszystkim taki model, który jest łatwo dostępny czyli nie ma problemu z kupnem części bądź piasty na części.

AFAIK BOP o którym mówię to zasadniczo Novatec, o taka:
http://allegro.pl/piasta-novatec-nt-dh12-tarcza-12-x-150mm-fr-dh-am-i1195276613.html
Kolega pytający może równie dobrze kupić Novateca.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-01 08:07:56
Autor: kml
Jakie koła&hamulce?

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:y1qt5fkze7d3.dlgpedaluje.ile.moze...

AFAIK BOP o którym mówię to zasadniczo Novatec, o taka:
http://allegro.pl/piasta-novatec-nt-dh12-tarcza-12-x-150mm-fr-dh-am-i1195276613.html
Kolega pytający może równie dobrze kupić Novateca.

12x150? :) Novateca miałem kupionego, ale zmieniłem koncepcje swego czasu i odsprzedałem nowa piastę. Z tego co wiem to nie ma z nią absolutnie zadnego problemu do tej pory więc nie jest źle.

Data: 2010-09-01 08:15:49
Autor: bans
Jakie koła&hamulce? [OT]

http://allegro.pl/piasta-novatec-nt-dh12-tarcza-12-x-150mm-fr-dh-am-i1195276613.html

O, a to co?

"Kupując na aukcjach firmy Fly Bike (Nick: flybike_pl) automatycznie udzielasz nam ustnego pełnomocnictwa do zawarcia w Twoim imieniu umowy z Pocztą Polską w celu przesłania z jej pośrednictwem zakupionego towaru na wskazany przez Ciebie adres. Przekazane na ten cel środki nie stanowią dodatkowego dochodu sprzedającego."

Czy to czasem nie oznacza, że w przypadku, gdy poczta nie dostarczy towaru to _kupujący_ będzie się musiał z nią użerać?! Ja bym takiej aukcji unikał.

--
bans

Data: 2010-09-01 08:19:16
Autor: kml
Jakie koła&hamulce? [OT]

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:i5kr9i$sun$2mx1.internetia.pl...

[...]

Nie, OIDP to kwestia odprowadzania VAT od przesyłki czy coś w ten deseń ze strony sprzedającego. Było kiedyś pisane coś na ten temat i dlatego ludzie teraz cudują. Nie pamiętam dokładnie o chodziło, ale jak poszukasz w tym kierunku to znjadziesz ;)

Data: 2010-09-01 11:58:23
Autor: kosik
Jakie koła&hamulce? [OT]
W dniu 2010-09-01 08:19, kml pisze:
[...]

Przede wszystkim chodzi o Vat ale jest to tak sformułowane, że mogą się wykręcić w razie zaginięcia przesyłki. Pod przykrywką rozwiązywania znanego wszystkim problemu z kosztami przesyłki wprowadzili sobie dodatkowe "zabezpieczenie".

kosik

Data: 2010-09-01 12:07:39
Autor: MadMan
Jakie koła&hamulce? [OT]
Dnia Wed, 01 Sep 2010 11:58:23 +0200, kosik napisał(a):

Przede wszystkim chodzi o Vat ale jest to tak sformułowane, że mogą się wykręcić w razie zaginięcia przesyłki.

Przesyłka w momencie wysłania przez pocztę została wedle naszego prawa
wydana, jeśli zaginie - trzeba tak czy inaczej załatwiać sprawę z
Pocztą, a nie ze sprzedającym. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-01 13:29:35
Autor: bans
Jakie koła&hamulce? [OT]
W dniu 2010-09-01 12:07, MadMan pisze:

Przesyłka w momencie wysłania przez pocztę została wedle naszego prawa
wydana, jeśli zaginie - trzeba tak czy inaczej załatwiać sprawę z
Pocztą, a nie ze sprzedającym.

Nadanie przesyłki to zawarcie umowy między nadawcą a pocztą, adresata ona nic nie obchodzi.

Adnotacja w przytoczonej aukcji to być może próba wykręcenia się z takiej umowy przez nadawcę i zwalenie potencjalnych problemów z pocztą na adresata.

--
bans

Data: 2010-08-31 22:06:27
Autor: Mario
Jakie koła&hamulce?
np.

- hamle XT z tarczami na 6 srub
- kola na piastach XT i obreczach takich jak miales tylko ze w wersji pod tarcze...

za calosc zaplacisz jakies 1300-1400zl

Pzdr

Data: 2010-08-31 23:17:49
Autor: Jarek
Jakie koła&hamulce?
"Mario" <mario1980.2@gazeta.pl> wrote in message news:i5jn9g$gbf$1inews.gazeta.pl...
np.

- hamle XT z tarczami na 6 srub
- kola na piastach XT i obreczach takich jak miales tylko ze w wersji pod tarcze...

XT latem działają bardzo ładnie.
Ale zimą jest z nimi problem. Olej gęstnieje i nie działają już za dobrze. W szczególności nie najlepiej odbijają tłoczki.
Pewnie w innych hamulcach na olej mineralny też tak jest.

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-09-01 08:17:50
Autor: Michał Pawelski
Jakie koła&hamulce?
W dniu 31.08.2010 23:17, Jarek pisze:
XT latem działają bardzo ładnie.
Ale zimą jest z nimi problem. Olej gęstnieje i nie działają już za
dobrze. W szczególności nie najlepiej odbijają tłoczki.
Pewnie w innych hamulcach na olej mineralny też tak jest.

Przed zakupem kilka podobnych opinii przeczytałem i byłem przestraszony, bo lubię jeździć zimą. Być może zależy to od egzemplarza, ale jeździłem tej zimy przy -15stC trasy po 3-4 godziny i żadnych takich oznak nie zauważyłem. Poza piszczeniem przy hamowaniu to z moich XT jestem bardzo zadowolony.

Pozdrawiam
Michał Pawelski

Data: 2010-09-01 13:05:46
Autor: Jarek
Jakie koła&hamulce?
[...]

Ciekawe... U mnie już w okolicy 0 stopni jakoś tak tępo zaczynały chodzić klamki. Może zależy jakim olejem są zalane. W sumie to jakim zalane są moje to nie wiem. Mam teraz w drugim rowerze identyczne. Jak się zrobi zimno to przetestuje oba.
A tak normalnie to też jestem z nich bardzo zadowolony. Moje raczej nie piszczą. Chyba, że jest bardzo wilgotno.

Pozdrawiam
Jarek

Jakie koła&hamulce?