Jakie konsekwencje za nie przerejestrowanie samochodu w okresie 30 dni od zakupu

Data: 2013-11-05 16:45:46
Autor: hisjusz
Jakie konsekwencje za nie przerejestrowanie samochodu w okresie 30 dni od zakupu
Jakie są konsekwencje  za nie przerejestrowanie samochodu w okresie 30 dni od zakupu?
Samochód kupiony 90 dni temu ma:
- zrobiony przez mnie przegląd na kolejne 12 miesięcy
- zgłoszony do ubezpieczalni zakup samochodu(otrzymałem potwierdzenie
- przeniesienia na moją osobę polisy OC)
- zgłoszony i zapłacony podatek w urzędzie skarbowym (terminowo)

Data: 2013-11-05 16:48:35
Autor: masti
Jakie konsekwencje za nie przerejestrowanie samochodu w okresie 30 dni od zakupu
Dnia pięknego Tue, 05 Nov 2013 16:45:46 +0100 osobnik zwany hisjusz
napisał:

Jakie są konsekwencje  za nie przerejestrowanie samochodu w okresie 30
dni od zakupu?

żadne. Ustawa nie przewiduje sankcji za niedopełnienie obowiązku przerejestrowania

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-05 18:08:00
Autor: orcos
napisał:

Jakie są konsekwencje  za nie przerejestrowanie samochodu w okresie 30
dni od zakupu?

żadne. Ustawa nie przewiduje sankcji za niedopełnienie obowiązku
przerejestrowania

A jak sprzedający pójdzie ze swoją kopią umowy k-s wyrejestrować samochód, to wówczas będzie sankcja za jazdę niezarejestrowanym samochodem?

Pytam, bo musi być jakiś mechanizm prawny ochrony sprzedawcy przed mandatami z fotoradarów.

--
....|_OR|...
....|COS|...

Data: 2013-11-05 17:09:32
Autor: masti

napisał:

[...]

mandatami z fotoradarĂłw.

sprzedawca ma umowę i jak przychodzi wezwanie to się wysyła do kogo mają się udać. Poza tym sprzedający może się udać do WK i podać, że sprzedał.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-05 22:29:31
Autor: J.F.
Dnia Tue, 5 Nov 2013 17:09:32 +0000 (UTC), masti napisał(a):
[...]

A nawet ma taki obowiazek.

J.

Data: 2013-11-05 13:37:46
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 5 listopada 2013 22:29:31 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

A nawet ma taki obowiazek.

J.

Skąd się taki obowiązek bierze? Pytam bo nie wiem. Jeśli w umowie napisane że wszystko załatwia kupujący to też trzeba powiadomić?

Data: 2013-11-06 00:10:40
Autor: J.F.
Jakie konsekwencje za nie przerejestrowanie samochodu w okresie 30 dni od zakupu
Dnia Tue, 5 Nov 2013 13:37:46 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
[...]

2.Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w
terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:
1) nabyciu lub zbyciu pojazdu;
2) zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych
w dowodzie rejestracyjnym.

J.

Data: 2013-11-05 15:35:43
Autor: kogutek444
W dniu środa, 6 listopada 2013 00:10:40 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

1) nabyciu lub zbyciu pojazdu;

2) zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych

dzieki

Data: 2013-11-06 08:29:48
Autor: ToMasz
[...]

w razie nie dopełnienia obowiązku......
o to pyta wątkotwórca

ToMasz

Data: 2013-11-05 17:19:34
Autor: AZ
On 2013-11-05, orcos <sleeping@zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.pl> wrote:
[...]

Nie mozna samochodu wyrejestrowac. To znaczy mozna ale zeby wyrejestrowac
musisz WK przedstawic zaswiadczenie o zezlomowaniu. Sprzedajacy moze zglosic
sprzedaz samochodu OIDP.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-05 17:29:35
Autor: Marek Dyjor
hisjusz wrote:
[...]

realnie żadne...

jeden samochód miałem chyba kilka lat i zarejestrowałem go dopiero jak odkupowałem od ojca na siebie :)

Data: 2013-11-06 09:54:59
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.11.2013 16:45, hisjusz pisze:
[...]

W sumie jedyna konsekwencja jest taka, że przy każdym zdarzeniu drogowym czy każdym zdjęciu z fotoradaru najpierw będą uderzać do ciebie a tym będziesz musiał zadbać, żeby umowy nie zgubić ;)

Data: 2013-11-06 20:10:11
Autor: dddddddd
W dniu 2013-11-06 09:54, Andrzej Lawa pisze:
[...]

wcale nie, mnie (po przyjściu mandatu z FR na auto sprzedane rok wcześniej) policjantka (która za głupie 100zł przyjechała do mnie do domu!) grzecznie zapytała czy mam umowę, powiedziałem że nie będę jej teraz szukał i na tym się skończyło

Łukasz

Data: 2013-11-07 08:18:24
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.11.2013 20:10, dddddddd pisze:

[...]

Oparła się na doświadczeniu życiowym i zapewne następny właściciel się nie wypierał.

Ale wyobraź sobie, że ktoś np. w wypadku zginął. Jak nie znajdziesz umowy a następny właściciel zbiegł z miejsca wypadku i będzie się wypierał, że w ogóle taki pojazd kupił - co zrobisz bez umowy?

Jakie konsekwencje za nie przerejestrowanie samochodu w okresie 30 dni od zakupu