Jakie konto z wypukłą kartą i ubezpieczeniem KL

Data: 2012-05-26 17:42:52
Autor: =Marcos=
Jakie konto z wypukłą kartą i ubezpieczeniem KL
Obecnie mam kartę kredytową VISA Classic w mBanku. Jeśli dobrze kojarzę, zwiększyła się opłata roczna do 70zł. Osobno też opłacam gdzie indziej ubezpieczenie podróżne z KL (też około 70zł).

Zobaczyłem ofertę BPH - "Maksymalne konto". Na początek premia 300zł, miesięczna opłata 14,99zł (czyli ~180zł rocznie), wypukła karta MasterCard Debit Gold Paypass w cenie i ubezpieczenie podróży w cenie. Dodatkowy bonus jest taki, że w ciągu roku dość dużo pieniędzy wypłacam w bankomatach za granicą i są to przeróżne waluty. Widzę, że ta karta MasterCard rzekomo nie pobiera opłat za przewalutowanie transakcji zagranicznych (plus darmowe wypłaty w bankomatach). Na tym też bym dużo zaoszczędził.

No i teraz pytania:
1. Czy znajdzie się tańsze/lepsze konto z wypukłą kartą i ubezpieczeniem podróżnym (z kosztami leczenia)?
2. Jedyna istotna dla mnie funkcja karty kredytowej: wynajem samochodu za granicą. Często nie chcą przyjąć kart debetowych (zdarzyło mi się dwa razy w Hiszpanii), ale nigdy nie próbowałem debetowej wypukłej. Czy ta wypukła debetówka MasterCard przejdzie w wypożyczalniach? Czy jakoś rozpoznają, że to nie kredytowa i wyślą mnie na drzewo?

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2012-05-26 09:05:09
Autor: disnej
Jakie konto z wypukłą kartą i ubezpieczeniem KL
Ja wlasnie odebralem Polbank Prestiżową (Gold). Ma ubezpieczenie i inne bajery. Świetne przewalutowania (kursy MC lub Visa) bez opłat. 1% Moneyback. 0zł / rok.

Chyba nie musisz więcej szukać.

Data: 2012-05-26 09:07:35
Autor: disnej
W dniu sobota, 26 maja 2012 18:05:09 UTC+2 użytkownik disnej napisał:
Ja wlasnie odebralem Polbank Prestiżową (Gold). Ma ubezpieczenie i inne bajery. Świetne przewalutowania (kursy MC lub Visa) bez opłat. 1% Moneyback. 0zł / rok.

Chyba nie musisz więcej szukać.

Mówisz wypłata gotówki z KK bez opłat? W Polbanku jest 4% min 10zł.

Data: 2012-05-27 07:48:19
Autor: Rafał Grzelak
disnej wrote:

> [...]
> 1% Moneyback. 0zł / rok.

Mówisz wypłata gotówki z KK bez opłat? W Polbanku jest 4% min 10zł.

Ale on porownuje kredytowke z debetowka...

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-05-26 18:15:21
Autor: =Marcos=
Jakie konto z wypukłą kartą i ubezpieczeniem KL
Ja wlasnie odebralem Polbank Prestiżową (Gold). Ma ubezpieczenie i inne bajery. Świetne
przewalutowania (kursy MC lub Visa) bez opłat. 1% Moneyback. 0zł / rok.

No to dorzucę jeszcze jedno wymaganie zgodne z kontem BPH - darmowe wypłaty z bankomatów za granicą. Polbank tu odpada.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2012-05-26 10:35:33
Autor: disnej
Jakie konto z wypukłą kartą i ubezpieczeniem KL
Odnośnie tej BPH MasterCard Debit Gold:

"Waluta transakcji - transakcje zagraniczne dokonane przy użyciu kart MasterCard przeliczane są przez system MasterCard z waluty dokonania operacji na euro (EUR) po kursie stosowanym przez MasterCard w dniu ich rozliczenia w Centrum Rozliczeniowym MasterCard. Obciążając rachunek karty MasterCard z tytułu operacji zagranicznych, Bank przelicza kwotę wyrażoną w EUR po kursie sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu, w którym Bank otrzymuje od organizacji płatniczej plik rozliczeniowy dotyczący danej transakcji na walutę prowadzenia rachunku."

kursy walut BPH: http://www.bph.pl/pl/przydatne_informacje/kursy_walut/tabela_kursow

dla Euro obecnie 4.4959, obecna cena z Bankiera: 4.3630 to daje marże banku 3.05%

Podsumowując wypłata gotówki kartą BPH za to koszt ok 3% (czyli 3zł od każdych 100zł), to tak jak w większości banków, z tym że pobranie kasy z bankomatu nic nie kosztuje i to jest na plus.

Karta walutowa BZWBK EUR przy przewalutowaniach MC ze stałą opłatą 1.5Euro za wypłatę jest bardziej opłacalna dla kwoty wypłaty większych niż 220zł.

Chętnie poznam lepsze oferty.

Data: 2012-05-26 10:41:35
Autor: disnej
Jakie konto z wypukłą kartą i ubezpieczeniem KL
dla Euro obecnie 4.4959, obecna cena z Bankiera: 4.3630 to daje marże banku 3.05%

poprawka, dla transakcji walutowych obecny kurs BPH jest 4.5134, co daje ok 3,45%

Data: 2012-05-26 21:04:12
Autor: =Marcos=
Jakie konto z wypukłą kartą i ubezpieczeniem KL
dla Euro obecnie 4.4959, obecna cena z Bankiera: 4.3630 to daje marże banku 3.05%

poprawka, dla transakcji walutowych obecny kurs BPH jest 4.5134, co daje ok 3,45%

No to Polbank wypada gorzej, EUR ma tam kurs 4,5525, co daje 4,34%. Spready innych walut też wypadają przeciętnie.
A wypłata gotówki nie z karty kredytowej, tylko wypukłej debetowej. No i tu właśnie wracam do pytania początkowego - czy wypukłe karty debetowe są traktowane np. w wypożyczalni samochodów tak jak kredytowe/

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2012-05-26 12:55:55
Autor: disnej
Jakie konto z wypukłą kartą i ubezpieczeniem KL
No to Polbank wypada gorzej, EUR ma tam kurs 4,5525, co daje 4,34%. Spready innych walut też wypadają przeciętnie.

W przypadku kredytowej Polbanku nie ma przewalutowania po stronie banku tylko po stronie MC/Visa, nie wiem jak z debetowymi.

Data: 2012-05-27 09:05:15
Autor: xbartx
Dnia Sat, 26 May 2012 12:55:55 -0700, disnej napisał(a):

[...]

Wszystkie karty Polbanku są rozliczane tak samo. Przy karcie debetowej i wypłatach z bankomatu przy większych kwotach i tak się opłaca wypłacać z niej, mimo opłaty za wypłatę z zagranicznego bankomatu. Aktualnie lepsze przeliczniki ma VISA niż MC. Było już na grupie nie raz. Od około 100 euro opłaca już się bodajże używać kart Polbanku. Dobra też jest VISA z getbanku (dawny Allianzbank).

--
xbartx

Data: 2012-05-27 22:53:44
Autor: Krzysiek
W dniu sobota, 26 maja 2012 21:55:55 UTC+2 użytkownik disnej napisał:

W przypadku kredytowej Polbanku nie ma przewalutowania po stronie banku tylko >po stronie MC/Visa, nie wiem jak z debetowymi.
z debetowymi tak samo, choc dla kredytowych jest to zapis regulaminowy a w przypadku debetowych nic na ten temat w regulaminie nie bylo  (przynajmniej jakis czas temu) ale z wielu testow dziala tak samo, lacznie z zasada ze VE ma (zazwyczaj) minimalnie lepszy kurs niz MC

Data: 2012-05-27 22:55:42
Autor: Krzysiek
W dniu sobota, 26 maja 2012 21:04:12 UTC+2 użytkownik =Marcos= napisał:

No to Polbank wypada gorzej, EUR ma tam kurs 4,5525, co daje 4,34%. Spready innych walut też wypadają przeciętnie.

no wlasnie to nie ten kurs.
powinni na swojej stronie przy tabelcu kursow zamiescic info ze do kart maja lepszy ;)

Data: 2012-05-28 09:23:27
Autor: Michał W
Jakie konto z wypukłą kartą i ubezpieczeniem KL
=Marcos= <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał(a): No i tu
właśnie wracam do pytania początkowego - czy wypukłe karty debetowe są traktowane np. w wypożyczalni samochodów tak jak kredytowe/

Walutowa debetowa z BZWBK działa w wypożyczalniach w USA bez problemu. Widzą jak ja kredytową. Tyle tylko, że tam na karcie nie ma napisu debit. Jak dasz im kartę z takim napisem to mimo tego, że będzie wypukła, mogą się skapnąć, że to nie credit, a wtedy z tego co pamiętam pobierają dość wysoki depozyt.

Data: 2012-05-26 10:53:58
Autor: disnej
Jakie konto z wypukłą kartą i ubezpieczeniem KL
kursy walut BPH: http://www.bph.pl/pl/przydatne_informacje/kursy_walut/tabela_kursow

dla Euro obecnie 4.4959, obecna cena z Bankiera: 4.3630 to daje marże banku 3.05%

Mała poprawka, dla transakcji gotówkowych obecny kurs BPH jest 4.5134, co daje ok 3.45% marży banku.

Data: 2012-05-26 11:01:03
Autor: Krzysiek
W dniu sobota, 26 maja 2012 19:35:33 UTC+2 użytkownik disnej napisał:

Chętnie poznam lepsze oferty.

Może kredyt bezpieczny korzystny w Polbanku? :P ;)

oferta praktycznie jak konto osobiste w tym banku ale brak opłat za konto i karte jezeli nie korzysta sie z kredytu (czyli wyplaca sie tylko to co zostalo wplacone na rachunek).
z dotychczasowego doswiadczenia - niewielkie zdebetowanie konta i wplata srodkow np. na drugi dzien, troche wiecej, tak by srednia salda za miesiac nie wyszla < 0 powoduje nie pobranie oplat za kredyt(5zl + 5zl) a jedynie odsetek.
wyplaty za granica niestety 10zl ale dobre przeliczniki.

aczkolwiek ja mam z jakiejs starszej oferty, choc w obecnej TOiP wszystkie zasady nadal takie same.

Data: 2012-05-27 23:12:20
Autor: Rafał
W dniu 2012-05-26 18:05, disnej pisze:
Ja wlasnie odebralem Polbank Prestiżową (Gold). Ma ubezpieczenie i inne bajery. Świetne przewalutowania (kursy MC lub Visa) bez opłat. 1% Moneyback. 0zł / rok.

Chyba nie musisz więcej szukać.

Na Golda Polbankowego trzeba mieć ponad 3000 netto. Bez dodatków.

--
Raf

Jakie konto z wypukłą kartą i ubezpieczeniem KL