Jakie konto zamiast mBanku?

Data: 2010-06-03 10:01:43
Autor: Paweł Hadam
Jakie konto zamiast mBanku?
Witam!

Obecnie posiadam konto w mBanku. mBank ostatnio uporczywie namawia mnie do zmiany, więc chciałbym zasięgnąć opinii co w zamian?

Wymagań nie mam zbyt wielkich, raczej standardowe w obecnych czasach:
1. Konto darmowe domyślnie, lub przy stałych wpływach w rozsądnej kwocie. Ewentualnie jakieś konto płatne, ponadstandardowe, kosztujące do 10zł. Bank posiadający oddziały.
2. Karta do konta darmowa lub za niewielką opłatą, czy też opłatą znoszoną po iluś tam płatnościach, wszystkie bankomaty przynajmniej w PL za free. Obowiązkowo możliwość wydania drugiej karty dla innej osoby (ewentualnie po ustanowieniu pełnomocnictwa do rachunku)
3. Sensowny i dobrze działający serwis transakcyjny, działający na wszystkich popularnych przeglądarkach, potwierdzanie najchętniej SMS (darmowy) lub ewentualnie token GSM. Ostatecznie jakaś zdrapka. Standardowy token raczej odpada, choć jeśli całość oferty byłaby ciekawa, to może bym się przekonał i do takiego rozwiązania.
4. Procenty na dodatkowych rachunkach oszczędnościowych czy lokatach nie mają większego znaczenia, miło byłoby mieć w tym samym serwisie możliwość zakupu jednostek funduszy inwestycyjnych.
5. Pożyteczne byłyby powiadomienia SMS o operacjach na rachunku i kartach (darmowe lub tanie).

Co już wiem (sprawdziłem):
1. Nie ING - miałem tam konto i było w miarę OK, ale ich przesławny algorytm wysyłania lub nie kodów potwierdzeń transakcji jest daleki od mojego poczucia bezpieczeństwa.
2. Nie Alior - może i oferta ciekawa, ale chaotyczne ruchy tego banku nie wzbudzają mojego zaufania.

3. Interesująco dla mnie wyglądają poniższe oferty, choć nie spełniają wszystkich warunków. W kolejności od najbardziej interesujących:

Allianz (pakiet optimum) - nie mają jeszcze w moim mieście oddziału (Rzeszów), chyba, że można założyć konto w ich przedstawicielstwie ubezpieczeniowym?

Citi - Citi One Direct - martwi mnie tylko, że te zera to promocja, no ale patrząc na Aliora to co za problem zmienić i oficjalny cennik...

BZWBK, ale dużym minusem są płatne SMS z kodami powyżej kilku transakcji. Szykuje się też chyba jakieś zamieszanie wśród akcjonariatu a nie chciałbym się obudzić pewnego dnia jako klient PKO :)

Eurobank - w miarÄ™, nie wiem jak spisuje siÄ™ serwis transakcyjny.

Nordea - potwierdzenie tokenem lub zdrapkÄ…

Chętnie przeczytałbym opinie osób mających konta w w/w bankach.

Pozdrawiam i dzięki z góry za informacje
Paweł.

Data: 2010-06-03 08:27:52
Autor: aneczka.jedna
Jakie konto zamiast mBanku?
W porównaniu z mBankiem inne systemy transakcyjne blado wypadaj± :(
Eurobank - token i wiruj±ce kó³eczka w oczekiwaniu na wykonanie polecenia.
Czêsto te¿ trzeba stronê od¶wie¿aæ, ¿eby zmiany zobaczyæ.
Mimo kilku minusów mBanku po kilku testach innych banków (Getin, Alior, dbnet,
eurobank, ing) zosta³am w nim z bie¿±cymi rachunkami, przelewami i debetówk±. Ciê¿ko ci siê bêdzie przestawiæ z mBankowej b³yskawicy online na mniej
ergonomiczne systemy

Data: 2010-06-03 11:59:24
Autor: Pyrtek
Jakie konto zamiast mBanku?
  aneczka.jedna pisze:
W porównaniu z mBankiem inne systemy transakcyjne blado wypadaj± :(
Eurobank - token i wiruj±ce kó³eczka w oczekiwaniu na wykonanie polecenia.

Direct w ING. Do¶æ sprawny i w miarê ergonomiczny interface. Minusem jest ksiêgowanie 3-go eliksiru nastêpnego dnia.

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-06-03 12:52:57
Autor: Pawe³ Hadam
Jakie konto zamiast mBanku?
W dniu 2010-06-03 11:59, Pyrtek pisze:
aneczka.jedna pisze:
[...]

No ale nie lubiê jak bank za mnie decyduje, w dodatku w oparciu o rozmyte kryteria, któr± transakcjê mam potwierdziæ kodem, a któr± nie. Ale je¶li chodzi o system transakcyjny, to taka funkcjonalno¶æ by³a dla mnie wystarczaj±ca.

Data: 2010-06-03 10:13:56
Autor: xbartx
Jakie konto zamiast mBanku?
Dnia Thu, 03 Jun 2010 10:01:43 +0200, Paweł Hadam napisał(a):

Witam!

Obecnie posiadam konto w mBanku. mBank ostatnio uporczywie namawia mnie
do zmiany, więc chciałbym zasięgnąć opinii co w zamian? (...)

Popatrz na nową promocję w Citi gdzieś w poprzednim poście są linki.
Zobacz na ofertÄ™ OF i ich konta optymalnego.
Do tego możesz jeszcze się przyglądnąć Inteligo, Nordea, Multi.

Data: 2010-06-04 09:37:51
Autor: owp
Jakie konto zamiast mBanku?
Zobacz na ofertÄ™ OF i ich konta optymalnego.

No właśnie, mnie zainteresowało konto w OF.
Jakie są niedogodności, haczyki ? Czy jest tam karta debetowa ? Bo piszą o kredytowej, niby 0 zł za wypłatę z bankomatów, ale odsetki chyba lecą ?
Tak się zastanawiam, czy nie polecić teściom - wypłaty z dowolnych bankomatów za free jest dużym plusem dla nich.
Mam tam kilka lokat, gość dzwonił mnie namawiać na konto, ale mam już 3 i stwierdziłem, że wystarczy, a z zamykaniem kłopot. No ale teraz czytam i warunki wydają się dobre. Proszę o jekieś opinie.

Data: 2010-06-03 12:03:54
Autor: Bogdan B.
Jakie konto zamiast mBanku?
W dniu 2010-06-03 10:01, Paweł Hadam pisze:

Co już wiem (sprawdziłem):

Chyba jeszcze DB PBC podpada pod twoje wymagania, wymaga to sprawdzenia.

Eurobank - w miarÄ™, nie wiem jak spisuje siÄ™ serwis transakcyjny.

IMHO jest dość dobrze zabezpieczony, ale nie ma polecenia zapłaty,
zachowanie systemu czasem jest zaskakujÄ…ce (np. przelew jednoczesnie
wykonany i oczekujący; saldo aktualizuje się po kliknięciu historii
itp.). Ogólnie gorszy od mbanku.

Data: 2010-06-03 12:29:55
Autor: Mithos
Jakie konto zamiast mBanku?
W dniu 2010-06-03 10:01, Paweł Hadam pisze:
2. Nie Alior - może i oferta ciekawa, ale chaotyczne ruchy tego banku
nie wzbudzajÄ… mojego zaufania.

Jakie ruchy ? Jedyne co Alior zrobił złego to podniósł opłatę za kartę o 2 PLN, oraz zmienił limity zwalniające z opłaty rocznej za KK.

Poza tym Alior ma całkiem nieźle oprocentowany ROR (wychodz 2,5%), niewiele mniej niż rachunki oszczędnościowe mBanku.

Ja osobiście korzystam z duetu : mBank + Alior i jestem zadowolony (w miarę, bo ostatnio coś zgrzyta).

--
Mithos

Data: 2010-06-12 13:30:32
Autor: ttt
Jakie konto zamiast mBanku?
Witam!

Obecnie posiadam konto w mBanku. mBank ostatnio uporczywie namawia mnie do zmiany, wiêc chcia³bym zasiêgn±æ opinii co w zamian?

Co masz na mysli piszac "uporczywie namawia mnie do zmiany"? Bo ja mam konto w mBanku wiele, wiele lat i jeszcze do niczego uporczywie nie bylem namawiany.

Data: 2010-06-12 14:57:00
Autor: Pablo
Jakie konto zamiast mBanku?
"ttt" news:huvr4p$gbm$1news.onet.pl

Co masz na mysli piszac "uporczywie namawia mnie do zmiany"? Bo ja mam
konto
w mBanku wiele, wiele lat i jeszcze do niczego uporczywie nie bylem
namawiany.

to masz szczê¶cie... mimo, ¿e od kilku miesiêcy konto s³u¿y tylko do
przyjmowania wyp³aty, która i tak zaraz jest transferowana do konkurencji to
mnie napastuj± a to kredytem a to kart± kredytow± i co najgorsze nie dociera
do nich, ¿e konkurencja daje mi o wiele lepsze warunki :)

Data: 2010-06-12 20:49:53
Autor: Paweł Hadam
Jakie konto zamiast mBanku?
W dniu 2010-06-12 13:30, ttt pisze:
Witam!

Obecnie posiadam konto w mBanku. mBank ostatnio uporczywie namawia mnie do
zmiany, wi�c chcia�bym zasi�gn�� opinii co w zamian?

Co masz na mysli piszac "uporczywie namawia mnie do zmiany"? Bo ja mam konto
w mBanku wiele, wiele lat i jeszcze do niczego uporczywie nie bylem
namawiany.

No to miała być przenośnia. Drażni mnie ogólny spadek poziomu usług na przestrzeni ostatnich lat, a zwłaszcza ostatnie pół roku. Przykłady z życia:
1. Pracownik mlinii nie chce mi otworzyć izzy konta, bo to konto tylko dla osób niepełnoletnich. Przy próbie wyprowadzenia go z błędu po chamsku się rozłączył...
2. Po ostatnich modyfikacjach systemowych ogólnie kupę błędów w systemie użytkownicy znajdują, mnie tez dotknął jeden: zlecane przeze mnie przelewy mTransfer z ekonta wspólnego (ja i żona) i izzy indywidualnego podpisywane są jakby to moja żona wysyłała. Portal aukcyjny potraktował mnie z tego powodu jak oszusta chcącego się podszyć pod czyjeś dane gdy próbowałem aktywować nowo założone konto.
3. Reklamowałem zjawisko z p.2. Po kilku dniach przyszły przeprosiny i że niby skierowano problem do rozwiązania do odpowiedniego departamentu. Ani słowa na temat symbolicznej rekompensaty którą zaproponowałem...
4. Ostatnio znów płaciłem mTransferem i kupa, znowu za zakupy "zapłaciła" żona...

Jakoś odechciało mi się być betatesterem, chociaż z podstawowej funkcjonalności byłem zadowolony.
Pomijam już fakt, że 90% marmurków dogoniło ceny podstawowych usług w mBanku, który z racji braku "marmurów" (no bo tych dykt w holach supermarketów nie liczę) miał być tańszy.

A co do tematu w wątku: w moim przypadku padło na Allianz Bank. Umowę podpisałem u agenta, czekam na aktywację konta (telefon z banku do 10 dni według umowy, według agenta to kilka dni). Numer konta i kartę tymczasową już mam, dostałem od ręki od agenta. Zobaczymy jak się będzie sprawować...

Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2010-06-13 10:15:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jakie konto zamiast mBanku?
W dniu 2010-06-12 20:49, Paweł Hadam pisze:
1. Pracownik mlinii nie chce mi otworzyć izzy konta, bo to konto tylko
dla osób niepełnoletnich.

A nie jest? Przecie pełnoletni mają e-konto, a izzy to była kiedyś akcja
dla młodych, ale coś podupadli z tym. Co takiego ma iza, czego nie ma
ekonto, że chcesz izzy?

Przy próbie wyprowadzenia go z błędu po
chamsku się rozłączył...

Nie spotkałem się. Masz nagranie? Może Ty go wyprowadzałeś z błędu zbyt
chamsko? Zauważ, że wiedza linii pierwszego rażenia jest mała, bo ich
trzeba dużo i tanio.

[...]

W sumie to system przelewów ogólnie przewiduje podwójnego nadawcę? Tak
poza mbankiem? Nie jest tak, że KiR ma pola na 1 dane?

3. Reklamowałem zjawisko z p.2. Po kilku dniach przyszły przeprosiny i
że niby skierowano problem do rozwiązania do odpowiedniego departamentu.
Ani słowa na temat symbolicznej rekompensaty którą zaproponowałem...

Spodziewasz się, że ci ktoś da rekompensatę? Przecież bank to osoba
prawna! Na podstawie reklamacji żaden pracownik ci nie doleje kasy ze
swojego. Rekompensatę to możesz mieć u pana Ziutka na straganie, bo to
jego rzeczy są. Albo w jakimś barze, gdzie nie rozliczają ich z każdego
kotleta. Jak sobie wyobrażasz, że Szeregowy Pracownik Banku ci da coś?

4. Ostatnio znów płaciłem mTransferem i kupa, znowu za zakupy
"zapłaciła" żona...

A bo se wziąłeś nadmiernie do serca, że staną się jednym. Wspólne konto
to tylko zestaw problemów, a żadnych zalet.

Pomijam już fakt, że 90% marmurków dogoniło ceny podstawowych usług w
mBanku, który z racji braku "marmurów" (no bo tych dykt w holach
supermarketów nie liczę) miał być tańszy.

No ja nie widzę innego tak taniego jak mBank. Fakt, że zabawa w
oszczędność 3zł miesięcznie jest dość zabawowa.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-13 11:45:08
Autor: Bogdan B.
Jakie konto zamiast mBanku?

A nie jest? Przecie pełnoletni mają e-konto, a izzy to była kiedyś akcja
dla młodych, ale coś podupadli z tym. Co takiego ma iza, czego nie ma
ekonto, że chcesz izzy?

Np. darmową kartę do płacenia w sieci, wtedy można zablokować tą opcję
dla delfina i mieć spokój.
Albo konto do opłat na którym można coś znaleźć w historii, skoro
eMakler i SFI sÄ… obowiÄ…zkowo do eKonta i robiÄ… na nim bajzel.
Albo i jeszcze coÅ› innego :-)

Data: 2010-06-13 11:46:39
Autor: Paweł Hadam
Jakie konto zamiast mBanku?
[...]

Sprawdź regulamin. Gwoli szczegółów izzy bez problemów otworzył mi inny konsultant. Dla mnie to konto typu "zaskórniak" z marnym oprocentowaniem ale za to z darmową kartą.

[...]

Nagranie ma pewnie mBank :). Powiedziałem temu Panu, że regulamin mBanku mówi co innego, i to pewnie to wyprowadziło go z równowagi, bo sam tego regulaminu nawet nie przeczytał, o stosowaniu nie wspomnę.

[...]

Nie przewiduje, ale co to ma do rzeczy? Skoro ja się loguję do mTransferu swoim loginem to jako nadawca mam być wpisany ja, skoro żona to ona. A szczytem wszystkiego jest przy mTransferze z INDYWIDUALNEGO izzyKonta po zalogowaniu MOIM loginem wysłanie przelewu podpisanego przez żonę. Poważnie się zastanawiam, co by było jakbym płacił kilka kzł, a podobny system-moloch kontrahenta rozpoznawałby przelewy po nadawcy - odkręcania pewnie na kwartał. A dodatkowo tracę zaufanie do systemu, w którym nie działa podstawowa funkcjonalność - prawidłowe podpisanie przelewu. Jaką mam gwarancję, że następnym razem gdy ty będziesz wykonywał jakiś przelew to kasa nie zniknie z mojego konta? Bo skoro nie przetestowali takiej funkcjonalności jak prawidłowe oznaczenie przelewu to może i nie przetestowali z jakiego konta ściąga?

[...]

Przecież ja nie chciałem, żeby pracownik płacił, tylko BANK. Mam jakieś nieodparte wrażenie, że jesteś jednym z pracowników tego bajzlu, lub słonko za bardzo przygrzało ostatnimi dniami...

Odpowiedzi nie dostałem żadnej... Znaczy zrozumiałem to jako "siedzimy cicho, może zapomni..."
Wystarczyłoby napisać mniej więcej coś takiego co ty napisałeś - że przyznanie rekompensaty nie leży w gestii działu reklamacji, że jeśli mam ochotę to powinienem zwrócić się do kogoś wyżej. W takiej sytuacji pewnie bym odpuścił, ale brak jakiejkolwiek odpowiedzi czy uzasadnienia to zwykłe olewactwo na odczepnego.

4. Ostatnio znów płaciłem mTransferem i kupa, znowu za zakupy
"zapłaciła" żona...

A bo se wziąłeś nadmiernie do serca, że staną się jednym. Wspólne konto
to tylko zestaw problemów, a żadnych zalet.

No racja. Szkoda tylko, że to wszystko dzięki wspaniałemu i wszechstronnie przetestowanemu systemowi mBanku,

[...]

Dla niepracującego studenta czy ucznia o nieregularnych wpływach to faktycznie zaleta, sam tak zaczynałem i chwaliłem mBank. Ale przy moim profilu korzystania z konta i stałych wpływach znalazłbym co najmniej kilka za tą samą cenę.

Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2010-06-14 09:08:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jakie konto zamiast mBanku?
W dniu 2010-06-13 11:46, Paweł Hadam pisze:
W sumie to system przelewów ogólnie przewiduje podwójnego nadawcę? Tak
poza mbankiem? Nie jest tak, że KiR ma pola na 1 dane?
Nie przewiduje, ale co to ma do rzeczy? Skoro ja siÄ™ logujÄ™ do
[...]

A tak, rozumiem. Myślałem, że chcesz podwójnego nadawcy.

[...]

A kim jest bank? Przecie to osoba prawna. To nie tak, że pracownik
podejdzie do szefa i powie ,,chujowo wyszło, może damy Pawłowi parę
złotych rekompensaty''. To bezduszna osoba prawna, bezduszna maszyna.

Mniej więcej ten sam problem mam z Cyfrowym Polsatem. Chcę kupić pakiet
familijny, a oni nie chcą mi sprzedać, bo bezduszna osoba prawna uznała
na zebraniu zarządu, że jak mam jeden pakiet familijny, to drugi mogę
mieć tylko Max. I ja chcę zapłacić i mieć, a oni odmawiają. Zero logiki,
ale co mogę zrobić, skoro pracownika nie ma sensu przekonywać, bo on i
tak musi działać wg schematów zaprogramowanych przez sztuczną inteligencję.

Od dawna mówię, że korporacje to zło.

Mam jakieÅ›
nieodparte wrażenie, że jesteś jednym z pracowników tego bajzlu, lub
słonko za bardzo przygrzało ostatnimi dniami...

Daruj sobie osobiste wycieczki, bo wstyd sobie przynosisz.

Zaproponowałem coś co po awarii systemu kartowego dawali z własnej
inicjatywy  - 1% z pÅ‚atnoÅ›ci delfinem do koÅ„ca roku.
Odpowiedzi nie dostałem żadnej... Znaczy zrozumiałem to jako "siedzimy
cicho, może zapomni..."

Dawali takie coÅ›? Czemu ja nie wiem o tym :D
Widać mi nie dali :D

[...]

No to faktycznie pretensje do ludzi. Tylko to jest właśnie problem
korporacji. NIe ma się na kogo obrazić. Ludzie są anonimowi, nie zależy
im, a korporacja jest bezdusznym mechanizmem działającym wg algorytmów.
Taki Terminator. Więc inny bank będzie działał podobnie, chyba że
przypadkiem trafisz na algorytm bardziej Tobie odpowiedni. Ale w zmianÄ™
działania na wniosek klienta to bym nie liczył.

[...]

Nie, ja mówię ogólnie... Po co żona ma mi po koncie latać? :D

[...]
kilka za tÄ… samÄ… cenÄ™.

Oj chciałbym być studentem znów a uczniem jeszcze bardziej. Jako jednak
osobnik w średnim wieku też doceniam mBank, bo mi on wystarcza. Więc jak
przy okazji mogę zaoszczędzić parę zł, to czemu nie. Zwłaszcza, że inne
banki (z tych co testowałem) mają też gorsze systemy. Już nawet
Multibank jest o wiele mniej wygodny w używaniu, choć pod spodem siedzi
ten sam system.

Przykładowo:

Inteligo. Droższe, a do tego zamiast normalnych esesmanów z kodami ma
jakieÅ› przedpotopowe zdrapki.

Lukas: Jakieś durne tokeny, które muszę ze sobą targać, a reszty oferty
to nawet nie umiem ocenić bo te tokeny mnie skutecznie zniechęciły

A propo lukasa, to miałem tam kiedyś kredyt (debet) i nagle zwolniono
mnie z pracy akurat w okolicach terminu odnowienia. Bez problemu
znalazłem kolejną pracę i to o wiele stabilniejszą, pracuję w niej do
dzisiaj już prawie 8 lat. Wtedy jednak Lukas kazał mi natychmiast
spłacić kredyt i spadać na drzewo, bo jestem niewiarygodny.

Pracując u prywaciarza za 500zł na pół etatu byłem wiarygodny. Po
przejściu do budżetówki, za o wiele większą kasę, na pełny etat nagle
stałem się niewiarygodny.

No ale to właśnie taka zabawa z korporacjami. Algorytm nie przewidział
rozsądku. Gość stracił pracę -- spadówa z banku. Pracuje gdzie indziej,
w lepszym miejscu? Nie ma takiej danej w algorytmie.

Choć widzisz, taki OpenFinance się na mnie obraził za tą czarną
pieczątkę i już nawet na telefony nie odpowiadają. Chyba w CRM
zaznaczyli sobie, że trzeba mnie zniechęcić. Więc cechy ludzkie czasami
w tym algorytmie sÄ….

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-14 17:09:07
Autor: Paweł Hadam
Jakie konto zamiast mBanku?

Mam jakieÅ›
nieodparte wrażenie, że jesteś jednym z pracowników tego bajzlu, lub
słonko za bardzo przygrzało ostatnimi dniami...

Daruj sobie osobiste wycieczki, bo wstyd sobie przynosisz.

No sorki, ale jakoś wrażenie odniosłem, że negujesz mój tok rozumowania i krytykę działalności mBanku, w dodatku bez żadnych sensowych argumentów. A tu widzę, że też jesteś po przejściach :)

[...]

Dawali, jak się próbowało płacić w czasie padu (gdzieś na jesieni) i nie wyszło.

[...]

Mam tylko taką skromną nadzieję, że przy 1234323 kliencie, który odejdzie
z podobnych powodów w korporacjach zacznie się coś zmieniać. Ale może to
tylko moje idealistyczne przekonanie... Swoją drogą jeszcze tyle banków
do przetestowania :)

Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2010-06-14 20:19:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jakie konto zamiast mBanku?
W dniu 2010-06-14 17:09, Paweł Hadam pisze:
[...]

A to ja się nie załapałem widać, nie pamiętam żadnego padu.

Mam tylko taką skromną nadzieję, że przy 1234323 kliencie, który odejdzie
z podobnych powodów w korporacjach zacznie się coś zmieniać.

Jakim cudem? Nawet nie wiedzą dlaczego odchodzisz. Musiała by być masowa
akcja, ale przecie nawet jak ktoÅ› nie lubi danej korporacji, to z
różnych powodów, więc to nie tak, że nagle stado ludzi odejdzie z
jednego powodu i zarzÄ…d siÄ™ nad tym zastanowi.

Ale może to
tylko moje idealistyczne przekonanie... Swoją drogą jeszcze tyle banków
do przetestowania :)

Testuj testuj. Dla mnie ważna jest stabilność. Wiesz ile to trzeba
papierów przetworzyć, żeby zmienić bank? A do tego nie widzę równie
wygodnego i taniego, choć wszystkich nie sprawdzałem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-06-14 20:38:02
Autor: Paweł Hadam
Jakie konto zamiast mBanku?

[...]

No otrzymałem właśnie potwierdzenie przyjęcia reklamacji odpowiedzi na moją reklamację :). No bo usługa dalej nie działa jak należy... Pewnie więc się domyślą dlaczego :)

[...]

Fajnie jest czasem coś zmienić, nawet tak dla sportu. Ja to łączę jeszcze z dywersyfikacją karcianą - kredytówka w innym banku niż ROR, żeby w razie padu była szansa na dostęp do kasy.
Choć faktycznie w przypadku Twojej DG to byłoby mocno upierdliwe, począwszy od ewentualnych pieczątek na bieganiu po urzędach skończywszy.

Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2010-06-15 00:58:23
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie konto zamiast mBanku?
On 14 Cze, 20:19, Przemys³aw Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:
W dniu 2010-06-14 17:09, Pawe³ Hadam pisze:

Testuj testuj. Dla mnie wa¿na jest stabilno¶æ. Wiesz ile to trzeba
papierów przetworzyæ, ¿eby zmieniæ bank? A do tego nie widzê równie
wygodnego i taniego, choæ wszystkich nie sprawdza³em.

Tak wiele poleceñ zap³aty masz?
Mi wystarczy³ jeden EDG-RB i pisemko do pracodawcy.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-06-15 11:00:13
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jakie konto zamiast mBanku?
Jarek Andrzejewski wrote:

On 14 Cze, 20:19, Przemysław Adam Śmiejek <niec...@spamu.pl> wrote:
[...]

Tak wiele poleceń zapłaty masz?
Mi wystarczył jeden EDG-RB i pisemko do pracodawcy.

Bo pracujesz u jednego pracodawcy. Ja prowadzę DG i mam wielu kontrahentów. --
Jego Ponura Bladoszarość  mgr inż. inż. PrzemysÅ‚aw Adam Åšmiejek

Data: 2010-06-15 03:08:28
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie konto zamiast mBanku?
On 15 Cze, 11:00, Przemys³aw Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:
Jarek Andrzejewski wrote:

> Tak wiele poleceñ zap³aty masz?
> Mi wystarczy³ jeden EDG-RB i pisemko do pracodawcy.

Bo pracujesz u jednego pracodawcy. Ja prowadzê DG i mam wielu kontrahentów.

My¶lisz, ¿e EDG-RB to w ramach etatu wype³niam? :-)
Ale faktycznie nie mam tak wielu kontrahentów, ¿eby nie da³o siê ich
³atwo i skutecznie powiadomiæ o zmianie numeru rachunku (tak naprawdê,
to email i ¿ó³ty marker na fakturze wystarczy³y.
Ja w ka¿dym razie mBank ju¿ po¿egna³em, a tokena w LB nie uwa¿am za
nadmiern± "upierdliwo¶æ".

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-06-15 12:43:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jakie konto zamiast mBanku?
Jarek Andrzejewski wrote:

Ja w każdym razie mBank już pożegnałem,

No i co lepszego? Dla mnie mBank jest idealny.

a tokena w LB nie uważam za
nadmierną "upierdliwość".

No ja uważam. Lubię sobie wchodzić na konto wygodnie, a takie zabezpieczenie jest po prostu niewygodne, a zupełnie niepotrzebne. --
Jego Ponura Bladoszarość  mgr inż. inż. PrzemysÅ‚aw Adam Åšmiejek

Data: 2010-06-15 03:52:35
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie konto zamiast mBanku?
On 15 Cze, 12:43, Przemys³aw Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:
Jarek Andrzejewski wrote:
> Ja w ka¿dym razie mBank ju¿ po¿egna³em,

No i co lepszego? Dla mnie mBank jest idealny.

Lukas. Podstawowe zalety: s± oddzia³y i dzia³aj±ca poczta wewnêtrzna.
Reszta - chyba podobnie.

> a tokena w LB nie uwa¿am za
> nadmiern± "upierdliwo¶æ".

No ja uwa¿am. Lubiê sobie wchodziæ na konto wygodnie, a takie zabezpieczenie
jest po prostu niewygodne, a zupe³nie niepotrzebne.

no fakt, logowanie do mbanku jest szybsze. No có¿, w³a¶ciwo¶ci
osobnicze :-) Dla mnie wpisanie 6 cyferek nawet parê razy dziennie to
nie ból.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-06-15 14:07:58
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jakie konto zamiast mBanku?
W odpowiedzi na pismo o numerze 667e13fd-d553-48a1-b26a-
f0d478d3dd90@b35g2000yqi.googlegroups.com  z dnia: wtorek 15 czerwca 2010 12:52  sygnowane: Jarek Andrzejewski

No i co lepszego? Dla mnie mBank jest idealny.
Lukas. Podstawowe zalety: są oddziały i działająca poczta wewnętrzna.

Poczta wewnętrzna? A co to?

Oddziały są mi średnio potrzebne. Gotówkę wpłacam we wpłatomatach. W Gliwicach jest całodobowy. W Zabrzu niestety mniej wygodny i do 21, ale i tak lepiej niż jakikolwiek inny bank, bo banki się robi w miejscach z bardzo utrudnionym parkingiem u nas, a do tego są czynne w żałosnych godzinach. Więc jakbym chciał wpłacać w Lukasie, to bym miał przesrane. A do tego brak podziału na kasy i na nudziarzy powoduje, że w Lukasie są kolejki na długie czekanie. Nawet z tego szydzili kiedyś w telewizji hasłem, że jakbym chciał spędzać czas w banku, to bym tam się zatrudnił. W ogóle jestem zwolennikiem ograniczenia gotówki, a całą resztę można sobie zrobić zdalnie i tak powinno być.
No ja uważam. Lubię sobie wchodzić na konto wygodnie, a takie
zabezpieczenie jest po prostu niewygodne, a zupełnie niepotrzebne.
no fakt, logowanie do mbanku jest szybsze. No cóż, właściwości
osobnicze :-) Dla mnie wpisanie 6 cyferek nawet parÄ™ razy dziennie to
nie ból.

Nie dość, że trzeba je wpisać, to jeszcze przepisać z tokena, który trzeba ze sobą targać, a do tego bezpieczeństwo spada, bo token może ktoś zakosić i nawet nie zauważysz. A ten sam token jest do przelewów. --
Jego Ponura Bladoszarość  mgr inż. inż. PrzemysÅ‚aw Adam Åšmiejek

Data: 2010-06-15 06:25:53
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie konto zamiast mBanku?
f0d478d3d...@b35g2000yqi.googlegroups.com
 z dnia: wtorek 15 czerwca 2010 12:52
 sygnowane: Jarek Andrzejewski

> Lukas. Podstawowe zalety: s± oddzia³y i dzia³aj±ca poczta wewnêtrzna.

Poczta wewnêtrzna? A co to?

To taka poczta dostêpna po zalogowaniu, s³u¿±ca do komunikacji z
bankiem. Co¶, co by³o od pocz±tku w OE PBG S.A. (aka Telepekao 24), a
o czym nie s³yszeli u¿ytkownicy mBanku :-)

Oddzia³y s± mi ¶rednio potrzebne. Gotówkê wp³acam we wp³atomatach. W

niejeden post ju¿ by³ w tej grupie na temat "automatów bia³kowych"
dzia³aj±cych Inaczej" w razie reklamacji i bardziej skomplikowanych
spraw w mBanku. A i (niedzia³aj±cym) wp³atomatom siê obrywa³o.
Nie twierdzê, ¿e s± to czêste problemy, ale istnienie oddzia³ów pomaga
w ich przezwyciê¿eniu.

Wiêc jakbym chcia³ wp³acaæ w Lukasie, to bym mia³ przesrane. A do tego brak

dlatego jeszcze eurobank mam i ten tandem ca³kiem dobrze dzia³a.

W ogóle jestem zwolennikiem ograniczenia gotówki, a ca³± resztê mo¿na sobie
zrobiæ zdalnie i tak powinno byæ.

zgadzam siê.

--
Jarek

Data: 2010-06-16 11:17:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jakie konto zamiast mBanku?
W odpowiedzi na pismo o numerze 435378fe-
cad7-42d6-98df-08e490b22068@j8g2000yqd.googlegroups.com  z dnia: wtorek 15 czerwca 2010 15:25  sygnowane: Jarek Andrzejewski

Poczta wewnętrzna? A co to?
To taka poczta dostępna po zalogowaniu, służąca do komunikacji z
bankiem. Coś, co było od początku w OE PBG S.A. (aka Telepekao 24), a
o czym nie słyszeli użytkownicy mBanku :-)

A o tym generatorze spamu piszesz. Żadna radość jak dla mnie. Spamy mi tam przysyłają, a jak piszę, że nie chcę, to nie odpowiadają.

Oddziały są mi średnio potrzebne. Gotówkę wpłacam we wpłatomatach. W
niejeden post już był w tej grupie na temat "automatów białkowych"
działających Inaczej" w razie reklamacji i bardziej skomplikowanych
spraw w mBanku. A i (niedziałającym) wpłatomatom się obrywało.
Nie twierdzę, że są to częste problemy, ale istnienie oddziałów pomaga
w ich przezwyciężeniu.

No u mnie nie pomaga, bo oddziały są otwarte w godzinach pracy. Więc wadliwy (i owszem) wpłatomat i tak jest lepszy niż oddział w dziwnych godzinach i bez miejsc parkingowych.
Więc jakbym chciał wpłacać w Lukasie, to bym miał przesrane. A do tego
brak
dlatego jeszcze eurobank mam i ten tandem całkiem dobrze działa.

Eurobank też ma jakieś dziwne tokeny i chyba nie ma kont dla DG?

--
Jego Ponura Bladoszarość  mgr inż. inż. PrzemysÅ‚aw Adam Åšmiejek

Data: 2010-06-16 04:38:05
Autor: Jarek Andrzejewski
Jakie konto zamiast mBanku?
cad7-42d6-98df-08e490b22...@j8g2000yqd.googlegroups.com
> [...]

> bankiem. Co¶, co by³o od pocz±tku w OE PBG S.A. (aka Telepekao 24), a
> o czym nie s³yszeli u¿ytkownicy mBanku :-)

A o tym generatorze spamu piszesz. ¯adna rado¶æ jak dla mnie. Spamy mi tam
przysy³aj±, a jak piszê, ¿e nie chcê, to nie odpowiadaj±.

Spamu w LB jest na pewno mniej ni¿ w mBanku. Nie wiem, o co ich
wypytywa³e¶, ale  na wszystkie moje pytania, reklamacje i uwagi
(pewnie przez parê lat z 10 ich by³o) otrzymywa³em rzeczowe odpowiedzi
(choæ nie zawsze zgodne z moim stanowiskiem :-).

No u mnie nie pomaga, bo oddzia³y s± otwarte w godzinach pracy. Wiêc wadliwy
(i owszem) wp³atomat i tak jest lepszy ni¿ oddzia³ w dziwnych godzinach i
bez miejsc parkingowych.

zgadzam siê z tym; jak ju¿ wspomnia³em - u¿ywam w tym celu EB.

> dlatego jeszcze eurobank mam i ten tandem ca³kiem dobrze dzia³a.

Eurobank te¿ ma jakie¶ dziwne tokeny i chyba nie ma kont dla DG?

W EB mo¿na mieæ taki sam token, jak w LB lub token w telefonie (ja mam
teraz ten drugi). A kont do DG chyba rzeczywi¶cie nie maj±.

mgr in¿. in¿. Przemys³aw Adam ¦miejek

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-06-14 18:11:15
Autor:
Jakie konto zamiast mBanku?

Lukas: JakieÅ&#65533;durne tokeny, które muszÄ&#65533;ze sobÄ&#65533;targaÄ&#65533; a reszty oferty
to nawet nie umiem oceniÄ&#65533;bo te tokeny mnie skutecznie zniechÄ&#65533;iÅ&#65533;

Mnie akurat to pasowa³o: aby zalogowaæ siê do lukasa podaje siê, oprócz
loginu, klucz = has³o + nr z tokena. Klucz jest dziêki temu za ka¿dym razem
inny. W mbanku niestety zawsze taki sam (chyba ¿e ma siê zdrowie zmieniaæ
has³o przy okazji ka¿dego logowania). ¦wietne zabezpieczenie przed
zalogowaniem siê do banku przez tych, którzy podgl±dn± Twoje has³o. Niestety,
oferta lukasa jest tak nêdzna, ¿e zrezygnowa³em z ich us³ug. --

Data: 2010-06-14 20:15:58
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Jakie konto zamiast mBanku?
W dniu 2010-06-14 20:11, assembea@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:
Mnie akurat to pasowa³o: aby zalogowaæ siê do lukasa podaje siê, oprócz
loginu, klucz = has³o + nr z tokena. Klucz jest dziêki temu za ka¿dym razem
inny.

No i bez sensu. Muszê targaæ ze sob± tokena i wklepywaæ has³o.

W mbanku niestety zawsze taki sam

Nie niestety a na szczê¶cie. Nie do¶æ, ¿e nie trzeba durnego tokena, to
po zastosowania haka na Firefoksa mo¿na zapamiêtaæ has³o i logowaæ siê
wygodnie bez cudowania.

(chyba ¿e ma siê zdrowie zmieniaæ
has³o przy okazji ka¿dego logowania). ¦wietne zabezpieczenie przed
zalogowaniem siê do banku przez tych, którzy podgl±dn± Twoje has³o.

Ja tam nie jestem z mafii i siê swojego stanu konta nie wstydzê jako¶
specjalnie. Nie widzê zreszt± powodu, ¿eby kto¶ mi tam zagl±da³.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-06-15 14:43:50
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Jakie konto zamiast mBanku?

> Skoro ja się loguję do Transferu swoim loginem > to jako nadawca mam być wpisany ja, skoro żona to ona.

A tak, rozumiem. Myślałem, że chcesz podwójnego nadawcy.
 powa¿nie, nie da sie zrobiæ przelewu z podwójnym nadawc±?

kiedy¶ otrzyma³em na firmowe konto wp³yw od nadawcy (u¿yjê innych imion i nazwisk): "Ewa Kowalska i Piotr Nowak"

zaciekawi³o mnie to, ale ¿aden bank nie chce mi takiego konta za³o¿yæ

Nie wiem, czy konto "Ewa Kowalska i Piotr Nowak" jest archaiczn±
ciekawostk± BZWBK który bêd±c jeszcze BZ SA przej±³ kiedy¶ BRR SA
a tak, choæ to ma³o kto wie, dzia³y siê cuda przeró¿niste :P

czy jednak mo¿na AD 2010 za³o¿yæ w PL rachunek podaj±cy dwa imiona
i dwa nazwiska w nadawcy przelewu

Data: 2010-06-15 13:17:44
Autor: MrMrooz
Jakie konto zamiast mBanku?
zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl napisa³(a): ...> czy jednak mo¿na AD 2010 za³o¿yæ w PL rachunek podaj±cy dwa imiona
i dwa nazwiska w nadawcy przelewu
Spokojnie mo¿na - tylko musi byæ dwóch w³a¶cicieli takiego konta. Choæby w Lukasie.

Pozdrawiam
Micha³ M

Data: 2010-06-15 17:46:49
Autor: Pawe³ Hadam
Jakie konto zamiast mBanku?
W dniu 2010-06-15 15:17, MrMrooz pisze:
[...]

Podejrzewam równie¿, ¿e podobny efekt mo¿na by uzyskaæ wype³niaj±c kwitek w odpowiedni sposób i wp³acaj±c np. na poczcie.

Pozdrawiam,
Pawe³

Data: 2010-06-16 11:23:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jakie konto zamiast mBanku?
W odpowiedzi na pismo o numerze 60b5.00000c27.4c177586@newsgate.onet.pl  z dnia: wtorek 15 czerwca 2010 14:43  sygnowane: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl

A tak, rozumiem. Myślałem, że chcesz podwójnego nadawcy.
poważnie, nie da sie zrobić przelewu z podwójnym nadawcą?

No system musiałby przewidywać n danych nadawcy.
kiedyś otrzymałem na firmowe konto wpływ od
nadawcy (użyję innych imion i nazwisk): "Ewa Kowalska i Piotr Nowak"

Ale to dostałe z 1 nadawcą. Tylko tak wpisano w dane. Adres też był pewnie Kwiatowa 12 i Naczyńskiego 23
44-100 Gliwice i 41800 Zabrze

Więc jest to sztuczne wpisywanie w pojedyncze pola podwójnych danych. Ale to nie jest naturalne dla systemu. --
Jego Ponura Bladoszarość  mgr inż. inż. PrzemysÅ‚aw Adam Åšmiejek

Data: 2010-06-13 17:41:40
Autor: zlotowinfo
Jakie konto zamiast mBanku?
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:hv243i$c4v$1news.onet.pl...
[...]

większy procent niż ekonto

Data: 2010-06-13 09:43:26
Autor: Tomek z Wawy
Jakie konto zamiast mBanku?
On 13 Cze, 17:41, "zlotowinfo" <usuntou...@go2.pl> wrote:
U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" <niec...@spamu.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:hv243i$c4v$1news.onet.pl...>W dniu 2010-06-12 20:49, Pawe³ Hadam pisze:

> A nie jest? Przecie pe³noletni maj± e-konto, a izzy to by³a kiedy¶ akcja
> dla m³odych, ale co¶ podupadli z tym. Co takiego ma iza, czego nie ma
> ekonto, ¿e chcesz izzy?

wiêkszy procent ni¿ ekonto

O tym czy doros³y mo¿e posiadaæ izzyKonto mówi 92 punkt regulaminu
"Regulamin otwierania i prowadzenia rachunków oszczêdno¶ciowo-
rozliczeniowych i oszczêdno¶ciowych
w mBanku":

"§ 97.
1. izzyKONTO jest oprocentowanym rachunkiem oszczednosciowo-
rozliczeniowym, s³u8acym
do przechowywania srodków pienie8nych Posiadacza rachunku oraz
przeprowadzania na jego
zlecenie rozliczen pienie8nych, prowadzonych przez mBank dla osób
fizycznych,
rezydentów:
1) o pe³nej zdolnosci do czynnosci prawnych - w przypadku osób
pe³noletnich,
2) o ograniczonej zdolnosci do czynnosci prawnych - w przypadku osób
ma³oletnich
(pomiedzy 13 a 18 rokiem 8ycia)."

A wiêc bezspornie ka¿dy mo¿e mieæ izzyKonto.

Data: 2010-06-15 19:26:33
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Jakie konto zamiast mBanku?
> [...]
>
> A nie jest? Przecie pełnoletni mają e-konto, a izzy to była kiedyś akcja
> dla młodych, ale coś podupadli z tym. Co takiego ma iza, czego nie ma

większy procent niż ekonto

jak kto¶ pragnie mieæ w mBanku i konto wspólne i konto osobiste
to wtedy ka¿da z osób zak³ada sobie indywidualne Izzy a oboje zak³adaj± wspólne ekonto (bo ekonto mo¿na mieæ tylko jedno: masz wspólne nie za³o¿± indywudualnego i na odwrót) --

Jakie konto zamiast mBanku?