Jakie lekkie i tanie obręcze do XC?

Data: 2009-05-05 21:29:34
Autor: Wooyek
Jakie lekkie i tanie obręcze do XC?
Jakie byście polecili lekkie (~450 g) i tanie (<150 zł za 2 szt.) obręcze do XC (26")?

Warunki pracy:
- hardtail XC;
- biker 60 kg przyzwyczajony do fulli;
- opony 2.0" - Kenda Karma, więc dość spory balon - im szersze obręcze, tym lepiej;
- hamulce V-brake;
- piasta 32 otwory.

Na razie myślę o Accentach Offrider:
http://www.velo.com.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=1306
(55 zł, 450 g, szerokość 19 mm)

Ale może podsuniecie jakieś inne ciekawe typy, może nieco bardziej "obręczowych" firm? ;)

Data: 2009-05-05 12:57:12
Autor: sebekfireman
Jakie lekkie i tanie obręcze do XC?
Ja obecnie jeżdżę na obręczach Accentach Offrider i nie ma im nic do
zarzucenia - bardzo dobra obręcz. Wcześniej miałem Mavicki X221 i
SunRimsy SubIV i Accenty wypadają przy nich tak samo dobrze. A jak nie
widać różnic to po co przepłacać.
Na Allegro Offridery za 49 zł masz.

Data: 2009-05-06 11:37:48
Autor: Mamut
Jakie lekkie i tanie obręcze do XC?
sebekfireman@gmail.com {sebekfireman@gmail.com} naskrobał:
[...]

Też mam offridery i jestem umiarkowanie zadowolony. Większych problemów nie mam ale jakoś lekko mi sie rozcentrowywują. Co jakiś czas muszę korygować. Inna sprawa, że waże dużo i czasem jeżdżę z sakwami.
Ich realna waga to ok. 485-490g. Dla kogos kto waży 60kg spokojnie wystarczą.

Data: 2009-05-05 21:37:38
Autor: Michał Krawczyk
Wooyek wrote:

Jakie byście polecili lekkie (~450 g) i tanie (<150 zł za 2 szt.) obręcze
do XC (26")?

Na razie myślę o Accentach Offrider:

Ja bym wybrał Tracklinera ewentualnie Pathfindera. Jeżdzę na obu (Pathfinder z przodu 6,5 tyś km, trackliner z tyłu 1 tyś km) i nie widzę różnicy pomiędzy nimi a Maviciem xm317, którego miałem wcześniej.

Jeżeli priorytetem jest cena to bierz Accenta. Nic tańszego nie dostaniesz. Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-05-05 22:53:44
Autor: eslo

Użytkownik "Wooyek" <napisał w wiadomości :

Jakie byście polecili lekkie (~450 g) i tanie (<150 zł za 2 szt.) obręcze do XC (26")?

Alexrims Ace 18, mając wybór kilku sztuk możesz trafić takie po 410-415 gram. Cena 60 PLN, chyba najlepszy wybór waga/cena.
Musiałem wymienić przód ale to nie była wina obręczy, koła przez 2 lata i wymagały 2 czy 3 krotnego centrowania, więc raczej norma. Używane przeważnie na wyścigach no i dodam że moja waga oscyluje 85-90 kg więc nie powinieneś mieć problemów. Gumy wszystkie nowe balony Schwalbe czy Hutchinsony do 2.20 wchodziły bez problemu.

pozdr
eslo

Data: 2009-05-05 22:59:34
Autor: Wojtek Paszkowski

"eslo" <eslo@op.pl> wrote in message news:gtq951$idh$1atlantis.news.neostrada.pl...

Alexrims Ace 18, mając wybór kilku sztuk możesz trafić takie po 410-415 gram. Cena 60 PLN, chyba najlepszy wybór waga/cena.

Ace 18 po raptem kilku kkm:

http://picasaweb.google.com/wpaszk/VariaII#5265680899585160658

te kilkadziesiąt gram poniżej wagi katalogowej chyba nie wpływa pozytywnie na wytrzymałość - pierwsze Ace 18, jakie miałem, były jakby wytrzymalsze. Pod v-brake nie ma co polecać (pod tarcze pewnie jak najbardziej). Jeśli już, to Ace 19 - chyba mają ciut grubsze ścianki>

pozdr

Data: 2009-05-05 23:30:17
Autor: eslo

Użytkownik "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał w wiadomości news:gtq9bv$gl7$1news.wp.pl...

[...]

bez przesady zależy co rozumiesz przez XC, u mnie obręcze jeśli chodzi o boki praktycznie jak nowe przeleciały ok 3-4 km, głównie maratony ale zdażały się błotne jazdy i zimowe wypady. Po mojemu to za dużo dajesz w heble, hamuj więcej przodem. Ja moje skapiszonowałem przez głupotę tył na krawężniku ale działa, a przód no cóż szkoda gadac ;)
 Dwa czy przypadkiem od obręczy za 60 PLN nie oczekujesz za wiele. Jak powiedział Keith Bontrager: komponenty mogą być lekkie dobre i tanie... tyle że z tych przymiotników możesz wybrać tylko dwa.

pozdr

Data: 2009-05-06 00:07:51
Autor: Wojtek Paszkowski

"eslo" <eslo@op.pl> wrote in message news:gtqbna$kff$1nemesis.news.neostrada.pl...

bez przesady zależy co rozumiesz przez XC

ja tam nie poczuwam się do uprawiania żadnego XC, tylko jeżdżę sobie rowerem po drogach, polach i lasach, ot dla przyjemności.

Po mojemu to za dużo dajesz w heble, hamuj więcej przodem.

sęk w tym, że tyłem to za bardzo nie hamuję. Na jeden komplet okładzin do tylnej v-ki zużywam 2-3 komplety klocków do przedniej tarczy...

Dwa czy przypadkiem od obręczy za 60 PLN nie oczekujesz za wiele.

Hmmm, obręcze w tym zakresie cenowym (albo i niższym) i o niewiele wyższej wadze żyły u mnie ciut dłużej. Ace-18 sprzed 2 lat za te same pieniądze też przeżyły jakby ciut więcej. Tak tylko chciałem napomknąć, że chyba jakaś trefna partia tych opon musiała do nas trafić - w zeszłym roku na samym tylko preclu trochę osób się na nie skarżyło. Waga niższa o 10% od katalogowej świadczy, że coś musi być na rzeczy. Ale Mavikami XM317 też chyba się lekko rozczarowałem, następne do testów będą Ace-19.

pozdr

Data: 2009-05-06 05:28:49
Autor: rafallubicz
Jakie lekkie i tanie obręcze do XC?

Ace 18 po raptem kilku kkm:

http://picasaweb.google.com/wpaszk/VariaII#5265680899585160658

A może za duże ciśnienie w dętce było?. Dodatkowo obręcz była trochę
przytarta no i trach. Zazwyczaj od tego właśnie pęka na boku.

Data: 2009-05-06 15:01:23
Autor: Wojtek Paszkowski
<rafallubicz@gmail.com> wrote in message news:3ec0559c-a6d7-401e-8faa-a45de6d7be0bq14g2000vbn.googlegroups.com...

A może za duże ciśnienie w dętce było?

3,5-4atm, więc raczej niezbyt wielkie. W osiołku bagażowym taka sama obręcz znosi (jak na razie) 5atm w Marathonie

Dodatkowo obręcz była trochę
przytarta no i trach. Zazwyczaj od tego właśnie pęka na boku.

nno pęka, już kilka razy takie coś zaliczyłem. Tylko tej akurat zdarzyło się to podejrzanie szybko ;)

pozdr

Data: 2009-05-06 10:31:18
Autor: dziki
[...]

nie wiem co ile czyscisz rower, ale IMO przyczyna jest ten syf co masz na obreczy, ktory dziala jak papier scierny i przyspiesza jej scieranie. Obrecz tak peka jak juz ma cienka, wytarta scianke. No chyba, ze zaprzestales czyszczenia dopiero po fakcie.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-05-06 10:53:47
Autor: Wojtek Paszkowski
"dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> wrote in message news:gtrhsh$akr$1news.dialog.net.pl...

[...]

Żartujesz sobie czy piszesz poważnie? Syf jest nie do uniknięcia, jeśli się rowerem jeździ, a nie trzyma na wystawie - przecież ciężko się zatrzymywać co chwila i przed każdym zaciśnięciem hamulca czyścić obręcz... Chyba że masz na myśli grubą warstwę syfu poza powierzchnią pracującą obręczy - ale codzienne czyszczenie tego to raczej sztuka dla sztuki. Niestety najwyraźniej spora część lekkich obręczy pod V jest dedykowana do jazdy w sterylnych warunkach albo do wymiany co 2-3kkm cięższych warunków. Mimo sporej wytrzymałości na początku (piszący te słowa ważył netto 85-95kgs i nie miał nigdy problemów z krzywieniem obręczy, mimo jazdy po górach czy z 35kg bagażem), szybko ją tracą w trakcie używania. A szkoda, bo wydaje mi się, że bez problemu można by zrobić obręcz ok. 500-525gr z grubą "warstwą ścieralną" i zacną wytrzymałością. Kiedyś jeździłem na czymś takim, zwącym się Weinmann ZAC19 - ważyła niewiele więcej od takiego ACE18, a wytrzymała 20kkm bez przetarcia ścianek - więc można...

pozdr

Data: 2009-05-06 13:41:38
Autor: Kacper Perschke
Jakie lekkie i tanie obręcze do XC?
Dnia 06.05.2009 Wojtek Paszkowski <wo.pa@wp.pl> napisał:
[...]
Weinmann ZAC19 - ważyła niewiele więcej od takiego ACE18, a wytrzymała 20kkm bez przetarcia ścianek - więc można...

Od ładnych paru lat obręcze ZAC produkuje Ridgida. Są one sprzedawane w polsce
w cenach około 60PLN za sztukę.

KAcper

Data: 2009-05-06 14:25:27
Autor: dziki
Użytkownik "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@nawirtualnej.polsce> napisał w wiadomości news:gtrjlo$9lk$1news.wp.pl...
[...]

nie, nie zartuje. Odnioslem sie do zdjecia, ktore wrzuciles. Jest tam tyle syfu, ze jak najbardziej kwalifikuje sie do czyszczenia. To jest obrecz do XC, a nie do codziennego jezdzenia w zimie po syfie.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-05-06 14:52:55
Autor: Wojtek Paszkowski
"dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> wrote in message news:gtrvjl$jqe$1news.dialog.net.pl...

nie, nie zartuje. Odnioslem sie do zdjecia, ktore wrzuciles. Jest tam tyle syfu, ze jak najbardziej kwalifikuje sie do czyszczenia.

ciężko żeby była czysta po 1,5h jazdy po lesie w lejącym deszczu  (ostatnia Odyseja Świętokrzyska, generalnie wesoło tam było w temacie zużywania się rowerów ;). Gdyby nie była pęknięta, to syfu byś nie widział - bo klocki przy hamowaniu by go czyściły ;)

 To jest obrecz do XC, a nie do codziennego jezdzenia w zimie po syfie.

może Cię to zdziwi, ale obręcz była założona latem, a dotrwała raptem początków jesieni...
Parę obręczy w życiu zaliczyłem, większość to były "obręcze do XC" w okolicy pół kilograma +/- 100g i nie padały tak szybko jak zeszłoroczne ACE18. Wnioski niech sobie każdy wyciągnie jakie chce.

pozdr

Data: 2009-05-07 10:24:28
Autor: dziki
Użytkownik "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@nawirtualnej.polsce> napisał w wiadomości news:gts1eu$ilm$1news.wp.pl...

może Cię to zdziwi, ale obręcz była założona latem, a dotrwała raptem początków jesieni...

no to moze rzeczywiscie jest za delikatna.

Parę obręczy w życiu zaliczyłem, większość to były "obręcze do XC" w okolicy pół kilograma +/- 100g i nie padały tak szybko jak zeszłoroczne ACE18. Wnioski niech sobie każdy wyciągnie jakie chce.

Ja polecam Mach 1. Nie wiem ile waza; cos ~.5kg raczej. Mam takie 2 w treningowce. Glownie asfalt, ale zdarza sie tez teren (z reguly trudny). Tej z przodu leci juz 4 rok.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-05-06 11:02:50
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 5 May 2009 22:53:44 +0200, eslo napisał(a):

[...]

też używam - wydają sie być zupełnie ok - na tyle ze jak myśle o następnych
kołach to wybiorę je chyba ponownie. Co do scierania to nie wiem mam tarcze.

--
www.warszawski.info

Data: 2009-05-06 13:03:37
Autor: cynamoon

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości
Jakie byście polecili lekkie (~450 g) i tanie (<150 zł za 2 szt.) obręcze
do
XC (26")?

Sun rims CR18..

ja mam 36  ale wersja 32 też chyba jest  ok.
Marek

Data: 2009-05-06 14:55:47
Autor: Wojtek Paszkowski
Jakie lekkie i tanie obręcze do XC?
"cynamoon" <woszczyzna@gazeta.pl> wrote in message

Sun rims CR18..

dobrze hamują Ci na deszczu? Mam jedną sztukę i zachowują się bardzo dziwnie - na sucho
ok, ale w większym deszczu jest tragedia - dopóki się przez kilku chwil
hamowania nie osuszą, to praktycznie klocki ich nie łapią. Tylko Koolstopy jakoś
sobie z moją CR18 radzą, ale za to działają zerojedynkowo - co akurat na mokrej
nawierzchni jest mało porządane.

Natomiast wyraźnie wolniej się zużywają niż inne - widać coś za coś.

pozdr

Data: 2009-05-06 15:27:52
Autor: cynamoon
Jakie lekkie i tanie obręcze do XC?

Użytkownik "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@nawirtualnej.polsce> napisał w
wiadomości news:gts1eu$ilm$2news.wp.pl...
> [...]

jakoś
sobie z moją CR18 radzą, ale za to działają zerojedynkowo - co akurat na

ja używam klocków jagwire ( tych najtańszych za ok 10 pln para)
hamowanie w deszczu jest tak samo ułomne jak w przypadku innych zbliżonych
cenowo obręczy, które wcześniej posiadałem  (Rigida, Vuelta) ale da się
wytrzymać

Natomiast wyraźnie wolniej się zużywają niż inne - widać coś za coś.
no i nie pekają i nie centrują się na byle krawężniku ( przez trzy lata
jeżdżenia nie mialem potrzeby użycia klucza do centrowania....zapomnialem
kiedy go ostatni raz widziałem i w ogóle gdzie go wkitrałem.
Marek

Jakie lekkie i tanie obręcze do XC?