Jakie lekkie ko?a 28" dla kobiety

Data: 2015-09-27 09:45:42
Autor: Bambosz
Jakie lekkie ko?a 28" dla kobiety
Witam,
Sk?adam obecnie rower dla ?ony - ma by? typowy cross-damka o
 zaci?ciu sportowym, do codziennej jazdy.

Moje za?o?enia: rower ma by? dobrej klasy i lekki. Za?o?enie ?ony:
 ma by? czarno - srebrny :-).

Zatrzyma?em si? na ko?ach. Typowe, gotowe do crossa wa?? 2,2-2,3kg
 - strasznie du?o, wi?c pewnie lepiej samemu co? z?o?y?, tyle ?e
 temat obr?czy i szprych mam s?abo opanowany...

Pomo?ecie dobra? cz??ci do z?o?enia takich kó?ek? Podobno bior?
 obr?cze szosowe do rowerów cross'owych... tylko czy wejdzie
 oponka 1.5-1.6?

Parametry:
- ?ona z doposa?eniem wa?y oko?o  60kg. - Rower b?dzie u?ytkowany tylko na asfalt i lekkie szutry.
- Obr?cze i piasty mog? by? zarówno pod tarcze jak i v-ki - rama
 ma obie opcje, wi?c wszystko mi jedno (i jej te? :-) jakie
 hamulce zamontuj?...
- Szeroko?? opon: 1,6" (np. Maraton Racer)

Ko?a jak najl?ejsze, ale oczywi?cie bez przegi?cia, ?eby nie
 centrowac po ka?dej je?dzie. No i nie karbon za kilka
 tysi?cy.

Z góry dzi?kuj? za podpowiedzi Tomek

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-09-27 02:19:15
Autor: rzymo
Jakie lekkie ko?a 28" dla kobiety
W dniu niedziela, 27 września 2015 09:45:44 UTC+2 użytkownik TL napisał:
(...)
Zatrzymałem się na kołach. Typowe, gotowe do crossa ważą 2,2-2,3kg
 - strasznie dużo

Kwestia ile chcesz i ile możesz wydać, bo poskładanie trwałych kół 28/29" w okolicy 1.6kg to żaden problem, zwłaszcza pod lżejszą osobę.

Wcześniej miałem 29er, teraz 27, w obu przypadkach cena i masa kół wyszły bardzo zbliżone (jakieś 75-80kg pomiędzy rozmiarami), okolice 1000zł za niecałe 1.7kg (29") i ciut ponad 1.6kg (27.5"):
* piasty DT340, kupione w dt4you.pl - taniej, bo stare modele (najważniejsze, czyli sprzęgło star ratchet jest),
* szprychy Pillar PSR TB2016 (2.2mm przy główce, 1.6mm na środku, 2.0mm przy nyplu) za 3zł/szt, a nie 4-5zł jak aero Cn Mac 424, masa zbliżona,
* alu nyple DT Prolock hex,
* obręcze DT X392 - kapslowane, 20mm wewnętrznie.

Data: 2015-09-27 02:20:38
Autor: rzymo
W dniu niedziela, 27 września 2015 11:19:22 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
(...) i masa kół wyszły bardzo zbliżone (jakieś 75-80kg pomiędzy rozmiarami)

Oczywiście 75-80 gramów ;)

Data: 2015-09-27 10:15:59
Autor: ToMasz
W dniu 27.09.2015 o 09:45, Bambosz pisze:
Witam,
Sk?adam obecnie rower dla ?ony - ma by? typowy cross-damka o
  zaci?ciu sportowym, do codziennej jazdy.

na zwykłej ramie czy damskiej (będzie cięższy)
Przy 60 kilogramach - moim zdaniem - niema róşnicy. Kup cokolwiek firmowego, albo dowolne stoşki. grand well jest lşejszy niş grand rock.

ToMasz

ps
poskładasz tańszy i lżejszy niz:?

http://olx.pl/oferta/rower-trekingowy-szosowy-fit-28cali-11-50kilograma-CID767-IDaU4Wd.html

pps
na targach w Kielcach był niemalże wysyp* rowerów lekkich bez amora, ze stosunowo wysoką kierownicą

* = aż 3 modele, a "wysyp" dlatego ze prze ostatnie 5 lat było zero :)

Data: 2015-09-27 11:28:54
Autor: Bambosz
Jakie lekkie ko?a 28" dla kobiety

ps
poskładasz tańszy i lżejszy niz:?

Cześć,
Nawet jeśli nie poskladam lżejszego - to właśnie owo składanie
 sprawia mi największą frajdę - nieporównywalną z zakupem
 :-).
Poza tym to ma być rower mocno "designerski" gdzie każda śrubka ma
 z góry zaplanowany kolor - żona osobiście nadzoruje proces budowy
 - więc rozumiecie, że kupno nie wchodzi w grę :-).

Obecnie dobiłem do 12kg z amortyzatorem (RST single M7), sztycą
 amortyzowaną U.S.E. i ciężkimi kółkami 2,3kg (założyłem na chwilę
 jakieś stare). Więc teraz czas na kółka. Byłem w Kielcach, ale ja już chyba troche skrzywiony jestem :-(.
 Najbardziej podobały mi się rowery z GeneralBikes...

Obręcze stożek byłyby fajne - sam znalazłem Mach1 560 - tylko
 wydają się być ciężkie...

Pozdrawiam

Data: 2015-09-28 05:31:51
Autor: Kuba Abuk
[...]

Tak jak podpowiadali przedpiscy: piasty DT Swiss 340 lub 350. Możesz też rozważyć wyższe modele Novatec - tył na czterech "maszynach" i odchudzanym, stalowym bębenku. Aluminiowy bęben szybko łapie wżery pod kasetą bez pająka. Obręcze: DT Swiss R460 (ok. 460g), KinLin XC-279 (ok. 485g). Obie są szerokimi obręczami do szosy, ale powinny dać sobie radę i z oponami 40mm.
Szprychy: może Sapim D-Light? Są lekkie, mocne i niedrogie. Nyple mosiężne.
Zaplot 32h x3.

Jeżeli tylko asfalt i lekkie szutry, to dlaczego nie myślicie o przełajówce? CX jest lżejszy, szybszy i zwrotniejszy.

Zdravim,
Kuba

Data: 2015-09-28 23:01:51
Autor: Bambosz
Jakie lekkie ko?a 28" dla kobiety
rzymo, Kuba:
Dzięki za podpowiedzi. Jeszcze mam jednak resztki  wątpliwości ...

- co do kasy: no wydam ile trzeba - żona mnie od dawna uczy, że na
 niej się nie oszczędza :-)

- jeśli dobrze pamiętam to to sprzęgło star rachet w piastachDT
 straszliwie terkoce, tak?  No wiem - prawdziwy kolarz nie przestaje pedałować, ale jak ja to
 żonie wytłumaczę :-). A te "lepsze" piasty Novatec są lżejsze? Cichsze?

- fajna ta obręcz KinLin - podobają mi się takie stożkowe z
 wyższym profilem, tylko ona ma 17mm wewnętrznie - nie za mało na
 opony 40mm?

- znalazłem jeszcze obręcz FRM Evo 29" - waży 380 ale kosztuje
 ponad 300 zł /szt. -nie wiem czy te 20dkg mniej na obu kołach
 wogóle się odczuje... o rany, już wariuje od tego dobierania i liczenia wagi... :-)
--
Pozdrawiam -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Jakie lekkie ko?a 28" dla kobiety