Data: 2011-05-20 22:50:18 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Jakie letnie opony? | |
Zjeździłem już w swojej "karierze" kierowcy kilkanaście kompletów opon, ale nadal nie wiem co wybrać do swojego auta - coś, co będzie dobrze trzymało i na suchym i na mokrym, może być głośne - i nie chciałbym, żeby po 20 tys nadawało się do wymiany (jak na przykład dunlopy które mam teraz - od nowości przejechały ok 18 tys i mają 5,5 - 6 mm bieżnika, choć trzymają bardzo dobrze). Odpada też coś w rodzaju barum - mam takie zimówki, z czego trzy sa jajowate a jedna zwichrowana.
Potrzebuję czegoś w rozmiarze 205/60R16, cena w okolicach 400-450 za sztukę (może być ciut drożej, jeżeli warto). Nie jeżdżę jak kapelusznik, ale też nie "palę gumy" - najczęściej po mieście, a dwa, trzy razy w miesiącu trasy z prędkościami autostradowymi. Nie jeżdzę po krawężnikach, dziury zauważam, nie jestem w wieku w którym imponuje ruszanie z piskiem. Macie doświadczenia z oponami, które ostatnio Was pozytywnie zaskoczyły? -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg |
|
Data: 2011-05-20 21:35:00 | |
Autor: to | |
Jakie letnie opony? | |
begin Yogi\(n\)
Macie Seria ContiSportContact. PS. Po co wymieniaÄ letnie, ktĂłre majÄ 5,5-6 mm? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-05-20 23:38:38 | |
Autor: DoQ | |
Jakie letnie opony? | |
W dniu 20-05-2011 23:35, to pisze:
Seria ContiSportContact. Zacząłem 3ci sezon na CSC3 jakoś się zmieniły, śliskie się zrobiły - stwardniałt czy coś...W każdym razie szybko się chyba zestarzały :( Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-05-20 23:39:28 | |
Autor: DoQ | |
Jakie letnie opony? | |
W dniu 20-05-2011 23:38, DoQ pisze:
W dniu 20-05-2011 23:35, to pisze: i jakoś się zmieniły stwardniały Zmęczony jestem:) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2011-05-20 23:42:04 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Jakie letnie opony? | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w wiadomoĹci news:4dd6de84$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
begin Yogi\(n\) Wymieniac bÄdÄ pod koniec sezonu albo dopiero w przyszĹym, ale zapowiada siÄ, Ĺźe zrobiÄ do wakacji z piÄÄ tysiÄcy km (coĹ w rodzaju drugiego etatu), a w czasie wakacji moĹźe nawet osiem, wiÄc byÄ moĹźe w sierpniu/wrzeĹniu trzeba bedzie siÄ rozejrzeÄ za nowymi. -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg |
|
Data: 2011-05-23 00:57:16 | |
Autor: Filip KK | |
Jakie letnie opony? | |
W dniu 2011-05-20 23:35, to pisze:
Seria ContiSportContact.Zajebiste! |
|
Data: 2011-05-20 23:21:04 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Jakie letnie opony? | |
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4dd6d40d$0$2506$65785112news.neostrada.pl... Zjeździłem już w swojej "karierze" kierowcy kilkanaście kompletów opon, ale nadal nie wiem co wybrać do swojego auta - coś, co będzie dobrze trzymało i na suchym i na mokrym, może być głośne - i nie chciałbym, żeby po 20 tys nadawało się do wymiany (jak na przykład dunlopy które mam teraz - od nowości przejechały ok 18 tys i mają 5,5 - 6 mm bieżnika, choć trzymają bardzo dobrze). Odpada też coś w rodzaju barum - mam takie zimówki, z czego trzy sa jajowate a jedna zwichrowana. Nie bede walic konkretnymi modelami, ale daje wychodze z zalozenia ze nie warto przeplacac za napis na oponie (pomijam tu marki typowo chinskie). W koncu takie Sumitomo jest wlascicielem Dunlopa ;P O ile pytasz co mnie pozytywnie zaskoczylo to na pierwszym miejscu Falken. Potem Avon i Marangoni. Potem z zakupow dla znajomych, Gislaved (letnie oczywiscie) PZDr Adam |
|
Data: 2011-05-20 21:36:09 | |
Autor: to | |
Jakie letnie opony? | |
begin Adam Szewczak
Nie bede walic konkretnymi modelami, ale daje wychodze z zalozenia I co z tego, kto jest wĹaĹcicielem? O ile pytasz co mnie pozytywnie zaskoczylo to na pierwszym miejscu Jakie konkretnie modele i z czym porĂłwnywaĹeĹ? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-05-20 23:45:30 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Jakie letnie opony? | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w wiadomoĹci news:4dd6dec9$0$2457$65785112news.neostrada.pl... begin Adam Szewczak Zasadniczo nic, w koncu jakos trzeba produkty sprzedawac lokalnie, zeby ludzie to kupowali. O ile pytasz co mnie pozytywnie zaskoczylo to na pierwszym miejscu Testerem torowym to ja nie jestem, to mozna czytac autoswiat. To sa subiektywne opinie. Falken SN616 rewelacyjnie sie na mokrym trzymaly i byly ciche. Ze912, zastapily jakies fuldy nie pamietam ktore, narazie to nowy zakup, sa cichsze. Marangoni Verso poszly to takiej zwyklej osobowki (185/60R14), roznica ogromna, rewelacyjna przyczepnosc, no i ciszaaaaa. Avon IceTouring, zjezdzone 3 rozne komplety, bardzo dobre zimowki miasto trasa Gislaved Speed 606, tak samo, w miare ciche, dobrze trzymajace w deszczu. Te co oceniam jako do D..y Matador MP15 - dwa lata i koniec przyczepnosci Barum zimowe jakies, dwa lata i opony byly twarde ze sie jezdzic nie dalo w sumie po niczym Michelin Agilis teraz sa chyba 51, no jakos to sie trzyma, scieralnosc mega dluga ale glosne strasznie :/ Matador MP7 - miekkie niemilosiernie, traktory straszne, odsprzedalem znajomemu do syncro w teren :P PZDr Adam |
|
Data: 2011-05-20 23:26:47 | |
Autor: DoQ | |
Jakie letnie opony? | |
W dniu 20-05-2011 23:21, Adam Szewczak pisze:
Nie bede walic konkretnymi modelami, ale daje wychodze z zalozenia ze Sumitomo jest chińskie? A to nie czasem japoński koncern, który robi m.in zaciski hamulcowe dla Mitsubishi, Subaru i Toyoty? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-05-20 23:31:40 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Jakie letnie opony? | |
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:ir6mr1$p5$1mx1.internetia.pl... W dniu 20-05-2011 23:21, Adam Szewczak pisze: A gdzie napisalem ze Sumitomo jest China ? Bo w nawiasie zawarlem ze nie wymieniem marek chinskich. Co jeszcze robi Sumitomo to nie wiem. Ale to chyba taki "globalny" koncert co robi prawie wszystko ;P Wiem ze robi Dunlopa, Falkena, pod swoja wlasna marka tez. PZDr Adam |
|
Data: 2011-05-20 23:36:23 | |
Autor: DoQ | |
Jakie letnie opony? | |
W dniu 20-05-2011 23:31, Adam Szewczak pisze:
A gdzie napisalem ze Sumitomo jest China ? Jakoś tak z kontekstu wyszło mi... Co jeszcze robi Sumitomo to nie wiem. Ale to chyba taki "globalny" Teraz to nie trafisz kto jest kim i co produkuje :) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-05-20 23:49:37 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Jakie letnie opony? | |
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:ir6nd1$5jn$1mx1.internetia.pl... W dniu 20-05-2011 23:31, Adam Szewczak pisze: Dlatego prawde mowiac, jak dopieram czy to do firmowego czy komus to sie kieruje wlasnym rozeznaniem ;P cena i opinia z testopon.com Napewno jakos daleko mi do ryzykowania kupowania opon o dziwnych nazwach, ale malo znane markowe koncerny czemu nie, tym bardziej ze bardzo czesto robia naprawde przyzwoite produkty za nieduze pieniadze. Jak chocby Maloya, Vredestein, Viking, Gislaved, Avon a jak mozna miec cos rownie dobrego za mniejsze pieniadze to po co przeplacac za marke. PZDr Adam |
|
Data: 2011-05-21 11:09:41 | |
Autor: J.F. | |
Jakie letnie opony? | |
On Fri, 20 May 2011 23:49:37 +0200, Adam Szewczak wrote:
Teraz to nie trafisz kto jest kim i co produkuje :)Dlatego prawde mowiac, jak dopieram czy to do firmowego czy komus to sie kieruje wlasnym rozeznaniem ;P cena i opinia z testopon.com I wierzysz w srednia ? Bo jesli oceny oscyluja od 1 do 6, to ja mam watpliwosci czy sa cokolwiek warte :-) Napewno jakos daleko mi do ryzykowania kupowania opon o dziwnych nazwach, ale malo znane markowe koncerny czemu nie, tym bardziej ze bardzo czesto robia naprawde przyzwoite produkty za nieduze pieniadze. Ale to juz nie jest tak jak kiedys, i pare pytan sie nasuwa: - kto to naprawde produkuje, bo jesli Debice potrafia byc made in England ... http://en.wikipedia.org/wiki/Gislaved_(tires) http://en.wikipedia.org/wiki/Vredestein - czy malo znany koncern stac na nowoczesne technologie ? Czy Giugiaro potrafi opony projektowac ? - czy jesli koncern ma kilka marek, to ta "tania" jest rownie dobra jak drozsze ? Zreszta znam przypadki gdy nawet w ramach jednej marki jakosc jest rozna. J. P.S http://en.wikipedia.org/wiki/Cooper_Tire_%26_Rubber_Company#Avon_Rubber_PLC i kawalek dalej "Cooper is heavily involved in the sport of drifting by supplying tires to several drifters in both the Need for Speed Formula D Drift series and Canadian Drift series." Opony dla driftingu to jakie ? Sliskie ale trudno scieralne ? |
|
Data: 2011-05-21 10:17:05 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
Jakie letnie opony? | |
On Sat, 21 May 2011 11:09:41 +0200, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Opony dla driftingu to jakie ? Sliskie ale trudno scieralne ? Wręcz odwrotnie. Od zrywania przyczepności masz szperę i kilkaset Nm zaraz po tym jak tylko wstanie turbo. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-05-21 12:56:02 | |
Autor: to | |
Jakie letnie opony? | |
begin Adam Szewczak
Dlatego prawde mowiac, jak dopieram czy to do firmowego czy komus to Opinie z netu sÄ bezwartoĹciowe, jeĹli porĂłwnujesz opony w bardzo róşnych cenach, bo jak ktoĹ pisze o tanich to zwykle ma porĂłwnanie tylko z tanimi. Dlatego tanie opony majÄ dziwnie wysokie oceny, chociaĹź sÄ zwykle beznadziejne. Napewno jakos daleko mi do ryzykowania kupowania opon o dziwnych Vredstein to nie jest zĹa marka. Gislaved teĹź od biedy dajÄ radÄ. Avon to bardzo stara firma, ale o jakoĹci trudno mi siÄ wypowiadaÄ. Do taĹszych, ale dobrych marek moĹźna dodaÄ jeszcze Uniroyal. No i Nokian tez dajÄ rade. a jak mozna miec cos rownie dobrego za mniejsze pieniadze to po co Niestety, ale tania i dobra opona to rzadkoĹÄ, nawet jak jest dobra w pewnych warunkach, to w innych jest bardzo zĹa albo tez jest po prostu maĹo trwaĹa. DuĹźo Ĺatwiej kupiÄ oponÄ drogÄ i kiepskÄ . ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-05-22 09:26:00 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Jakie letnie opony? | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w wiadomoĹci news:4dd7b662$0$2449$65785112news.neostrada.pl... begin Adam Szewczak Dlatego ja jezeli juz to sie posilkuje tylko i wylacznie opiniami z tej strony, na krajowe oceny nie zagladam. PZDr Adam |
|
Data: 2011-05-22 10:28:43 | |
Autor: Filip KK | |
Jakie letnie opony? | |
W dniu 2011-05-20 23:26, DoQ pisze:
Sumitomo jest chińskie?Sumitomo to japońskie gówna. |
|
Data: 2011-05-22 20:58:19 | |
Autor: DoQ | |
Jakie letnie opony? | |
W dniu 22-05-2011 10:28, Filip KK pisze:
Sumitomo jest chińskie?Sumitomo to japońskie gówna. Dobrze że BMW zakłada włoskie :) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-05-23 11:24:53 | |
Autor: kamil | |
Jakie letnie opony? | |
On 20/05/2011 22:21, Adam Szewczak wrote:
O właśnie, też pytałem kilka dni temu o opony, w między czasie parę osób poleciło mi też Falkeny 452, miałes z nimi kontakt? -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-05-21 05:03:02 | |
Autor: newsy_gazeta | |
Jakie letnie opony? | |
On 2011-05-20 22:50, Yogi(n) wrote:
Zjeździłem już w swojej "karierze" kierowcy kilkanaście kompletów opon, jak juz ktos napisal, Falken (na suchym + mokrym ogolnie) a jak wyjatkowo na mokrym to Goodyear Excellence, z tym, e juz chyba model nowszy jest Efficient Grip (albo i jeszcze nowszy, w tamtym roku EG kupowalem) - wyjatkowo dobrze trzymaly sie na mokrym, suche tez bdb, o zuzyciu wiele nie napisze pozdr R |
|
Data: 2011-05-21 10:14:45 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
Jakie letnie opony? | |
On Fri, 20 May 2011 22:50:18 +0200, Yogi(n) <yogi_n@tlen.pl>
wrote: coś, co będzie dobrze trzymało i na suchym i na mokrym, może być głośne - i nie chciałbym, żeby po 20 tys nadawało się do wymiany (jak na przykład dunlopy które mam teraz - od nowości przejechały ok 18 tys i mają 5,5 - 6 mm bieżnika, choć trzymają bardzo dobrze). Albo rybka, albo pipka. Albo przyczepna, ale miękka mieszanka, albo przebiegi po 80kkm i strach w oczach, gdy trochę popada. Inna sprawa, na słabej ośce SP01, z UTQG na poziomie 240, spokojnie wytrzymały trzy sezony bez rozczulania się nad nimi. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-05-21 13:08:15 | |
Autor: J.F. | |
Jakie letnie opony? | |
On Sat, 21 May 2011 10:14:45 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
Albo rybka, albo pipka. Albo przyczepna, ale miękka mieszanka, Jak popada ? miekkosc cos daje na mokro ? J. |
|
Data: 2011-05-21 13:57:51 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
Jakie letnie opony? | |
On Sat, 21 May 2011 13:08:15 +0200, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Jak popada ? miekkosc cos daje na mokro ? Miękkość daje zawsze, póki tylko bieżnik jest w stanie odprowadzić nadmiar wody spod koła. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-05-23 10:41:12 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Jakie letnie opony? | |
On 2011-05-21 15:57, Robert Rędziak wrote:
On Sat, 21 May 2011 13:08:15 +0200, J.F Chyba niezupełnie :-). Czy miękkość coś daje, zależy również od rzeźby bieznika. Jak masz miękki, mocno nacięty bieznik to może się okazać, że zamiast mieć lepszą przyczepność dzięki miekkiej mieszance klocki zaczynają się kłaść i zmniejsza się powierzchnia styku. Trakcja zależy również od powierzchni po której jedziemy - niektóre wymagają miekkich mieszanek, niektóre bardziej twardych :-) Należy również wspomnieć o odmiennym zachowaniu miękkiej cywilnej mieszanki a miękkiej sportowej :-) Druga sprawa: im wyższa temperatura drogi/opony/powietrza tym bardziej miękkie opony zaczynają płynąć. Napewno nie można generalizować, że miękka zawsze lepsza :-) PS: Cywilna Rainsport2 - opona typowa na ciężki deszcz ma wskaźnik 280! :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-05-23 19:35:54 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
Jakie letnie opony? | |
On Mon, 23 May 2011 10:41:12 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik
<tutak@spam.won> wrote: Chyba niezupełnie :-). Czy miękkość coś daje, zależy również od rzeźby bieznika. Jak masz miękki, mocno nacięty bieznik to może się okazać, że Jak go sobie nie dotniesz, to na porządnej oponie masz go tyle, ile trzeba. Ani mniej, ani więcej. Napewno nie można generalizować, że miękka zawsze lepsza :-) W zakresie opon drogowych i właściwej dla nich eksploatacji, raczej nie zdarza się, że mieszanka jest za miękka. Co innego, gdy zachce nam się np. latać po torze. Wtedy i R888 może nie wydać. PS: Cywilna Rainsport2 - opona typowa na ciężki deszcz ma wskaźnik 280! :-) 280 to nie 400. 280 blisko Dunlopa SP01 (240 albo 280, nie pamiętam) i mniej od Yoko s.drive (300). A jednocześnie daleko od RE070 (140) czy R888 (bodajże 100). Przy czym ta cyferka głównie odwzorowywuje trwałość, a mocno docięta opona będzie szybciej zjadana. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-05-24 11:06:43 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Jakie letnie opony? | |
On 2011-05-23 21:35, Robert Rędziak wrote:
On Mon, 23 May 2011 10:41:12 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik To, że masz go "tyle ile trzeba" nie znaczy, że dane zjawisko nie występuje. W tym momencie powinniśmy ustalić o jakim stylu jazdy rozmawiamy: toczenie się, jazda dynamiczna, jazda torowa/rajdowa. Napewno nie można generalizować, że miękka zawsze lepsza :-) Piszę o tym, że miękka nie zawsze musi oferować lepszą trakcję niż twarda - czyli nie zawsze jest lepsza - napewno zależy to również od sposobu (styl jazdy) i warunków pogodowych eksploatacji. Co innego, No i właśnie: R888 na początku trzyma, później może zacząć płynąć - szczególnie SG. PS: Cywilna Rainsport2 - opona typowa na ciężki deszcz ma wskaźnik 280! :-) O 280, pisałem w kontekscie stwierdzenia: "na deszcz jak najbardziej miękka" - znowu generalizowanie z którym się nie zgodzę. Dużo wody i kałuże - istotniejsze jest odprowadzanie wody czyli otwarty bieżnik przez co twardsza mieszanka, mżawka i wilgotna jezdnia - lepsza miękka, lekko nacięta (media lub nawet semi slick) W cywilnej jeździe opona musi dobrze działać w każdych warunkach - więc jest to typowy kompromis. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-05-24 09:43:00 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
Jakie letnie opony? | |
On Tue, 24 May 2011 11:06:43 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik
<tutak@spam.won> wrote: To, że masz go "tyle ile trzeba" nie znaczy, że dane zjawisko nie występuje. W tym momencie powinniśmy ustalić o jakim stylu jazdy rozmawiamy: toczenie się, jazda dynamiczna, jazda torowa/rajdowa. Nie zauważyłem, żeby autor wątku szukał opon na tor. Wtedy poleciłbym mu wyścigowe slicki/medie/deszcze, w zależności od pogody. Mieszankę musiałby sobie sam dobrać. Ciśnienia też. Poruszamy się wokół opon drogowych z uproszczeniami narzuconymi przez te opony. Prawie nikt, poza paroma maniakami z motorsportowymi korzeniami nie bawi się w docinanie cywilnych opon czy zmniejszanie wysokości bieżnika. W sklepie można kupić pewien pakiet zachowań, będący jakimś tam kompromisem, raz skierowanym na własności trakcyjne, innym razem na trwałość czy komfort. No i właśnie: R888 na początku trzyma, później może zacząć płynąć - szczególnie SG. Ale autor wątku nie szuka opon na tor. O 280, pisałem w kontekscie stwierdzenia: "na deszcz jak najbardziej miękka" - znowu generalizowanie z którym się nie zgodzę. Dużo wody i kałuże - istotniejsze jest odprowadzanie wody czyli otwarty bieżnik przez co twardsza mieszanka, mżawka i wilgotna jezdnia - lepsza miękka, lekko nacięta (media lub nawet semi slick) Ale większość opon drogowych, poza trackdayowymi semislickami, ma wystarczająco otwarty bieżnik, by poradzić sobie z normalnym deszczem. Wskaźnik trwałości opon HP i UHP krąży w okolicach 200-320, za wyjątkiem wynalazków w typie RE-070, niektórych P-Zero, R888 czy A048 (60!!!). Znów wszystkie trwałe wynalazki mają wskaźnik zużycia po 400, 600, a nawet widziałem i 800 przy wskaźniku trakcji A (Kumho eco Solus -- usański sklep Delticomu podaje UTQG). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-05-22 09:58:26 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Jakie letnie opony? | |
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrnitf44l.5hn.rekindrapak.wkurw.org...
Albo rybka, albo pipka. Albo przyczepna, ale miękka mieszanka, Oczywiście, że zachowanie w określonych warunkach i "zużywalność" to efekt pewnego kompromisu. Faktem jest jednak, że ten kompromis różnie wychodzi różnym producentom. Na Michelinach przejechałem ponad 60 tys. i bardzo dobrze zachowywały się i na mokrym i na suchym, więc jednak - da się. Nie bardzo rozumiem jednak strach na mokrym w oczach przy mieszance gwarantującej duże przebiegi - to raczej bieżnik decyduje o odprowadzaniu wody. Miałem też klebery, które bardzo przyzwoicie zachowywały się w różnych warunkach, ale bok opony był tak miękki że po pierwsze nawet po mocnym nabiciu opona siadała i pływała, a po drugie bąble pojawiły się po kilku tysiącach i musiałem je wymienić. Miałem też goodyeary, które przejchały 110 tys i nadal miały kilka mm bieżnika. Szukam dobrego kompromisu, na głośności mi nie zależy, zakładam po prostu, że jest na rynku coś, co ma podobnie dobre właściwości jak używane w tej chwili przez mnie dunlopy (bo naprawdę jest nieźle w różnych warunkach, zwłaszcza hamowanie i trzymanie w zakrętach, w porónaniu choćby z pirelli - jest lepiej - tylko prawdopodobnie nie przejadą nawet 30 tys.) a wymiany będą wymagać po 50-60 tys. -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg |
|
Data: 2011-05-22 08:28:35 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
Jakie letnie opony? | |
On Sun, 22 May 2011 09:58:26 +0200, Yogi(n) <yogi_n@tlen.pl>
wrote: dobrze zachowywały się i na mokrym i na suchym, więc jednak - da się. Pytanie jeszcze jest takie: co znaczy dobrze zachowywały się. Dla jednego dobrze będzie się trzymał Energy Saver, drugi na nic poniżej RE-070 nie będzie chciał spojrzeć. Ale generalnie jakakolwiek opona długodystansowa nie dorówna przyczepnością czy stabilnością przy dużych przeciążeniach oponie HP czy UHP. Nie bardzo rozumiem jednak strach na mokrym w oczach przy mieszance gwarantującej duże przebiegi - to raczej bieżnik decyduje o odprowadzaniu wody. Bieżnik, bieżnikiem, ale twarda mieszanka zapewnia słabą przyczepność. I na suchym, i na mokrym, ale na tym drugim będzie to bardziej odczuwalne. tysiącach i musiałem je wymienić. Miałem też goodyeary, które przejchały 110 tys i nadal miały kilka mm bieżnika. Szukam dobrego kompromisu, na głośności mi nie zależy, zakładam po prostu, że jest na rynku coś, co ma podobnie dobre właściwości jak używane w tej chwili przez mnie dunlopy Swoją szosą nigdzie nie napisałeś, co to za Dunlopy. zakrętach, w porónaniu choćby z pirelli - jest lepiej - tylko prawdopodobnie nie przejadą nawet 30 tys.) a wymiany będą wymagać po 50-60 tys. Patrz na UTQG, muszą mieć, dla zużycia bieżnika, dwa razy większy od obecnych. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-05-22 03:01:57 | |
Autor: Majak | |
Jakie letnie opony? | |
"Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> wrote in message news:4dd6d40d$0$2506$65785112news.neostrada.pl... Zjeździłem już w swojej "karierze" kierowcy kilkanaście kompletów opon, ale nadal nie wiem co wybrać do swojego auta - coś, co będzie dobrze trzymało i na suchym i na mokrym, może być głośne - i nie chciałbym, żeby po 20 tys nadawało się do wymiany (jak na przykład dunlopy które mam teraz - od nowości przejechały ok 18 tys i mają 5,5 - 6 mm bieżnika, choć trzymają bardzo dobrze). Odpada też coś w rodzaju barum - mam takie zimówki, z czego trzy sa jajowate a jedna zwichrowana. VREDESTEIN Wprawdzie były to zimówki , ale myślę , że letnie powinni robić równie dobre. Takich , jak te nie miałem nigdy, auto jechało tam gdzie chciałem. A przypomnę , że byyyłaaa ZIMA. Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2011-05-23 01:26:38 | |
Autor: Filip KK | |
Jakie letnie opony? | |
W dniu 2011-05-22 03:01, Majak pisze:
Twoja opinia jest nic nie warta. Chyba, że napiszesz jakiś konkretny model i rozmiar opony. |
|
Data: 2011-05-23 07:47:08 | |
Autor: Majak | |
Jakie letnie opony? | |
"Filip KK" <nospam@nospam.pl> wrote in message news:irc65j$bp1$4news.net.icm.edu.pl... W dniu 2011-05-22 03:01, Majak pisze: Jeśli to Cię interesuje, to prosze bardzo VREDESTEIN Snowtrac 3 . Nie pisałem konkretnego modelu bo wątek dotyczy letnich . Ale sądzę , że jakieś VREDESTEIN-y, letnie, poza tymi najtańszymi , beda robic równie dobrze. Chociażby VREDESTEIN SPORTRAC 3. Jak kupię to napiszę , a napewno kupię, jak tylko będę potrzebował. również Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2011-05-22 22:05:08 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jakie letnie opony? | |
W dniu 2011-05-20 22:50, Yogi(n) pisze:
Zjeździłem już w swojej "karierze" kierowcy kilkanaście kompletów opon, Tak to nie ma - albo opona klei, albo jest długowieczna. Przyzwoita opona w tym rozmiarze to np. Bridgestone Turanza ER 300. Dużo różnych opon już zjeździłem i te opony (w "bogatszych" rozmiarach Potenza) wydają mi się bardzo dobrym wyjściem na mokro i sucho. |