Jakie meble z p³yty

Data: 2012-04-22 11:21:52
Autor: Artur Gatty
Jakie meble z p³yty
Witam,
Chcia³em kupiæ jakie¶ meble z p³yty do salonu. Mo¿ecie co¶ poleciæ co jest w
miarê solidne?
Do tej pory przejecha³em siê na maksymalnej tandecie Black Red White i
Bodzio (nie wiem jak rodzinnym firmom nie wstyd czego¶ takiego produkowaæ),
wiêc to odpada.
Ogólnie chodzi o to aby meble nie tylko jako¶ wygl±da³y, ale by³y te¿
u¿ytkowe.
¯eby wytrzyma³y obci±¿enie pó³ek ksi±¿kami, ¿eby okleiny siê nie odkleja³y,
¿eby p³yta nie rozchodzi³a siê etc.

Z góry dziêki za dobre rady :))
pozdrawiam.

Data: 2012-04-22 03:52:57
Autor: slavo65
Jakie meble z p³yty
On 22 Kwi, 11:21, "Artur Gatty" <bez.ma...@bez.spamu.com> wrote:
Bodzio (nie wiem jak rodzinnym firmom nie wstyd czego¶ takiego produkowaæ),

Nie widzê nic wstydliwego w spe³niu ¿yczeñ klientów.

¯eby wytrzyma³y obci±¿enie pó³ek ksi±¿kami, ¿eby okleiny siê nie odkleja³y,
¿eby p³yta nie rozchodzi³a siê etc.

Meble powinny byc oznaczone wspó³czynnikiem jako¶ci UP, kóry oblicza
siê mno¿±c deklarowan± d³ugo¶c U¿ytkowania (w latach) przez ilosc
Przeprowadzek, jakie w nienaruszonym stanie wytrzymaj±. Wtedy widz±c
dwa "takie same" np. biurka oraz znaj±c ilosc posiadanej kasy
moglibysmy podj±c decyzjê, czy interesuje nas biuro z UP3, czy raczej
UP12.

Data: 2012-04-22 08:25:28
Autor: ZbyszekZ
Jakie meble z p³yty
W dniu niedziela, 22 kwietnia 2012 12:52:57 UTC+2 u¿ytkownik slavo65 napisa³:
> [...]

dwa "takie same" np. biurka oraz znaj±c ilosc posiadanej kasy
moglibysmy podj±c decyzjê, czy interesuje nas biuro z UP3, czy raczej

Zapomnia³e¶ o fraktalu ilo¶ci dzieci*wiek, IQ w³a¶ciciela i paru innych.
Iloczyn tych warto¶ci to cena mebli.

--
ZZ@private

Data: 2012-04-23 07:19:30
Autor: Chiron
Jakie meble z p³yty
U¿ytkownik "slavo65" <slavo65@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:1c2fb115-ea98-498f-89ac-0da1e7c72e832g2000yqk.googlegroups.com...
On 22 Kwi, 11:21, "Artur Gatty" <bez.ma...@bez.spamu.com> wrote:
Bodzio (nie wiem jak rodzinnym firmom nie wstyd czego¶ takiego produkowaæ),

Nie widzê nic wstydliwego w spe³niu ¿yczeñ klientów.
====================
No ja nie wiem, czy spe³niaj±. Rozumiem tandetê, jak± czasem oferuje IKEA: tanie, przy sk³adaniu wszystko do siebie pasuje. No a ¿e nietrwa³e? No to trzeba by³o kupiæ dro¿sze. U Bodzia- niestety- tamdeta pora¿a: elementy do siebie nie pasuj±, po skrêceniu co¶, co nawet mog³o byæ ³adne i ³adne jest z daleka- z bliska pora¿a niedoróbkami

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-04-24 16:00:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jakie meble z p³yty

"Chiron" jn2op2$3tq$1@node2.news.atman.pl

[...]

Czyli nie tylko ja mam to wra¿enie?

-=-

IMO najlepiej dorwaæ tanie p³yty sosnowe (Leroj mia³ kiedy¶
bardzo tani± sosnê w p³ytach) i zbudowaæ w³asne meble. :)

Data: 2012-04-24 18:03:27
Autor: Marek Dyjor
Jakie meble z p³yty
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

super pomys³...

tylko ze trzeba kupiæ sporo narzêdzi i mieæ jaki¶ warsztat. przy ma³ej produkcji mo¿e wyj¶c dro¿ej ni¿ dobre meble.

Data: 2012-04-24 20:45:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jakie meble z p³yty

"Marek Dyjor" jn6isb$eq3$1@news.task.gda.pl

tylko ze trzeba kupiæ sporo narzêdzi i mieæ jaki¶ warsztat.
przy ma³ej produkcji mo¿e wyj¶c dro¿ej ni¿ dobre meble.

P³yty przyci±æ mo¿na w sklepie. Chcesz robiæ filongi?
W p³ycie ich nie ma. Natomiast mo¿na kupiæ gotowe
drzwiczki filongowe. Otwory w drewnie (a nawet
w ¶cianie) mo¿na wywierciæ wiertark± kosztuj±c±
30 z³otych. A mo¿e chcesz wytoczyæ nó¿ki? S±
gotowe w sklepach... Jest ca³a masa okuæ,
zawiasów itd... Pó³ki mo¿na zawiesiæ na przeciêtych
(w poprzek, ale jak kto¶ ma zdolno¶ci -- mo¿e ci±æ
i wzd³u¿) ko³kach drewnianych.

Problemem jest koszt p³yt sosnowych.
S± w Leroju cienkie (18 mm) p³yty i grubsze parapety.
S± te¿ a¿urowe drzwiczki a filongowe mo¿na kupiæ w wielu
miejscach, o ile ma siê na takie ochotê. Ostatecznie mo¿na
co¶ zamówiæ u stolarza.

Data: 2012-04-24 20:54:26
Autor: Marek Dyjor
Jakie meble z p³yty
[...]

problemem jest estetyka...

bez solidnych narzêdzi nie da sie zrobiæ estetycznych mebli.

wyjdzie takie sklecone badziewie.

ciêcia musza byæ idealne, otwory musza byæ osiowe i bardzo dok³adnie wykonane co do miejsca

do zawiasów trzeba mieæ frezy i szablony...

Data: 2012-04-22 12:54:22
Autor: Marek Dyjor
Jakie meble z p³yty
Artur Gatty wrote:
[...]

popatrz an oferte VOXA

kupi³em meble do sypialni i pokoju dzieciaka i s± OK wykonane.

Data: 2012-04-22 14:37:45
Autor: awow
Jakie meble z p³yty

popatrz an oferte VOXA

kupi³em meble do sypialni i pokoju dzieciaka i s± OK wykonane.

Potwierdzam, solidne, posiadam meble z kolekcji Romeo i Julia.

--
awow

Data: 2012-04-22 17:07:47
Autor: Artur Gatty
Jakie meble z p³yty

U¿ytkownik "awow"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jn0u2p$g5n$1@news.icm.edu.pl...

popatrz an oferte VOXA

kupi³em meble do sypialni i pokoju dzieciaka i s± OK wykonane.

Potwierdzam, solidne, posiadam meble z kolekcji Romeo i Julia.

Jak± p³yta ma grubo¶æ (korpusy i pó³ki)?

Data: 2012-04-22 17:27:28
Autor: Marek Dyjor
Jakie meble z p³yty
Artur Gatty wrote:
[...]

grubo¶ci s± ró¿ne :)

jako¶æ wykonania jest bardzo wysoka, projekty przemy¶lane i podpisane przez projektantów (maj±cych jakie¶ referencje). Meble s± ³adne. Okucia wysokiej klasy, szyny bluma, dobre zawiasy itp...

Wiêkszo¶æ mebli innych producentów wygl±da jakby projekty robi³y osoby nie maj±ce grama poczucia gustu. Pomijam kwestie technologii.

Data: 2012-04-25 10:02:37
Autor: /// Kaszpir ///
Jakie meble z p³yty
[...]

Wszystkie meble masowo produkowane oferuj¹ zbli¿on¹ jakoœæ.

Szczerze mówi¹c w domu u mnie jak i u rodziców / znajomych jest du¿o mebli od BRW i trzymaj¹ siê mimo lat bardzo dobrze. S¹ to jednak nale¿y pamiêtaæ meble które nie lubi¹ demonta¿u i przeprowadzek ...
Mia³em te¿ meble od Forte. Pamiêtam ¿e p³aci³em za nie jakieœ chore pieni¹dze , bo by³y z MDF i jakiœ drogi model to po kilku latach zaczê³y hurtem odchodziæ okleiny i je wywali³em ...
A te tanie meble BRW (POP) trzymaj¹ siê bardzo dobrze mimo ¿e minê³o wiele wiele lat ..
Mam te¿ inne meble od Forte i te¿ trzymaj¹ siê znakomicie (nie odchodzi okleina , nic nie pêka , nie rozpada siê).

Nale¿y pamiêtaæ jednak o jednym. Meble sami montujemy , bêdzie solidniej ni¿ te sk³adane przez sprzedawcê ...

A jak chcesz solidne meble to zrób ta jak moi znajomi. Zamówili u stolarza. Zrobi³ im z drewna dêbowego , ale cena tych mebli by³a kilka (naœcie ?) razy wy¿sza ni¿ mebli "masowych" ...

Tak¿e trzeba zastanowiæ czy warto kupowaæ meble na "lata". Ja bym nie chcia³ mieæ tych samych mebli z kilkanaœcie / kilkadziesi¹t lat ...
Meble siê zmieniaj¹ , moda te¿ ...

Z tego powodu pad³a fabryka w Swarzêdzu. Robili meble na "lata" ale zapomnieli ¿e meble modne w latach 60-80 i nie s¹ modne i popularne w XXI wieku ...
Ludzie nie chcieli p³aciæ chorych cen za meble które by³y ju¿ przestarza³e stylowo i nie potrzebowali mebli do koñca ¿ycia ...

Data: 2012-08-27 11:41:19
Autor: estoliki.pl
Jakie meble z p³yty
W dniu niedziela, 22 kwietnia 2012 11:21:52 UTC+2 u¿ytkownik Artur Gatty napisa³:

P³yta musi byæ laminowana. My robimy z wysokojako¶ciowej p³yty MDF i mamy zadowolonych klientów. www.estoliki.pl

Jakie meble z p³yty