Jakie mocne AP

Data: 2015-08-03 20:30:57
Autor: Pawe艂 Hadam
Jakie mocne AP
W dniu 2015-08-03 o 19:17, Piotr Rezmer pisze:

Czy mo偶ecie poleci膰 jakie艣 dobre APki? Wiem, 偶e niby moc jest
ograniczona norm膮 ale jak wida膰 APek APkowi nie r贸wny.

Ja polecam https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap/

Sam kupi艂em z polecenia i nie 偶a艂uj臋. U偶ywam w mieszkaniu (70m2) podstawowy model, zak艂贸cenia od s膮siednich sieci bardzo du偶e, TP-Link nie m贸g艂 sobie poradzi膰 z pokryciem ca艂ego mieszkania r贸wnomiernym zasi臋giem, tutaj nie mam problem贸w z 艂膮czno艣ci膮 nawet przy s艂abym zasi臋gu na wska藕niku (1-2 kreski). TP-Link i Fibrain kt贸re testowa艂em w tej samej lokalizacji potrafi艂y przy 4 kreskach pracowa膰 niestabilnie.
Tanie toto nie jest, ale polecam, bo warto wyda膰 wi臋cej i mie膰 spok贸j. S膮 te偶 wersje AP-k贸w do monta偶u na zewn膮trz, podejrzewam, 偶e r贸wnie dobrze dzia艂aj膮.

Pozdrawiam,
Pawe艂

Data: 2015-08-11 19:29:20
Autor: Piotr Rezmer
Jakie mocne AP
W dniu 2015-08-03 o 20:30, Pawe艂 Hadam pisze:

S膮 te偶 wersje AP-k贸w do monta偶u na zewn膮trz, podejrzewam, 偶e r贸wnie
dobrze dzia艂aj膮.

Dzi臋ki. P贸jd臋 prawdopodobnie w co艣 takiego:
http://www.cyberbajt.pl/produkt/4127/ubiquiti-unifi-outdoor-24ghz.html

Zastanwaiam si臋 te偶 czy mo偶na u偶y膰 poni偶szych modeli jako zwyk艂y AP:
-NanoStation M
-Rocket M

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-08-14 03:08:20
Autor: Scobowski
Jakie mocne AP
W dniu 2015-08-11 o 19:29, Piotr Rezmer pisze:

Ka偶dego bezprzewoowego ubi mo偶esz u偶y膰 jako AP.

Unifi s膮 fajne, jak budujesz du偶ego mesha - powiedzmy od kilkunastu AP w g贸r臋, tak, 偶eby ich zasi臋g si臋 pokrywa艂 i 艂adnie dzia艂a艂 roaming. Wtedy dzia艂a to pi臋knie.
Jako pojedyncze AP (jeden, 5, 10 ) - s膮 do dupy.
Maj膮 BARDZO ma艂膮 moc po kilku krokach.
Sam dosta艂em "do ogarni臋cia" tak膮 siec po kim艣, dwukrotnie te偶 spotka艂em si臋 z unifi w hotelach. Tam, gdzie by艂y po 2 na pi臋tro - wifi dzia艂a艂o jak g贸wno, tam, gdzie ufo by艂o co 10 krok贸w - dzia艂a艂o to zaskakuj膮co dobrze.
Z outdor-owymi nie mia艂em praktycznej styczno艣ci.

Data: 2015-08-14 22:02:38
Autor: Pawe艂 Hadam
Jakie mocne AP
W dniu 14.08.2015 o 03:08, Scobowski pisze:
[...]

Ja mam najprostszy UAP. Jak ju偶 pisa艂em na potrzeby jednego mieszkania/ma艂ego domu i du偶ego t艂oku na pa艣mie sprawdza si臋 znakomicie, du偶o lepiej ni偶 og贸lnodost臋pne routery (TP-link, Netgear) umieszczone dok艂adnie w tym samym miejscu. Du偶ym plusem jest fakt, 偶e 艂atwiej je estetycznie umie艣ci膰 w miejscach ods艂oni臋tych radiowo (i jeszcze poprawi膰 zasi臋g), gdzie normalnie routera z wi膮zk膮 kabli by艣my nie dali. Na AP u mnie siedzi 3 do 8 urz膮dze艅 (dwa laptopy plus kilka telefon贸w/tablet贸w) i dzia艂a to znakomicie. Moim zdaniem maj膮 po prostu bardzo dobrze zrobione tory radiowe, przynajmniej lepiej ni偶 w standardowych routerach. Oczywi艣cie na temat skalowalno艣ci i obs艂ugi du偶ych powierzchni kilkoma AP-kami nie mog臋 si臋 wypowiedzie膰.

Pozdrawiam,
Pawe艂

Data: 2015-08-19 09:05:25
Autor: Poldek
Jakie mocne AP
Pawe艂 Hadam wrote:

[...]

U mnie na standardowym Netgearze WNR3500L v2 z wgranym Tomato, skonfigurowanym jako AP wisi nieraz 40 laptop贸w/tablet贸w/smarfon贸w i dzia艂a pi臋knie.

Data: 2015-08-19 09:30:08
Autor: Waldek
Jakie mocne AP
W dniu 2015-08-19 o 09:05, Poldek pisze:
Pawe艂 Hadam wrote:

[...]

40 to ju偶 faktycznie sporawo ;)
U mojej w cha艂upie na Draytku 3 kompy, 3 telefony, 2 tablety,  drukarka,   + jakie艣 Kindle
i tez wszystko 艂adnie bangla pomimo mocno zasyfionego eteru od s膮siad贸w

Data: 2015-08-19 09:39:50
Autor: Poldek
Jakie mocne AP
Pawe艂 Hadam wrote:

[...]

Fakt, 偶e ten budynek stoi prawie, 偶e "na polu" i je偶eli sam sobie nie zak艂贸cam, to nikt inny mi WiFi nie zak艂贸ca.

Data: 2015-08-13 18:52:45
Autor: qwerty
Jakie mocne AP
U偶ytkownik "Pawe艂 Hadam"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:mpobu5$rvn$1@dont-email.me...
Ja polecam https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap/

Bez sensu daj膮 450 Mbps dla 2,4 GHz, a 300Mbps dla 5 GHz.

Data: 2015-08-14 08:11:18
Autor: Dziki Facet
Jakie mocne AP
W dniu .08.2015 o 18:52 qwerty <qwerty01@poczta.fm> pisze:

U偶ytkownik "Pawe艂 Hadam"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup  dyskusyjnych:mpobu5$rvn$1@dont-email.me...
Ja polecam https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap/

Bez sensu daj膮 450 Mbps dla 2,4 GHz, a 300Mbps dla 5 GHz.

Z tym, 偶e te 300 jest jako tako osi膮galne (u mnie na Omnitikach ~290 HDX  UDP), za to te 450... No czym艣 w t艂umie trzeba si臋 przebi膰. Co艣 na pude艂ku  trzeba namalowa膰. Nie wa偶ne, 偶e realnie osi膮gnie si臋 w najlepszym  przypadku 200... Poza tym, ka偶dy podnieca si臋 szybkim routerem, a jakby  nie patrze膰, tablet贸w/laptop贸w z odpowiednimi kartami jak na lekarstwo. No  i jeszcze taki router zajmie kilka kana艂贸w, a p贸藕niej p艂acz, bo mia艂o by膰  450 a jest 4,5 ;) Takie czasy marketingu nadesz艂y...

Przypomnia艂o mi si臋 szkolenie, na kt贸rym go艣膰 z Edimaksa podnieca艂 si臋, 偶e  maj膮 w ofercie AP z moc膮 1W. Nic to, 偶e w PL taka moc jest  niedopuszczalna, o czym zapomnia艂 wspomnie膰. Nic to,  偶e w wielu  przypadkach zmniejszenie mocy nawet ze 100mW do mniejszej warto艣ci daje  lepsze efekty ni偶 艣wiecenie na dachu. Wa偶ne, 偶e nie艣wiadomi widz膮 1W!  P贸藕niej kupuje sobie taki wynalazek jaki艣 pryszczers i efekt taki, jakby  odpali艂 mikrofal贸wk臋 na dachu...

Data: 2015-08-17 16:41:55
Autor: qwerty
Jakie mocne AP
U偶ytkownik "Dziki Facet"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:op.x3cgs4jqu02wnp@km-komputer.lan.traxelektronik.pl...
nie patrze膰, tablet贸w/laptop贸w z odpowiednimi kartami jak na lekarstwo.

802.11n w laptopach jest od dobrych kilku lat.

No  i jeszcze taki router zajmie kilka kana艂贸w, a p贸藕niej p艂acz, bo mia艂o by膰 450 a jest 4,5 ;) Takie czasy marketingu nadesz艂y...

Niby w jaki spos贸b?

Data: 2015-08-19 09:15:44
Autor: Waldek
Jakie mocne AP
W dniu 2015-08-14 o 08:11, Dziki Facet pisze:

[...]

Mam podobny wynalazek made in czajna z Realtekiem 8187
o deklarowanej przez chinczyka  _nielegalnej_ w UE  mocy 1W
- acz dyskusyjnej, bo zasilane to jest z usb, za艣 reflektometrem nie dysponuje

Jako 偶e nie jestem ju偶 "pryszczersem",  i w domu wystarcza mi
certyfikowane AP  w routerze Draytka,  nosz臋 toto dora藕nie w torbie z lapkiem.
Bywa艂o ju偶 nie raz,  偶e tam gdzie wbudowana antena nie dawa艂a rady
podpi臋cie  wspomnianego "bostera" z dook贸lnym patykiem definitywnie za艂atwia艂o spraw臋
- ze sporym zapasem  ;)

A z ciekawostek mam tez centymetrowago "dongielka"  usb od Xiaomi
kt贸ry mo偶e pracowa膰 w trybie klienta lub AP dla kompa podpi臋tego pod net
i  z test贸w na mierniku telefono-androidowym
a偶 tak wiele nie ust臋puje zasi臋giem od wspomnianych AP ;)

Pozdrawiam

Jakie mocne AP