Jakie monitory (19-22'') polecicie (zamiast CRT-Triniron)?

Data: 2014-10-01 08:28:14
Autor: Borneq
Jakie monitory (19-22'') polecicie (zamiast CRT-Triniron)?
W dniu 2014-09-30 o 21:42, sTav pisze:
Jak w temacie.
Nie znam się kompletnie na "flat" i ich odmianach (LCD, TFT, PVA, MVA,
LED?)
od "zawsze" używałem CRT (wła¶nie padł) i nie wiem czym zast±pić, a
wzrok coraz gorszy...

Najlepiej aby miał jak największy (w odróżnieniu od CRT) rozmiar plamki, a co za tym idzie - rozmiar przek±tnej, ja kupiłem 28 calowy

Data: 2014-10-01 08:47:41
Autor: Stregor
[...]

Można też rozważyć okulary, zamiast "powiększać plamkę" ;)

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2014-10-01 18:36:17
Autor: Gotfryd Smolik news
Jakie monitory (19-22'') polecicie (zamiast CRT-Triniron)?
On Wed, 1 Oct 2014, Stregor wrote:

[...komu¶...]
[...]

  To nie zawsze działa - je¶li trzeba przenosić punt patrzenia poza
monitor. Z wiekiem siada akomodacja, i to ostro.
  Oczywi¶cie wersji z okularami to nie umniejsza ;)
  Ale nie wstawiać mi tu okularów dwuogniskowych ani innych wynalazków,
bo do jazdy na rowerze dobre, ale do pracy już niekoniecznie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-01 14:20:05
Autor: sTav
Jakie monitory (19-22'') polecicie (zamiast CRT-Triniron)?
Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomo¶ci news:m0g6u0$hvg$1node2.news.atman.pl...
[...]

Odpada. Najbardziej wkurzaj±ca jest "ziarnisto¶ć" matryc. W CRT zawsze wył±czałem "wygładzanie czcionki" i liternictwo o grubo¶ci cienkiego włosa -  _komfortowe_.
I o to chodzi.

M.

Data: 2014-10-01 18:27:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 1 Oct 2014, sTav wrote:

Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał

Najlepiej aby miał jak największy (w odróżnieniu od CRT) rozmiar plamki,

Odpada. Najbardziej wkurzaj±ca jest "ziarnisto¶ć" matryc.

  No to ten:
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=pl&l=pl&s=dhs&cs=pldhs1&sku=845220

  Plamkę 0,16mm (czy co¶ koło tego) powiniene¶ od biedy strawić.
  Proporcja po prawdzie 16:9 (a nie 16:10 - jakby¶ kupował "mniejpikselowy"
to zwróć na to uwagę), ale na dzi¶ chyba (ze względu na rozdzielczo¶ć)
ujdzie w tłumie.

  Chyba ci±gle nie ujawniłe¶ pozycji "budżet" :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-01 20:03:53
Autor: sTav
Jakie monitory (19-22'') polecicie (zamiast CRT-Triniron)?
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1410011813320.4220quad...
On Wed, 1 Oct 2014, sTav wrote:

[...]

Chciałem się dowiedzieć od użytkowników maj±cych do¶wiadczenie "porównawcze" CRT<->LCD, na co należy / warto zwrócić uwagę.

Dziękuję wszystkim którzy odpowiedzieli w tym temacie.

- Budżet jest mało istotny, bo je¶li uznam opinie / propozycje za nieatrakcyjne, to zawsze mogę za grosze n.p. kupić jaki¶ "magazynowy" inny CRT-Trinitron. Tu przynamniej wiem co i jak będę widział.

M.

Data: 2014-10-01 20:22:52
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 1 Oct 2014 20:03:53 +0200, sTav napisał(a):

 Budżet jest mało istotny, bo je¶li uznam opinie / propozycje za nieatrakcyjne, to zawsze mogę za grosze n.p. kupić jaki¶ "magazynowy" inny CRT-Trinitron. Tu przynamniej wiem co i jak będę widział.

Je¶li tylko masz wystarczaj±co dużo miejsca na biurku nawet się nie zawahaj
:) Od czasu do czasu mam do czynienia z rozmaitymi LCD. Zapewniam cię że
jeszcze nie wynaleziono takiego który by pobił CRT zwłaszcza trinitrona w
szeroko rozumianej użytkowo¶ci. --
Jacek

Data: 2014-10-02 01:35:47
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 1 Oct 2014 20:22:52 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

Dnia Wed, 1 Oct 2014 20:03:53 +0200, sTav napisał(a):

 BudĹĽet jest maĹ‚o istotny, bo jeĹ›li uznam opinie / propozycje za nieatrakcyjne, to zawsze mogÄ™ za grosze n.p. kupić jakiĹ› "magazynowy" inny CRT-Trinitron. Tu przynamniej wiem co i jak bÄ™dÄ™ widziaĹ‚.

Jeśli tylko masz wystarczająco dużo miejsca na biurku nawet się nie zawahaj
:) Od czasu do czasu mam do czynienia z rozmaitymi LCD. Zapewniam ciÄ™ ĹĽe
jeszcze nie wynaleziono takiego który by pobił CRT zwłaszcza trinitrona w
szeroko rozumianej użytkowości.

O ROTFLu…

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ze wszystkich oszustĂłw Ĺ›wiata najlepiej sobie radzÄ… politycy i księża,   ]

Data: 2014-10-01 20:35:47
Autor: Przemysław Ryk
Jakie monitory (19-22'') polecicie (zamiast CRT-Triniron)?
Dnia Wed, 1 Oct 2014 20:03:53 +0200, sTav napisał(a):

(ciach…)
Chciałem się dowiedzieć od użytkowników mających doświadczenie "porównawcze" CRT<->LCD, na co należy / warto zwrócić uwagę.

Dziękuję wszystkim którzy odpowiedzieli w tym temacie.

- Budżet jest mało istotny, bo jeśli uznam opinie / propozycje za nieatrakcyjne, to zawsze mogę za grosze n.p. kupić jakiś "magazynowy" inny CRT-Trinitron. Tu przynamniej wiem co i jak będę widział.

Żebyś się nie zdziwił. :) Czego jak czego, ale sensownych leżaków
magazynowych w postaci CRT to już chyba znaleźć nie idzie. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Animal rights? Animals have the right to be tasty.                       ]

Data: 2014-10-04 08:36:25
Autor: 666
Jakie monitory (19-22'') polecicie (zamiast CRT-Triniron)?
Tego się nie da porównać, bo to jak jacht drewniany z jachtem plastikowym porównywać.
Tekst (czcionki) s± lepsze na LCD z samej definicji, piksel do piksela (zakładamy, że poł±czenie grafiki z LCD jest cyfrowe, czyli DVI lub HDMI).
A filmy z lat 60-tych lepsze na CRT.
No chyba, że western w Panavision 2,33:1 ;-)
No i przed LCD ciężarn± można posadzić.

-- -- -