Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp

Data: 2009-10-15 16:15:49
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Czesc,

Zamierzalem sobie kupic Africa Twin lub TransAlpa - od zawsze chyba ;) Przyszedl czas decyzji, ze na wiosne a moze jeszcze tej jesieni sie na cos skusze.

I tutaj pytanie - nie mysle narazie o dlugich wyprawach po bezdrozach, chcialbym sie objezdzic jakos okolicznie - moze Rumunia, Ukraina itp. troche oczywiscie po Polsce. Ale tez myslalem o czyms bardziej przyszlosciowym, zeby nie musiec sprzedawac i kupowac czegos jak sie zachce np. gdzies dalej podskoczyc.

Generalnie interesuja mnie wyprawy i wycieczki - bo jak nazwac np. jakis wypad w Bieszczady czy cos.

Cos polecicie? A moze zaden z powyzszych?

Co do zalozen to myslalem o takich:
- mala awaryjnosc, mala awaryjnosc, mala awaryjnosc ;)
- odporny na blotko i takiesobie warunki
- prosta obsluga, latwo sie go nauczyc
- w miare wygodny na asfalcie (wiec chyba typowe enduro odpadaja)
- potencjalnie latwy do przygotowania do wypraw dalszych i blizszych
- tanie czesci zamienne (i latwo dostepne takze w innych, mniej rozwinietych krajach)

Jestem w sumie laikiem wiec prosze o ew. podpowiedzi jak dla laika ;)

Dzieki z gory.

Pozdro>P.

Data: 2009-10-15 11:50:03
Autor: WIADRO
On 15 Paź, 16:15, "Pawel" <pneUSUN...@post.pl> wrote:
Czesc,

Zamierzalem sobie kupic Africa Twin lub TransAlpa - od zawsze chyba ;)

Afryka - dlaczego? a bo tak jeździłem na asfalcie w bardzo lekkim
terenie w 2 i 1 osobę i jest git.

--
Wiadro(SoldierAK)

Data: 2009-10-15 16:53:22
Autor: huck
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp

Użytkownik "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> napisał w wiadomości news:4ad72e98
/.../
[...]
motocykl i tak bedziesz zmieniał skoro dopiero zaczynasz  wiec nie mysl o motocyklu przyszłościowym tylko o motocyklu na teraz
/...../
no tak to tylko w erze :-)))))))
masz sprzeczne założenia :-))
to w koncu asfalt czy błotko ??
pozdroo
huck

Data: 2009-10-15 20:32:56
Autor: Pawel
[...]

No dobra, na moto sie nie znam, ale powiedzmy - bo na pewno tak mozna jakos porownac, bylby to odpowiednik np. Land Rover Discovery 2 Td5 w samochodach terenowych, no wiec w sensie - ze nie jest to masakra na jezdni (choc troche muli w porownaniu do normalnej osobowki), a w terenie swietnie sobie radzi, a jak sie zrobi lifta, zalozy opony MT itd. to juz wogole - choc oczywiscie nie jest to auto takie typowo do enduro rajdow 4x4 (tam to Suz Samurai), ale jako wyprawowka to swietne auto.

No i o takie cos mnie sie rozchodzi, ale w motocyklach ;)

Pozdro.P.

Data: 2009-10-15 18:05:56
Autor: Hinek
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp

Użytkownik "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> napisał

tanie czesci zamienne (i latwo dostepne takze w innych, mniej rozwinietych krajach)

Nie ma tanich części do motocykli.
Na poczatek kup sobie Trampka.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2009-10-15 20:33:22
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Nie ma tanich części do motocykli.
Na poczatek kup sobie Trampka.

A Trampek to jest TransAlp? Nie pytam z sarkazmem, naprawde nie znam sie...

Pozdr.P.

Data: 2009-10-16 06:49:13
Autor: Piotr Klimek
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Dnia (Thu, 15 Oct 2009 20:33:22 +0200) ktos podajacy sie za Pawel
wyklawiaturowal co nastepuje:

Nie ma tanich części do motocykli.
Na poczatek kup sobie Trampka.

A Trampek to jest TransAlp? Nie pytam z sarkazmem, naprawde nie znam sie...

Tak.

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2009-10-15 18:15:34
Autor: newrom
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
On Thu, 15 Oct 2009 16:15:49 +0200, "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl>
wrote:

Czesc,
6

Zamierzalem sobie kupic Africa Twin lub TransAlpa - od zawsze chyba ;)

Jak bedziesz jezdzic solo to trampek, jak w 2 osoby to afryka.
No chyba ze jestes wielki, wtedy tylko afryka.
Tyle ze moze to byc dla Ciebie przeklenstwem, bo nie zaznasz juz
wygody na plasticzni ;>

Jestem w sumie laikiem wiec prosze o ew. podpowiedzi jak dla laika ;)

Kup cokolwiek w dobrym stanie i jedz :)

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2009-10-15 19:38:08
Autor: Tytus
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Siemka

***newrom
Jak bedziesz jezdzic solo to trampek, jak w 2 osoby to afryka.

Tiaaa trampek to wypas - podobny do beczki 200D, ta moc, te przyspieszenia i ten sam lek przed gorkami. A i rozwija zdolnosci planistyczne - wyprzedzanie czegos wiekszego trzeba zaczac planowac juz w domu.

*** > No chyba ze jestes wielki, wtedy tylko afryka.

Ale kolega pytal o niezawodne moto.

***Tyle ze moze to byc dla Ciebie przeklenstwem, bo nie zaznasz juz
 wygody na plasticzni

Eee,urban legends plastki maja byc szybkie a nie wygodne...

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-10-15 19:55:16
Autor: newrom
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
On Thu, 15 Oct 2009 19:38:08 +0200, "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Siemka

noczes

Tiaaa trampek to wypas - podobny do beczki 200D, ta moc, te przyspieszenia i ten sam lek przed gorkami. A i rozwija zdolnosci planistyczne - wyprzedzanie czegos wiekszego trzeba zaczac planowac juz w domu.

Tyle ze te pare koni wiecej w at psu w dupe, znaczy idzie sie pasc bo
masz motocykl paredziesiat kilo ciezszy. Na prawde nie widze nie widze
przewagi at nad ta, pomimo ze ta mialem 600 a AT mam 750.
50 koni przy motocyklu solo spokojnie styka do miasta czy jazdy
turystycznej. Zreszta AT ma cos 62 a TA 58 koni. No chyba ze miales na
mysli ze z tych dwoch ma se wybrac trzeci, wtedy to ajmsory i ide do
konta.

Ale kolega pytal o niezawodne moto.

I at i ta ktorymi jezdze/jezdzilem maja ponad 100kkm przebiegu. Ciagle
jezdza, nie psuja/psuly sie i generalnie nie ma problemu zeby mnie
zawiozly i przywiozly z kazdej wycieczki. Moze i sa bardziej
niezawodne sprzety, ale nie nazwalbym zadnego z tych modeli wadliwym
czy usterkowym.

Eee,urban legends plastki maja byc szybkie a nie wygodne...

chyba w d... wrrrooooc, kazdy ma inne priorytety.
pozdr
newrom

Data: 2009-10-15 20:38:32
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
OK, Panowie - a co jeszcze rozwazyc oprocz dwoch wyzej wymienionych? Jakies BMW?

Chodzi tez wlasnie o te usterkowosc - w sensie no i tez - ze jak cos rypnie 1000 km od domu zeby to jakos ktos potrafil lokalny naprawic, jakas dostepnosc czesci itd?

Nie wiem jak z motocyklami ale np. dowolny 4x4 Toyoty, Isuzu,  (no powiedzmy sprzed 2002 roku) mozna naprawic praktycznie w dowolnym miejscu na swiecie bez problemu, lokalnie, bez zamawiania czesci faxem ;)

Dzieki za ew. podpowiedzi.

Pozdr.P.

Data: 2009-10-15 14:17:32
Autor: Ditron
On 15 Paź, 20:38, "Pawel" <pneUSUN...@post.pl> wrote:
[...]

powiedz jeszcze raz "w sensie" to Ci jebne !

pozdro.

Data: 2009-10-15 23:19:12
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
powiedz jeszcze raz "w sensie" to Ci jebne !

Mam to rozumiec jako jakas agresywna zaczepke, czy w sensie, ze to takie z przymruzeniem oka?

Pozdr.P.

Data: 2009-10-15 14:26:31
Autor: Ditron
On 15 Paź, 23:19, "Pawel" <pneUSUN...@post.pl> wrote:
>powiedz jeszcze raz "w sensie" to Ci jebne !

Mam to rozumiec jako jakas agresywna zaczepke, czy w sensie, ze to takie z
przymruzeniem oka?

wcale mnie nie rozbawiłeś !
....chyba już rozumiesz ?

pozdro.

Data: 2009-10-15 23:34:08
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
wcale mnie nie rozbawiłeś !
...chyba już rozumiesz ?

Alez ja nie mam zamiaru nikogo rozbawiac, od rozbawiania sa cyrki i kina i takie tam.

Spytalem bo jesli to byl zart - to owszem, prostacki - ale da sie jakos przelknac sline i nawet jeszcze moment porozmawiac, zeby sie komus nie zrobilo przykro.

Jesli to nie byl zart - to bylo to zwykle chamstwo - na chamstwo reaguje tak, ze przejde obok udajac ze chama nie widze - bo i tez nie ma po co zauwazac...i niech sie tam opluwa pod murkiem czy co tam sobie chce.

Pozdr.P.

Data: 2009-10-15 14:40:29
Autor: Ditron
On 15 Paź, 23:34, "Pawel" <pneUSUN...@post.pl> wrote:
>wcale mnie nie rozbawiłeś !
>...chyba już rozumiesz ?

Alez ja nie mam zamiaru nikogo rozbawiac, od rozbawiania sa cyrki i kina i
takie tam.

nie, chyba nie rozumiesz...
to byl zart przez ktory chcialem dac Ci cos do zrozumienia.
moze byc ? dociera juz ? czy mam dalej tlumaczyc ?

a zeby nie piedolic bez sensu to kup se f650 gs
pozdro.

Data: 2009-10-15 23:46:11
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
to byl zart przez ktory chcialem dac Ci cos do zrozumienia.
moze byc ? dociera juz ? czy mam dalej tlumaczyc ?

No dales mi do zrozumienia, ze nie lubisz jak ktos czesto uzywa jakiegos zwrotu. To co - mam nagle przestac tak robic, bo ty tak chcesz? Nie podoba sie nie czytaj, wypierdalaj. To naprawde totalne agresywne chamstwo. Czy ja ci mowie - zebys np. zdanie zaczynal od duzej litery bo jak nie to jebne, bo mi sie nie podoba jak jest z malej? Co ty jestes jakims moim tata, krolem lasu czy co? Ile ty masz lat?

a zeby nie piedolic bez sensu to kup se f650 gs

A tez o tym myslalem ;)

Mimo wszystko pozdrawiam, mam nadzieje ze cos panial.

P.

Data: 2009-10-15 14:55:52
Autor: Ditron
On 15 Paź, 23:46, "Pawel" <pneUSUN...@post.pl> wrote:
No dales mi do zrozumienia, ze nie lubisz jak ktos czesto uzywa jakiegos
zwrotu.
Brawo, dodam tylko że ten konkretny zwrot w nadmiarze jest szczególnie
wkurwiający.

To co - mam nagle przestac tak robic, bo ty tak chcesz?
To co z tym zrobisz to tylko i wyłącznie twoja sprawa.

Nie podoba sie nie czytaj, wypierdalaj. To naprawde totalne agresywne chamstwo.
Nie, to sarkazm.

Czy ja ci mowie - zebys np. zdanie zaczynal od duzej litery bo jak nie to jebne, bo
mi sie nie podoba jak jest z malej? Co ty jestes jakims moim tata, krolem
lasu czy co? Ile ty masz lat?
Niepotrzebnie się unosisz, wydawało mi się że grzecznie i przez
zaciśnięte zęby zwróciłem Ci uwagę na coś co mnie boli ;)

mam nadzieje ze cos panial.
że co ?

pozdro.

Data: 2009-10-16 00:06:37
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Brawo, dodam tylko że ten konkretny zwrot w nadmiarze jest szczególnie
wkurwiający.

Dla ciebie jest w nadmiarze szczegolnie wkurwiajacy, dla ciebie, dla mnie - nie. Co to jest nadmiar i szczegolnie wkurwiajacy to sobie kazdy sam definijuje. I to ze cie cos w kims innym denerwuje nie jest powodem zeby od razu tego kogos probowac przystosowac do swojej wizji swiata, tzn. - dla ciebie jest - ale to jest wlasnie to chamstwo o ktorym wspominalem.

Niepotrzebnie się unosisz, wydawało mi się że grzecznie i przez
zaciśnięte zęby zwróciłem Ci uwagę na coś co mnie boli ;)

mam nadzieje ze cos panial.
że co ?

"paniał" to rosyjskie slowo, cos w sensie - 'zrozumial'

OK, koniec tematu.

P.

Data: 2009-10-19 09:40:09
Autor: Don Pedro
Ditron pisze:
[...]

(...)

Popracuj jeszcze nad sygnaturką i zostaniesz bohaterem odcinka.

--
pozdr
DP

Data: 2009-10-15 20:34:06
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Tyle ze moze to byc dla Ciebie przeklenstwem, bo nie zaznasz juz
wygody na plasticzni ;>

I znow chyba smieszne pytanie - ale co to znaczy 'wygody na plasticzni'? W sensie ze dupa boli? ;)

Pozdr.P.

Data: 2009-10-16 07:49:04
Autor: newrom
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
On Thu, 15 Oct 2009 20:34:06 +0200, "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl>
wrote:

Tyle ze moze to byc dla Ciebie przeklenstwem, bo nie zaznasz juz
wygody na plasticzni ;>

I znow chyba smieszne pytanie - ale co to znaczy 'wygody na plasticzni'?

Wygoda w sporcie, sport-turystyku to takie Yeti. Duzo mozna o nim
przeczytac w prasie kolorowej, ale jak wnikniesz w szczegoly to sie
okazuje ze nie istnieje ;)

W sensie ze dupa boli? ;)

w sensie ze wisisz na rekach, masz podkurczone nogi. A dupa to boli na
wszystkim. Na AT szczegolne szybko. pozdr
newrom
PS. Zbigi z Kefem chca Cie przeciagnac na ciemna strone mocy, olej
single! :P

Data: 2009-10-16 10:29:47
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
W sensie ze dupa boli? ;)

w sensie ze wisisz na rekach, masz podkurczone nogi. A dupa to boli na
wszystkim. Na AT szczegolne szybko.

Eee to mnie nie przeraza, jestem stary MTBowiec ;)

Ale chyba jednak wybor padnie na TA, jednak...

P.

Data: 2009-10-15 23:22:26
Autor: Kefir
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Elou!
"Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> wrote in message news:4ad72e98$1news.home.net.pl...
Czesc,

Zamierzalem sobie kupic Africa Twin lub TransAlpa - od zawsze chyba ;) Przyszedl czas decyzji, ze na wiosne a moze jeszcze tej jesieni sie na cos skusze.

Pierwsze? Afryka? Solidnny, nieliczne bolaczki znane i opanowane, nie za mocny. Jednak to za trudny motocykl na pierwszy. Uwierz. Jesli nie wierzysz - daj na priva, podesle Ci telefon do kolegi ode mnie z fabryki, myslal podobnie. Jest bardzo rozwazny, poukladany, ostrozny i rozsadny i w Internecie wyczytal ze Afryka to fajne i solidne moto jest. Wiedzial dokladnie czego chce bo duzo czytal .... Chyba jeszcze lekko kustyka, a "Afrysi" pod firma juz dawno nie widzialem. Spytac czy sprzedaje?
Moja rada: nie kupuj od razu docelowego sprzeta, zwlaszcza ciezkiego byz z przyjemnosci nie uczyni udreki. No chyba ze chcesz postawic go sobie kolo kominka. Reszta w FAQ.

Data: 2009-10-15 14:40:56
Autor: WIADRO
On 15 Paź, 23:22, "Kefir" <kefir_spam...@riders.pl> wrote:
Elou!"Pawel" <pneUSUN...@post.pl> wrote in message

> [...]

przyjemnosci nie uczyni udreki. No chyba ze chcesz postawic go sobie kolo

e tam, każde nieporadne chuchro zrobi sobie kuku czymkolwiek
fakt że bydle to spore, ale ile frajdy daje!

Data: 2009-10-16 07:23:15
Autor: Miszel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Witam,
Co do niezawodnosci i przydatnosci AT do turystyki, to pozwole sobie wkleic link ze zdjeciami z wyprawy Sambora (zapodal to oficjalnie, wiec chyba moge?):
http://picasaweb.google.pl/Sambor1965/CentralAsia2009#
Te zdjecia sporo mowia zarowno o mozliwosciach tego moto, jak i o tym co w ogole od sprzeta jest wymagane na takiej wyprawie.
Trampek to w pewnym sensie mniejsza i lzejsza wersja AT.
Moc silnika traktuj jako sprawe drugorzedna.

A BMW? Bylem we wrzesniu na alpejskich winklach i gros ludzi jezdzilo tam wlasnie takimi wypasionymi sprzetami. Na tamte tereny to rzeczywiscie swietne moto... :)

Miszel w/na czerwonym trampku -- > mbochen-at-izoo-krakow-pl

Data: 2009-10-16 10:29:04
Autor: Pawel
[...]

Widzialem, wszystkie obejrzalem. Fascynujace, super wyprawa. Wlasnie o takie cos mi chodzi. Troche jezdzilem po Afganie motorem marki JinLing (czy jakos tak) i Sahab (150 ccm), ale to jednak nie to ;) Piekne foty i super wyprawa, rozmazylem sie ;)

Pozdr.P.

Data: 2009-10-16 10:35:40
Autor: Kefir
"WIADRO" <wiadro@gmail.com> wrote in message news:da7d753b-777d-4bb2-b01a-9ddccb8c9343j4g2000yqa.googlegroups.com...
> [...]

kominka. Reszta w FAQ.

e tam, każde nieporadne chuchro zrobi sobie kuku czymkolwiek>
fakt że bydle to spore, ale ile frajdy daje!

Etam, nie pamieta wol... Tak od razu, bez przygotowania, daje?. Wspomniane "chuchro" mierzy 180 cm wzrostu i na zmiane biega albo jezdzi na rowerze, raczej na spore dystanse. W sensie tezyzny fizycznej raczej do pozazdroszenia.
Powtorze: na docelowej cviezkiej kozie tez moze byc fajnie, jednak do panowanioana nad sprzetem droga jeszcze dluga, czasem bolesna. Lepiej zaczac od czgos lekkiego, nie wazne "jak sie na tym wyglada" i ogarnac technike a pozniej dokladac ciezarki. EOT
Trampek tez leciutki nie jest.

Data: 2009-10-16 11:00:24
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
od czgos lekkiego, nie wazne "jak sie na tym wyglada" i ogarnac technike a pozniej dokladac ciezarki. EOT
Trampek tez leciutki nie jest.

Hmmm, to co mowisz ma sens - tzn. czuje to, bo duzo jezdzilem na rowerach gorskich i chyba moglbym powiedziec, ze dopiero po paru latach, wypadach w gory itd. nauczylem sie jakos techniki na tyle, zeby wreszcie odczuwac przyjemnosc - szczegolnie na zjazdach. Na poczatku to trzeba sie nauczyc upadac ;) Teraz smigalem przez 2 tygodnie po gorach znow i mimo, ze mialem 3 lata przerwy to jakos technika zostala...wiec w sumie sie zgadzam.

Pytanie zatem - jesli nie AT i TA to co? XT?

Dzieki za pomoc i przepraszam ze tak ciagne nudny dla doswiadczonych temat ;)

Pozdr.P.

Data: 2009-10-16 10:19:04
Autor: Jasio
Użytkownik "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> napisał w wiadomości news:4ad8362c$1news.home.net.pl...

Dzieki za pomoc i przepraszam ze tak ciagne nudny dla doswiadczonych temat ;)

Klinknij no w linka w mojej stopce, dowiesz się kolejnych ciekawych rzeczy.
Między innymi na temat cytowania.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-10-16 11:20:13
Autor: huck
[...]

hopie
nie odpowiedziałeś na pytanie , a bediesz jezdził po offie ???
(przynajmniej na poczatku)
jak nie to na cholere endjuraka chcesz kupowac
pzdr
huck

Data: 2009-10-16 11:27:53
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
nie odpowiedziałeś na pytanie , a bediesz jezdził po offie ???
(przynajmniej na poczatku)
jak nie to na cholere endjuraka chcesz kupowac

Tak, zamierzam troche + szutry + polne + lesne itd.

P.

Data: 2009-10-16 11:41:18
Autor: Scyzoryk
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp

Tak, zamierzam troche + szutry + polne + lesne itd.

xt fajny ale mniej praktyczny (uniwesalny)

+ lepiej bedzie sobie radzil w terenie

- mniej miejsca i mniej wygodna kanapa
- brak owiewki co ma znaczenia w trasie
- singiel (jdnocylindrowiec) w Trampku masz V2 który fajniej pracuje w trasie
- do Trampka masz wiecej klamotów turystycznych

Tez kiedys mialem podobny dylemat. Jesli chcesz duzo smigac w terenie i glównie do takich celow kupujesz motocykl to pomysl nad XT, DR. Jesli szukasz unowersalnego moto na codzien do pracy + wyjazdy blizsze/dalsze + czasem teren kupuj Trampka.

Zerknij na: www.transalpclub.pl/forum

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-10-16 11:48:46
Autor: Pawel
"Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> wrote in message news:hb9f3v$kg4$1newsread2.aster.pl...
[...]

Hmmm i to jest piekna podpowiedz. Widzialem nawet fajnego po angielskiej policji - caly bialy, 2002 r, 16k PLN, wyglada dobrze. Ale chyba jest wiele nie zakatowanych z tych rocznikow. Moze jak sie naucze jakos bardziej to przesiade sie na AT.

A to pytanie nie w temacie, ale co tam, nie chce nowego watku otwierac: czy ktos wie czy w PL jakos da sie przetransformowac (?) nie wiem czy to dobre - slowo indyjskie prawo jazdy na moto na pl prawko? Gdzie o to pytac, PZMot?

Pozdr.P.

Data: 2009-10-16 12:01:15
Autor: Scyzoryk
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Zerknij na: www.transalpclub.pl/forum

Hmmm i to jest piekna podpowiedz.

jesli nie masz cisnienia to tam w dziale ogloszen spokojnie mozesz na cos polowac. Duzo wieksza szansa kupienia zadbanego i nie kombinowanego sprzeta

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-10-15 23:29:37
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Moja rada: nie kupuj od razu docelowego sprzeta, zwlaszcza ciezkiego byz z przyjemnosci nie uczyni udreki. No chyba ze chcesz postawic go sobie kolo kominka. Reszta w FAQ.

Hmm to o czym innym pomyslec? Yamaha XT?

Pozdr.P.

Data: 2009-10-16 05:49:27
Autor: zbigi
Pawel napisał(a):
> [...]

Hmm to o czym innym pomyslec? Yamaha XT?

Jest to jakas alternatywa :)
Ale. Nie podales (albo przegapilem) dwoch, dosc istotnych zmiennych:
1. Jaki jestes duzy.
2. Od razu planujesz jezdzic we dwoje, czy na razie jestes taki bardziej Han Solo? ;)
Bo zasadniczo, jako pierwszy motor, to podobnie jak Kefir i Niurom, polecilbym bardziej Trampka. A jako alternatywe jakas szescsetke w singlu - chocby wlasnie cos jak XT.
I, skoro taki nacisk kladziesz na bezusterkowosc i ewentualna mozliwosc naprawy na zadupiu, to raczej omijalbym BMW (z tych nowszych). :)

Data: 2009-10-16 10:27:24
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Ale. Nie podales (albo przegapilem) dwoch, dosc istotnych zmiennych:
1. Jaki jestes duzy.

175 cm, 80 kg

2. Od razu planujesz jezdzic we dwoje, czy na razie jestes taki bardziej Han Solo? ;)

Na razie Han Solo ;)

Bo zasadniczo, jako pierwszy motor, to podobnie jak Kefir i Niurom, polecilbym bardziej Trampka. A jako alternatywe jakas szescsetke w singlu - chocby wlasnie cos jak XT.

Hmmm no tez wlasnie o tym myslalem, patrzylem tez na jakies Suzuki itd. ale nie chce tu rozpetac dyskusji ktora marka lepsza...

I, skoro taki nacisk kladziesz na bezusterkowosc i ewentualna mozliwosc naprawy na zadupiu, to raczej omijalbym BMW (z tych nowszych). :)

I super, skreslamy zatem BMW, tez mysle ze to jakies takie kosmiczne za bardzo i chyba one czesto sa z kardanem...

P.

Data: 2009-10-16 11:21:35
Autor: huck

Użytkownik "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> napisał w wiadomości news:4ad82e70$1news.home.net.pl...

I super, skreslamy zatem BMW, tez mysle ze to jakies takie kosmiczne za bardzo i chyba one czesto sa z kardanem...
akurat ten kardan to zaleta ..........

Data: 2009-10-17 09:13:00
Autor: zbigi
Pawel napisał(a):
> [...]

Hmmm no tez wlasnie o tym myslalem, patrzylem tez na jakies Suzuki itd. ale nie chce tu rozpetac dyskusji ktora marka lepsza...

No to bierz Trampka lub XT lub DR - w zaleznosci, co pierwsze wpadnie ci w oko z zaufanych rak. Jezeli XT lub DR, to w wersji z wieksza owiewka i wiekszym zbiornikiem, no i elektrycznym rozrusznikiem. I bedziesz pan zadowolony - idealne sprzety szkolenia przejsciowego.

Data: 2009-10-17 03:47:15
Autor: Ditron
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
On 17 Paź, 09:13, zbigi <zbiegu...@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl>
wrote:
Pawel napisał(a):

> [...]

wiekszym zbiornikiem, no i elektrycznym rozrusznikiem. I bedziesz pan
zadowolony - idealne sprzety szkolenia przejsciowego.

Jeżeli z tych 2 (bo TA wykluczam*) to ja bym chciał NX 650 :)
chyba najlżejszy, najmocniejszy silnik, nie za wysoki, trochę może
poręczniejszy w terenie
za to mały zbiornik (chyba że akcesoryjny), może mniej wygodne
siedzenie (chyba że po przeróbkach) ale też jakoś dają radę tym w
trasie
.... z tym, że z czasem pewnie zechcesz się przesiąść na AT albo co
inne.

* uniwersalny ale ciężki, można brać pod uwagę jako docelowe moto ale
gorszy do nauki / na pierwsze moto IMO

Data: 2009-10-19 09:56:37
Autor: Kefir
"Ditron" <tomistrz@gmail.com> wrote in message news:d06a548a-ac56-4604-b998-f0dfba191e5am38g2000yqd.googlegroups.com...

Jeżeli z tych 2 (bo TA wykluczam*) to ja bym chciał NX 650 :)
chyba najlżejszy, najmocniejszy silnik, nie za wysoki, trochę może
poręczniejszy w terenie

Jaka jest czestotliwosc wymian oleju w tym sprzecie? A czy "swiezsze" nie sa przypadkiem pozwaznie skastrowane ( do jakichs ~38 KM) by zaspokoic ekoterrorystow?
Pytamboniewiem.

PS Autorze watku: cytuj poprawnie, zostawiajac autora tekstu do ktorego sie odnosisz. To nie jest forum lecz grupa dyskusyjna. Link do Netykiety znajdziesz w mojej stopce.

Data: 2009-10-19 03:03:27
Autor: Ditron
On 19 Paź, 09:56, "Kefir" <kefir_spam...@riders.pl> wrote:
Elou!"Ditron" <tomis...@gmail.com> wrote in message

> ja bym chciał NX 650 :)
> chyba najlżejszy, najmocniejszy silnik, nie za wysoki, trochę może
> poręczniejszy w terenie

Jaka jest czestotliwosc wymian oleju w tym sprzecie?
2 litry co 3200km

A czy "swiezsze" nie sa
przypadkiem pozwaznie skastrowane ( do jakichs ~38 KM) by zaspokoic
ekoterrorystow?
z tego co wiem to nie bylo mniej niz 43 kucy

Pytamboniewiem
No to juz wiesz; i jakie wnioski? - bom ciekaw :)

Data: 2009-10-19 12:07:23
Autor: newrom
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
On Mon, 19 Oct 2009 03:03:27 -0700 (PDT), Ditron <tomistrz@gmail.com>
wrote:

On 19 Paź, 09:56, "Kefir" <kefir_spam...@riders.pl> wrote:
Jaka jest czestotliwosc wymian oleju w tym sprzecie?
2 litry co 3200km

A nie co 6kkm ?

No to juz wiesz; i jakie wnioski? - bom ciekaw :)

singiel smierdzi.

pozdr
newrom

Data: 2009-10-19 03:25:03
Autor: Ditron
On 19 Paź, 12:07, new...@spamcom.com wrote:

>2 litry co 3200km

A nie co 6kkm ?
No... nie; bo co 2 tys. mil ale filter juz raz na 4 wymiany oleju.

Data: 2009-10-16 09:16:23
Autor: Scyzoryk
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp

Zamierzalem sobie kupic Africa Twin lub TransAlpa - od zawsze chyba ;)
Przyszedl czas decyzji, ze na wiosne a moze jeszcze tej jesieni sie na cos skusze.

blizniacze motorki różniace się rozmiarem. Ta sama niezawodność i dokładnie
ten sam charakter.

Zrób przymiarke i wez to co ci bardziej pasuje.

Jedno i drugie idealne do wymienionych zastosowań. Pojedzie zawsze, na
każdym paliwie itd. itd ;-) Oczywiscie wszystko zalezy od egzemplarza. Ja
ujezdzam trampka od dwóch sezonów i poza zmianą oleju i regulacja gaznikow
nie zagladalem do niego a sprzet ma 15 lat. Uzywam zarowno w miescie, na
szutrach i w lekkim terenie jak i w trasy. W dwie osoby doladowany kuframi
robi się powolny ale mi to nie przeszkadza :) bo i tak nigdy nie jezdze na
wyscigi.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-10-16 10:30:54
Autor: Pawel
[...]

Zaraz, zaraz - a to nie jest tak, ze TA jest jakby jednoosobowy - czy koledzy wyzej tak pisali ze wzgledu na moc? Czyli ze od biedy - jak sie kogos lekkiego zapakuje na tyl - to mozna pociagnac?

Pozdr.P.

Data: 2009-10-16 10:44:13
Autor: newrom
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
On Fri, 16 Oct 2009 10:30:54 +0200, "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl>
wrote:

Zaraz, zaraz - a to nie jest tak, ze TA jest jakby jednoosobowy - czy koledzy wyzej tak pisali ze wzgledu na moc? Czyli ze od biedy - jak sie kogos lekkiego zapakuje na tyl - to mozna pociagnac?

Chodzi o ilosc miejsca dla kierowcy i pasazera.

pozdr
newrom

Data: 2009-10-16 11:28:27
Autor: Scyzoryk
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp

- a to nie jest tak, ze TA jest jakby jednoosobowy - czy
koledzy wyzej tak pisali ze wzgledu na moc? Czyli ze od biedy - jak sie kogos lekkiego zapakuje na tyl - to mozna pociagnac?

nie no bez jaj :) Trampek ma oczywiscie ciut mniej miejsca niz Afryka ale np. wiecej niz Super Tenera 750 :) Spokojnie daje rade w dwie osoby tylko nie jest juz tak dynamiczny. Ja smigam w dwie szczuple osoby (ja 182cm i zona 164cm) + 3 kufry i dajemy rade nawet w dlugich trasach. Wcale nie jest jakos wybitnie ciasno. Oczywiscie miejsca nie ma tyle co na Varadero ale niech mi np. taka krowa w lesie podskoczy :) Cos za cos.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-10-19 20:39:33
Autor: greg
[...]

Ale wypad w bieszczady to znaczy w terenie? Czy po asfalcie?

Jeśli po asfalcie to transalp/afryka ok, no może jakies tam szuterki też, okej, przejedziesz przez błoto jak założysz kostki.

Generalnie moto do śmigania w terenie to żadne z tych, jeśli chcesz mieć frajdę z jechania a nie tylko przejechać.

Zależy też czy chcesz jechać z kuframi, pełnym obciążeniem itd, bo jeśli tak, to żadne moto w terenie śmigać nie będzie.
Może rozważ ktm-a? LC4 640 albo adventure? Dopiero co był adventure do kupienia, nawet na prm była jakaś rozmowa na ten temat.

W terenie lc4 640 bije na głowę afryke i transalpa. Waży 160 kg i zawieszenie jest o 3 klasy lepsze.
Na asfalt trochę gorszy, brak owiewek, silne wibracje, bo to singiel i do tego z choleryczną kompresją.
Całe oporządzenie podróżnicze (stelaże kufry uchwyty bajery) do ktm-ów jest dostępne, tak samo jak do afryk.
Z bezawaryjnością podobno trochę gorzej, choć mój brat ma i jeździ i nic sie nie dzieje.

Jeśli chcesz do tej Rumunii czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tam dowiezie oczywiście, ale przyjemne to to nie będzie. Afryka na pewno lepiej. Najlepiej np Varadero, ale to się w teren nie nadaje zupełnie.

Ważysz 80 kg i masz 175 cm wzrostu. No... moim zdaniem w terenie na wielkim ciężkim moto nie będziesz miał za wiele przyjemności. Raczej walka to będzie. Choc oczywiście są zestawy obniżające zawieszenie i kanapę niższą można kupić też...

Z drugiej strony popatrz tu http://www.worldonbikes.pl/pl.html
Maleńka Ola na wielkiej Afryce kawał świata przejechała i jest ok. Tyle że ona początkującą motocyklistką nie jest.

Więc jak widzisz rózne są pomysły na motocyklizm.
Ja na przykład uważam, że trzeba mieć po prostu więcej niż jeden motocykl.

Ktoś już to pisał - kup cokolwiek i zacznij - sam dojdziesz do tego co jest dobre dla ciebie.
Nie nastawiaj się że to co kupisz bedziesz miał do końca życia. Pobawisz się, sprzedasz, kupisz co inne...
Na początek może być transalp - niedrogi, duży wybór więc łatwo kupić, nie psuje się w ogóle, stelaże, kufry, wysokie szyby i inne gadżety są dostępne, siedzisko nie za wysoko. Polecam.

pozdr
greg

Data: 2009-10-20 02:10:48
Autor: gonzik
On 19 Paź, 20:39, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
Jeśli chcesz do tej Rumunii czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tam
dowiezie oczywiście, ale przyjemne to to nie będzie. Afryka na pewno lepiej.
Najlepiej np Varadero, ale to się w teren nie nadaje zupełnie.

Moglbys rozwinac dlaczego Varadero akurato by bylo najlepeszejsze do
Rumunii i Ukrainy?

Pozdr,
Gonzik.

Data: 2009-10-20 22:53:52
Autor: greg

Użytkownik "gonzik" <bi_ker_76-onet@yahoo.com> napisał w wiadomości news:9f89ffbb-ba66-48f2-90d7-1ed643d825dae34g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

Wyrazilem sie nieściśle, dziękuję za zwrócenie na to uwagi.

Nie chodzi mi o to że w ogóle i ze wszystkich najlepszy akurat Varadero.
Chodzi mi o to, że trase 1500 km po asfalcie w jedną stronę wygodniej pokonać na moto typu Varadero - duży wygodny litrowy turystyk niż turystyczne enduro typu transalp czy lc4 640.

Dlaczego? Ano bo jechanie takiej trasy na singlu bez owiewki uważam za bezsensowne męczarnie. Natomiast jak będzie chciał na miejscu poszaleć w terenie to Varadero nie poszaleje a Katem owszem.

Napisałem to właśnie dla podkreślenia, że trudno jest znaleźć jeden motocykl, który komfortowo zawiezie asfaltem na drugi koniec Europy i da frajdę w ciężkim błocie w górach. Wszystko jest jakimś kompromisem i musi sobie pytający sam odpowiedzieć na czym mu najbardziej zależy.

pozdro
--
greg

Data: 2009-10-21 00:59:09
Autor: gonzik
On 20 Paź, 22:53, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
Użytkownik "gonzik" <bi_ker_76-o...@yahoo.com> napisał w wiadomościnews:9f89ffbb-ba66-48f2-90d7-1ed643d825dae34g2000vbc.googlegroups.com...
On 19 Paź, 20:39, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:> Jeśli chcesz do tej Rumunii czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tam
> [...]

pokonać na moto typu Varadero - duży wygodny litrowy turystyk niż
turystyczne enduro typu transalp czy lc4 640.

Moim skromnym zdaniem Varadero sie nadaje na zachodnia europe (i na
polskie drogi) a nie Rumunie. W Rumunii nieraz sa super asfalty (rowne
jak stol) a nieraz asfalt jest jak po wybuchu bomby. Na takich drogach
jest caly czas walka, gwaltowne hamownie i omijanie. Na takim terenie
komfort Varadero szybko zanika a leciutkim katem czy innym DR'em albo
TT'ka sie smiga jak rowerem.

Zeby niebylo Varadero to super motocykl. A sa goscie co smigaja po
calym swiecie goldwingami. Tylko ze ja mysle ze male jest piekne i
poreczne :-)

Pozdrav,
Gonzik.

Data: 2009-10-21 13:15:51
Autor: greg

"gonzik" <bi_ker_76-onet@yahoo.com> wrote in message news:c5546468-3cef-40c8-a7b7-a27208fba7b3m1g2000vbi.googlegroups.com...

[...]

Hej,

Ja też uważam że małe jest poręczne, ale akurat ani kat, ani transalp, ani afryka to małe nie są.
Kat waży 160 kilo na sucho, dodaj paliwo i bagaż i juz masz 200 - poręczność niewielka raczej

TT czy XR to sam miód ale jechanie tym do Rumunii to ja współczuję, chyba że na przyczepkę go.

I tu wracamy do pierwotnego problemu - gość pyta: jaki motor. A my pytamy: ale do czego?

pozdro
--
greg

Data: 2009-10-23 23:27:03
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
I tu wracamy do pierwotnego problemu - gość pyta: jaki motor. A my pytamy: ale do czego?

Np. wycieczka 5000 km, z czego 1000 km po wyboistych drogach, 1000 po szutrach i 500 po gorskich/blotnistych sciezkach ;)

P.

Data: 2009-10-25 10:29:20
Autor: newrom
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
On Fri, 23 Oct 2009 23:27:03 +0200, "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl>
wrote:

Np. wycieczka 5000 km, z czego 1000 km po wyboistych drogach, 1000 po szutrach i 500 po gorskich/blotnistych sciezkach ;)

500km po gorskich / blotnistych sciezkach trampkiem, afryka? Ristekpa!
4000km po drogach czyms co fajnie pojedzie w gorskich/ blotnistych
sciezkach ? Ristekpa.

pozdr
newrom

Data: 2009-10-25 12:05:27
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
500km po gorskich / blotnistych sciezkach trampkiem, afryka? Ristekpa!
4000km po drogach czyms co fajnie pojedzie w gorskich/ blotnistych
sciezkach ? Ristekpa.

Nie rozumiem, ale co - to niemozliwe? A widzialem zdjecia kolegi co AT jechal do Kirgistanu i dali rade ;)

Pozdr.P.

Data: 2009-10-25 12:11:02
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Ah, jeszcze - odwiedzilem salon Suzuki Moto bo mam akurat pod domem, sprzedawca bardzo zachwalal nowego V-Strom z ABS (ponoc bardziej wiarygodne niz w Hondzie i BMW) - pytanie - czy ktos jezdzil na tym moto? Rozumiem, ze to bardziej cos jak BMW 650tki - czyli raczej nie w gory czy ciezsze tereny, ale takie turystyczne odcinki...co sadzicie?

Pozdr.P.

Data: 2009-10-25 15:59:20
Autor: Nikanor
On 25 Paź, 12:11, "Pawel" <pneUSUN...@post.pl> wrote:
[...]

V-Strom ma niewyłączalny ten ABS. Zjedziesz na jakąś luźną
nawierzchnię, depniesz w pedał i się zdziwisz. A w ogóle to jest
szosowy motocykl, tylko stylizowany na "enduro". Po szutrach czy
bitych drogach pojedziesz wygodniej niż zwykłą szosówką, ale na nic
więcej nie licz.

--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

Data: 2009-10-26 07:26:28
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
szosowy motocykl, tylko stylizowany na "enduro". Po szutrach czy
bitych drogach pojedziesz wygodniej niż zwykłą szosówką, ale na nic
więcej nie licz.

Hmm, dzieki za opinie - patrzylem tez, ze pojawil sie jakis nowy model XT660Z Tenere, wyglada swietnie, testy ktore czytalem - zachecajace bardzo, czy ktos ma jakies negatywne opinie co do tego motoru?

Pozdr.P>

Data: 2009-10-26 08:18:34
Autor: Tytus
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Siemka

*** "Pawel"
Hmm, dzieki za opinie - patrzylem tez, ze pojawil sie jakis nowy model
XT660Z Tenere, wyglada swietnie, testy ktore czytalem - zachecajace bardzo, czy ktos ma jakies negatywne opinie co do tego motoru?

Jest na rynku od niedawna - trudno bedzie o prawdziwe opinie.
Testy hmmm... oddajacy do testow motocykle importerzy finansuja je i raczej spodziewaja sie zachwytow oraz ochow i achow ktore podniosa sprzedaz danego modelu.

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-10-26 09:09:50
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
spodziewaja sie zachwytow oraz ochow i achow ktore podniosa sprzedaz danego modelu.

No to poniekad oczywiste, ale czytalem tez testy robione przez uzytkownikow na roznych forach opisane - ci chyba nie maja powodu sciemniac. Same zachwyty ;)

Moze by tak poczekac do wiosny, modele z 2009 roku pewnie beda nieco tansze, dzis mozna taki 2009 rok kupic za jakies 25000 PLN, wiec...

Ale swoja droga - wyglada pieknie to moto ;))

Pozdr.P.

Data: 2009-10-26 09:19:42
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-10-26 09:09, Użytkownik Pawel napisał:
[...]

Maja powód, wydali kilkadziesiąt tysięcy i przekonują sami siebie
że dokonali słusznego wyboru.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-26 11:13:58
Autor: Tytus
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Siemka

*** "RadoslawF"
Maja powód, wydali kilkadziesiąt tysięcy i przekonują sami siebie
że dokonali słusznego wyboru.

Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :)

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-10-26 11:17:34
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :)

No ale idac tym tropem - to wogole byloby bez sensu zadawac to pytanie - bo kazdy swoj ogon chwali (jak to szlo - kazdy kot? czy cos;).

Czyli mowicie Panowie, ze ta nowa Tenere - to syf po prostu? A tak ladniutko wyglada, te rury wydechowe z tylu takie kanciaste wydaja sie piekne ;) No i z boku wyglada jak rasowa piekna klacz krwi arabskiej ;)

Pozdr.P.

Data: 2009-10-26 16:53:08
Autor: Tytus z fabryki
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Siemka

***Użytkownik "Pawel"
No ale idac tym tropem - to wogole byloby bez sensu zadawac to pytanie - bo kazdy swoj ogon chwali (jak to szlo - kazdy kot? czy cos;).

Just now, motocyklisci dziela sie na tych co kupuja to co chca bo ich stac oraz tych co kupuja to na co ich stac i potem staraja sie to pokochac.
Jak Cie stac to mozesz nawet zygzakiem jezdzic :)

T.

Data: 2009-10-26 17:02:09
Autor: greg

"Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> wrote in message news:4ae57746news.home.net.pl...
[...]

Nie syf, ale waży 200 kilo!!! Czyli w jakikolwiek trudniejszy teren sie nie nadaje, a zwłaszcza na góry i błota. No chyba że masz siłe smoka i dwa metry wzrostu.

Takiego motoru jak ty chcesz to nie ma. Jak tenere/afryke/transalpa/v-stroma/cokolwiek w tym segmencie zatankujesz do pełna i obciążysz kuframi i utkniesz w błocie to go  nie podniesiesz i nie wyciągniesz, chyba że traktorem. Już nie mówiąc o tym, że lusterka i owiewki w tym błocie zostaną na zawsze.

Czym innym jest motor do turystyki po asfaltach, czym innym turystyka po szutrach i nieutwardzonych drogach a czym innym off w błocie. Do offu musisz mieć prostego singla ważącego 120 - 130 kilo max, inaczej to męka jest a nie jazda. Z kolei 4000 km asfaltem na czyms takim to... ja współczuję.

Już ci pisałem, kup sobie cokolwiek i spróbuj - sam zrozumiesz o co chodzi.

pozdro

greg

Data: 2009-10-26 17:24:58
Autor: greg
[...]

Stary! Już wiem! Jest książka "Adventure motorcycling", autor Chris Scott. Przeczytaj, tam jest wszystko wytłumaczone co i dlaczego.

Jak będziesz jeszcze miał jakieś pytania to wtedy pytaj. Ale najpierw przeczytaj.

pozdro

greg

Data: 2009-10-27 11:07:42
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Stary! Już wiem! Jest książka "Adventure motorcycling", autor Chris Scott. Przeczytaj, tam jest wszystko wytłumaczone co i dlaczego.

Dzieki popatrze. Ja tak generalnie rozumiem o co chodzi oczywiscie - nie szukam moto do taplania sie blocie - ale cos z wlasciwosciami jak AT lub TT wlasnie - ogladalem wiele filmow z wypraw, jakichs przejazdow przez rzeki, jezdzenia po bezdrozach Azji - i o to chodzi ;)

Dzieki raz jeszcze.

Pozdr.P>

Data: 2009-10-26 11:48:34
Autor: Arni
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Tytus pisze:
Siemka

*** "RadoslawF"
Maja powód, wydali kilkadziesiąt tysięcy i przekonują sami siebie
że dokonali słusznego wyboru.

Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :)

pliszki :)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2009-10-28 11:38:43
Autor: Jasio
Użytkownik "Arni" <arni@NO.spam> napisał w wiadomości news:hc3uq5$iss$1inews.gazeta.pl...
Tytus pisze:

Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :)

pliszki :)

Sorry, nie widziałem tego.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-10-28 11:37:44
Autor: Jasio
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości news:hc3sp8$aun$1inews.gazeta.pl...
Siemka

*** "RadoslawF"
Maja powód, wydali kilkadziesiąt tysięcy i przekonują sami siebie
że dokonali słusznego wyboru.

Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :)

Ptaszki.
Pliszka to ptaszek.

Chyba, że zaczęło obowiązywać "każda myszka swój ogonek chwali" - to ja przepraszam.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-10-25 13:01:56
Autor: newrom
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
On Sun, 25 Oct 2009 12:05:27 +0100, "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl>
wrote:

Nie rozumiem, ale co - to niemozliwe?

Mozliwe, ale IMHO bezsensu. chyba ze nie chodzi o bloto w ktore sie
motocykl pieknie wkleja, albo waskie sciezki z wielkimi kamieniami jak
to w gorach.
Zreszta zerkij na forum afryki, zainteresuj sie kolekcja zdjec z
wypadu do Rumunii w tym roku (Felkowski pisal, sie to nazywa multimesc
czy cos, mozesz tez szukac po slowie Tarcu)

A widzialem zdjecia kolegi co AT jechal do Kirgistanu i dali rade ;)

Bo do tego sluzy AT, da sie nia wjechac prawie wszedzie i dojechac
daleko. Ale nie ma motocykla tak uniwersalnego jak chcesz.
Jak pogrzebiesz w archiwum to zobaczysz ze i r1 mozna przeprawiac sie
przez brody i objechac swiat. Tylko po co :)

pozdr
newrom
PS. jesli powaznie chcesz sie bawic w jazde terenowa to kup sobie cos
malego. 125ccm w 2T albo 250-400ccm w 4t i naucz sie jezdzic.
Podnoszenie 200kg jest BARDZO meczoce, a za ktoryms razem to juz sie
czlowiekowi wcale nie chce.

Data: 2009-10-29 13:07:36
Autor: Piotr Kosior

Użytkownik "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> napisał w wiadomości news:4ae21fadnews.home.net.pl...
[...]

Kup se pan durexa bo śmiga że hoho

Data: 2009-10-20 20:41:07
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
"greg" <greg@fakeaddress.com> wrote in message news:hbibp9$les$1inews.gazeta.pl...

(...)
Na początek może być transalp - niedrogi, duży wybór więc łatwo kupić, nie psuje się w ogóle, stelaże, kufry, wysokie szyby i inne gadżety są dostępne, siedzisko nie za wysoko. Polecam.

Greg, dzieki za taka obszerna odpowiedz, fajnie poczytac jak sie widzi ze niektorym zalezy na podpowiedzi i jakiejs dyskusji (tu serdecznie dziekuje wszystkim, ktorzy starali sie pomoc).

Cos wybiore, jakos tam zaczne i - pojdzie - mam nadzieje ;)

Cos czuje ze wybor padnie na TA wlasnie...

Pozdro i dzieki!

P.

Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp