Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp

Data: 2009-10-15 23:22:26
Autor: Kefir
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Elou!
"Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> wrote in message news:4ad72e98$1news.home.net.pl...
Czesc,

Zamierzalem sobie kupic Africa Twin lub TransAlpa - od zawsze chyba ;) Przyszedl czas decyzji, ze na wiosne a moze jeszcze tej jesieni sie na cos skusze.

Pierwsze? Afryka? Solidnny, nieliczne bolaczki znane i opanowane, nie za mocny. Jednak to za trudny motocykl na pierwszy. Uwierz. Jesli nie wierzysz - daj na priva, podesle Ci telefon do kolegi ode mnie z fabryki, myslal podobnie. Jest bardzo rozwazny, poukladany, ostrozny i rozsadny i w Internecie wyczytal ze Afryka to fajne i solidne moto jest. Wiedzial dokladnie czego chce bo duzo czytal .... Chyba jeszcze lekko kustyka, a "Afrysi" pod firma juz dawno nie widzialem. Spytac czy sprzedaje?
Moja rada: nie kupuj od razu docelowego sprzeta, zwlaszcza ciezkiego byz z przyjemnosci nie uczyni udreki. No chyba ze chcesz postawic go sobie kolo kominka. Reszta w FAQ.

Data: 2009-10-15 14:40:56
Autor: WIADRO
On 15 Paź, 23:22, "Kefir" <kefir_spam...@riders.pl> wrote:
Elou!"Pawel" <pneUSUN...@post.pl> wrote in message

> [...]

przyjemnosci nie uczyni udreki. No chyba ze chcesz postawic go sobie kolo

e tam, każde nieporadne chuchro zrobi sobie kuku czymkolwiek
fakt że bydle to spore, ale ile frajdy daje!

Data: 2009-10-16 07:23:15
Autor: Miszel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Witam,
Co do niezawodnosci i przydatnosci AT do turystyki, to pozwole sobie wkleic link ze zdjeciami z wyprawy Sambora (zapodal to oficjalnie, wiec chyba moge?):
http://picasaweb.google.pl/Sambor1965/CentralAsia2009#
Te zdjecia sporo mowia zarowno o mozliwosciach tego moto, jak i o tym co w ogole od sprzeta jest wymagane na takiej wyprawie.
Trampek to w pewnym sensie mniejsza i lzejsza wersja AT.
Moc silnika traktuj jako sprawe drugorzedna.

A BMW? Bylem we wrzesniu na alpejskich winklach i gros ludzi jezdzilo tam wlasnie takimi wypasionymi sprzetami. Na tamte tereny to rzeczywiscie swietne moto... :)

Miszel w/na czerwonym trampku -- > mbochen-at-izoo-krakow-pl

Data: 2009-10-16 10:29:04
Autor: Pawel
[...]

Widzialem, wszystkie obejrzalem. Fascynujace, super wyprawa. Wlasnie o takie cos mi chodzi. Troche jezdzilem po Afganie motorem marki JinLing (czy jakos tak) i Sahab (150 ccm), ale to jednak nie to ;) Piekne foty i super wyprawa, rozmazylem sie ;)

Pozdr.P.

Data: 2009-10-16 10:35:40
Autor: Kefir
"WIADRO" <wiadro@gmail.com> wrote in message news:da7d753b-777d-4bb2-b01a-9ddccb8c9343j4g2000yqa.googlegroups.com...
> [...]

kominka. Reszta w FAQ.

e tam, każde nieporadne chuchro zrobi sobie kuku czymkolwiek>
fakt że bydle to spore, ale ile frajdy daje!

Etam, nie pamieta wol... Tak od razu, bez przygotowania, daje?. Wspomniane "chuchro" mierzy 180 cm wzrostu i na zmiane biega albo jezdzi na rowerze, raczej na spore dystanse. W sensie tezyzny fizycznej raczej do pozazdroszenia.
Powtorze: na docelowej cviezkiej kozie tez moze byc fajnie, jednak do panowanioana nad sprzetem droga jeszcze dluga, czasem bolesna. Lepiej zaczac od czgos lekkiego, nie wazne "jak sie na tym wyglada" i ogarnac technike a pozniej dokladac ciezarki. EOT
Trampek tez leciutki nie jest.

Data: 2009-10-16 11:00:24
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
od czgos lekkiego, nie wazne "jak sie na tym wyglada" i ogarnac technike a pozniej dokladac ciezarki. EOT
Trampek tez leciutki nie jest.

Hmmm, to co mowisz ma sens - tzn. czuje to, bo duzo jezdzilem na rowerach gorskich i chyba moglbym powiedziec, ze dopiero po paru latach, wypadach w gory itd. nauczylem sie jakos techniki na tyle, zeby wreszcie odczuwac przyjemnosc - szczegolnie na zjazdach. Na poczatku to trzeba sie nauczyc upadac ;) Teraz smigalem przez 2 tygodnie po gorach znow i mimo, ze mialem 3 lata przerwy to jakos technika zostala...wiec w sumie sie zgadzam.

Pytanie zatem - jesli nie AT i TA to co? XT?

Dzieki za pomoc i przepraszam ze tak ciagne nudny dla doswiadczonych temat ;)

Pozdr.P.

Data: 2009-10-16 10:19:04
Autor: Jasio
Użytkownik "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> napisał w wiadomości news:4ad8362c$1news.home.net.pl...

Dzieki za pomoc i przepraszam ze tak ciagne nudny dla doswiadczonych temat ;)

Klinknij no w linka w mojej stopce, dowiesz się kolejnych ciekawych rzeczy.
Między innymi na temat cytowania.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-10-16 11:20:13
Autor: huck
[...]

hopie
nie odpowiedziałeś na pytanie , a bediesz jezdził po offie ???
(przynajmniej na poczatku)
jak nie to na cholere endjuraka chcesz kupowac
pzdr
huck

Data: 2009-10-16 11:27:53
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
nie odpowiedziałeś na pytanie , a bediesz jezdził po offie ???
(przynajmniej na poczatku)
jak nie to na cholere endjuraka chcesz kupowac

Tak, zamierzam troche + szutry + polne + lesne itd.

P.

Data: 2009-10-16 11:41:18
Autor: Scyzoryk
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp

Tak, zamierzam troche + szutry + polne + lesne itd.

xt fajny ale mniej praktyczny (uniwesalny)

+ lepiej bedzie sobie radzil w terenie

- mniej miejsca i mniej wygodna kanapa
- brak owiewki co ma znaczenia w trasie
- singiel (jdnocylindrowiec) w Trampku masz V2 który fajniej pracuje w trasie
- do Trampka masz wiecej klamotów turystycznych

Tez kiedys mialem podobny dylemat. Jesli chcesz duzo smigac w terenie i glównie do takich celow kupujesz motocykl to pomysl nad XT, DR. Jesli szukasz unowersalnego moto na codzien do pracy + wyjazdy blizsze/dalsze + czasem teren kupuj Trampka.

Zerknij na: www.transalpclub.pl/forum

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-10-16 11:48:46
Autor: Pawel
"Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> wrote in message news:hb9f3v$kg4$1newsread2.aster.pl...
[...]

Hmmm i to jest piekna podpowiedz. Widzialem nawet fajnego po angielskiej policji - caly bialy, 2002 r, 16k PLN, wyglada dobrze. Ale chyba jest wiele nie zakatowanych z tych rocznikow. Moze jak sie naucze jakos bardziej to przesiade sie na AT.

A to pytanie nie w temacie, ale co tam, nie chce nowego watku otwierac: czy ktos wie czy w PL jakos da sie przetransformowac (?) nie wiem czy to dobre - slowo indyjskie prawo jazdy na moto na pl prawko? Gdzie o to pytac, PZMot?

Pozdr.P.

Data: 2009-10-16 12:01:15
Autor: Scyzoryk
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Zerknij na: www.transalpclub.pl/forum

Hmmm i to jest piekna podpowiedz.

jesli nie masz cisnienia to tam w dziale ogloszen spokojnie mozesz na cos polowac. Duzo wieksza szansa kupienia zadbanego i nie kombinowanego sprzeta

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-10-15 23:29:37
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Moja rada: nie kupuj od razu docelowego sprzeta, zwlaszcza ciezkiego byz z przyjemnosci nie uczyni udreki. No chyba ze chcesz postawic go sobie kolo kominka. Reszta w FAQ.

Hmm to o czym innym pomyslec? Yamaha XT?

Pozdr.P.

Data: 2009-10-16 05:49:27
Autor: zbigi
Pawel napisał(a):
> [...]

Hmm to o czym innym pomyslec? Yamaha XT?

Jest to jakas alternatywa :)
Ale. Nie podales (albo przegapilem) dwoch, dosc istotnych zmiennych:
1. Jaki jestes duzy.
2. Od razu planujesz jezdzic we dwoje, czy na razie jestes taki bardziej Han Solo? ;)
Bo zasadniczo, jako pierwszy motor, to podobnie jak Kefir i Niurom, polecilbym bardziej Trampka. A jako alternatywe jakas szescsetke w singlu - chocby wlasnie cos jak XT.
I, skoro taki nacisk kladziesz na bezusterkowosc i ewentualna mozliwosc naprawy na zadupiu, to raczej omijalbym BMW (z tych nowszych). :)

Data: 2009-10-16 10:27:24
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Ale. Nie podales (albo przegapilem) dwoch, dosc istotnych zmiennych:
1. Jaki jestes duzy.

175 cm, 80 kg

2. Od razu planujesz jezdzic we dwoje, czy na razie jestes taki bardziej Han Solo? ;)

Na razie Han Solo ;)

Bo zasadniczo, jako pierwszy motor, to podobnie jak Kefir i Niurom, polecilbym bardziej Trampka. A jako alternatywe jakas szescsetke w singlu - chocby wlasnie cos jak XT.

Hmmm no tez wlasnie o tym myslalem, patrzylem tez na jakies Suzuki itd. ale nie chce tu rozpetac dyskusji ktora marka lepsza...

I, skoro taki nacisk kladziesz na bezusterkowosc i ewentualna mozliwosc naprawy na zadupiu, to raczej omijalbym BMW (z tych nowszych). :)

I super, skreslamy zatem BMW, tez mysle ze to jakies takie kosmiczne za bardzo i chyba one czesto sa z kardanem...

P.

Data: 2009-10-16 11:21:35
Autor: huck

Użytkownik "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> napisał w wiadomości news:4ad82e70$1news.home.net.pl...

I super, skreslamy zatem BMW, tez mysle ze to jakies takie kosmiczne za bardzo i chyba one czesto sa z kardanem...
akurat ten kardan to zaleta ..........

Data: 2009-10-17 09:13:00
Autor: zbigi
Pawel napisał(a):
> [...]

Hmmm no tez wlasnie o tym myslalem, patrzylem tez na jakies Suzuki itd. ale nie chce tu rozpetac dyskusji ktora marka lepsza...

No to bierz Trampka lub XT lub DR - w zaleznosci, co pierwsze wpadnie ci w oko z zaufanych rak. Jezeli XT lub DR, to w wersji z wieksza owiewka i wiekszym zbiornikiem, no i elektrycznym rozrusznikiem. I bedziesz pan zadowolony - idealne sprzety szkolenia przejsciowego.

Data: 2009-10-17 03:47:15
Autor: Ditron
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
On 17 Paź, 09:13, zbigi <zbiegu...@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl>
wrote:
Pawel napisał(a):

> [...]

wiekszym zbiornikiem, no i elektrycznym rozrusznikiem. I bedziesz pan
zadowolony - idealne sprzety szkolenia przejsciowego.

Jeżeli z tych 2 (bo TA wykluczam*) to ja bym chciał NX 650 :)
chyba najlżejszy, najmocniejszy silnik, nie za wysoki, trochę może
poręczniejszy w terenie
za to mały zbiornik (chyba że akcesoryjny), może mniej wygodne
siedzenie (chyba że po przeróbkach) ale też jakoś dają radę tym w
trasie
.... z tym, że z czasem pewnie zechcesz się przesiąść na AT albo co
inne.

* uniwersalny ale ciężki, można brać pod uwagę jako docelowe moto ale
gorszy do nauki / na pierwsze moto IMO

Data: 2009-10-19 09:56:37
Autor: Kefir
"Ditron" <tomistrz@gmail.com> wrote in message news:d06a548a-ac56-4604-b998-f0dfba191e5am38g2000yqd.googlegroups.com...

Jeżeli z tych 2 (bo TA wykluczam*) to ja bym chciał NX 650 :)
chyba najlżejszy, najmocniejszy silnik, nie za wysoki, trochę może
poręczniejszy w terenie

Jaka jest czestotliwosc wymian oleju w tym sprzecie? A czy "swiezsze" nie sa przypadkiem pozwaznie skastrowane ( do jakichs ~38 KM) by zaspokoic ekoterrorystow?
Pytamboniewiem.

PS Autorze watku: cytuj poprawnie, zostawiajac autora tekstu do ktorego sie odnosisz. To nie jest forum lecz grupa dyskusyjna. Link do Netykiety znajdziesz w mojej stopce.

Data: 2009-10-19 03:03:27
Autor: Ditron
On 19 Paź, 09:56, "Kefir" <kefir_spam...@riders.pl> wrote:
Elou!"Ditron" <tomis...@gmail.com> wrote in message

> ja bym chciał NX 650 :)
> chyba najlżejszy, najmocniejszy silnik, nie za wysoki, trochę może
> poręczniejszy w terenie

Jaka jest czestotliwosc wymian oleju w tym sprzecie?
2 litry co 3200km

A czy "swiezsze" nie sa
przypadkiem pozwaznie skastrowane ( do jakichs ~38 KM) by zaspokoic
ekoterrorystow?
z tego co wiem to nie bylo mniej niz 43 kucy

Pytamboniewiem
No to juz wiesz; i jakie wnioski? - bom ciekaw :)

Data: 2009-10-19 12:07:23
Autor: newrom
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
On Mon, 19 Oct 2009 03:03:27 -0700 (PDT), Ditron <tomistrz@gmail.com>
wrote:

On 19 Paź, 09:56, "Kefir" <kefir_spam...@riders.pl> wrote:
Jaka jest czestotliwosc wymian oleju w tym sprzecie?
2 litry co 3200km

A nie co 6kkm ?

No to juz wiesz; i jakie wnioski? - bom ciekaw :)

singiel smierdzi.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2009-10-19 03:25:03
Autor: Ditron
On 19 Paź, 12:07, new...@spamcom.com wrote:

>2 litry co 3200km

A nie co 6kkm ?
No... nie; bo co 2 tys. mil ale filter juz raz na 4 wymiany oleju.

Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp