Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp

Data: 2009-10-19 20:39:33
Autor: greg
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp

"Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> wrote in message news:4ad72e98$1news.home.net.pl...
Czesc,

Zamierzalem sobie kupic Africa Twin lub TransAlpa - od zawsze chyba ;) Przyszedl czas decyzji, ze na wiosne a moze jeszcze tej jesieni sie na cos skusze.

I tutaj pytanie - nie mysle narazie o dlugich wyprawach po bezdrozach, chcialbym sie objezdzic jakos okolicznie - moze Rumunia, Ukraina itp. troche oczywiscie po Polsce. Ale tez myslalem o czyms bardziej przyszlosciowym, zeby nie musiec sprzedawac i kupowac czegos jak sie zachce np. gdzies dalej podskoczyc.

Generalnie interesuja mnie wyprawy i wycieczki - bo jak nazwac np. jakis wypad w Bieszczady czy cos.

Ale wypad w bieszczady to znaczy w terenie? Czy po asfalcie?

Jeśli po asfalcie to transalp/afryka ok, no może jakies tam szuterki też, okej, przejedziesz przez błoto jak założysz kostki.

Generalnie moto do śmigania w terenie to żadne z tych, jeśli chcesz mieć frajdę z jechania a nie tylko przejechać.

Zależy też czy chcesz jechać z kuframi, pełnym obciążeniem itd, bo jeśli tak, to żadne moto w terenie śmigać nie będzie.
Może rozważ ktm-a? LC4 640 albo adventure? Dopiero co był adventure do kupienia, nawet na prm była jakaś rozmowa na ten temat.

W terenie lc4 640 bije na głowę afryke i transalpa. Waży 160 kg i zawieszenie jest o 3 klasy lepsze.
Na asfalt trochę gorszy, brak owiewek, silne wibracje, bo to singiel i do tego z choleryczną kompresją.
Całe oporządzenie podróżnicze (stelaże kufry uchwyty bajery) do ktm-ów jest dostępne, tak samo jak do afryk.
Z bezawaryjnością podobno trochę gorzej, choć mój brat ma i jeździ i nic sie nie dzieje.

Jeśli chcesz do tej Rumunii czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tam dowiezie oczywiście, ale przyjemne to to nie będzie. Afryka na pewno lepiej. Najlepiej np Varadero, ale to się w teren nie nadaje zupełnie.

Ważysz 80 kg i masz 175 cm wzrostu. No... moim zdaniem w terenie na wielkim ciężkim moto nie będziesz miał za wiele przyjemności. Raczej walka to będzie. Choc oczywiście są zestawy obniżające zawieszenie i kanapę niższą można kupić też...

Z drugiej strony popatrz tu http://www.worldonbikes.pl/pl.html
Maleńka Ola na wielkiej Afryce kawał świata przejechała i jest ok. Tyle że ona początkującą motocyklistką nie jest.

Więc jak widzisz rózne są pomysły na motocyklizm.
Ja na przykład uważam, że trzeba mieć po prostu więcej niż jeden motocykl.

Ktoś już to pisał - kup cokolwiek i zacznij - sam dojdziesz do tego co jest dobre dla ciebie.
Nie nastawiaj się że to co kupisz bedziesz miał do końca życia. Pobawisz się, sprzedasz, kupisz co inne...
Na początek może być transalp - niedrogi, duży wybór więc łatwo kupić, nie psuje się w ogóle, stelaże, kufry, wysokie szyby i inne gadżety są dostępne, siedzisko nie za wysoko. Polecam.

pozdr
greg

Data: 2009-10-20 02:10:48
Autor: gonzik
On 19 Paź, 20:39, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
Jeśli chcesz do tej Rumunii czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tam
dowiezie oczywiście, ale przyjemne to to nie będzie. Afryka na pewno lepiej.
Najlepiej np Varadero, ale to się w teren nie nadaje zupełnie.

Moglbys rozwinac dlaczego Varadero akurato by bylo najlepeszejsze do
Rumunii i Ukrainy?

Pozdr,
Gonzik.

Data: 2009-10-20 22:53:52
Autor: greg

Użytkownik "gonzik" <bi_ker_76-onet@yahoo.com> napisał w wiadomości news:9f89ffbb-ba66-48f2-90d7-1ed643d825dae34g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

Wyrazilem sie nieściśle, dziękuję za zwrócenie na to uwagi.

Nie chodzi mi o to że w ogóle i ze wszystkich najlepszy akurat Varadero.
Chodzi mi o to, że trase 1500 km po asfalcie w jedną stronę wygodniej pokonać na moto typu Varadero - duży wygodny litrowy turystyk niż turystyczne enduro typu transalp czy lc4 640.

Dlaczego? Ano bo jechanie takiej trasy na singlu bez owiewki uważam za bezsensowne męczarnie. Natomiast jak będzie chciał na miejscu poszaleć w terenie to Varadero nie poszaleje a Katem owszem.

Napisałem to właśnie dla podkreślenia, że trudno jest znaleźć jeden motocykl, który komfortowo zawiezie asfaltem na drugi koniec Europy i da frajdę w ciężkim błocie w górach. Wszystko jest jakimś kompromisem i musi sobie pytający sam odpowiedzieć na czym mu najbardziej zależy.

pozdro
--
greg

Data: 2009-10-21 00:59:09
Autor: gonzik
On 20 Paź, 22:53, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
Użytkownik "gonzik" <bi_ker_76-o...@yahoo.com> napisał w wiadomościnews:9f89ffbb-ba66-48f2-90d7-1ed643d825dae34g2000vbc.googlegroups.com...
On 19 Paź, 20:39, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:> Jeśli chcesz do tej Rumunii czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tam
> [...]

pokonać na moto typu Varadero - duży wygodny litrowy turystyk niż
turystyczne enduro typu transalp czy lc4 640.

Moim skromnym zdaniem Varadero sie nadaje na zachodnia europe (i na
polskie drogi) a nie Rumunie. W Rumunii nieraz sa super asfalty (rowne
jak stol) a nieraz asfalt jest jak po wybuchu bomby. Na takich drogach
jest caly czas walka, gwaltowne hamownie i omijanie. Na takim terenie
komfort Varadero szybko zanika a leciutkim katem czy innym DR'em albo
TT'ka sie smiga jak rowerem.

Zeby niebylo Varadero to super motocykl. A sa goscie co smigaja po
calym swiecie goldwingami. Tylko ze ja mysle ze male jest piekne i
poreczne :-)

Pozdrav,
Gonzik.

Data: 2009-10-21 13:15:51
Autor: greg

"gonzik" <bi_ker_76-onet@yahoo.com> wrote in message news:c5546468-3cef-40c8-a7b7-a27208fba7b3m1g2000vbi.googlegroups.com...

[...]

Hej,

Ja też uważam że małe jest poręczne, ale akurat ani kat, ani transalp, ani afryka to małe nie są.
Kat waży 160 kilo na sucho, dodaj paliwo i bagaż i juz masz 200 - poręczność niewielka raczej

TT czy XR to sam miód ale jechanie tym do Rumunii to ja współczuję, chyba że na przyczepkę go.

I tu wracamy do pierwotnego problemu - gość pyta: jaki motor. A my pytamy: ale do czego?

pozdro
--
greg

Data: 2009-10-23 23:27:03
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
I tu wracamy do pierwotnego problemu - gość pyta: jaki motor. A my pytamy: ale do czego?

Np. wycieczka 5000 km, z czego 1000 km po wyboistych drogach, 1000 po szutrach i 500 po gorskich/blotnistych sciezkach ;)

P.

Data: 2009-10-25 10:29:20
Autor: newrom
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
On Fri, 23 Oct 2009 23:27:03 +0200, "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl>
wrote:

Np. wycieczka 5000 km, z czego 1000 km po wyboistych drogach, 1000 po szutrach i 500 po gorskich/blotnistych sciezkach ;)

500km po gorskich / blotnistych sciezkach trampkiem, afryka? Ristekpa!
4000km po drogach czyms co fajnie pojedzie w gorskich/ blotnistych
sciezkach ? Ristekpa.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2009-10-25 12:05:27
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
500km po gorskich / blotnistych sciezkach trampkiem, afryka? Ristekpa!
4000km po drogach czyms co fajnie pojedzie w gorskich/ blotnistych
sciezkach ? Ristekpa.

Nie rozumiem, ale co - to niemozliwe? A widzialem zdjecia kolegi co AT jechal do Kirgistanu i dali rade ;)

Pozdr.P.

Data: 2009-10-25 12:11:02
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Ah, jeszcze - odwiedzilem salon Suzuki Moto bo mam akurat pod domem, sprzedawca bardzo zachwalal nowego V-Strom z ABS (ponoc bardziej wiarygodne niz w Hondzie i BMW) - pytanie - czy ktos jezdzil na tym moto? Rozumiem, ze to bardziej cos jak BMW 650tki - czyli raczej nie w gory czy ciezsze tereny, ale takie turystyczne odcinki...co sadzicie?

Pozdr.P.

Data: 2009-10-25 15:59:20
Autor: Nikanor
On 25 Paź, 12:11, "Pawel" <pneUSUN...@post.pl> wrote:
[...]

V-Strom ma niewyłączalny ten ABS. Zjedziesz na jakąś luźną
nawierzchnię, depniesz w pedał i się zdziwisz. A w ogóle to jest
szosowy motocykl, tylko stylizowany na "enduro". Po szutrach czy
bitych drogach pojedziesz wygodniej niż zwykłą szosówką, ale na nic
więcej nie licz.

--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

Data: 2009-10-26 07:26:28
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
szosowy motocykl, tylko stylizowany na "enduro". Po szutrach czy
bitych drogach pojedziesz wygodniej niż zwykłą szosówką, ale na nic
więcej nie licz.

Hmm, dzieki za opinie - patrzylem tez, ze pojawil sie jakis nowy model XT660Z Tenere, wyglada swietnie, testy ktore czytalem - zachecajace bardzo, czy ktos ma jakies negatywne opinie co do tego motoru?

Pozdr.P>

Data: 2009-10-26 08:18:34
Autor: Tytus
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Siemka

*** "Pawel"
Hmm, dzieki za opinie - patrzylem tez, ze pojawil sie jakis nowy model
XT660Z Tenere, wyglada swietnie, testy ktore czytalem - zachecajace bardzo, czy ktos ma jakies negatywne opinie co do tego motoru?

Jest na rynku od niedawna - trudno bedzie o prawdziwe opinie.
Testy hmmm... oddajacy do testow motocykle importerzy finansuja je i raczej spodziewaja sie zachwytow oraz ochow i achow ktore podniosa sprzedaz danego modelu.

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-10-26 09:09:50
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
spodziewaja sie zachwytow oraz ochow i achow ktore podniosa sprzedaz danego modelu.

No to poniekad oczywiste, ale czytalem tez testy robione przez uzytkownikow na roznych forach opisane - ci chyba nie maja powodu sciemniac. Same zachwyty ;)

Moze by tak poczekac do wiosny, modele z 2009 roku pewnie beda nieco tansze, dzis mozna taki 2009 rok kupic za jakies 25000 PLN, wiec...

Ale swoja droga - wyglada pieknie to moto ;))

Pozdr.P.

Data: 2009-10-26 09:19:42
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-10-26 09:09, Użytkownik Pawel napisał:
[...]

Maja powód, wydali kilkadziesiąt tysięcy i przekonują sami siebie
że dokonali słusznego wyboru.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-26 11:13:58
Autor: Tytus
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Siemka

*** "RadoslawF"
Maja powód, wydali kilkadziesiąt tysięcy i przekonują sami siebie
że dokonali słusznego wyboru.

Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :)

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-10-26 11:17:34
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :)

No ale idac tym tropem - to wogole byloby bez sensu zadawac to pytanie - bo kazdy swoj ogon chwali (jak to szlo - kazdy kot? czy cos;).

Czyli mowicie Panowie, ze ta nowa Tenere - to syf po prostu? A tak ladniutko wyglada, te rury wydechowe z tylu takie kanciaste wydaja sie piekne ;) No i z boku wyglada jak rasowa piekna klacz krwi arabskiej ;)

Pozdr.P.

Data: 2009-10-26 16:53:08
Autor: Tytus z fabryki
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Siemka

***Użytkownik "Pawel"
No ale idac tym tropem - to wogole byloby bez sensu zadawac to pytanie - bo kazdy swoj ogon chwali (jak to szlo - kazdy kot? czy cos;).

Just now, motocyklisci dziela sie na tych co kupuja to co chca bo ich stac oraz tych co kupuja to na co ich stac i potem staraja sie to pokochac.
Jak Cie stac to mozesz nawet zygzakiem jezdzic :)

T.

Data: 2009-10-26 17:02:09
Autor: greg

"Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> wrote in message news:4ae57746news.home.net.pl...
[...]

Nie syf, ale waży 200 kilo!!! Czyli w jakikolwiek trudniejszy teren sie nie nadaje, a zwłaszcza na góry i błota. No chyba że masz siłe smoka i dwa metry wzrostu.

Takiego motoru jak ty chcesz to nie ma. Jak tenere/afryke/transalpa/v-stroma/cokolwiek w tym segmencie zatankujesz do pełna i obciążysz kuframi i utkniesz w błocie to go  nie podniesiesz i nie wyciągniesz, chyba że traktorem. Już nie mówiąc o tym, że lusterka i owiewki w tym błocie zostaną na zawsze.

Czym innym jest motor do turystyki po asfaltach, czym innym turystyka po szutrach i nieutwardzonych drogach a czym innym off w błocie. Do offu musisz mieć prostego singla ważącego 120 - 130 kilo max, inaczej to męka jest a nie jazda. Z kolei 4000 km asfaltem na czyms takim to... ja współczuję.

Już ci pisałem, kup sobie cokolwiek i spróbuj - sam zrozumiesz o co chodzi.

pozdro

greg

Data: 2009-10-26 17:24:58
Autor: greg
[...]

Stary! Już wiem! Jest książka "Adventure motorcycling", autor Chris Scott. Przeczytaj, tam jest wszystko wytłumaczone co i dlaczego.

Jak będziesz jeszcze miał jakieś pytania to wtedy pytaj. Ale najpierw przeczytaj.

pozdro

greg

Data: 2009-10-27 11:07:42
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Stary! Już wiem! Jest książka "Adventure motorcycling", autor Chris Scott. Przeczytaj, tam jest wszystko wytłumaczone co i dlaczego.

Dzieki popatrze. Ja tak generalnie rozumiem o co chodzi oczywiscie - nie szukam moto do taplania sie blocie - ale cos z wlasciwosciami jak AT lub TT wlasnie - ogladalem wiele filmow z wypraw, jakichs przejazdow przez rzeki, jezdzenia po bezdrozach Azji - i o to chodzi ;)

Dzieki raz jeszcze.

Pozdr.P>

Data: 2009-10-26 11:48:34
Autor: Arni
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Tytus pisze:
Siemka

*** "RadoslawF"
Maja powód, wydali kilkadziesiąt tysięcy i przekonują sami siebie
że dokonali słusznego wyboru.

Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :)

pliszki :)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2009-10-28 11:38:43
Autor: Jasio
Użytkownik "Arni" <arni@NO.spam> napisał w wiadomości news:hc3uq5$iss$1inews.gazeta.pl...
Tytus pisze:

Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :)

pliszki :)

Sorry, nie widziałem tego.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-10-28 11:37:44
Autor: Jasio
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości news:hc3sp8$aun$1inews.gazeta.pl...
Siemka

*** "RadoslawF"
Maja powód, wydali kilkadziesiąt tysięcy i przekonują sami siebie
że dokonali słusznego wyboru.

Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :)

Ptaszki.
Pliszka to ptaszek.

Chyba, że zaczęło obowiązywać "każda myszka swój ogonek chwali" - to ja przepraszam.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-10-25 13:01:56
Autor: newrom
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
On Sun, 25 Oct 2009 12:05:27 +0100, "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl>
wrote:

Nie rozumiem, ale co - to niemozliwe?

Mozliwe, ale IMHO bezsensu. chyba ze nie chodzi o bloto w ktore sie
motocykl pieknie wkleja, albo waskie sciezki z wielkimi kamieniami jak
to w gorach.
Zreszta zerkij na forum afryki, zainteresuj sie kolekcja zdjec z
wypadu do Rumunii w tym roku (Felkowski pisal, sie to nazywa multimesc
czy cos, mozesz tez szukac po slowie Tarcu)

A widzialem zdjecia kolegi co AT jechal do Kirgistanu i dali rade ;)

Bo do tego sluzy AT, da sie nia wjechac prawie wszedzie i dojechac
daleko. Ale nie ma motocykla tak uniwersalnego jak chcesz.
Jak pogrzebiesz w archiwum to zobaczysz ze i r1 mozna przeprawiac sie
przez brody i objechac swiat. Tylko po co :)

pozdr
newrom
PS. jesli powaznie chcesz sie bawic w jazde terenowa to kup sobie cos
malego. 125ccm w 2T albo 250-400ccm w 4t i naucz sie jezdzic.
Podnoszenie 200kg jest BARDZO meczoce, a za ktoryms razem to juz sie
czlowiekowi wcale nie chce.

Data: 2009-10-29 13:07:36
Autor: Piotr Kosior

Użytkownik "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> napisał w wiadomości news:4ae21fadnews.home.net.pl...
[...]

Kup se pan durexa bo śmiga że hoho

Data: 2009-10-20 20:41:07
Autor: Pawel
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
"greg" <greg@fakeaddress.com> wrote in message news:hbibp9$les$1inews.gazeta.pl...

(...)
Na początek może być transalp - niedrogi, duży wybór więc łatwo kupić, nie psuje się w ogóle, stelaże, kufry, wysokie szyby i inne gadżety są dostępne, siedzisko nie za wysoko. Polecam.

Greg, dzieki za taka obszerna odpowiedz, fajnie poczytac jak sie widzi ze niektorym zalezy na podpowiedzi i jakiejs dyskusji (tu serdecznie dziekuje wszystkim, ktorzy starali sie pomoc).

Cos wybiore, jakos tam zaczne i - pojdzie - mam nadzieje ;)

Cos czuje ze wybor padnie na TA wlasnie...

Pozdro i dzieki!

P.

Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp