Data: 2009-10-19 20:39:33 | |
Autor: greg | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
"Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> wrote in message news:4ad72e98$1news.home.net.pl... Czesc, Ale wypad w bieszczady to znaczy w terenie? Czy po asfalcie? Jeśli po asfalcie to transalp/afryka ok, no może jakies tam szuterki też, okej, przejedziesz przez błoto jak założysz kostki. Generalnie moto do śmigania w terenie to żadne z tych, jeśli chcesz mieć frajdę z jechania a nie tylko przejechać. Zależy też czy chcesz jechać z kuframi, pełnym obciążeniem itd, bo jeśli tak, to żadne moto w terenie śmigać nie będzie. Może rozważ ktm-a? LC4 640 albo adventure? Dopiero co był adventure do kupienia, nawet na prm była jakaś rozmowa na ten temat. W terenie lc4 640 bije na głowę afryke i transalpa. Waży 160 kg i zawieszenie jest o 3 klasy lepsze. Na asfalt trochę gorszy, brak owiewek, silne wibracje, bo to singiel i do tego z choleryczną kompresją. Całe oporządzenie podróżnicze (stelaże kufry uchwyty bajery) do ktm-ów jest dostępne, tak samo jak do afryk. Z bezawaryjnością podobno trochę gorzej, choć mój brat ma i jeździ i nic sie nie dzieje. Jeśli chcesz do tej Rumunii czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tam dowiezie oczywiście, ale przyjemne to to nie będzie. Afryka na pewno lepiej. Najlepiej np Varadero, ale to się w teren nie nadaje zupełnie. Ważysz 80 kg i masz 175 cm wzrostu. No... moim zdaniem w terenie na wielkim ciężkim moto nie będziesz miał za wiele przyjemności. Raczej walka to będzie. Choc oczywiście są zestawy obniżające zawieszenie i kanapę niższą można kupić też... Z drugiej strony popatrz tu http://www.worldonbikes.pl/pl.html Maleńka Ola na wielkiej Afryce kawał świata przejechała i jest ok. Tyle że ona początkującą motocyklistką nie jest. Więc jak widzisz rózne są pomysły na motocyklizm. Ja na przykład uważam, że trzeba mieć po prostu więcej niż jeden motocykl. Ktoś już to pisał - kup cokolwiek i zacznij - sam dojdziesz do tego co jest dobre dla ciebie. Nie nastawiaj się że to co kupisz bedziesz miał do końca życia. Pobawisz się, sprzedasz, kupisz co inne... Na początek może być transalp - niedrogi, duży wybór więc łatwo kupić, nie psuje się w ogóle, stelaże, kufry, wysokie szyby i inne gadżety są dostępne, siedzisko nie za wysoko. Polecam. pozdr greg |
|
Data: 2009-10-20 02:10:48 | |
Autor: gonzik | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
On 19 Paź, 20:39, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
Jeśli chcesz do tej Rumunii czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tamMoglbys rozwinac dlaczego Varadero akurato by bylo najlepeszejsze do Rumunii i Ukrainy? Pozdr, Gonzik. |
|
Data: 2009-10-20 22:53:52 | |
Autor: greg | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
Użytkownik "gonzik" <bi_ker_76-onet@yahoo.com> napisał w wiadomości news:9f89ffbb-ba66-48f2-90d7-1ed643d825dae34g2000vbc.googlegroups.com... On 19 Paź, 20:39, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote: Jeśli chcesz do tej Rumunii czy Ukrainy jechać drogami to ktm cie tamMoglbys rozwinac dlaczego Varadero akurato by bylo najlepeszejsze do Rumunii i Ukrainy? Wyrazilem sie nieściśle, dziękuję za zwrócenie na to uwagi. Nie chodzi mi o to że w ogóle i ze wszystkich najlepszy akurat Varadero. Chodzi mi o to, że trase 1500 km po asfalcie w jedną stronę wygodniej pokonać na moto typu Varadero - duży wygodny litrowy turystyk niż turystyczne enduro typu transalp czy lc4 640. Dlaczego? Ano bo jechanie takiej trasy na singlu bez owiewki uważam za bezsensowne męczarnie. Natomiast jak będzie chciał na miejscu poszaleć w terenie to Varadero nie poszaleje a Katem owszem. Napisałem to właśnie dla podkreślenia, że trudno jest znaleźć jeden motocykl, który komfortowo zawiezie asfaltem na drugi koniec Europy i da frajdę w ciężkim błocie w górach. Wszystko jest jakimś kompromisem i musi sobie pytający sam odpowiedzieć na czym mu najbardziej zależy. pozdro -- greg |
|
Data: 2009-10-21 00:59:09 | |
Autor: gonzik | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
On 20 Paź, 22:53, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
Użytkownik "gonzik" <bi_ker_76-o...@yahoo.com> napisał w wiadomościnews:9f89ffbb-ba66-48f2-90d7-1ed643d825dae34g2000vbc.googlegroups.com... Moim skromnym zdaniem Varadero sie nadaje na zachodnia europe (i na polskie drogi) a nie Rumunie. W Rumunii nieraz sa super asfalty (rowne jak stol) a nieraz asfalt jest jak po wybuchu bomby. Na takich drogach jest caly czas walka, gwaltowne hamownie i omijanie. Na takim terenie komfort Varadero szybko zanika a leciutkim katem czy innym DR'em albo TT'ka sie smiga jak rowerem. Zeby niebylo Varadero to super motocykl. A sa goscie co smigaja po calym swiecie goldwingami. Tylko ze ja mysle ze male jest piekne i poreczne :-) Pozdrav, Gonzik. |
|
Data: 2009-10-21 13:15:51 | |
Autor: greg | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
"gonzik" <bi_ker_76-onet@yahoo.com> wrote in message news:c5546468-3cef-40c8-a7b7-a27208fba7b3m1g2000vbi.googlegroups.com... Moim skromnym zdaniem Varadero sie nadaje na zachodnia europe (i na Hej, Ja też uważam że małe jest poręczne, ale akurat ani kat, ani transalp, ani afryka to małe nie są. Kat waży 160 kilo na sucho, dodaj paliwo i bagaż i juz masz 200 - poręczność niewielka raczej TT czy XR to sam miód ale jechanie tym do Rumunii to ja współczuję, chyba że na przyczepkę go. I tu wracamy do pierwotnego problemu - gość pyta: jaki motor. A my pytamy: ale do czego? pozdro -- greg |
|
Data: 2009-10-23 23:27:03 | |
Autor: Pawel | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
I tu wracamy do pierwotnego problemu - gość pyta: jaki motor. A my pytamy: ale do czego? Np. wycieczka 5000 km, z czego 1000 km po wyboistych drogach, 1000 po szutrach i 500 po gorskich/blotnistych sciezkach ;) P. |
|
Data: 2009-10-25 10:29:20 | |
Autor: newrom | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
On Fri, 23 Oct 2009 23:27:03 +0200, "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl>
wrote: Np. wycieczka 5000 km, z czego 1000 km po wyboistych drogach, 1000 po szutrach i 500 po gorskich/blotnistych sciezkach ;) 500km po gorskich / blotnistych sciezkach trampkiem, afryka? Ristekpa! 4000km po drogach czyms co fajnie pojedzie w gorskich/ blotnistych sciezkach ? Ristekpa. pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2009-10-25 12:05:27 | |
Autor: Pawel | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
500km po gorskich / blotnistych sciezkach trampkiem, afryka? Ristekpa! Nie rozumiem, ale co - to niemozliwe? A widzialem zdjecia kolegi co AT jechal do Kirgistanu i dali rade ;) Pozdr.P. |
|
Data: 2009-10-25 12:11:02 | |
Autor: Pawel | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
Ah, jeszcze - odwiedzilem salon Suzuki Moto bo mam akurat pod domem, sprzedawca bardzo zachwalal nowego V-Strom z ABS (ponoc bardziej wiarygodne niz w Hondzie i BMW) - pytanie - czy ktos jezdzil na tym moto? Rozumiem, ze to bardziej cos jak BMW 650tki - czyli raczej nie w gory czy ciezsze tereny, ale takie turystyczne odcinki...co sadzicie?
Pozdr.P. |
|
Data: 2009-10-25 15:59:20 | |
Autor: Nikanor | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
On 25 Paź, 12:11, "Pawel" <pneUSUN...@post.pl> wrote:
sprzedawca bardzo zachwalal nowego V-Strom z ABS (ponoc bardziej wiarygodne niz w Hondzie i BMW) V-Strom ma niewyłączalny ten ABS. Zjedziesz na jakąś luźną nawierzchnię, depniesz w pedał i się zdziwisz. A w ogóle to jest szosowy motocykl, tylko stylizowany na "enduro". Po szutrach czy bitych drogach pojedziesz wygodniej niż zwykłą szosówką, ale na nic więcej nie licz. -- Nikanor [DL650, DR350, Agility 125] |
|
Data: 2009-10-26 07:26:28 | |
Autor: Pawel | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
szosowy motocykl, tylko stylizowany na "enduro". Po szutrach czy Hmm, dzieki za opinie - patrzylem tez, ze pojawil sie jakis nowy model XT660Z Tenere, wyglada swietnie, testy ktore czytalem - zachecajace bardzo, czy ktos ma jakies negatywne opinie co do tego motoru? Pozdr.P> |
|
Data: 2009-10-26 08:18:34 | |
Autor: Tytus | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
Siemka
*** "Pawel" Hmm, dzieki za opinie - patrzylem tez, ze pojawil sie jakis nowy model XT660Z Tenere, wyglada swietnie, testy ktore czytalem - zachecajace bardzo, czy ktos ma jakies negatywne opinie co do tego motoru? Jest na rynku od niedawna - trudno bedzie o prawdziwe opinie. Testy hmmm... oddajacy do testow motocykle importerzy finansuja je i raczej spodziewaja sie zachwytow oraz ochow i achow ktore podniosa sprzedaz danego modelu. -- Tytus żółte najszybsze |
|
Data: 2009-10-26 09:09:50 | |
Autor: Pawel | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
spodziewaja sie zachwytow oraz ochow i achow ktore podniosa sprzedaz danego modelu. No to poniekad oczywiste, ale czytalem tez testy robione przez uzytkownikow na roznych forach opisane - ci chyba nie maja powodu sciemniac. Same zachwyty ;) Moze by tak poczekac do wiosny, modele z 2009 roku pewnie beda nieco tansze, dzis mozna taki 2009 rok kupic za jakies 25000 PLN, wiec... Ale swoja droga - wyglada pieknie to moto ;)) Pozdr.P. |
|
Data: 2009-10-26 09:19:42 | |
Autor: RadoslawF | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
Dnia 2009-10-26 09:09, Użytkownik Pawel napisał:
spodziewaja sie zachwytow oraz ochow i achow ktore podniosa sprzedaz danego modelu. Maja powód, wydali kilkadziesiąt tysięcy i przekonują sami siebie że dokonali słusznego wyboru. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-10-26 11:13:58 | |
Autor: Tytus | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
Siemka
*** "RadoslawF" Maja powód, wydali kilkadziesiąt tysięcy i przekonują sami siebie że dokonali słusznego wyboru. Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :) -- Tytus żółte najszybsze |
|
Data: 2009-10-26 11:17:34 | |
Autor: Pawel | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :) No ale idac tym tropem - to wogole byloby bez sensu zadawac to pytanie - bo kazdy swoj ogon chwali (jak to szlo - kazdy kot? czy cos;). Czyli mowicie Panowie, ze ta nowa Tenere - to syf po prostu? A tak ladniutko wyglada, te rury wydechowe z tylu takie kanciaste wydaja sie piekne ;) No i z boku wyglada jak rasowa piekna klacz krwi arabskiej ;) Pozdr.P. |
|
Data: 2009-10-26 16:53:08 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
Siemka
***Użytkownik "Pawel" No ale idac tym tropem - to wogole byloby bez sensu zadawac to pytanie - bo kazdy swoj ogon chwali (jak to szlo - kazdy kot? czy cos;). Just now, motocyklisci dziela sie na tych co kupuja to co chca bo ich stac oraz tych co kupuja to na co ich stac i potem staraja sie to pokochac. Jak Cie stac to mozesz nawet zygzakiem jezdzic :) T. |
|
Data: 2009-10-26 17:02:09 | |
Autor: greg | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
"Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> wrote in message news:4ae57746news.home.net.pl... Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :) Nie syf, ale waży 200 kilo!!! Czyli w jakikolwiek trudniejszy teren sie nie nadaje, a zwłaszcza na góry i błota. No chyba że masz siłe smoka i dwa metry wzrostu. Takiego motoru jak ty chcesz to nie ma. Jak tenere/afryke/transalpa/v-stroma/cokolwiek w tym segmencie zatankujesz do pełna i obciążysz kuframi i utkniesz w błocie to go nie podniesiesz i nie wyciągniesz, chyba że traktorem. Już nie mówiąc o tym, że lusterka i owiewki w tym błocie zostaną na zawsze. Czym innym jest motor do turystyki po asfaltach, czym innym turystyka po szutrach i nieutwardzonych drogach a czym innym off w błocie. Do offu musisz mieć prostego singla ważącego 120 - 130 kilo max, inaczej to męka jest a nie jazda. Z kolei 4000 km asfaltem na czyms takim to... ja współczuję. Już ci pisałem, kup sobie cokolwiek i spróbuj - sam zrozumiesz o co chodzi. pozdro greg |
|
Data: 2009-10-26 17:24:58 | |
Autor: greg | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
"Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> wrote in message news:4ae57746news.home.net.pl... Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :) Stary! Już wiem! Jest książka "Adventure motorcycling", autor Chris Scott. Przeczytaj, tam jest wszystko wytłumaczone co i dlaczego. Jak będziesz jeszcze miał jakieś pytania to wtedy pytaj. Ale najpierw przeczytaj. pozdro greg |
|
Data: 2009-10-27 11:07:42 | |
Autor: Pawel | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
Stary! Już wiem! Jest książka "Adventure motorcycling", autor Chris Scott. Przeczytaj, tam jest wszystko wytłumaczone co i dlaczego. Dzieki popatrze. Ja tak generalnie rozumiem o co chodzi oczywiscie - nie szukam moto do taplania sie blocie - ale cos z wlasciwosciami jak AT lub TT wlasnie - ogladalem wiele filmow z wypraw, jakichs przejazdow przez rzeki, jezdzenia po bezdrozach Azji - i o to chodzi ;) Dzieki raz jeszcze. Pozdr.P> |
|
Data: 2009-10-26 11:48:34 | |
Autor: Arni | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
Tytus pisze:
Siemkapliszki :) -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat |
|
Data: 2009-10-28 11:38:43 | |
Autor: Jasio | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
Użytkownik "Arni" <arni@NO.spam> napisał w wiadomości news:hc3uq5$iss$1inews.gazeta.pl...
Tytus pisze: Dokladnie. BTW motocyklisci to ogolnie takie myszki od tych swoich ogonków :)pliszki :) Sorry, nie widziałem tego. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-10-28 11:37:44 | |
Autor: Jasio | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości news:hc3sp8$aun$1inews.gazeta.pl...
Siemka Ptaszki. Pliszka to ptaszek. Chyba, że zaczęło obowiązywać "każda myszka swój ogonek chwali" - to ja przepraszam. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-10-25 13:01:56 | |
Autor: newrom | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
On Sun, 25 Oct 2009 12:05:27 +0100, "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl>
wrote: Nie rozumiem, ale co - to niemozliwe? Mozliwe, ale IMHO bezsensu. chyba ze nie chodzi o bloto w ktore sie motocykl pieknie wkleja, albo waskie sciezki z wielkimi kamieniami jak to w gorach. Zreszta zerkij na forum afryki, zainteresuj sie kolekcja zdjec z wypadu do Rumunii w tym roku (Felkowski pisal, sie to nazywa multimesc czy cos, mozesz tez szukac po slowie Tarcu) A widzialem zdjecia kolegi co AT jechal do Kirgistanu i dali rade ;) Bo do tego sluzy AT, da sie nia wjechac prawie wszedzie i dojechac daleko. Ale nie ma motocykla tak uniwersalnego jak chcesz. Jak pogrzebiesz w archiwum to zobaczysz ze i r1 mozna przeprawiac sie przez brody i objechac swiat. Tylko po co :) pozdr newrom PS. jesli powaznie chcesz sie bawic w jazde terenowa to kup sobie cos malego. 125ccm w 2T albo 250-400ccm w 4t i naucz sie jezdzic. Podnoszenie 200kg jest BARDZO meczoce, a za ktoryms razem to juz sie czlowiekowi wcale nie chce. -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2009-10-29 13:07:36 | |
Autor: Piotr Kosior | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
Użytkownik "Pawel" <pneUSUN_TO@post.pl> napisał w wiadomości news:4ae21fadnews.home.net.pl... I tu wracamy do pierwotnego problemu - gość pyta: jaki motor. A my pytamy: ale do czego? Kup se pan durexa bo śmiga że hoho |
|
Data: 2009-10-20 20:41:07 | |
Autor: Pawel | |
Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp | |
"greg" <greg@fakeaddress.com> wrote in message news:hbibp9$les$1inews.gazeta.pl...
Greg, dzieki za taka obszerna odpowiedz, fajnie poczytac jak sie widzi ze niektorym zalezy na podpowiedzi i jakiejs dyskusji (tu serdecznie dziekuje wszystkim, ktorzy starali sie pomoc). Cos wybiore, jakos tam zaczne i - pojdzie - mam nadzieje ;) Cos czuje ze wybor padnie na TA wlasnie... Pozdro i dzieki! P. |