Jakie napięcie aku

Data: 2010-04-08 16:32:28
Autor: Lagod
Jakie napięcie aku
Akumulator Bosch silver 74Ah 830Ah ma niecałe 4 lata.
Postał pół godziny na światłach z wentylatorem i radyjkiem.
Auto nie odpaliło. (Toyota Picnic 2.2 TD)
Na akumulatorze było 12,3V bez obciążenia. Przy próbie odpalenia spadało poniżej 2V.
Odpaliłem przez kable przy wyłączonym silniku usługodawcy.
Czy można jednoznacznie powiedzieć że aku padło?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-08 16:34:15
Autor: Lagod
Jakie napięcie aku
Jak pilnuje świateł to nie ma problemu z odpaleniem, ale to nędzne pół godziny i po prądzie...

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-08 18:19:47
Autor: Michał Gut
Jakie napięcie aku
4 lata to sporo dla aku

po prostu ma mala pojemnosc i tyle
a wlaczone swiatla to dosc sporo zra 2x50w+2x1,2W+2x5W+zaokraglijmy 10W cala decha rozdzielcza da ci lacznie pobór 122W

przekladajac to na pojemnosc akumulatora i ilosc konsumowanej energii przy 12V wyjdzie 10A poboru.
oznacza to ze powinienes miec aku pojemnosc ca 5Ah (bo pol godziny)

ahhh wlasnie doczytalem ze miales wlaczone radio (10W i  wentylator załóżmy 60W) da nam to moc 192W czyli prÄ…d 16A.

Twój aku ma w takim razie 8Ah co stanowi nieco ponad 10% jego nominalnej pojemnosci.
ja bym go uzywal dalej - skoro na rozruchy nie brakuje ci pradu to znaczy ze jest ok jeszcze. nie mniej jednak powoli szykuj sie do nowego aku.

Data: 2010-04-08 18:56:01
Autor: Lagod
Jakie napięcie aku
W dniu 2010-04-08 18:19, Michał Gut pisze:
[...]

załóżmy 60W) da nam to moc 192W czyli prąd 16A.

[...]

Dzięki za odpowiedź.
Właśnie rozpocząłem poszukiwania i na stronie Boscha dowiedziałem się, że mam za mały. Powinienem mieć 95 a nie 74 Ah. Ponad 20% niedowymiarowany-chyba sporo.
Nowy 500zł :-/

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-09 08:59:01
Autor: Artur\(m\)
Jakie napięcie aku

Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

Właśnie rozpocząłem poszukiwania i na stronie Boscha dowiedziałem się,
że mam za mały. Powinienem mieć 95 a nie 74 Ah. Ponad 20%
niedowymiarowany-chyba sporo.

Nie.
Dobrze jest mieć trochę więcej, ale jak masz dobrze ustawiony silnik,
 to nie ma wiÄ™kszej różnicy.
Ja mam też 74 i 2litry disel i całą tegoroczną zimę dał radę.
Jak chcesz być zgodny z instrukcją to oczywiście kup.

Data: 2010-04-09 09:44:58
Autor: Jakub Witkowski
Jakie napięcie aku
Lagod pisze:

Właśnie rozpocząłem poszukiwania i na stronie Boscha dowiedziałem się, że mam za mały. Powinienem mieć 95 a nie 74 Ah. Ponad 20% niedowymiarowany-chyba sporo.

Skoro obecnie masz 8Ah i daje radę (też tak miałem), to po co ci aż 95?
Oczywiście, nie zaszkodzi. Ale najważniejsze, żeby prąd rozruchowy
był wystarczający, pojemność jest drugorzędna, chyba że zamierzasz
używać go jako źródła zasilania na postojach.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-04-09 11:05:32
Autor: Michał Gut
Jakie napięcie aku
[...]

ooooootototo prad rozruchowy najwazniejszy! :)

Data: 2010-04-09 11:06:53
Autor: Lagod
Jakie napięcie aku
Lagod pisze:

[...]

Jak wysiada po pół godzinie świecenia to uważam, że za mało rezerwy. Człowiek jest istotą omylną, kobieta mimo wszystko-też i zostawia czasem autko na światłach. Więc warto mieć większy zapas. W poprzednim autku zdarzyło się zostawić na noc z lampami i nie było problemów.
A 95 jest w "książce" i nie uważam się za mądrzejszego od niej.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-09 13:13:28
Autor: Jakub Witkowski
Jakie napięcie aku
Lagod pisze:
Lagod pisze:

[...]

Tak, 8Ah to trochę za mało. Zgadza się.

Data: 2010-04-09 15:00:23
Autor: J.F.
Jakie napiêcie aku
On Fri, 09 Apr 2010 11:06:53 +0200,  Lagod wrote:
Skoro obecnie masz 8Ah i daje radê (te¿ tak mia³em), to po co ci a¿ 95?
Oczywi¶cie, nie zaszkodzi. Ale najwa¿niejsze, ¿eby pr±d rozruchowy
by³ wystarczaj±cy, pojemno¶æ jest drugorzêdna, chyba ¿e zamierzasz
u¿ywaæ go jako ¼ród³a zasilania na postojach.

Jak wysiada po pó³ godzinie ¶wiecenia to uwa¿am, ¿e za ma³o rezerwy. Cz³owiek jest istot± omyln±, kobieta mimo wszystko-te¿ i zostawia czasem autko na ¶wiat³ach. Wiêc warto mieæ wiêkszy zapas.

brzeczyk zalozyc, albo instalacje przerobic.

A nie kupowac wielki akumulator, zeby raz na rok moc zostawic wlaczone
swiatla na pol godziny :-0

J.

Data: 2010-04-12 12:19:29
Autor: Lagod
Jakie napiêcie aku
brzeczyk zalozyc, albo instalacje przerobic.

A nie kupowac wielki akumulator, zeby raz na rok moc zostawic wlaczone
swiatla na pol godziny :-0

Czyli nie kupowaæ w ogóle, czy kupowaæ, ale nie taki jak w instrukcji by zaoszczêdziæ 50z³?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-12 20:50:46
Autor: J.F.
Jakie napiêcie aku
On Mon, 12 Apr 2010 12:19:29 +0200,  Lagod wrote:
[...]

Moze byc wiecej niz 50zl, albo np tych 50zl zyskasz kupujac 68Ah, a
nie patrzac slepo w instrukcje ktora wymaga 70Ah.

Albo np jest w sklepie 64Ah/650A i 70Ah/600A. Ktory lepiej kupic ? J.

Data: 2010-04-13 09:00:43
Autor: Lagod
Jakie napiêcie aku
W dniu 2010-04-12 20:50, J.F. pisze:
[...]

W instrukcji jest 95 a obecnie jest za³o¿ony 74. Jakub Witkowski zasugerowa³ ¿e nie nale¿y kupowaæ zgodnie z instrukcj± a za argument podaj±c to ¿e ten za ma³y pad³ po nieca³ych 4 latach. Logika alternatywna, chyba jej nie bronisz?
Ju¿ mi wisi czy wydam 500 czy 550z³ na auto warte 20k.

Albo np jest w sklepie 64Ah/650A i 70Ah/600A. Ktory lepiej kupic ?

Pr±du na pewno nie bêdê zani¿a³.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-13 12:29:22
Autor: J.F.
Jakie napiêcie aku
On Tue, 13 Apr 2010 09:00:43 +0200,  Lagod wrote:
[...]

bo pojemnosc w samochodzie jest najmniej potrzebna.
Masz przyklad - akumulator ma juz tylko 8Ah, a do piatku wlasciciel
sie nie zorientowal. Ja kiedys zszedlem do 4Ah.

podaj±c to ¿e ten za ma³y pad³ po nieca³ych 4 latach. Logika alternatywna, chyba jej nie bronisz?

Czasy takie ze kto wie, moze to i bardzo dobry wynik.
Bo nie wiadomo ile ten wiekszy by wytrzymal.

Ju¿ mi wisi czy wydam 500 czy 550z³ na auto warte 20k.

tu niepotrzebne 50, tam niepotrzebne 100, swiatla za 50-100zl rocznie,
i zaczyna brakowac na nastepne auto :-)

Albo np jest w sklepie 64Ah/650A i 70Ah/600A. Ktory lepiej kupic ?
Pr±du na pewno nie bêdê zani¿a³.

A jak instrukcja wymaga 70Ah i co najmniej 550Ah, a ceny powyzszych
takie same, to ktory wybrac ?

J.

Data: 2010-04-08 17:54:19
Autor: 085
Jakie napięcie aku

[...]

Jak 12,3V po takim obciazeniu to i tak dobrze :]

Twoj blad, ze nie poczekales przyslowiowego kwadransa i nie dales baterii
sie zregenerowac. W tych temperaturach powinien odpalic...

p, zul

Data: 2010-04-08 18:52:21
Autor: Lagod
Jakie napięcie aku
W dniu 2010-04-08 17:54, 085 pisze:

[...]

Bez obciążenia.

Twoj blad, ze nie poczekales przyslowiowego kwadransa i nie dales baterii
sie zregenerowac. W tych temperaturach powinien odpalic...

Już ja niebęde mówił czyj to konkretnie błąd bo wyjde na szowinistę ;-)

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-09 14:57:53
Autor: J.F.
Jakie napiêcie aku
On Thu, 08 Apr 2010 16:32:28 +0200,  Lagod wrote:
Czy mo¿na jednoznacznie powiedzieæ ¿e aku pad³o?

Nie.
Najpierw sprawdzic czy samochod laduje prawidlowo.

Aczkolwiek przygotowalbym sie juz na wydatek.
4 lata .. pewnie po aku ..

J.

Jakie napięcie aku