Jakie napięcie na mini USB dla komorek?

Data: 2010-11-07 00:15:59
Autor: Poope
Jakie napięcie na mini USB dla komorek?
Czesc,
Chce kupic ladowarke samochodową dla Xperia X10 mini, z koncowka mini
USB. Jest ich bardzo wiele ale czesto dedykowane dla danych modeli
telefonow komorkowych.
Czy kazda ladowarka z taka koncowka ma TAKIE SAMO napiecie?
Tzn. czy moge kupic kazdą jedna?

Data: 2010-11-07 08:19:10
Autor: Czarek
W dniu 07-11-2010 08:15, Poope napisał/a:
[...]

Napięcie w złączu USB jest znormalizowane i niezależne od marki i modelu telefonu (5 V)

--
Cz.

Data: 2010-11-07 02:26:35
Autor: Poope
Jakie napięcie na mini USB dla komorek?
Dzieki :-)

Data: 2010-11-08 08:33:53
Autor: kamtzu
Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:ib5k0p$1jms$2news.mm.pl...
Napięcie w złączu USB jest znormalizowane i niezależne od marki i modelu telefonu (5 V)

Teoretycznie tak, ale wczoraj zauwazylem ze ladowarka od sluchawki bluetooth Plantronics nie bardzo chciala ladowac telefon LG. Tzn laduje ale po jakiejs minucie wyswietla "ladowarka zle podlaczona" i przestaje. Ladowala ok po przelaczeniu telefonu w tryb samolotowy wiec podejrzewam za mala wydajnosc pradowa (wieczorem sprawdze).

Data: 2010-11-08 10:25:11
Autor: kamtzu

Użytkownik "kamtzu" <kamtzu@tlen.usunTo.pl> napisał w wiadomości news:ib8999$m1g$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Ok potwierdzily sie moje przypuszczenia:
-ladowarka Plantronics - 5V, 180mA
-ladowarka LG - 5,1V, 700mA
Więc na prad tez trzeba zwrocic uwage.

Data: 2010-11-08 10:40:56
Autor: Jakub Danecki
kamtzu wrote:
Ok potwierdzily sie moje przypuszczenia:
-ladowarka Plantronics - 5V, 180mA
-ladowarka LG - 5,1V, 700mA
Więc na prad tez trzeba zwrocic uwage.

Jako taki standard USB to 5V, 500mA max. Ale ładowarki podłączone prosto
w kontakt (230V lub samochdoowy 12V) mają obciążalność do 2A, dzieki
czemu są w stanie naładować urządzenie szybciej, niż typowy (bo są też
wysokoprądowe) port USB z laptopa czy innego komputera.

Jakub

Data: 2010-11-08 10:47:24
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 8 Nov 2010 10:40:56 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

[...]

Albo po prostu w ogóle są w stanie ładować urządzenie, jak w przypadku np.
gejpada.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

Data: 2010-11-16 09:59:43
Autor: niusy.pl
Jakie napięcie na mini USB dla komorek?

Użytkownik "Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net>

[...]

Chyba wydajność prądową a nie obciążalność. Inaczej kupy się nie trzyma.

Data: 2010-11-16 11:09:20
Autor: Jakub Danecki
niusy.pl wrote:
> [...]
> (bo są też wysokoprądowe) port USB z laptopa czy innego komputera.
Chyba wydajność prądową a nie obciążalność. Inaczej kupy się nie trzyma.

Trzymając się precyzyjnie nazewnictwa to masz rację. Trzymając się
ludzkich pojęć: na tabliczce znamionowej mają 5V DC, 2A :)

Jakub

Data: 2010-11-16 13:28:37
Autor: niusy.pl
> [...]

Chyba wydajność prądową a nie obciążalność. Inaczej kupy się nie trzyma.

Trzymając się precyzyjnie nazewnictwa to masz rację.

Mnie chodzi o to czy można wolniej ładować przez ten port laptopa ? :-)

Data: 2010-11-16 12:47:50
Autor: Jakub Danecki
niusy.pl wrote:
> Trzymając się precyzyjnie nazewnictwa to masz rację.
Mnie chodzi o to czy można wolniej ładować przez ten port laptopa ? :-)

Nie znam laptopa ładowanego 5V :P

rgrds,
Jakub

Data: 2010-11-16 19:10:20
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 11/16/2010 01:47 PM, Jakub Danecki wrote:
niusy.pl wrote:
Trzymając się precyzyjnie nazewnictwa to masz rację.
Mnie chodzi o to czy można wolniej ładować przez ten port laptopa ? :-)

Nie znam laptopa ładowanego 5V :P

Ale rzeczywistość zna konwertery DC-DC step-up :P.

M.

Data: 2010-11-16 19:57:32
Autor: J.F.
On Mon, 8 Nov 2010 10:40:56 +0000 (UTC),  Jakub Danecki wrote:
[...]

Sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana. Urzadzenie z napisem "USB" nie ma prawa pobrac wiecej niz 100mA
poczatkowo, a zasilajace ma obowiazek ograniczyc prad do 100mA.
Taka norma na USB - dopiero pozniej oba urzadzenia sie dogaduja i moga ustalic wiekszy prad zasilajacy.

Oczywiscie jak po jednej stronie jest ladowarka skladajaca sie tylko z
zasilacza, to nic sie z nia nie dogada. Dalej standard gwalcono i
zmieniano - wiec skutek koncowy taki ze moga sie dziac cuda.

J.

Data: 2010-11-08 13:06:42
Autor: GR
[...]

wszystkie mają 5V, ale niektóre ładowarki mają za niski prad ładowania i
nie naładują ci telefonu, albo wręcz telefon nie będzie się nimi ładował.
Dedykowane ładowarki dostosowane sa do pradów potrzebnych do danego modelu.
Lepiej kupic droższą wersję ale z większym wydatkiem prądowym, niz
próbować ładować telefon ładowarką do słuchawki...
pozdr.
Gr

Data: 2010-11-09 14:49:19
Autor: poreba
Dnia Mon, 8 Nov 2010 13:06:42 +0100, GR napisał(a):

[...]

Pamiętam, że Motorola RAZR V3 była narowista pod tym względem i nie chciała
się ładować nie dość nawet z ładowarki o identycznych parametrach lecz
innego producenta (AFAIR jakiś komunikat nawet był na wyświetlaczu, miałem
ochotę nawet przykleić M, żeby sprawdzić czy da sie oszukać ;))) )

--
pozdro
poreba

Jakie napięcie na mini USB dla komorek?